Mies vai karhu?

Anonyymi-ap

Poliisin verkkosivulta: "Suomessa elävistä suurpedoista erityisesti karhu ja susi aiheuttavat säännöllisesti tehtäviä poliisille. " "... poliisilla on poliisilaissa säädettyä toimivaltaa kohdistaa eläimiin toimenpiteitä vaaran poistamiseksi, viimesijaisena keinona jopa lopettaa eläin. " "Poliisin antamat karhun ja suden karkottamis- ja lopettamismääräykset ovat lisääntyneet merkittävästi viime vuosina. "

Viimeaikaisen verkkokeskustelun perusteella feministien mielestä mies on pelottavampi kuin karhu. Milloin edetään siihen, että miehiä aletaan karkottaa ihmisten ilmoilta ja jos eivät lähde, toimivaltainen viranomainen voi vaaran poistamiseksi soveltaa tällä hetkellä karhuja ja susia koskevaa menettelytapaa myös miehiin?

35

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Suuri osa noista toimivaltaisista viranomaisista on miehiä. He siis karkottaisivat myös itse itsensä ihmisten ilmoilta jonnekin?

      Totta puhuen kyllä se todennäköisesti vähentäisi väkivaltarikollisuutta aika radikaalisti jos miehille ja pojille alkaen varhaisteini- iästä asetettaisiin täysipäiväinen ulkonaliikkumiskielto kaikkina muina aikoina kuin työ- ja koulumatkoilla.

      Toisaalta se taas lisäisi merkittävästi kotona tapahtuvaa väkivaltaa. Pitäisikö miehille perustaa siis jonkinlainen korkeasaarta vastaava reservaatti jossa he elävät koko elämänsä ulkona meidän ihmisten maailmasta?

      En tiedä miten naisten vastaava ulkonaliikkumiskielto vaikuttaisi väkivaltatilastoihin. Mitä mieltä olet?

      Naisjärjestöjen ja yksittäisten feministien julkilausumat karhuista ja miehistä ovat aina olleet välittömiä reaktioita johonkin juuri tapahtuneeseen väkivaltarikokseen. Tämä ei jotenkin näytä aukeavan näille julmien yleistävien sanojen edessä uhriutuneille ihmisille joille julmat yleistykset ovat selvästi vakavampi asia kuin itse väkivaltarikokset. Ironista on että juuri tämä julmien sanojen edessä uhriutunut ihmisryhmä edustaa yleensä aina fanaattista sananvapaustaistelijajoukkoa.

      Loppukaneetiksi on sanottava vielä että tästä vakavilla asioilla saivartelusta saisi jo tulla loppu vaikka itse nyt päätin liittyä kuoroon yhden viestin verran. Väkivalta sattuu oikeasti. Se traumatisoi ja tuhoaa elämää.

      Joten säkin voisit lopettaa tyhjänpäiväisen karhuista vatvomisen ja miettiä vakavasti miten kaikenlaista väkivaltaa saadaan oikeasti vähennettyä.

      • Anonyymi00030
        UUSI

        Kukahan se miehille pystyy laittamaan mitään kieltoja? Jos oikeasti aletaan koittamaan niin naiset on jupakan jälkeen kiinni ketjulla hellassa/sängyssä?


    • Anonyymi00002

      Niin ja poliisillahan on koko ajan valtuudet ampua myös ihminen mikäli tämä aiheuttaa välittömän hengenvaaran. Siinä laki ei eroa villieläinten käsittelystä tälläkään hetkellä mitenkään.

    • Anonyymi00003

      Nämä mies-karhu -jutut ovat puhdasta feminististä miesvihaa. Ettekö hyvät feministit ymmärrä, että viha nostaa vastareaktioksi vihaa. Lisää vihaa! Sitäkö te haluatte? Miettikää nyt vähän, aikuisen oikeasti!

      • Anonyymi00004

        Feministit joo, mutta mediahan tuota nyt taas tuntuu lietsovan.
        Itse sanon naisena, että mieluummin kyllä törmäisin metsässä mieheen kuin karhuun. En näe edes mitään syytä perustella mielipidettäni. Minulla ei ole mitään ongelmaa miessukupuolta vastaan. On olemassa naisia ja miehiä, ja nykyään kai sitten jo paljon muutakin. Elämä on.


      • Anonyymi00005

        Mies-karhu jutut ovat vastareaktioita miesten suorittamiin väkivallantekoihin. Ettekö hyvät miehet ymmärrä että väkivalta nostaa vastareaktioksi vihaista puhetta?

        Kuten sinäkin näitä kömpelöitä trollauksiasi suoltava naispuolinen feministi tiedät.

        Oireellista että tämä aihe on yleensä naisten keskinäinen puheenaihe. Jopa niin että naiset yrittävät saada miehiä mukaan keskusteluun naamioitumalla itse miehiksi anonyymeilla alustoilla ja sitten puhuvat miesten suulla.

        No nyt näyttää presidentti puolisoineen ottavan osaa keskusteluun. 👍


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Mies-karhu jutut ovat vastareaktioita miesten suorittamiin väkivallantekoihin. Ettekö hyvät miehet ymmärrä että väkivalta nostaa vastareaktioksi vihaista puhetta?

        Kuten sinäkin näitä kömpelöitä trollauksiasi suoltava naispuolinen feministi tiedät.

        Oireellista että tämä aihe on yleensä naisten keskinäinen puheenaihe. Jopa niin että naiset yrittävät saada miehiä mukaan keskusteluun naamioitumalla itse miehiksi anonyymeilla alustoilla ja sitten puhuvat miesten suulla.

        No nyt näyttää presidentti puolisoineen ottavan osaa keskusteluun. 👍

        Kun minun sanotaan olevan naiselle vaarallisempi kuin karhu, niin mihin suorittamaani väkivallantekoon se on vastareaktio? Ovatko naiset onnistuneet yrityksessään saada miehiä mukaan keskusteluun?


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Kun minun sanotaan olevan naiselle vaarallisempi kuin karhu, niin mihin suorittamaani väkivallantekoon se on vastareaktio? Ovatko naiset onnistuneet yrityksessään saada miehiä mukaan keskusteluun?

        Kun sanotaan "ihminen on ihmiselle susi" loukkaannutko siitäkin? Oletko susi toiselle ihmiselle? Jos et mielestäsi ole eikö tuossakin ole syy uhriutua loukkaavan puheen edessä henkilökohtaisella tasolla?


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Kun sanotaan "ihminen on ihmiselle susi" loukkaannutko siitäkin? Oletko susi toiselle ihmiselle? Jos et mielestäsi ole eikö tuossakin ole syy uhriutua loukkaavan puheen edessä henkilökohtaisella tasolla?

        Kysyin kaksi kysymystä. Vastasit viestiini, mutta et kumpaankaan kysymykseen. Miksi?


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Kysyin kaksi kysymystä. Vastasit viestiini, mutta et kumpaankaan kysymykseen. Miksi?

        Kysymyksiisi on vastattu foorumilla lukemattomia kertoja.

        "Kun minun sanotaan olevan naiselle vaarallisempi kuin karhu, niin mihin suorittamaani väkivallantekoon se on vastareaktio?"

        Kuka on väittänyt juuri nimenomaan sinun olevan naiselle vaarallisempi kuin karhu?

        Minä en loukkaantuisi siitä jos äitien lapsiinsa kohdistamien lukuisten väkivallantekojen uutisointien yhteydessä joku vetoaisi "äidit lopettakaa lastenne tappaminen!" Mistähän se johtuu etten ottaisi tuota naisena ja äitinä henkilökohtaisesti? Osaatko itse arvata?

        Mistä se johtuu että sinulla on pakkomielle takertua tahalliseen väärintulkintaasi kun olet päättänyt että karhu- hulabaloossa viitataan juuri nimenomaisesti sinuun henkilönä?

        "Ovatko naiset onnistuneet yrityksessään saada miehiä mukaan keskusteluun?"

        Jos naisten on "onnistuttava" saamaan miehet mukaan keskusteluun, ja miehet lopulta naisten painostuksesta osallistuvat keskusteluun naisiin kohdistuvaa väkivaltaa tuomitsemaan, mitä silloin on saavutettu? Jos miehiä oikeasti asia kiinnostaisi he ottaisivat oma- aloitteisesti asiaan kantaa ilman erillisiä vetoomuksia.

        Seuraavaksi alat syyttää minua siitä että nyt kun stubbien johdolla on viimein saatu julkisuuden henkilöitä ottamaan asiaan kantaa ei sekään feministille kelpaa. Että sekin mitätöidään. Teki mies mitä tahansa kääntää feministi kaiken negatiiviseksi.

        Mutta onko se epäjohdonmukainen kysymys miksi tällaisiin kannanottoihin tarvitaan erillisiä vetoomuksia? Eikö se paljasta jotain kiusallista yleisistä asenteista tavallisten miesten keskuudessa ettei kannanottoja tai keskusteluun osallistumista tapahdu automaattisesti ja oma- aloitteisesti muiden taholta kuin mekkoon pukeutuvien maskuliinisuuttaan anteeksi pyytelevien miesten taholta? Tai ainakin sellaisten normaalien heteromiesten tapa ottaa asiaan kantaa on kepeää läpän heittoa tai sitten uhriutumista "kollektiivisen syyllistämisen" vuoksi.

        Nyt sinä saat vastata puolestasi kysymykseen ihminen on ihmiselle susi- asiasta.


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Feministit joo, mutta mediahan tuota nyt taas tuntuu lietsovan.
        Itse sanon naisena, että mieluummin kyllä törmäisin metsässä mieheen kuin karhuun. En näe edes mitään syytä perustella mielipidettäni. Minulla ei ole mitään ongelmaa miessukupuolta vastaan. On olemassa naisia ja miehiä, ja nykyään kai sitten jo paljon muutakin. Elämä on.

        "Minulla ei ole mitään ongelmaa miessukupuolta vastaan."

        Sinulla ei ole mitään ongelmaa miesten naisiin kohdistamaa sukupuolittunutta vastaan. Niin esimerkillinen nainen sinä olet.


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        "Minulla ei ole mitään ongelmaa miessukupuolta vastaan."

        Sinulla ei ole mitään ongelmaa miesten naisiin kohdistamaa sukupuolittunutta vastaan. Niin esimerkillinen nainen sinä olet.

        Siis miesten naisiin kohdistamaa sukupuolittunutta väkivaltaa vastaan.


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Kysymyksiisi on vastattu foorumilla lukemattomia kertoja.

        "Kun minun sanotaan olevan naiselle vaarallisempi kuin karhu, niin mihin suorittamaani väkivallantekoon se on vastareaktio?"

        Kuka on väittänyt juuri nimenomaan sinun olevan naiselle vaarallisempi kuin karhu?

        Minä en loukkaantuisi siitä jos äitien lapsiinsa kohdistamien lukuisten väkivallantekojen uutisointien yhteydessä joku vetoaisi "äidit lopettakaa lastenne tappaminen!" Mistähän se johtuu etten ottaisi tuota naisena ja äitinä henkilökohtaisesti? Osaatko itse arvata?

        Mistä se johtuu että sinulla on pakkomielle takertua tahalliseen väärintulkintaasi kun olet päättänyt että karhu- hulabaloossa viitataan juuri nimenomaisesti sinuun henkilönä?

        "Ovatko naiset onnistuneet yrityksessään saada miehiä mukaan keskusteluun?"

        Jos naisten on "onnistuttava" saamaan miehet mukaan keskusteluun, ja miehet lopulta naisten painostuksesta osallistuvat keskusteluun naisiin kohdistuvaa väkivaltaa tuomitsemaan, mitä silloin on saavutettu? Jos miehiä oikeasti asia kiinnostaisi he ottaisivat oma- aloitteisesti asiaan kantaa ilman erillisiä vetoomuksia.

        Seuraavaksi alat syyttää minua siitä että nyt kun stubbien johdolla on viimein saatu julkisuuden henkilöitä ottamaan asiaan kantaa ei sekään feministille kelpaa. Että sekin mitätöidään. Teki mies mitä tahansa kääntää feministi kaiken negatiiviseksi.

        Mutta onko se epäjohdonmukainen kysymys miksi tällaisiin kannanottoihin tarvitaan erillisiä vetoomuksia? Eikö se paljasta jotain kiusallista yleisistä asenteista tavallisten miesten keskuudessa ettei kannanottoja tai keskusteluun osallistumista tapahdu automaattisesti ja oma- aloitteisesti muiden taholta kuin mekkoon pukeutuvien maskuliinisuuttaan anteeksi pyytelevien miesten taholta? Tai ainakin sellaisten normaalien heteromiesten tapa ottaa asiaan kantaa on kepeää läpän heittoa tai sitten uhriutumista "kollektiivisen syyllistämisen" vuoksi.

        Nyt sinä saat vastata puolestasi kysymykseen ihminen on ihmiselle susi- asiasta.

        Olenko siis vaarallisempi kuin karhu sillä perusteella, että joku muu mies jossain muualla jossain toisessa ajassa on tehnyt väkivallanteon? Eivätkö naiset halua onnistua saamaan miehiä mukaan keskusteluun, ja jos eivät, niin miksi he sitten yrittävät?


      • Anonyymi00022
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Olenko siis vaarallisempi kuin karhu sillä perusteella, että joku muu mies jossain muualla jossain toisessa ajassa on tehnyt väkivallanteon? Eivätkö naiset halua onnistua saamaan miehiä mukaan keskusteluun, ja jos eivät, niin miksi he sitten yrittävät?

        En osaa juuri nimenomaan sinun vaarallisuuttasi arvioida näin sokkona anonyymilla nettifoorumilla. Emme keskustele juuri nimenomaan sinusta.

        Mutta kun nyt henkilöön menevää analyysia kaipaat itsestäsi (jotta pääset sitten itkemään henkilökohtaisuuksiin menemistä) sen osaan arvioida että olet asennevammainen niljake joka kuvittelee, että kun puhutaan väkivallan kategoriasta x on menossa jonkinlainen verbaaliakrobaattinen leikki jossa kilpaillaan siitä kuka voittaa yhteen epäolennaiseen asiaan takertuvan filosofisen tyhjänjauhantamatsin.

        Selvää on se että väkivalta ei ole sinulle vakava asia etkä kunnioita väkivallan uhrien kokemuksia tippaakaan.

        Tämä sinulle riippumatta siitä oletko oikeasti mies joka jaksaa nylkyttää yhtä ja samaa karhu- asiaa, vaiko naisfeministi joka esiintyy sellaisena.


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        En osaa juuri nimenomaan sinun vaarallisuuttasi arvioida näin sokkona anonyymilla nettifoorumilla. Emme keskustele juuri nimenomaan sinusta.

        Mutta kun nyt henkilöön menevää analyysia kaipaat itsestäsi (jotta pääset sitten itkemään henkilökohtaisuuksiin menemistä) sen osaan arvioida että olet asennevammainen niljake joka kuvittelee, että kun puhutaan väkivallan kategoriasta x on menossa jonkinlainen verbaaliakrobaattinen leikki jossa kilpaillaan siitä kuka voittaa yhteen epäolennaiseen asiaan takertuvan filosofisen tyhjänjauhantamatsin.

        Selvää on se että väkivalta ei ole sinulle vakava asia etkä kunnioita väkivallan uhrien kokemuksia tippaakaan.

        Tämä sinulle riippumatta siitä oletko oikeasti mies joka jaksaa nylkyttää yhtä ja samaa karhu- asiaa, vaiko naisfeministi joka esiintyy sellaisena.

        Hämmentävää, miten joku voi vaipua täyden raivon valtaan, kun ei osaa vastata asiallisiin kysymyksiin, jotka on kohdistettu siihen mitä hän on itse oma-aloitteisesti kirjoittanut.


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Kun sanotaan "ihminen on ihmiselle susi" loukkaannutko siitäkin? Oletko susi toiselle ihmiselle? Jos et mielestäsi ole eikö tuossakin ole syy uhriutua loukkaavan puheen edessä henkilökohtaisella tasolla?

        Miehet ja naiset ovat ihmisiä. Ihmiset voidaan jakaa miehiin ja naisiin, kuten feministit tekevät. Ei ole olemassa ihmisiä, jotka ovat ihmisiä, ja ihmisiä, jotka eivät ole ihmisiä. Ymmärrätkö?


      • Anonyymi00027
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        Miehet ja naiset ovat ihmisiä. Ihmiset voidaan jakaa miehiin ja naisiin, kuten feministit tekevät. Ei ole olemassa ihmisiä, jotka ovat ihmisiä, ja ihmisiä, jotka eivät ole ihmisiä. Ymmärrätkö?

        Onko sinulla mielipiteitä naisiin kohdistuvasta sukupuolittuneesta väkivallasta?


      • Anonyymi00031
        UUSI

        En yhtään säälisi jos karhu tappaisi tämän femakko ämmän, mutta jos liikkuu vaan Kallion kahviloissa niin tuskinpa on pelkoa? Siinä voisi pelko tulla kun huomaisi että on emäkarhun ja sen poikasen välissä?


      • Anonyymi00032
        UUSI
        Anonyymi00031 kirjoitti:

        En yhtään säälisi jos karhu tappaisi tämän femakko ämmän, mutta jos liikkuu vaan Kallion kahviloissa niin tuskinpa on pelkoa? Siinä voisi pelko tulla kun huomaisi että on emäkarhun ja sen poikasen välissä?

        Kun joku ihminen herättää sinussa niin suurta vihaa että toivot hänen väkivaltaista kuolemaansa on sinun osattava perustella ja selittää mistä tuollainen raivo johtuu. En minäkään itke kaikkien kuolleiden vuoksi mutta osaan yleensä perustella mistä kyynisyyteni johtuu.

        Osaatko sinä? Kykenetkö perustelemaan edes itsellesi tuollaisen tapporaivon?

        Mitä niin raivostuttavaa olen tehnyt tai sanonut että se saa sinut toivomaan kuolemaani? Laita vaikka ranskalaisilla viivoilla syntilistani tähän jonoon niin pääsen itsekin pahuudestani kärryille. Olettaen että kohdistit tuon minulle etkä jollekin toiselle. Palstalla pörrää muitakin feministejä kuin minä.

        Anekdoottia emäkarhusta ja poikasista en ymmärtänyt.


      • Anonyymi00033
        UUSI
        Anonyymi00032 kirjoitti:

        Kun joku ihminen herättää sinussa niin suurta vihaa että toivot hänen väkivaltaista kuolemaansa on sinun osattava perustella ja selittää mistä tuollainen raivo johtuu. En minäkään itke kaikkien kuolleiden vuoksi mutta osaan yleensä perustella mistä kyynisyyteni johtuu.

        Osaatko sinä? Kykenetkö perustelemaan edes itsellesi tuollaisen tapporaivon?

        Mitä niin raivostuttavaa olen tehnyt tai sanonut että se saa sinut toivomaan kuolemaani? Laita vaikka ranskalaisilla viivoilla syntilistani tähän jonoon niin pääsen itsekin pahuudestani kärryille. Olettaen että kohdistit tuon minulle etkä jollekin toiselle. Palstalla pörrää muitakin feministejä kuin minä.

        Anekdoottia emäkarhusta ja poikasista en ymmärtänyt.

        Kuka sinun kuolemaasi on toivonut?


      • Anonyymi00035
        UUSI
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Kuka sinun kuolemaasi on toivonut?

        Henkilö joka sanoi "En yhtään säälisi jos karhu tappaisi tämän femakko ämmän,".


      • Anonyymi00036
        UUSI
        Anonyymi00035 kirjoitti:

        Henkilö joka sanoi "En yhtään säälisi jos karhu tappaisi tämän femakko ämmän,".

        Se kirjoitus ei sisällä minkäänlaista toivetta kenenkään kuolemasta.


    • Anonyymi00007

      Vai oliko ongelmana vain limaiset miehet kuten tämä Linnea valitteli? Tai ehkä sellaiset miehet, jotka ei osallistu presidenti julistukseen eikä lupaa olla murhaamatta naisia.

      Aika negatiivinen mieskuva monella naisella pakko sanoa. Ei kai tässä enää mitään toivoa ole. Tällaisia me miehet ollaan, get over it. Eikä me mihinkään muututa, äitimme kasvatti meidät tällaiseksi. Alottakaa feministit alusta, uudesta sukupolvesta. Tehkää siitä parempi.

      • Anonyymi00009

        "Limainen mies" on loukkaava ilmaisu, eikä se muuksi muutu, jos vaikka toteaa, että jokaisessa ihmisessähän on limaa. Pitää toki myös kysyä, mikä on mainitun tosi-TV-julkkiksen vastuu sanomisistaan, mikä taas YLEn toimittajien, jotka jutun kirjoittivat ja otsikoivat.


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        "Limainen mies" on loukkaava ilmaisu, eikä se muuksi muutu, jos vaikka toteaa, että jokaisessa ihmisessähän on limaa. Pitää toki myös kysyä, mikä on mainitun tosi-TV-julkkiksen vastuu sanomisistaan, mikä taas YLEn toimittajien, jotka jutun kirjoittivat ja otsikoivat.

        Miksi limaisia ihmisiä ei saa sanoa limaisiksi? Joskus ne sattuvat olemaan limaisia miehiä ja joskus limaisia naisia.

        Niljakkuus ei ole sukupuolikysymys. Mutta miksi rumista asioista pitäisi puhua kauniisti? Onko kaikista tärkeintä että kunniattomasti käyttäytyvien kunniaa ei saa loukata?

        Onko reaktio olennaisempaa kun se mihin reagoidaan?


      • Anonyymi00026
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Miksi limaisia ihmisiä ei saa sanoa limaisiksi? Joskus ne sattuvat olemaan limaisia miehiä ja joskus limaisia naisia.

        Niljakkuus ei ole sukupuolikysymys. Mutta miksi rumista asioista pitäisi puhua kauniisti? Onko kaikista tärkeintä että kunniattomasti käyttäytyvien kunniaa ei saa loukata?

        Onko reaktio olennaisempaa kun se mihin reagoidaan?

        Olikos ne miehet jotka toteavat "miten noin nätti tyttö pärjää tällaisessa paikassa" (tai jotain sen suuntaista) niitä limaisia?

        Eli mieheltä on aivan hirveä juttu todeta naista nätiksi, mutta naiselta on ihan ookoo sanoa miestä limaiseksi? Mielestäni minkä tahansa ihmisryhmän toteaminen limaiseksi ei ole hyvää käytöstä. Feminismikö sen sallii? Milloin tästä on tullut tällaista?


      • Anonyymi00028
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        Olikos ne miehet jotka toteavat "miten noin nätti tyttö pärjää tällaisessa paikassa" (tai jotain sen suuntaista) niitä limaisia?

        Eli mieheltä on aivan hirveä juttu todeta naista nätiksi, mutta naiselta on ihan ookoo sanoa miestä limaiseksi? Mielestäni minkä tahansa ihmisryhmän toteaminen limaiseksi ei ole hyvää käytöstä. Feminismikö sen sallii? Milloin tästä on tullut tällaista?

        Tyypillistä feminististä kaksinaismoraalia.


      • Anonyymi00029
        UUSI
        Anonyymi00028 kirjoitti:

        Tyypillistä feminististä kaksinaismoraalia.

        Pitäisikö sovinismista olla imarreltu?


    • Anonyymi00011

      Miehiä on puolet ihmisistä. Karhujen kohtaamisen todennäköisyys siitä on häviävän pieni. Ja ehkä jos kaukaa näkee, kääntyy hiljaa ja hiipii tiehensä?

      Miehiä kohdataan joka päivä. Ja useimmat ovat ihan kunnon ihmisiä.
      Eivät ota kontaktia vieraisiin, eivät lähesty tai kommentoi vieraan ihmisen mitään ominaisuutta kadulla, bussissa, ravintolassa tai lenkkipolulla. Se koetaan usein uhkaavaksi. Olis sitten mies tai nainen.

      Mielestäni asia liittyy vahvasti suomalaisuuteen.Että annetaan meidän kulkea rauhassa. Jokaisen. Mutta jos tuntematon metsässä lähestyisi kuin paha susi ja sanosi. kuinka noin pieni tyttö uskaltaa yksin kulkea, kyllä ahdistaisi.

      • Anonyymi00015

        Kauanko sä ajattelit vielä itkeä tätä karhu- asiaa?

        Milloin ajattelit vuodattaa edes yhden kyyneleen jonkun väkivaltarikoksen uhrin vuoksi joka on joutunut ilman omaa syytään kokemaan väkivaltaa? Tai peräti menettämään henkensä koska joku ihmispaska on solmussa itsensä kanssa tai muuten vain traaginen oman elämänkoulunsa uhriuttama draamanhakuinen huomiohoro ja siksi tuhoaa viattomien sivullisten elämää?


      • Anonyymi00016

        Tilastokeskuksen raportti kertoo, että miehet kohtaavat naisia useammin väkivaltaa tuntemattomien tai puolituttujen taholta. Tämän mukaan miesten pitäisi pelätä naisia enemmän tuntemattomien ihmisten kohtaamisia.


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Tilastokeskuksen raportti kertoo, että miehet kohtaavat naisia useammin väkivaltaa tuntemattomien tai puolituttujen taholta. Tämän mukaan miesten pitäisi pelätä naisia enemmän tuntemattomien ihmisten kohtaamisia.

        Missä on puhuttu siitä että miesten pitäisi pelätä naisia?


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        Missä on puhuttu siitä että miesten pitäisi pelätä naisia?

        Ei tässä sellaista ole missään tähän mennessä väitetty. Mutta tokihan myös naiset käyttävät väkivaltaa, siitä ei ole mitään epäselvää. Ja ennen kaikkea miehen pitää varoa naisia siitä syystä, että sieltä voi tulla tekaistuja ahdistelu- ja raiskaussyytöksiä. Tämä on jo vanha ilmiö. Muistan aikoinaan jo kun sain ajokortin, äitini varoitti minua sellaisista naispuolisista liftareista, jotka rupeavat uhkailmaan miespuolista kuskia perättömällä ilmiannolla, jos tämä ei anna rahaa tms.


    • Anonyymi00021

      Koska naiset eivät ole tekemisissä karhujen kanssa yhtä usein kuin miesten kanssa, niin tällä feministien karhuintoilulla ei ole rationaalista pohjaa. Se on aktivismia, joka tulisi osata journalismissa käsitellä sellaisena. Tällä hetkellä journalistiselta kentältä puuttuu osaaminen tältä osin. Tulisiko journalistien koulutusvaatimuksia kiristää?

      • Anonyymi00025

        Kyllä journalisteilla osaamista olisi, ei se siitä ole kiinni. Mutta vastakkainasettelusta saa hyvän aiheen, joka tuo verkkojutulle klikkauksia ja se ratkaisee. Valitettavasti näköjään myös verorahoitteisessa YLEssä.

        Ja vielä lisäksi valitettavasti tällainen "journalismi" syö ammattimaisesti toimitetun journalismin asemaa ja uskottavuutta kilpailussa sosiaalisen median kanssa yleisön ajasta ja huomiosta. Ihmetyttää, eivätkö ammattijournalistit ymmärrä oman ammattikuntansa olemassaolon perimmäisiä perusteita.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      138
      1401
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe