Jumalan rakkaus kohtaa meidät saarnatussa evankeliumissa

Anonyymi-ap

Nyt Jumala saarnauttaa (1 Kor 1:21; Ef 3:8) kaikkialla maailmassa totuuden sanaa, pelastuk­sen evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta (Ef 1:13, 3:8). Evankeliumin sanassa hän tarjoaa jo­kaiselle kuulijalle lahjana pelastuksen (2:8).

Jumalan työtoverit vetoavat ihmisiin: " Ottakaa Jumalan armo vastaan niin, ettei se jää tur­haksi" (2 Kor 6:1). Jumalan armon vastaanottaminen on samaa kuin usko Jeesukseen. Usko syntyy kuulemisesta, mutta kuulemisen synnyttää Kristuksen sana (Room 10:17).

Jumala antaa kuulijoille uskon sanansa kautta (Ef 2:8). Julistettu evankeliumin sana synnyttää kuulijoiden sydämissä saman mielen kuin Paavalissa, kun hän kirjoitti: "Koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen" (Gal 2:16).

( Lyhyt ote Olavi Peltolan opetuksesta koskien Paavalin Efesolaiskirjettä)

s-seutulainen

50

121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Jokainen saarnaaja kohtaa lopulta saman hiljaisuuden. 🪦

• UUSI

Paavali koki näin:

"halu minulla on täältä eritä
        ja olla Kristuksen kanssa,
        sillä se olisi monin verroin parempi"
        (Fil 1:23)

• Anonyymi00018
        UUSI
        kalamos kirjoitti:

Paavali koki näin:

"halu minulla on täältä eritä
        ja olla Kristuksen kanssa,
        sillä se olisi monin verroin parempi"
        (Fil 1:23)

Koki mitä koki. Fil. 1:23 ei muuta sitä tosiasiaa, että Paavali on haudassa Roomassa. 💀⚰️🪦

• Anonyymi00002
      UUSI

Sanan mukaan hedelmistään jokainen puu tunnetaan.
      olavi peltola on elinaikanaan, käyttäen hyväkseen asemaansa ja arvovaltaansa johdattanut satoja, sanoisin tuhansia matkalle helvettiin. peltola on tahallisesti ja tietoisesti himoiten mammonaa ja kunnioitusta ihmisiltä valhetellen johdattanut tietämättömiä ja eksyviä uskomaan kirkon sakramenttien olevan pelastus ja tie Jumalan tykö. Täysin ymmärtäen peltola on pukeutunut baal-jumalan papin asuihin ja harjoittanut taikuutta ja lukenut loitsuja ja tehnyt käsillään taikurien merkkejä.
      OLAVI PELTOLA ON TEHNYT KAMMOTTAVIA TEKOJA, EIKÄ HÄN OLE KOSKAAN KATUNUT PAHUUTTAAN!!!!
      OLAVI PELTOLA ON KAMMOTTAVA EKSYTTÄJÄ!

• Anonyymi00003
        UUSI

Kauhistuttavaa panettelua Olavi Peltolasta.
        Vihan ja valheen myrkyllisiä hedelmiä.

s-seutulainen

• Anonyymi00010
        UUSI
        Anonyymi00003 kirjoitti:

s-seutulainen

Lue viestit tuota alempaa ja mieti asiaa uudestaan !

Eli pelastaako se vauvakaste, kuten luterilainen kirkko väittää ja Peltola tunnustautui luterilaiseksi ja jopa siis toimi pappina ja "rovastina" siellä.

Siinä näet tuuditetaan uskomaan väärää armoon, eli kasteen armoon, eikä Kristuksen sovitustyöhön / puhtaaseen evankeliumiin !

Jeesus itse näet selvästi sanoi, että ilman uudestisyntymistä / Hengestä syntymistä, ei voi nähdä taivasten valtakuntaa:

Joh. 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".

6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.

• Anonyymi00011
        UUSI
        Anonyymi00003 kirjoitti:

s-seutulainen

Sadan prosentin varmuudella peltola on valuttanut vettä vauvan päähän ja näin sanonut ja vakuuttanut vauvan siirtyneet Jumalan valkuntaan!
        Peltolan hedelmät ovat todistettavasti kammottavia!
        Mookseksen laissa on varoitettu:
        Kirottu olkoon se, joka vie sokean harhaan tieltä.
        peltola on vienyt hengellisesti sokeita harhaan.

• Anonyymi00013
        UUSI
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Sadan prosentin varmuudella peltola on valuttanut vettä vauvan päähän ja näin sanonut ja vakuuttanut vauvan siirtyneet Jumalan valkuntaan!
        Peltolan hedelmät ovat todistettavasti kammottavia!
        Mookseksen laissa on varoitettu:
        Kirottu olkoon se, joka vie sokean harhaan tieltä.
        peltola on vienyt hengellisesti sokeita harhaan.

Niin ja tunnustautumalla luterilaiseksi ja sen pappina toimien, hän on hyväksynyt ja ihan itse allekirjoittanut luterilaiset harhaopit, varsinkin siihen pelastumiseen liittyen.

Kirkkohan siis liittää vauvan, sen vesikasteen kautta ja avulla seurakuntaan ja sen jäseneksi !

Mutta Jumala liittää vain uudestisyntyvän sen todellisen Seurakunnan jäseneksi !

Tässä on VALTAVA ero !

• Anonyymi00004
      UUSI

Peltolalla niin kuin sinulla ja Usko Toivosella on koko homma päin prinkkalaa, koska te olette sokeuttaneet itsenne sille, mitkä UT:n sanat ovat kaikkein tärkeimmät. Nuo kaksi sanaa ovat sovitus ja lunastus eikä suinkaan pelastuminen.

Siksi kaikki mukin menee teillä pieleen: armo, usko, pelastuminen, vanhurskautuminen jne.

Teidän päässänne nuo sanat ovat saaneet väärän merkityksen. Ne ovat vääntyneet kieroon.

Tämän taustalla on pitkä historiallinen jatkumo, joka käynnistyi viimeistään Rooman kirkon latinantamasta Vulgatasta.

Mutta koska te olette tästä kaikesta autuaan tietämättömiä eikä teitä kiinnosta korjata näkemyksiänne, Usko Toivonen joutuu loputtomiin jauhamaan sekasikiöoppaan ja sinä siteeraamaan tuota kotijumalaasi Peltolaa.

Ja te molemmat olette sovituksen sanan edessä ikään kuin teillä ei olisi aivoja lainkaan.

Väkevä on farisealaisen uskonnon ote ihmismielestä.

• Anonyymi00019
        UUSI

"Tämän taustalla on pitkä historiallinen jatkumo, joka käynnistyi viimeistään Rooman kirkon latinantamasta Vulgatasta."

Tuo onkin tärkeä pointti. En minä aavistanutkaan, miten alkukieliset kirjoitukset välittävät ihan eri tavalla tietoa kuin käännökset ja käännösten käännökset. Siellä on kirjallisia mestariteoksia, joissa päällisin puolin ehkä kömpelön oloiset ilmaisut ja lauserakenteet johtuvatkin niiden mahdollistamista harkituista monitulkintaisuuksista. Ei tosiaan arvaisi, millaisia ulottuvuuksia kirjoituksista löytyy. Sitä ajautuu määrittelemään käsitteistöä uudelleen. Ja siltä osin kuin palapelin palaset loksahtelevat paikoilleen, sanoisin ymmärrystä alkuperäisemmässä valossa vakaumukseksi.

• Anonyymi00005
      UUSI

En huomioi enää tällä palstalla eksyttäjän ja harhaoppisen, nimimerkki -GF-:n, viestejä.

s-seutulainen

• Anonyymi00008
        UUSI

peltola näyttää uskovien piiriin astuneelta uskosta osattomalla maailman ihmiseltä. Uskosta osattomana peltola elämä ja 'uskossa olo' on kuivaa, kirjaimen opettelua, ja oman syntisen lihan puhdistamista ja pakottamista Jumalalle kelpaavaksi. Koska peltolan elämä, kokemus ei vaikuta laisinkaan sen mukaiselta, mitä hän itse näkee ja maailman ihmisenä ymmärtää Sanan ilmoituksesta, niin peltola madaltaa ja vääntää Sanan vastaamaan hänen omaa kokemustaan. peltola noudata Sana ohjetta: 'Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi.
        peltola on itse valinnut ja tietoisesti noussut Jumalaa vastaan. Sana ilmoittaa: Minä (JEESUS) olen ovi, eikä kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. peltola on noussut Jumalan valtakuntaan muualta, kirkon sakramenttien voimasta.
        PELTOLA ON VARAS JA RYÖVÄRI, JOKA VARASTAA JA JA RYÖVÄÄ USKON JA HÄÄVAATTEET, JUMALAN ANTAMAN VANHURSKAUDEN!

• Anonyymi00006
      UUSI

Luterilainen rovasti Olavi Peltola !

Eli tunnustautui uskomaan vauvakasteen armoon, jota sakramentin sitten paikkaavat vielä !

Ja siis rovasti !

Ei ole millään tapaa Raamatun mukainen titteli / tehtävä !

Ihan kuten eivät ole kirkkoherrat ja piispat ja arkkipiispat sun muut.

Kas kun luterilaisilla ei ole omaa paaviakin ?

Miten se on jäänyt väliin ?

• Anonyymi00009
        UUSI

Hengellinen isä-käsite on melkein identtinen rovasti-tittelin kanssa. Jeesus itse kieltää: Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa.

• Anonyymi00007
      UUSI

Niin ja Raamattu senoo selvästi sen, että on Yksi Tie, eli Kristus !

Mutta luterilaisilla, kuten Peltolalla onkin 2 tietä !

1) Vesikaste / vauvakaste tie !

Ja sitten

2) Jonkinlainen muunnelma siitä Yhdestä Tiestä !

• Anonyymi00012
      UUSI

Paavali kirjoitti: vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
      peltola edustaman luterilaisen kirkon evankeliumi on kirkon toimittamien sakramenttien sanoma.
      Sen sijaan Paavali todisti omasta evankeliumista alkuseurakunnan uskontunnustuksen mukaisesti: Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
      Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan jaa että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan,

Sanan mukaan peltola on kirottu!

• Anonyymi00014
      UUSI

Aloitus on Jeesuksen lähetyskäskyn mukainen.

45 Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset.
      46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
      47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
      48 Te olette tämän todistajat.
      49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."
      ( Luuk 24)

Ja tätä uskon sanaa Jeesuksen opetuslapset saarnasivat ja sen kuuleminen vaikutti uskon kuulijoissa.

20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
      21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
      22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
      23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)

Ja toteutui :

1 Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
      ( Jes 53

Herran käsivarsi oli saarnan julistajien ja kuulijoiden kanssa ja kuuleminen vaikutti heissä uskon ja sen myötä kääntymyksen Herran puoleen.

Mitä se uskon sana sanoo, jota Jeesuksen opetuslapset saarnaavat:

8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
      9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
      10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
      11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
      12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
      13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
      ( Room 10)

Sehän sanoo pelastuksen, vanhurskauden, häpeään joutumiselta välttämisen, ilman erotusta lähtökohdasta, osallisuuden taivaallisesta ( hengellisestä ) rikkaudesta, sydämen kääntymyksen Herran puoleen, avukseen Herran Hänen nimessään.

Se ei ole ihmisistä, vaan Jumalan voimasta, Herran kädestä.

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi00017
        UUSI

Mr.Johannes
        2016-10-15 08:27:10

Olavi Peltola on väärä opettaja.

Hän opettaa, että joku toinen voi uskoa puolestasi (?!) kasteessa. Olavi Peltola opettaa myös että kaste synnyttäisi uskoa. Raamatussa uskosta osattomat tai parannukseen haluttomat käännytettiin pois kastepaikalta.

Peltola opettaa myös, että on oikein tarjota ehtoollista uskosta osattomalle, että ehtoollinenkin synnyttää uskoa. En uskaltaisi opettaa näin kun muistelen Paavalin sanoja.
        1. Korinttolaiskirje 11:27-29
        "Joka siis kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljasta, on syyllinen Herran ruumiiseen ja vereen. Tutkikoon siis ihminen itseään ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta. Sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo itselleen tuomion."

• Anonyymi00025
        UUSI
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Mr.Johannes
        2016-10-15 08:27:10

Olavi Peltola on väärä opettaja.

Hän opettaa, että joku toinen voi uskoa puolestasi (?!) kasteessa. Olavi Peltola opettaa myös että kaste synnyttäisi uskoa. Raamatussa uskosta osattomat tai parannukseen haluttomat käännytettiin pois kastepaikalta.

Peltola opettaa myös, että on oikein tarjota ehtoollista uskosta osattomalle, että ehtoollinenkin synnyttää uskoa. En uskaltaisi opettaa näin kun muistelen Paavalin sanoja.
        1. Korinttolaiskirje 11:27-29
        "Joka siis kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljasta, on syyllinen Herran ruumiiseen ja vereen. Tutkikoon siis ihminen itseään ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta. Sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo itselleen tuomion."

Kommentoin aloituksen tekstisisältöön ja erittäin hyvään otsikkoon siinä:

>> Jumalan rakkaus kohtaa meidät saarnatussa evankeliumissa >>

Onko sinulla jotakin aloituksen tekstisisältöä vastaan?
        Tai jotakin siihen, mitä nostin esille Raamatun ilmoituksesta siihen liittyen?

Jos tämän aloituksen sisältöä vastaan on jotakin, niin miksi sellainen ihminen ei tuo esille palstalla evankeliumin saarnaa?

Vaan pikemminkin on vastustamassa evankeliumin, elämän sanan tarjolla pitämistä.

Mistähän moinen kumpuaa?

Joten, Mr. Johannes, miksipä et tekisi aloituksia, jotta palstalla vierailevat saisivat mahdollisuuden tutustua evankeliumin sanaan suuresta pelastuksesta Jeesuksessa Kristuksessa?

Jotta toteutuisi sydämen kääntymys Herran puoleen ja olisi Jumalan voimasta jollekin sielulle otollinen aika, pelastuksen päivä.

1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
        2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
        ( 2Kor 6)

Jumala haluaa kuulla tuon Häntä avukseen huutavalta.

Usko Toivonen

• Anonyymi00030
        UUSI
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Jos tämän aloituksen sisältöä vastaan on jotakin, niin miksi sellainen ihminen ei tuo esille palstalla evankeliumin saarnaa?

Vaan pikemminkin on vastustamassa evankeliumin, elämän sanan tarjolla pitämistä.

Mistähän moinen kumpuaa?

Joten, Mr. Johannes, miksipä et tekisi aloituksia, jotta palstalla vierailevat saisivat mahdollisuuden tutustua evankeliumin sanaan suuresta pelastuksesta Jeesuksessa Kristuksessa?

Jotta toteutuisi sydämen kääntymys Herran puoleen ja olisi Jumalan voimasta jollekin sielulle otollinen aika, pelastuksen päivä.

1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
        2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
        ( 2Kor 6)

Usko Toivonen

Älä sinä yritä kieroilla !

Kyse on nyt siitä, että mikä on kirjoittajan pohja ja perusta !

Eli tuon saman kirjoituksen voi tulkita joko oikein, eli niin, että:

1) Uudestisyntyminen tarvitaan / vaaditaan pelastumiseen !

2) Tai kuten Peltolan väärä pohja perusta, jossa vesikaste pelastaa !

Näin ollen samat Raamatunpaikat tulkitaan eri tavoin ja kuten eksyneen eksyttäjän, eli Peltolan ns. "väri silmälasien" läpi katsottuna, kaikki vääristyy ja siten mukamas "vauvakastekin pelastaa" !

Uudestisyntyneen uskovan tulee varoa näitä eksyttäjiä, jotka lainailevat Raamatun sanaa ja siten pyrkivät luikertelemaan joukkoon, kylvämään eksytystä ja valhetta ja harhaoppeja.

Eli tuo tyyli on hyvin tuttu monien kohdalla, eli ensin laitetaan ihan oikeaa ja hyvää Raamatun sanaa, jonka avulla saavutetaan lukijan / kuulijan luottamus, mutta sitten alkaakin jo vaivihkainen harhaoppien ja valheiden kylvö.

Mutta kun siis Peltolan pohja ja perusta tiedetään, niin silloin on hyvä se kertoa muillekin, etteivät nuoremmat uskovat joudu peltoloiden eksyttämiksi !

Joten älä sinä Usko Toivonen yritä kieroilla ja eksyttää muita uskomaan luterilaisiin harhaoppeihin, joita Peltola varmasti on riittävästi jo kylvänyt !

• Anonyymi00031
        UUSI
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Mistähän moinen kumpuaa?

( 2Kor 6)

Usko Toivonen

Niin ja Usko Toivonen !

Tuosta kirjoituksesi lopusta sen verran, että:

Jumala EI VARMASTI halua kuulla luterilaisen kirkon ja siten Peltolan valheita ja eksytyksiä !!!

Se nyt on aivan varma se !

• Anonyymi00034
        UUSI
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Niin ja Usko Toivonen !

Tuosta kirjoituksesi lopusta sen verran, että:

Jumala EI VARMASTI halua kuulla luterilaisen kirkon ja siten Peltolan valheita ja eksytyksiä !!!

Se nyt on aivan varma se !

Tämä on kuitenkin se, mikä kirjoitettu on:

( 2Kor 6)

Jumalan hyvyyshän se vetää parannukseen ja se hyvyys tulee ilmi evankeliumin saarnassa.

4 Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen? ( Room 2)

Ja kuten tuosta käy ilmi, niin Jumala kuulee puoleensa kääntyvää, jota Jumala kutsuu uskon saarnan kautta.

Onko sinulla tuota tekstikohtaa vastaan, vai onko sinulla jotakin enemmänkin lihaa ja verta vastaan.

Mikset tekisi joskus aloituksen pelastuksen evankeliumista, jotta Jumalan kutsu kohtaisi jotakin palstalla vierailevaa?
        Ei kaiketi pitäisi mitään estettä olla Jeesuksen todistaja. ??

Usko Toivonen

• Anonyymi00015
      UUSI

Usko Toivonen, olet palstalla nimen omaa levittämässä luterilaisen kirkkosi uskontoa, niin kuka valehtelee, se olet sinä!
      Vaadit s-seutulaisen kopioimien luterilaisuutta käsittelevien opetusten äänetöntä ja täydellistä hyväksyntää, ja jos joku tuo esile Raamatun totuuden Jumalan Sanasta, niin pörhistät sudenkarvasi,
      MENE MUUALLE KITISEMÄÄN, USKO TOIVONEN!
      Olet vähimmässä paha, et kunnioita edes palstajakoa, OLET MYÖS PALJOSSA PAHA!

• Anonyymi00016
        UUSI

Luterilaistenko kädestä Jeesuksen omien pitäisi syödä? KUULE, NE KÄDET OVAT JEESUKSEN TODISTAJIEN VERELLÄ TAHRATUT!

• Anonyymi00020
      UUSI

No eipä ole sitten häävi.

• Anonyymi00021
      UUSI

Gal: 1:10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
      1:11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;

Ihmisen omat teot on mitätöity ja Jeesuksen oma lahjoittama vanhurskaus ainoa tie taivaaseen. Tämä on vaikea paikka yksin uskosta.

• Anonyymi00022
      UUSI

Galatalaiskirjeen henki kertoo, ettei usko saa rakentua ihmisten miellyttämisen varaan. Jos sydän alkaa hakea ihmisten suosiota, silloin Kristuksen palvelijaksi tuleminen hämärtyy. Todellinen julistus ei ole muotoiltu ihmisten odotusten mukaan, vaan se tulee Jumalalta. Siksi myös valinta on selvä: ihminen voi kyllä yrittää seistä omien tekojensa varassa, mutta silloin hänen omat suorituksensa jäävät viimein täysin riittämättömiksi.

Kun sanotaan, että ihmisen omat teot on mitätöity, se ei ole tarkoitettu lannistamaan, vaan avaamaan tie siihen, mitä Jeesus lahjoittaa. Jeesuksen oma vanhurskaus ei ole ansaittu työmaa, vaan lahja. Se on se ainoa perusta, jolla ihminen voi seistä Jumalan edessä, ja siksi tie taivaaseen ei nojaa siihen, kuinka hyvin ihminen onnistuu, vaan siihen, mitä Kristus on tehnyt.

Tämä on vaikea paikka silloin, kun ihminen on tottunut ajattelemaan, että armo täytyy jotenkin ansaita, tai että sydämen pitää todistaa kelpoisuutensa omilla teoillaan. Mutta kun evankeliumi todella kirkastuu, tapahtuu sisäinen muutos: ihminen lakkaa rakentamasta itseään ja alkaa turvata Jeesukseen. Silloin usko ei ole pelkkä tunne, vaan luottamus siihen, että lahja on totta ja Jeesuksen vanhurskaus riittää. Ja juuri siinä Kristuksen palvelijuus vahvistuu: julistus pysyy Jumalassa, eikä ihmisen suosiota enää tavoitella.

Ihminen voi seistä Jumalan edessä nojata siihen mitä Kristus on tehnyt.

• Anonyymi00023
        UUSI

Juu, omat teot on mitätöity luterilaisuudessa, ja USKON sijaan tilalle on otettu kummien usko ja vanhempin teot loitsut ja tai'at. Luterilaisen kamottavan harhaopin ja väkevän eksytyksen mukaan tekee väärin, jos toimii niin kuin Sana kehottaa: jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        Jos rukoilet ja huudat avuksi Jeesuksen nimeä, ja Hän sinut armossa pelastaa, olet luteraiset silmissä luopio ja matkalla helvettiin!

• Anonyymi00024
        UUSI
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Juu, omat teot on mitätöity luterilaisuudessa, ja USKON sijaan tilalle on otettu kummien usko ja vanhempin teot loitsut ja tai'at. Luterilaisen kamottavan harhaopin ja väkevän eksytyksen mukaan tekee väärin, jos toimii niin kuin Sana kehottaa: jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        Jos rukoilet ja huudat avuksi Jeesuksen nimeä, ja Hän sinut armossa pelastaa, olet luteraiset silmissä luopio ja matkalla helvettiin!

Usko perutuu siihen mitä Kristus on tehnyt.
        Aamen!

• Anonyymi00026
        UUSI
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Aamen!

Näin se vaan on:
        Gal: 1:11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;

• Anonyymi00029
        UUSI
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Aamen!

Usko perustuu tahtoon uskoa olemattomia todeksi.
        Jos mikään muu ei toimi, kokeile totuutta.

• Anonyymi00027
      UUSI

Olavi Peltolan rakkauslapsi, ymmärrykseltään alaikäisyyteen ja Usko Toivosen liehittelyyn kokosydämisesti sitoutunut miasma-automaatti saviseutulainen julistaa tässä ketjussa sovituksen sanan harhaopiksi.

Harhaopiksi hän julistaa sovituksen sanan seuraavasti:

hän julistaa minut, GF-nimimerkkiä joskus käyttäneen henkilön, harhaoppiseksi.

Samalla hän tulee julistaneeksi sovituksen sanan harhaopiksi, koska se sanoma, jota minä julistan, on KOKONAISUUDESSAAN tämä eikä mitään muuta kuin tämä:

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan."

saviseutulainen ja sianpaskaopin verraton ylipappi Usko Toivonen eivät KOSKAAN ole kyenneet osoittamaan minun julistaneen tai julistavan MITÄÄN MUUTA kuin tuota yllä olevaa sovituksen sanaa. Eivät koskaan.

Kun nimeää jonkun harhaOPPISEKSI, tämän nimeämisen on perustuttava SIIHEN OPPIIN, jota "harhaoppinen" julistaa.

Ja minä julistan ainoastaan ja vain sovituksen sanaa, EN MITÄÄN MUUTA.

Näin saviseutulainen tuli julistaneeksi sovituksen sanan harhaopiksi. Sama pätee sianpaskaopin arkkiatrin, Usko Toivosen, kohdalla.

Tähän näiltä kahdelta hyypältä tosin on turha odottaa minkäänlaista kommentia, koska fyysinen aikuisuus ei saviseutulaisen kohdalla merkitse sitä, etteikö ihminen olisi voinut jäädä henkisesti ja hengellisesti jokeltelevaksi, copypasteilevaksi vauvaksi, eikä Usko Toivosen tiettyjen Raamatun jakeiden SELITTÄMISEN itsenimeäminen "Raamatun ilmoitukseksi" tee Usko T:n kuolettan tylsistä jorinoista "Raamatun ilmoitusta", vaan ne ovat hevonpaskaa ja sellaisena pysyvät.

TODELLISEN sydämen uskon puolesta.

Aamen.

• Anonyymi00032
        UUSI

Luterilaisuus on täyttä valehtelua. Joka ikinen kerta kuin vain luterilaisen lausuu jotakin opistaan tai vittaa Sanaan, hän valehtelee ja puhuu pahan sydämensä kyllyydestä ja kierolee.
        Ketjusta voi poimia monia luterilastenn ilmiselviä ja törkeitä valheita: Esimerkikisi kieroilusta valheesta: Kun sanotaan, "että ihmisen omat teot on mitätöity". Toisin sanoen luterilaisuuudessa omat teot syntiä.
        Sana kumoaa kaikki luterilaisen keskeiset opetukset, myös opin omien tekojen pahuudesta: "Kirjoita: Autuaat ovat ne kuolleet, jotka Herrassa kuolevat tästedes. Totisesti-sanoo Henki-he saavat levätä vaivoistansa, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä."
        Kenenkään tekoja ei mitätöidä. Palkka maksetaan kukin omien tekojen mukaan:
        "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
        mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.

Luterilaisuus tulee valheen kaikella voimaalla

• Anonyymi00028
      UUSI

Tässä sama juttu: Psalmit: 32:1 Daavidin mietevirsi. Autuas se, jonka rikokset ovat anteeksi annetut, jonka synti on peitetty!
      Jeesuksen veren tähden.

• Anonyymi00043
        UUSI

Juuri näin!

- GF -

• Anonyymi00048
        UUSI

Aivan!

3 Sillä mitä Raamattu sanoo? "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi".
        4 Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta,
        5 mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi;
        6 niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja:
        7 "Autuaat ne, joiden rikokset ovat anteeksi annetut ja joiden synnit ovat peitetyt!
        8 Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä!"
        ( Room 4)

23 Mutta ei ainoastaan hänen tähtensä ole kirjoitettu, että se hänelle luettiin,
        24 vaan myös meidän tähtemme, joille se on luettava, kun uskomme häneen, joka kuolleista herätti Jeesuksen, meidän Herramme,
        25 joka on alttiiksi annettu meidän rikostemme tähden ja kuolleista herätetty meidän vanhurskauttamisemme tähden.
        1 Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
        2 jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo. ( Room 4:23-25; Room 5:1-2)

Usko Toivonen

• Anonyymi00033
      UUSI

Taivaspaikka on lahja. Se on vaikea uskoa, mutta siihen ei saa lisätä mitään. Se on verellä hankittu Golgatan ristillä. Jos siihen lisätään jotain, se halventaa Jeesuksen ristintyötä, ja siihen Jumala vihastuu.

• Anonyymi00041
        UUSI

Taivaspaikka "on verellä hankittu Golgatan ristillä". Mutta luterilainen kirkkolaitos omistaa pääsyn taivaspaikkaan kirkko jakaa taivaspaikkoja! Kukaan ei saa taivaspaikkaa ohi ja ulkopuolella kirkkolaitoksen, olisit ollut kerrankin rehellinen!

• Anonyymi00035
      UUSI

Taivaspaikka on lahja, ja juuri siksi se pysyy lahjana eikä muutu maksuksi. Ihminen voi kyllä tuntea itsessään pelkoa tai epävarmuutta, koska luonnollinen mieli haluaisi varmistaa asemansa omilla teoilla, mutta armo ei toimi niin. Kun lisätään jotain Jeesuksen valmiin työn päälle, se alkaa viedä katseen Kristuksesta pois, ja sydän alkaa rakentaa toivoa siihen, mitä ihminen saa aikaan—eikä siihen, mitä Jeesus on jo tehnyt.

Golgatan risti ei ole vain esimerkki tai oppitunti, vaan sovitus, jonka perusteella Jumala voi antaa anteeksi ja ottaa vastaan. Siksi kaikki, mikä yrittää muuttaa lahjan ansioiksi, ei vain sotke sanomaa, vaan myös heikentää sen ytimen: Jeesus on se, joka hankki pelastuksen verellään. Kun tämä pidetään keskellä, syntyy rauha—sellainen rauha, joka ei perustu pelkoon, vaan varmuuteen Jumalan lupauksesta.

Jumala ei tarvitse ihmisen lisäyksiä, eikä taivaspaikka joudu ihmisen suoritusten varaan. Se annetaan ristillä valmistetun armon kautta, ja kun ihminen vastaanottaa sen uskossa, hänen sydämensä kiittää, nöyrtyy ja elää kohti pyhyyttä.

• Anonyymi00036
        UUSI

Olisit kirjoittanut suoraan: Taivaspaikka on kasteen armon lahja, jonka luterilainen kirkko toimittaa jäsenilleen omistamiensa armon välineiden avulla.

• Anonyymi00040
        UUSI
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Olisit kirjoittanut suoraan: Taivaspaikka on kasteen armon lahja, jonka luterilainen kirkko toimittaa jäsenilleen omistamiensa armon välineiden avulla.

Taivaspaikka on lahja. Se on vaikea uskoa, mutta siihen ei saa lisätä mitään. Se on verellä hankittu Golgatan ristillä. Jos siihen lisätään jotain, se halventaa Jeesuksen ristintyötä, ja siihen Jumala vihastuu.
        Jos jotain lisätään se koskee Jumalan kunniaa!

• Anonyymi00037
      UUSI

Jeesus käskee nimen omaan tekemään: anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
      Sylissä makaaminen ja vieläpä nukkuminen ei ole tekemistä, eikä parannuksen tekoa, johon Sana selkeästi kehottaa: Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,

• Anonyymi00045
        UUSI

Ilmennät tekstilläsi upeasti ja kirkkaasti lakihenkistä kristilliisyyttä, jossa haluat anastaa Kristukselle kuuluvasta kunniasta osan itsellesi.

• Anonyymi00038
      UUSI

Luterilaisten usko ei täytä Sanan asettamia uskon tunnusmerkkejä. Luterilaiset saavat uskon sakramentin avulla, sen sijaan Sana puhuu kuulemisen kautta syntyvästä uskosta. Paavali kirjoitti: "teidän uskonne runsaasti kasvaa" En ole koskaan kuullut luterilaisen puhuvan kasvavasta tai "teidän uskonne Jumalaan levinnyt, niin ettei meidän tarvitse siitä mitään puhua."
      Luterilaiset usko on vakaata ja ilman epäuskoa. Uskon isästä Aabrahamista on todistettu: Jumalan lupausta hän ei epäuskossa epäillyt, vaan vahvistui uskossa, antaen kunnian Jumalalle,
      Uskoon sisältyy mahdollisuus epäillä ja epäusko, näitä kumpaakaan ei ole luterilaisten uskossa.
      Luterilaisuuden usko eri usko kuin Raamatun näyttämä usko!

• Anonyymi00039
        UUSI

"Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja". Siis moniaan luopuvat uskosta, eivät kasteen armosta, eivätkä yhdestä oikeasta kasteesta, vaan moniaat luopuvat uskosta. Luterilaiset ei tarvitse uskoa astuakseen Jumalan valtakuntaan, vaan luterilainen tarvitsee kasteen ja saadakseen uskon ja Pyhän Hengen. Luterilaisten usko tulee kasteen kautta. Mutta Raamattu puhuu kuulemisen kautta saatavasta uskosta. Raamattu puhuu myös: "hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään", mutta luterilaisille kaikki, mitä tarvitaan taivasmatkaan, lahjoitetaan kirkon viranhaltijoiden suorittamien sakramenttien kautta.
        LUTERILAISUUS ON LUOPUMISTA USKOSTA JA SAKRAMENTTIEN ASETTAMISTA USKON JA JEESUKSEN SIJAAN.

• Anonyymi00042
      UUSI

Jeesuksen veren ristintyö Golgatan ristillä omaksuttamaan uskossa omalle kohdalle ja sydämelle henkilökohtaisesti ja se on ainoa tie mikä pelastaa.
      1.Korinttolaiskirje:1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
      1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
      1:19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".

• Anonyymi00044
        UUSI

Niin mitä taas kieroilet? "omaksuttamaan"

• Anonyymi00046
        UUSI

Gal: 1:11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
        1:12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.

minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista; ei ole ihmisten mukaista, se on Jumalan Puhdas ja Pyhä lahja.

• Anonyymi00047
        UUSI

Kun Jeesus on Golgatan risillä vuodattanut verensä KOKO MAAILMAN sovitukseksi, niin kyllä Hän silloin on "omaksuttanut" tuon sovituksen jo myös jokaisen yksilöihmisen kohdalla ja kohdalle, koskapa Hän veti meidät kaikki ristille tykönsä.

Ei tässä mitään erillisomaksumisia enää vaadita - jos vaadittaisiin, SILLOINHAN KOKO MAAILMAN SOVITUS olisi pelkkää silmänlumetta, tyhjää puhetta - valhetta.

• Anonyymi00049
        UUSI
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Kun Jeesus on Golgatan risillä vuodattanut verensä KOKO MAAILMAN sovitukseksi, niin kyllä Hän silloin on "omaksuttanut" tuon sovituksen jo myös jokaisen yksilöihmisen kohdalla ja kohdalle, koskapa Hän veti meidät kaikki ristille tykönsä.

Ei tässä mitään erillisomaksumisia enää vaadita - jos vaadittaisiin, SILLOINHAN KOKO MAAILMAN SOVITUS olisi pelkkää silmänlumetta, tyhjää puhetta - valhetta.

Kun Jeesus on Golgatan risillä vuodattanut verensä KOKO MAAILMAN sovitukseksi,
        jotka ottaa sen lahjan vastaa omalle kohdalleen ja tekee paranuksen todella koko sydämisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1449
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1208
    4. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1034
    5. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe