- heikossa asemassa olevat pitää pistää kärsimään lisää.
Heitä auttavilta järjestöiltä pitää viedä rahat Rydin, PS:n mielestä ja
ilmeisesti KD:nkin ???
Ensin hallitus teki kaikkensa, ettei vaan lääkärille pääsisi.
Mielenterveuspalvelut ovat aina olleet heikot.
Nyt PS eli Rydi haluaa ajaa kolmannen sektorinkin palvelut alas, ettei
ahdingossa oleva ihminen vain saisi mistään apua.
"Hauskinta" tässä on, että kun hallitus aloitti soteleikkauksensa,
se yritti perustella, että voi tukeutua "kolmannen sektorin palveluihin".
Nyt leikataan nekin torsoksi. Varmistetaan, että pienituloisella
kaikki tiet ovat tukossa.
Golffarit sun muut isotuloiset kustantakoot harrastuksensa itse.
Mielenkiintoista nähdä kenen puolelle KD asettuu .... Sehän on PS:n sisarpuolue, sama linja -
32
75
Vastaukset
- Anonyymi00001
Järkyttävää, että rasistipersuilla ja ristuspuolueella on sama linja.
- Anonyymi00011
"Järkyttävää, että rasistipersuilla ja ristuspuolueella on sama linja."
Keitä nuo mainitsemasi rasistipersut oikein ovat, koskaan kuullutkaan moisesta!?
Siinä taasen ei ole mitään järkyttävää, että SSDP:llä, Hirveillä ja Äärivasemmistolla on sama linja, kuten:
-Suomi ja suomalaiset ensin ajatelu on vahingollista!!
-Kenenkään ei tarvitse mennä töihin, on Ok elää sosiaaliturvan varassa!!!
- Anonyymi00002
Golfkärpäsen purema Puotala pitänee golffaajien puolta siinä missä sai käännettyä tukieuroja SEKL:lle vastoin VM vastustuksesta huolimatta.
- Anonyymi00013
Hienoa, että Poutala on innostunut golfista, se laji kun on niitä harvoja, jotka eivät valtiolta tukea saa, vaan kentät rakennetaan ja ylläpidetään PELAAJIEN rahoilla!!!!
Osaatko avata, miten ihmeessä SEKL ja Golf liittyvät toisiinsa!?
- Anonyymi00003
No, mitä ne muijat ja lapset turvakodeilla tekee! Ennen vanhaan lumihanki riitti hyvin, kun väkivaltaista juoppoa isää paettiin!
Rahat pois vaan!- Anonyymi00007
Kommentistasi päätellen olet tyypillinen vasemmistolainen.
- Anonyymi00019
Kristyissä kodeiissa harvoin on väkivaltaa eikä puolisojen lastensa kanssa tarvitse paeta turvakotiin.
- Anonyymi00023
Anonyymi00019 kirjoitti:
Kristyissä kodeiissa harvoin on väkivaltaa eikä puolisojen lastensa kanssa tarvitse paeta turvakotiin.
Vanhempien päihteiden. huumeiden käyttö ja siitä johtuva väkivalta usein pilaa lapsen elämän. Moni joutuu sijaiskotiin. Krisityissä kodeissa ei tätä ongelmaa ole. Kristinuskoa vihaava ei näe kristittyjen elämän hyviää puolta, tuijottaa vain johonkin hänen mielestä mielikubvituksellisiin usko-olentoihin, vaikka moni ihan järkevä ihminen on nähnyt enkeleitä ym. ihan oikeassa elämässä.
Ihmisen elämä on lyhyt välähdys ja kuka tietää, mikä se on. --Ajattelen, siis olen olemassa. ---Onko kaikki vain uninäköä, vain mitä?- ihminen on ihmetellyt elämää aina, mita se on. Ei ole päässyt alkua pidemmälle.
Ihminen on tomumaja ja kuoret, ruumiinavauksia paljon tehnyt totesi, että kuoret ne on, jota hän käsittelee, lisäsi kuitenkin, että sielu on poistunut niistä jonnekin hyvään paikkaan. -
Miksei asioista voisi ajatella kauniisti eikä rumasti? Kun ei kukaan tiedä päiviensä määrää eikä tarkasti mitä elämä oikeasti on, Elää vain nykyhetkessä. Menneisyyttä ei voi muuttaa eikä tulevaisuutta tiedä. Anonyymi00023 kirjoitti:
Vanhempien päihteiden. huumeiden käyttö ja siitä johtuva väkivalta usein pilaa lapsen elämän. Moni joutuu sijaiskotiin. Krisityissä kodeissa ei tätä ongelmaa ole. Kristinuskoa vihaava ei näe kristittyjen elämän hyviää puolta, tuijottaa vain johonkin hänen mielestä mielikubvituksellisiin usko-olentoihin, vaikka moni ihan järkevä ihminen on nähnyt enkeleitä ym. ihan oikeassa elämässä.
Ihmisen elämä on lyhyt välähdys ja kuka tietää, mikä se on. --Ajattelen, siis olen olemassa. ---Onko kaikki vain uninäköä, vain mitä?- ihminen on ihmetellyt elämää aina, mita se on. Ei ole päässyt alkua pidemmälle.
Ihminen on tomumaja ja kuoret, ruumiinavauksia paljon tehnyt totesi, että kuoret ne on, jota hän käsittelee, lisäsi kuitenkin, että sielu on poistunut niistä jonnekin hyvään paikkaan. -
Miksei asioista voisi ajatella kauniisti eikä rumasti? Kun ei kukaan tiedä päiviensä määrää eikä tarkasti mitä elämä oikeasti on, Elää vain nykyhetkessä. Menneisyyttä ei voi muuttaa eikä tulevaisuutta tiedä.Kyllä ns kristityissä kodeissa tapahtuu kulissien takana kaikenlaista...🏴☠️
- Anonyymi00004
Kun keskustelun aloittaja ei ymmärrä otsikon merkitystä keskustelun avauksessa, ei hän ymmärrä tai tiedä mitään keskustelun aiheestakaan. Näin kävi tälläkin kerralla.
KD ja PS eivät ole "sisarpuolueita".
Miksi olet sitä mieltä, että heikossa asemassa olevat pitää pistää kärsimään lisää?
Kuka tai mikä on Rydin?
PS on ollut nyt aktiivisesti varmistamassa, että sote-järjestöile menevistä avustusrahoista mahdollisimman suuri osa menisi nimenomaan niiden heikossa asemassa olevien auttamiseen, eikä johtajien jättipalkkoihin, vaikka vasemmisto vaatii rahoja nimenomaan johtajille.
Hallitus on nimenomaan pyrkinyt helpottamaan lääkärille pääsyä ja erityisesti mielenterveyspalveluihin pääsyä.- Anonyymi00005
Kannattaa tarkistaa Poutalan golfsäätiörahoitusta hieman pienemmäksi, niin näyttäisi edes vähän siltä, että avustusrahastoista menisi suuri osa nimenomaan heikossa asemassa olevien auttamiseen.
Jätit auki, minne pieni osa avustusrahoista sitten laitetaan.
Hallituksen pyrkimykset hoitoonpääsystä ovat sanahelinää ja yksityisten lääkärien tukemispolitikkkaa. - Anonyymi00009
Anonyymi00005 kirjoitti:
Kannattaa tarkistaa Poutalan golfsäätiörahoitusta hieman pienemmäksi, niin näyttäisi edes vähän siltä, että avustusrahastoista menisi suuri osa nimenomaan heikossa asemassa olevien auttamiseen.
Jätit auki, minne pieni osa avustusrahoista sitten laitetaan.
Hallituksen pyrkimykset hoitoonpääsystä ovat sanahelinää ja yksityisten lääkärien tukemispolitikkkaa.Vastattu aihetta varten avatussa keskustelussa.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19315540/poytalan-on-erottava#comment-143084393 - Anonyymi00015
Anonyymi00005 kirjoitti:
Kannattaa tarkistaa Poutalan golfsäätiörahoitusta hieman pienemmäksi, niin näyttäisi edes vähän siltä, että avustusrahastoista menisi suuri osa nimenomaan heikossa asemassa olevien auttamiseen.
Jätit auki, minne pieni osa avustusrahoista sitten laitetaan.
Hallituksen pyrkimykset hoitoonpääsystä ovat sanahelinää ja yksityisten lääkärien tukemispolitikkkaa."Poutalan golfsäätiörahoitusta"
Unohdit linkin....? - Anonyymi00017
Anonyymi00015 kirjoitti:
"Poutalan golfsäätiörahoitusta"
Unohdit linkin....?Tässä linkki. Rydman ei päässyt leikkaamaan golftukea, koska se kuuluu Puotalan tontille.
HS 20.6.2026
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012090797.html
"Asetelma herättää kysymyksen oikeudenmukaisuudesta: miksi esimerkiksi Golfliitto ansaitsee yli puoli miljoonaa euroa veronmaksajien rahaa"
Pitäisikö siisPoutalan leikata golffista, jotta voidaan keskittyä heikossa asemassa olevien avustamiseen? - Anonyymi00020
Anonyymi00005 kirjoitti:
Kannattaa tarkistaa Poutalan golfsäätiörahoitusta hieman pienemmäksi, niin näyttäisi edes vähän siltä, että avustusrahastoista menisi suuri osa nimenomaan heikossa asemassa olevien auttamiseen.
Jätit auki, minne pieni osa avustusrahoista sitten laitetaan.
Hallituksen pyrkimykset hoitoonpääsystä ovat sanahelinää ja yksityisten lääkärien tukemispolitikkkaa.Marinin hallituksen aikana hoitoon oli vaikea päästä, hoitojonot olivat mahdottomat, hoitotakuu oli pelkkää bluffia. Nyt on tilanne parantunut, hoitoa saa vakavasti sairas heti ja kiireetönkin tapaus pääsee kohtuullisessa ajassa lääkäriin.
Viherpuna lupaa paljon, mutta ei pysty lupauksia toteuttamaan. - Anonyymi00022
Anonyymi00017 kirjoitti:
Tässä linkki. Rydman ei päässyt leikkaamaan golftukea, koska se kuuluu Puotalan tontille.
HS 20.6.2026
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012090797.html
"Asetelma herättää kysymyksen oikeudenmukaisuudesta: miksi esimerkiksi Golfliitto ansaitsee yli puoli miljoonaa euroa veronmaksajien rahaa"
Pitäisikö siisPoutalan leikata golffista, jotta voidaan keskittyä heikossa asemassa olevien avustamiseen?Suomessa keskitytään heikossa asemassa olevien auttamiseen kymmenillä miljardeilla euroilla vuodessa.
En tiedä niin perusteluja, miksi virkamiehet suosittelivat Golfliiton tuen pitämistä ennallaan.
Suomessa on 160.000 rekisteröityä golfin harrastajaa. Tutkimusten mukaan golfia harrastavata elävät keskimäärin n. 5 vuotta pidempään kuin muut riippumatta sosioekonomisesta asemasta.
Golfin pelaamisesta koituva taloudellisen toimeliaisuuden arvo on n. 330 miljoonaa euroa vuodessa. Tästä ohjautuu osa mm. verotuloina ja työllisyysvaikutuksina yhteiskunnalle.
Pelaaminen vaikuttaa terveydenhuollon kustannuksiin ja vähentää mm. sairaspoissaoloja ja pidentää työuria. Positiivinen vaikutus on arvioiden mukaan n. 80 miljoonaa euroa vuodessa yhteiskunnalle.
Lisäksi mm. 220 miljoonaa eruoa kiertää palkkoina, veroina ja matkailuna.
Kokonaishyödyksi arvioidaan n. 630 miljoonaa euroa.
Toki asiaan vaikuttaa moni muukin aspekti kuin Golfliiton saama tuki.
- Anonyymi00008
"kenen puolelle KD asettuu .... Sehän on PS:n sisarpuolue,"
AHAA, se on siis taas muutunut, eilen se vielä oli Keskusta!!?? - Anonyymi00010
"Golffarit kustantakoot harrastuksensa itse."
Aivan kuten tekevätkin! siis Suomessa, jossa ei ole yhtään kunnallista golf-kenttää, mutta KAIKKI Frisbee-kentät ovat kunnallisia!!!! - Anonyymi00012
Pitääkö passivoida kansalaiset, tehdä heistä avuttomia vihervassaridemariRKP.n tyyliin? Järjestöissä ja yhdistyksissä on paljon turhia, ne eivät palvele suomalaisia, haasaavat vain valtion ja kansalaisllta kerättyjä rahoja omiin etuihin ja muuhun, joka ei palvele suomalaisia.
Moni yhdistys on perustettu ihan eri aikaan, silloin se oli paikallaan, ei enää. Ei pidä olla hölmö, kuten usein vihervassudemari kannattaja. Turhaan ei kannata rahoja hukata, vaan käyttää ne järkevästi. PS on järkipuolue, ei mikään haihattelupuolue kuten vihr,vas, demari,
Luuletko, että vihervassudemariRKP hallitus tekee köyhistä suomalaisista rikkaita? Ei tee, ei ole ennenkään tehnyt. Köyhänä pysyy, jos ei itse tee talouttaan parantavia asioita. - Anonyymi00014
Näkee, että ketjun avaaja ei ole tutustunut, mitä järjestöt, säätuöt ovat, mitä tekevät ja mihin rahansa käyttävät. Mutu. tuntumalta vain sönköttää.
- Anonyymi00016
Marinin hallitus teki Soten heikentämään kansalaisten terveys- ja hyvinvointipalveluja ja kasvattamaan puolueiden ja politiikkojen etuja. Sitähän se on tehnytkin koko ajan, johon Marinin hallitus Sotellaan tähtäsi. Hyvinvointialueet ovat kilvan kansalaisten palveluja leikanneet ja innolla ja ilolla politiikkojen ja puolueiden etuja ja ansioita kasvattaneet.
Homma on toiminut, kuten Marinin hallitus on Soten tarjkoittanutkin, Sentään vakavasri sairas pääsee lääkärille heti, muutkin ihan kohtuulliseen aikaan, paremmin kuin Marinin hallituksen aikana, , jolloin hoitojonot olivat maratomipituiset, päivystykset ruuhkautuneet, leikkaussaleja , osastoja, hoivapaikkoja suljettiin ja leikkauksia peruttiin. Sairaita lapsia jouduttiin lähettämään tehohoitoon Tanskaan. Jne. Marinin hallitus oli saanut aikaan hoitokriisin. Onneksi tilanne on parantunut hoitoon pääsyn osalta, vaikka muuta on leikattu.
Pitää pystyä näkemään asiat oikein, eikä oman aatteen ja mieltymyksen mukaisesti tosiasioita vääristämään, kuten ketjun avaaja tekee.- Anonyymi00018
Mitä selität? Kun Marin sitä tätä, niin Puotalakin vai tätä ja tuota?
Pitäisikö mielestäsi Poutalan leikata golfista, jotta voidaan keskittyä heikossa asemassa olevien avustamiseen? - Anonyymi00021
Anonyymi00018 kirjoitti:
Mitä selität? Kun Marin sitä tätä, niin Puotalakin vai tätä ja tuota?
Pitäisikö mielestäsi Poutalan leikata golfista, jotta voidaan keskittyä heikossa asemassa olevien avustamiseen?Golffaajat ovat yleensä varakasta väkeä, varmaan pärjäävät ilman avustuksiakin. Vähävaraisia voidaan auttaa parhaiten ohjaamalla heidät järkevään rahankäyttöön. Ei auta, että rahaa annetaan köyhälle, hänen pitää osata sitä myös käyttää järkevästi.
- Anonyymi00025UUSI
Anonyymi00021 kirjoitti:
Golffaajat ovat yleensä varakasta väkeä, varmaan pärjäävät ilman avustuksiakin. Vähävaraisia voidaan auttaa parhaiten ohjaamalla heidät järkevään rahankäyttöön. Ei auta, että rahaa annetaan köyhälle, hänen pitää osata sitä myös käyttää järkevästi.
Toivottavasti Puotala ymmärtää tämän ja lopettaa golfsäätiön tukemisen.
- Anonyymi00026UUSI
Anonyymi00025 kirjoitti:
Toivottavasti Puotala ymmärtää tämän ja lopettaa golfsäätiön tukemisen.
Miksi? Et kommentoinut mitenkään aiempaa viestiä, jossa kerrottiin golfinpeluun vaikutuksista yhteiskunnalle.
- Anonyymi00028UUSI
Anonyymi00025 kirjoitti:
Toivottavasti Puotala ymmärtää tämän ja lopettaa golfsäätiön tukemisen.
Poutala saa tukea Golfsäätiötä omalla rahallaan jos haluaa. Valtio ei sitä kuitenkaan tue.
- Anonyymi00030UUSI
Anonyymi00028 kirjoitti:
Poutala saa tukea Golfsäätiötä omalla rahallaan jos haluaa. Valtio ei sitä kuitenkaan tue.
Valtio tukee Golfsäätiötä. Voit tarkistaa asian HS:n linkistä.
Golfia eivät köyhät pelaa, joten sitä ei tarvitse tukea. Eikö mielestäsi ole tärkeämpää velkatilanteessa leikata sieltä, jotta rahaa riittää heikompiosaisille?
Golsäätiö saa rahaa puoli miljoonaa:
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012090797.html
Rydman leikkaisi, mutta golfsäätiön tuki kuuluu Puotalan alueeseen. - Anonyymi00031UUSI
Anonyymi00030 kirjoitti:
Valtio tukee Golfsäätiötä. Voit tarkistaa asian HS:n linkistä.
Golfia eivät köyhät pelaa, joten sitä ei tarvitse tukea. Eikö mielestäsi ole tärkeämpää velkatilanteessa leikata sieltä, jotta rahaa riittää heikompiosaisille?
Golsäätiö saa rahaa puoli miljoonaa:
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012090797.html
Rydman leikkaisi, mutta golfsäätiön tuki kuuluu Puotalan alueeseen.Lähteessäsi ei ole mitään puhetta Golfsäätiöstä.
Miksi vain köyhien harrastuksia ja köyhien käyttämiä palveluita pitäisi tukea? Kuinka määrittelet köyhän? - Anonyymi00032UUSI
Anonyymi00031 kirjoitti:
Lähteessäsi ei ole mitään puhetta Golfsäätiöstä.
Miksi vain köyhien harrastuksia ja köyhien käyttämiä palveluita pitäisi tukea? Kuinka määrittelet köyhän?Aivan. Tuen saa Golfliitto, kirjoitin virheellisesti Golfsäätiö.
" Golfliitto ansaitsee yli puoli miljoonaa euroa veronmaksajien rahaa"
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012090797.html
Rydman leikkaisi, mutta golfsäätiön tuki kuuluu Puotalan alueeseen
Toivottavasti golfkärpäsen purema Poutala ymmärtää leikata golfliitolta, jotta rahaa jää heikompiosaisille. Olet varmaan samaa mieltä?
- Anonyymi00024
- Anonyymi00027UUSI
Taisi olla KD:n ministeri joka aikanaan oli päätöksen tekijänä?
- Anonyymi00029UUSI
Anonyymi00027 kirjoitti:
Taisi olla KD:n ministeri joka aikanaan oli päätöksen tekijänä?
Minkä päätöksen?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901965
- 1131063
- 1141052
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21775- 53720
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32663ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42618Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9492