Paavalin johdonmukainen oppi lyhykäisyydessään

Anonyymi-ap

Paavali kirjoittaa Uudessa testamentissa seuraavasti:

"SAMOIN KUIN yhden ihmisen lankeemus on koitunut KAIKILLE ihmisille kadotukseksi, NIIN MYÖS yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu KAIKILLLE ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi."

Tervetuloa paskantamaan tuon päälle.

"Sillä Jumala on sulkenut KAIKKI tottelemattomuuteen, että hän KAIKKIA armahtaisi."

"Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme, joka tahtoo, että KAIKKI ihmiset pelastuvat ja tulevat tuntemaan totuuden."

"For this is good and acceptable in the sight of God our Saviour;
Who will have ALL MEN to be saved, and to come unto the knowledge of the truth."

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan."

Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa KAIKKI, hänen kauttaan KAIKKI sekä maan päällä että taivaissa.

2:9 Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
2:10 niin että KAIKKIEN polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
2:11 ja JOKAISEN kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

Paavali käyttää pelastumisesta, sovituksesta ja Kristuksen tunnustamisesta puhuessaan KYMMENEN kertaa joko sanaa "kaikki", "jokainen" tai "maailma", eikä hän koskaan eikä missään käytä mitään MUITA sanoja.

Tervetuloa paskantamaan TÄMÄNKIN toteamuksen päälle.

9

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Sinä itse paskantelet täällä!

• "Sillä sana rististä on hullutus niille,
      jotka kadotukseen joutuvat,
      mutta meille, jotka pelastumme,
      se on Jumalan voima."

• Anonyymi00004

Turvauduit sitten pikaisesti yhteen paskimmin suomennetuista Uuden testamentin kohdista.

Näin kääntäjänä voin todeta, että suomentajaa, joka LUO SUBSTANTIIVIN kohdassa, jossa alkukielessä EI ESIINNY LAINKAAN SUBSTANTIIVIA, ajaa jokin agenda - KUKAAN itseään kunnioittava suomentaja, joka suhtautuu työhönsä vajavasti, ei toimi noin. (Mikäköhän on mahtanut ajaa suomentajien lautakunnan tuollaiseen ratkaisuun?...)

Sinulle toki kelpaa aina paskasti suomennetut jakeet ja tarvittaessa menet alkukielen ääreen JA VÄÄRENNAT SEN, MITÄ ALKUKIELESSÄ SANOTAAN, kuten Fil. 2:ssa.

Ei sinun härskiydellläsi ja paatumuksellasi taida olla tosiaankaan mitään rajaa.

• Anonyymi00006

Kaikkitietävän? Jumalan olisi toki pitänyt etukäteen tietää, että kaikki eivät älyä nielaista Jumalan heille asettamaa syöttiä (Jeesusta).
        Mutta mm helluntalaisuudessa Jumalan kaikkivaltius ja kaikkitietävyys päättyy oppiin ikuisesta helvetistä, jossa tämä tyranniksi (Saatanaksi) käännetty jumala, polkee katkeroituneesti epäonnistuneet luomuksensa ikuisen helvetin tuleen?

Haluaisitko OIKEASTI istua tällaisen tyrannin pöytään hääaterialle?
        Tähän rehellisiä vastauksia?

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Kaikkitietävän? Jumalan olisi toki pitänyt etukäteen tietää, että kaikki eivät älyä nielaista Jumalan heille asettamaa syöttiä (Jeesusta).
        Mutta mm helluntalaisuudessa Jumalan kaikkivaltius ja kaikkitietävyys päättyy oppiin ikuisesta helvetistä, jossa tämä tyranniksi (Saatanaksi) käännetty jumala, polkee katkeroituneesti epäonnistuneet luomuksensa ikuisen helvetin tuleen?

"Haluaisitko OIKEASTI istua tällaisen tyrannin pöytään hääaterialle?
        Tähän rehellisiä vastauksia?"

Olen pohtinut sitä, miksi edellä esitettyyn kysymykseen ei tule vaustauksia, vaikka olen esittänyt tämän kysymyksen täällä palstalla jo useamman kerran?
        Olen tullut siihen tulokseen, että ikuiseen helvettiin uskovat ovat kieroja kuin korkkiruuvit ja siksi eivät vastaa.... Ja syyhän on se, että ihmisen omantunnon takana on se aito rakastava Jumala, joka ei anna ihmisen perustella ikuisen helvetin oikeutusta?

• Anonyymi00009
        UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Olen avauksen tekijä ja kanssasi tismalleen samaa mieltä. Hengellinen Tukholman syndrooma ohjaa kaikkia helvettiuskovaisia. Uskonnollinen kauhu - pelkuruus - on saavuttanut täyden mittansa, kun se kykenee täysin hyvin omintunnoin kieltämään itsensä.

• Anonyymi00002

Jotain muuta voit ehkä pilkata, mutta Jumalan kanssa ihminen jää häviäjäksi varmasti.Ennemmin tai myöhemmin ihminen joutuu sen kokemaan. Siitä tilanteesta ei ole pakoon pääsyä.

Jumala on sanansa ilmoituksen mukaan pitkä mielinen (2.Piet. 3:9.) sillä Hän ei tahdo että ihminen hukkuu synneissään. Mutta pitkämielisyydelläkin on rajansa, loppunsa, ja se voi tapahtua hyvinkin yllättäen.

‭‭(Ilm.3: 1-6.) Ilmestyskirja‬ ‭3‬:‭3‬ ‭FB38‬‬
      ”Muista siis, mitä olet saanut ja kuullut, ja ota siitä vaari ja tee parannus. Jos et valvo, niin minä tulen kuin varas, etkä sinä tiedä, millä hetkellä minä sinun päällesi tulen.”

Sitä mitä tapahtui apostolien aikana on Jumala voimallinen tekemään tänäkin päivänä. Jumala ei ole muuttunut , Hän on pyhä, ja Häntä vastaan nousevat tuottavat itsellensä tuomion.

‭‭Apostolien teot‬ ‭13‬:‭6‬-‭12‬ ‭FB3
      ”Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus.

Hän oleskeli käskynhaltijan, Sergius Pauluksen, luona, joka oli ymmärtäväinen mies. Tämä kutsui luoksensa Barnabaan ja Sauluksen ja halusi kuulla Jumalan sanaa. Mutta Elymas, noita — sillä niin tulkitaan hänen nimensä — vastusti heitä, koettaen kääntää käskynhaltijaa pois uskosta.

Niin Saulus, myös Paavaliksi kutsuttu, täynnä Pyhää Henkeä loi katseensa häneen ja sanoi: "Voi sinua, joka olet kaikkea vilppiä ja kavaluutta täynnä, sinä perkeleen sikiö, kaiken vanhurskauden vihollinen, etkö lakkaa vääristelemästä Herran suoria teitä?

Ja nyt, katso, Herran käsi on sinun päälläsi, ja sinä tulet sokeaksi etkä aurinkoa näe säädettyyn aikaan asti."

Ja heti lankesi hänen päällensä synkeys ja pimeys, ja hän kävi ympäri ja etsi taluttajaa. Kun nyt käskynhaltija näki, mitä oli tapahtunut, niin hän uskoi, ihmetellen Herran oppia.”

”Pilkkaajille hänkin on pilkallinen, mutta nöyrille hän antaa armon.”
      ‭‭Sananlaskut‬ ‭3‬:‭34‬ ‭FB38‬‬

‭‭Psalmit‬ ‭18‬:‭26‬-‭27‬ ‭FB38‬‬
      ”Hurskasta kohtaan sinä olet hurskas, nuhteetonta kohtaan nuhteeton; puhdasta kohtaan sinä olet puhdas, mutta kieroa kohtaan nurja.”

‭‭Galatalaiskirje‬ ‭6‬:‭7‬ ‭FB38‬‬
      ”Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.”

‭‭Psalmit‬ ‭62‬:‭13‬ ‭FB38‬‬‭‭
      ”Ja sinun, Herra, on armo; sillä sinä maksat kullekin hänen tekojensa mukaan.”
      ‭‭
      (Ilm.2:18-29.) ‭‭Ilmestyskirja‬ ‭2‬:‭20‬-‭23‬ ‭FB38‬‬----"...Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua. Ja minä olen antanut hänelle aikaa parannuksen tekoon, mutta hän ei tahdo parannusta tehdä eikä luopua haureudestaan.

Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen, jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistansa; ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan,

ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan.”
      --------------
      ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭2‬:‭1‬-‭11‬ ‭FB38‬‬
      ”Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.

Ja me tiedämme, että Jumalan tuomio on totuuden mukainen niille, jotka senkaltaisia tekevät. Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?

Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen? Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi, hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":

niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän, mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.

Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen; mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle! Sillä Jumala ei katso henkilöön.”

• Anonyymi00003

Oletko Jumala, usko toivonen: "Jumalan kanssa ihminen jää häviäjäksi varmasti"

• Anonyymi00005

Painupa sinä sovituksen sanan pilkkaaja muualle siitä vaahtoamasta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1449
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1208
    4. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1034
    5. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe