Ukrainan tuki
Suomi ostaa Ukrainalle aseita 40 miljoonalla eurolla Yhdysvalloista
Suomi ostaa Ukrainalle 40 miljoonalla eurolla aseita Yhdysvalloista Naton Purl-tuen kautta.
Pääministeri Petteri Orpo ilmoitti asiasta Gdanskissa Ukrainan jälleenrakennuskonferenssissa.
Rahoitus on osa 300 miljoonan euron lisäpanostusta Ukrainan sotilaalliseen tukeen 2026–2027.
Aloitteen kautta Nato-maat ostavat Yhdysvalloilta Ukrainan kipeimmin tarvitsemia aseita antaakseen niitä Ukrainalle.
Suomella on rahaa savuna ilmaan
6
<50
Vastaukset
- Anonyymi00001
Pääministeri Orpo Puolassa: Suomelta 40 miljoonaa euroa lisää Ukrainan puolustukseen yhdysvaltalaisasein. Suomessa liikaa rahaa ilmeisesti.
https://www.ilkkapohjalainen.fi/paaministeri-orpo-puolassa-suomelta-40-miljoonaa-e/13556985?utm_campaign=Uutiset&utm_source=Ilkka-Pohjalainen&utm_medium=RSS - Anonyymi00002
Suomi ostaa Ukrainalle 40 miljoonalla eurolla aseistusta Yhdysvalloista. Pääministeri Petteri Orpo (kok) ilmoitti asiasta Ukrainan jälleenrakennuskonferenssissa Gdanskissa torstaina.
Kyse on Naton koordinoimasta niin sanotusta Purl-tuesta. Aloitteen kautta Nato-maat ostavat Yhdysvalloilta Ukrainan kipeimmin tarvitsemia aseita antaakseen niitä Ukrainalle.
Kyse on muun muassa ilmapuolustukseen käytettävistä aseista, joita Euroopan mailla ei ole itsellään tarjota samoissa määrin.
Rahoitus Suomen 40 miljoonan euron paketille on osa kevään budjettiriihessä sovitusta 300 miljoonan euron lisäpanostuksesta Ukrainan sotilaalliseen tukeen vuosina 2026–2027.- Anonyymi00003
Olis ollut järkevämpää käyttä vaikkapa terveydenhuoltoon.
- Anonyymi00005
Anonyymi00003 kirjoitti:
Olis ollut järkevämpää käyttä vaikkapa terveydenhuoltoon.
Se 40 milliä otetaan sieltä, ymmärrätkö?
- Anonyymi00004
kokoomushan on myynyt Suomen juutalaisille ja homma jatkuu
- Anonyymi00006
Juutalaiset nyt ei kuulu tähän yhtään mitään. Nyt on kyse rahan lappaamisesta Ukrainaan vaikka oma maa on konkurssissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721147
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84803
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?39574Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296538Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t217503- 50494
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45492