Hyväveli verkko puuhailee

Anonyymi-ap

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005675552.html
https://www.kaleva.fi/hyva-veli-verkostossa-suojellaan-kaveria-ja-tehdaa/4538670

lainaus Kalevasta

Lestadiolaiset yrittäjät sopivat keskenään mitä yrityksiä käytetään. Esim. rakennusalalla on jo paljon eri alojen toimijoita perustuksista sähköön yms. jotka ovat lestadiolaisjohdettuja. Muut yritykset jäävät nuolemaan näppejään ja hinnat totta kai nousee. Myös omien sukulaisten käyttö näihin yrityksiin on aika härskiä. Tuo kaikki tehdään piilossa mutta kyllä nämä monella tiedossa on mutta tästähän ei saa puhua..

Lopuksi vielä Lesta kateellinen sunnuntailisän poisto

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9cb95781-28bd-41e8-8a44-e27ba256dc68#gallery

31

211

Vastaukset 31

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Suomessa lestadiolaisten rakennusliikkeiden merkittävimmät yritykset ovat Lapti Oy ja Perustava Oy.
      Lestadiolaisten Rakennus Oy – Rakennusliike
      Tahkola Oy – Kiinteistöjen hallinta
      Lestadiolaisten Leipomo Oy – Elintarviketeollisuus
      Palvelu Oy Aalto – Asiakaspalvelut

Jatketaanko hyvät veljet?

• Anonyymi00002

Mainitsemistasi yrityksistä en tunne muita kuin Perustavan, joka teki talooni perustukset. Pyysin tarjouksia useammalta toimijalta ja valitsin Perustavan edullisimman tarjouksen vuoksi. Kaiken kaikkiaan homma toimi ja kokemus oli positiivinen.

• Anonyymi00005

Niitä on ja paljon.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Niitä on ja paljon.

Kuka tahansa voi alkaa yrittäjäksi ja vallata markkinan tekemällä hyvää halvalla. Onnistuisi varmaan sinultakin, jos ei pullo houkuttelisi enemmän.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Kuka tahansa voi alkaa yrittäjäksi ja vallata markkinan tekemällä hyvää halvalla. Onnistuisi varmaan sinultakin, jos ei pullo houkuttelisi enemmän.

Tukehdu kuule vaan tupakkaan. Olen ollut Rehellinen yrittäjä viimeiset 33 vuotta, en kiero Lesta P.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Tukehdu kuule vaan tupakkaan. Olen ollut Rehellinen yrittäjä viimeiset 33 vuotta, en kiero Lesta P.

Selkärankaa löytyy, mutkalla tosin, viisi yritystä konkassa, pari velallis- ja verorikosta ja taas meni tarjouskilpailu vl-yrityksille.

• Jumalan Lapti.👶

• Anonyymi00003

"Lopuksi vielä Lesta kateellinen sunnuntailisän poisto"

Pitäisiköhän tuossa lukea "lestan"? Sekava lause. Pentikäinen on taustaltaan vl, mutta ainakaan naispappeusasiassa hän ei ole vl-liikkeen linjalla. En pidä arkipyhien ja sunnuntailisien karsimispyrkimyksistä, koska pyhäpäivän kunnioitus on jo ennestäänkin olematonta. Pentikäinen ja SY ovat kuitenkin oikeassa siinä, että jotain helpotuksia pienyrittäjyyteen pitäisi saada, jotta yritykset uskaltaisivat työllistää.

• Anonyymi00022

Ollessaan Hesarin päätoimittajana, Pentikäilyhyeksinen salli todella vl-kriittisen jutun julkaisemisen. En muista aihetta.
        Siitä "omat" vetivät palkokasvia nenäänsä kunnolla.
        Luulen, että tuo em juttu oli syynä siihen, että Pentikäinen pesti jäi lyhyeksi

• Anonyymi00004

Isännöinti kaikkine juonineen on saastunut lestatiolaisuudesta

• Anonyymi00009

Nepotismi kunniaan. Muut ihmiset sopivat hyväksikäytettäväksi, eli heilläkin on tärkeä rooli ”valtakunnassa”.

• Anonyymi00010

Joskus täällä oli hyvä lista parin suvun verkostoitumisesta nepotismissiin alihankintaketjuihin?

• Anonyymi00011

Onko lestadiolaiset ihmisarvoltaan korkeampia kuin muut kristityt?

• Anonyymi00012

Ei, samanarvoisia ollaan muiden kristittyjen ja pakanoiden kanssa.

• Anonyymi00013

Lestat ovat eläneet siinä uskossa että ovat perempia kuin muut, nykyisin asiat ovat toisin.

• Anonyymi00014

Ei olla eletty, vaikka rikoksia tehdäänkin raittiin elämäntavan ansiosta todella vähän taviksiin verrattuna, etenkin alkoholisidonnaisia rikoksia (murhat, pahoinpitelyt, raiskaukset, varkaudet). Voit toki lohduttautua sillä, että minäkin olen saanut ylinopeussakot, jonka todistaa yksiselitteisesti minun olevan valtoimenaan rehottavan alkoholirikollisuuden läpisormeilijoita pahempi ihminen. Sanoohan sen nyt jo järkikin, että jos ei ole hipihiljaa valtoimenaan rehottavasta alkoholirikollisuudesta kansanhuvin tähden ja saa ylinopeussakon, niin selvää ylälaudekamaa siellä kuumissa löylyissä.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Ei olla eletty, vaikka rikoksia tehdäänkin raittiin elämäntavan ansiosta todella vähän taviksiin verrattuna, etenkin alkoholisidonnaisia rikoksia (murhat, pahoinpitelyt, raiskaukset, varkaudet). Voit toki lohduttautua sillä, että minäkin olen saanut ylinopeussakot, jonka todistaa yksiselitteisesti minun olevan valtoimenaan rehottavan alkoholirikollisuuden läpisormeilijoita pahempi ihminen. Sanoohan sen nyt jo järkikin, että jos ei ole hipihiljaa valtoimenaan rehottavasta alkoholirikollisuudesta kansanhuvin tähden ja saa ylinopeussakon, niin selvää ylälaudekamaa siellä kuumissa löylyissä.

Millä perusteella tehdään esim. raiskaus tai huijausrikoksia vähemmän kuin alkoholia käyttävien joukossa?

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Millä perusteella tehdään esim. raiskaus tai huijausrikoksia vähemmän kuin alkoholia käyttävien joukossa?

Huijausrikoksiin alkoholinkäytöllä ei ole syy-yhteyttä kuin korkeintaan sen verran, että alkoholistit voivat olla kovia myyntitykkejä, kun pitää olla jotain, millä ryyppääminen rahoitetaan. En ole havainnut ainakaan täällä päin vl:ten saaneen talousrikostuomioita, vaikka tunnen ja tiedän paljonkin vl-yrittäjiä, ja tuntemani ovat rehdin oloista väkeä. Hämmentää tämän palstan panettelukiima remppahuijareista ym., mutta Jeesus toki ennusti, että he puhuvat teistä valhetellen kaikkinaista pahaa.

Törkeissä raiskauksissa syy-yhteys alkoholinkäyttöön on luokkaa 70-90 % ja lievemmissäkin tekomuodoissa huomattava. Jos vl elää opetuksen mukaan eikä käytä alkoholia, se laskee raiskauksen ja raiskatuksi tulemisen todennäköisyyttä merkittävästi. Alkoholinkäytön seksuaalirikoksia lisäävä syy-yhteys on täysin kiistaton, eikä se se poistu väittämällä, että vl:t olisivatkin humalaisia tavisraiskaajia.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Huijausrikoksiin alkoholinkäytöllä ei ole syy-yhteyttä kuin korkeintaan sen verran, että alkoholistit voivat olla kovia myyntitykkejä, kun pitää olla jotain, millä ryyppääminen rahoitetaan. En ole havainnut ainakaan täällä päin vl:ten saaneen talousrikostuomioita, vaikka tunnen ja tiedän paljonkin vl-yrittäjiä, ja tuntemani ovat rehdin oloista väkeä. Hämmentää tämän palstan panettelukiima remppahuijareista ym., mutta Jeesus toki ennusti, että he puhuvat teistä valhetellen kaikkinaista pahaa.

Törkeissä raiskauksissa syy-yhteys alkoholinkäyttöön on luokkaa 70-90 % ja lievemmissäkin tekomuodoissa huomattava. Jos vl elää opetuksen mukaan eikä käytä alkoholia, se laskee raiskauksen ja raiskatuksi tulemisen todennäköisyyttä merkittävästi. Alkoholinkäytön seksuaalirikoksia lisäävä syy-yhteys on täysin kiistaton, eikä se se poistu väittämällä, että vl:t olisivatkin humalaisia tavisraiskaajia.

Mistä tutkimuksesta löytyy tuo prosentti 70-90% ?
        Kuinka paljon ko. tutkimuksen mukaan alkoholilla on osuutta ei törkeissä raiskauksisssa tai seksuaalisessa hyväksikäytössä?

• Anonyymi00015

Olemme olettaneet että olemme keskimääräistä parempia ihmisiä. Venäjälläkin hallinto antaa ymmärtää näin ja kansa uskoo.

• Anonyymi00020

Ei parempia ihmisiä, mutta takuulla määrään nähden aliedustettuja murhissa, pahoinpitelyissä, raiskauksissa, varkauksissa ja arvioni mukaan tosiasiassa myös remppahuijauksissa ja lastenraiskauksissa, joilla muutamat palstalaiaet tykkäävät vl-liikettä leimata. Kaikki huijaus ja lapsiin kajoaminen ovat syntiä, mikään ei ole yhtään hyväksyttävämpää vl:n kuin ei-vl:n tekemänä.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Ei parempia ihmisiä, mutta takuulla määrään nähden aliedustettuja murhissa, pahoinpitelyissä, raiskauksissa, varkauksissa ja arvioni mukaan tosiasiassa myös remppahuijauksissa ja lastenraiskauksissa, joilla muutamat palstalaiaet tykkäävät vl-liikettä leimata. Kaikki huijaus ja lapsiin kajoaminen ovat syntiä, mikään ei ole yhtään hyväksyttävämpää vl:n kuin ei-vl:n tekemänä.

Onpa kauniit luulot lestatiolaisuudesta. Lestatiolaiset on rakentamisessa suorastaan romuttaneet ammattiylpeyden ja moraalin.

• Anonyymi00016

Kuka ne viinat ostaisi Alkosta jos kaikki olisi ryyppäämättä.

Tulisi aika lovi valtion kanssaan eikä riittäisi avustuksia enää oikein kellekään.

• Anonyymi00017

Ei alkoholiveroilla kateta likikään alkoholiperäisten sairauksien hoitoja, pahoinpitelyvammoja, raiskausterapioita ja rokulipoissaoloja. Ei siitä aineesta vain ole mitään hyötyä, pelkästään valtavasti haittaa, vaikka miten vänkäätte.

• Anonyymi00024

Eräs vl oli Oulun kaupungin teknisessä toimistossa töissä ja hän asui muualla. Oli ihmeellinen sattuma että hänen urakoisijaystävänsä voitti kymmenen vuoden ajan ainatarjouskilpailun euroa edullisemmalla tarjouksellaan.

Lieventävänä asianhaarana lienee se, ettei urakoitsija ole vl.

• Anonyymi00025

Mutta kotikunnassaan hän meni niin pitkälle, että omatkin hylkäsivät hänet (kepulaiset).

• Anonyymi00026

Myyn taloa, sähköpostitse sovittiin näyttö. Ei tullut asunnon katsojaa vaan kaksi ovelta ovelle kauppaajaa puoli tuntia ennen ja jälkeen sovitun näytön ajan.

Molemmat lesta firmoista.

Näytön sopijaan ei saa enää yhteyttä.

Nyt tällainen lestojen uusi kiero petollinen kaupustelu tapa, eikö teitä hävetä?

Jumalan terve.

• Anonyymi00029

Suviseuroissa istuttu kesä ja ei mitään opittu tai tässä tapauksessa petollisuutta.

• Anonyymi00027

Pitää muistaa että kyseessä silti luterilainen kirkko, sen haara ja siinä kuitenkin se kaste toimii samalla tavalla, sen armossa mennään lopulta kuitenkin vaikka vähän enemmän yritetään kuin perusluterilainen.

• Anonyymi00028

Ei lesta häpeä. Ovat kaikkivoipaisuuteen kasvatettuja.

• Anonyymi00030
      UUSI

alotin jo 16v nää yritys hommat alussa vanhemmat kuletteli mua hommiin, kertoivat että meille ei koulu paljon tartu, kun ollaan suvussa lähisukulaisia keskenään.

Olen tehnyt veljille töitä ennen omia bisneksiä, ilmalämpöpumppuja ja sellaista maalausta sekä korjausta kevyt yrittäjänä aiemmin.

Ovelta ovelle myynti on tuottavaa kun voi laittaa reilut katteet tai oikeastaan monen kertaisen hinnan etenkin vanhuksille, isä jo nuorenpana mulle näin nouvoi.

Nyt ollaan kehitetty tällaista uutta markkinointia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      177
      1600
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      105
      807
    3. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      735
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      203
      608
    5. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      128
      561
    6. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      546
    7. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      50
      528
    8. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      526
    9. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      15
      510
    10. toivottavasti kohta jo kohdataan

😍😍😍😍😍 sinua olen odottanut varmasti koko elämäni
      Ikävä
      25
      493
    Aihe