Miksei lapsille enää opeteta kuolemasta?

Anonyymi-ap

Kun minä olin koulussa, niin koulukirjoissa oli tarinoita kuolemasta, "hopeapilven taakse" jne. Opetettiin miten kuuluu suhtautua, kun toinen vanhemmista kuolee.
Nyt Putin raivoa tuolla rajan takana ja kasvattaa valtavaa varuskuntaa Suomen rajan tuntumaan. Samoin se teki Ukrainaakin kohti 2022, "sotaharjoitus", jonka oli määrä loppua huomisin. Loppuihan ne harjoitukset, kun alkoi sota ja suurhyökkäys.
Koskaan ei tiedä milloin sieltä tulee barbaarilauma ryöstäen, raiskaten ja tappaen.

5

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Eikö olekin jännää, kaksi tuhatta vuotta on kirjoitettu tuhansia kirjoja, satoja elokuvia ja perustettu satoja erilaisia uskontokuntia ja sen tuloksena tiedämme kuoleman jälkeisestä elämästä ainoastaan, että lennämme hopeapilven taakse, tai makaamme joen rannalla vilpoisan puun varjossa, kuuntelemme harpun soittoa ja katsomme, kun lammas ja leijona käyskentelee rinnan, heinää syöden.

Menishän tämä päivän tai viikon, mutta kymmenen-, sata-, miljoonavuotta aina ikuisuuksiin asti. Miten tämä erottuisi helvetistä miljoonan vuoden aikana.
      Toisaalta, helvetissä lilluttaisiin laava-altaassa, jossa piru tökkisi hangolla perseelle, heti jos alkaisi hötkyilemään.
      Miljoonan vuoden jälkeen luulisi tähän jo tottuvan, kun huomaisi, ettei mikään muutu, jäisi vai rennosti selällään lillumaan?

Jeesus sanoi tulleensa opettamaan ja parantamaan.
      Ihmeteoista on jumalattoman paksussa raamatussa vain muutama lause parantamisista ja ihmeteoista.

Ihmetekoja jumalankieltäjät ja jopa osa kirkonväestäkin pitävät viihteenä ja humpuukina, mutta toisaalta eivät pidä minään ihmeellisenä, että esimerkiksi sisilisko pudottaa häntänsä hätätilassa ja kasvattaa uuden hännän tilalle, tai on salamantereita, jotka kasvattavat uuden raajan menetetyn tilalle, tai meritähden sakarasta leikatusta palasta kasvaa uusi meritähti.

Miten voi olla mahdotonta hyväksyä, että Jeesus palauttaisi sokealle näön ja rammalle liikuntakyvyn?
      Raamatusta löytyy maininta, että opetuslapset jatkoivat parantamista ja ihmetekoja, ei tämän enempää, vaikka on kyse näin valtavasta asiasta.
      Löytyisiköhän kuolleenmeren kääröistä ylöskirjattuja opetuksia näistä, vai onko viety pois ihmisten ulottuvilta?

• Anonyymi00002

Amerikassa on saarnaajia jotka kaukoparantavat huutamalla ja kättä heilauttamalla vaikka Afrikassa olevan vakavasti sairaan lähetystyöntekijän.
        Olin itse paikalla kun Billy Graham teki sen.
        Kädenheilautuksen jälkeen hän kertoi kuinka sairas nousi juuri sillä pedistään täysin terveenä ylistäen Jumalaa.
        Tähän ei muuta tarvittu kuin että joku toi hänelle pienen lapun jossa hän kertoi sairaan nimen ja mitä hän sairastaa.

Meidän kotoinen Niilo Ylivainio paransi ihmisiä kaatamalla. Sinne piti itse päästä paikalle.
        Niilon kaatoparannus oli niin voimallista, että terveenäkin kaadettavaksi mennyt piti joskus taluttaa pois kaatamisen jälkeen.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Amerikassa on saarnaajia jotka kaukoparantavat huutamalla ja kättä heilauttamalla vaikka Afrikassa olevan vakavasti sairaan lähetystyöntekijän.
        Olin itse paikalla kun Billy Graham teki sen.
        Kädenheilautuksen jälkeen hän kertoi kuinka sairas nousi juuri sillä pedistään täysin terveenä ylistäen Jumalaa.
        Tähän ei muuta tarvittu kuin että joku toi hänelle pienen lapun jossa hän kertoi sairaan nimen ja mitä hän sairastaa.

Meidän kotoinen Niilo Ylivainio paransi ihmisiä kaatamalla. Sinne piti itse päästä paikalle.
        Niilon kaatoparannus oli niin voimallista, että terveenäkin kaadettavaksi mennyt piti joskus taluttaa pois kaatamisen jälkeen.

Mitä sille Billy Grahamin Suomesta Afrikkaan asti parantamalle lähetystyöntekijälle nyt kuuluu, paraniko syöpä tosiaan silmänräpäyksessä kuten Billy väitti? Tilaisuudesta olisi pitänyt soittaa tälle parannetulle ja antaa koko salin kuulla parantuneen vuolaat kiitokset.

• Anonyymi00003

Miten vähän on tietoa esimerkiksi Fossin Sannasta. Parannettavia tuli ympäri maata, linja-auto lasteittain.
      Palkaksi Sanna halusi vain kossupullon, johon puolikkaaseen teki lääkkeen, toisen piti itsellään palkkana.

Näitä itseoppineita esivalta ei katso hyvällä, vie valtaa heiltä itseltään...Näin se on ollut kautta aikain.
      Lähimmäisen auttamiset on kuitattu noituutena, saatananpalvontana ja sillä hyvä.

• Anonyymi00004

Saksassa löydettiin 9 000 vuotta vanha hauta, johon oli haudattu nainen, lapsi sylissään.
      Nyky-teknologialla pystyttiin mallintamaan tuon kehonpiirteet luurangon DNA:sta aina ihon ja silmien väriä myöten.
      Tarkemmat tutkimukset toi esiin myös sen että tuo nainen oli toiminut hyvin arvostettuna shamaanina (parantaja) saksalaisessa kyläyhteisössä noin 9000 vuotta sitten..
      https://areena.yle.fi/1-73607816 (Samaaninaisen arvoitus)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      193
      1382
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      903
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      862
    4. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      52
      781
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      758
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      253
      647
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      321
      616
    8. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      605
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      589
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      584
    Aihe