Aika on lähellä

Anonyymi-ap

"Kun alkuaineet kuumuudesta sulavat"! Parhaillaan kaikki ajan merkit toteutuvat aivan silmiemme edessä: alkuaineet sulattava kuumuus, sodat, nälänhätää, kulkutauteja, maanjäristyksiä ja kaikki muu mitä Järjestö on aina opettanut: mm.;"Tämä lehti rakentaa luottamusta siihen Luojan lupaukseen, että rauhaisa ja turvallinen uusi maailma tulee ennen kuin se sukupolvi, joka näki nämä [ajan] merkit, katoaa."

Nyt on viimeinen tilaisuus - kolehtia ei kerätä!

33

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Ja jotkut uskonnot, m.m. jehovan todistajat valehtelevat minkä ehtivät.

    • Anonyymi00002

      Ja lejeringit myös

      Entäpä sitten?

    • Anonyymi00003

      Vartiotorni on tullut luettua.

      Entä Raamattu ?

      ilm. 16:3 Ja toinen enkeli vuodatti maljansa mereen, ja se tuli vereksi,

      -Siis, sitten kun meri on muuttunut vereksi, on lopun aika käsillä.
      Ei ennen sitä.
      Muistakaa kuunnella iltauutiset. Jos ja kun kerrotaan että meri on muuttunut vereksi, on syytä ristiä kädet rukoukseen.

      Ennen sitä kiitämme luojaa esim. nyt luvassa olevasta hyvästä mustikkavuodesta.
      Sitten mustikkaan, ja myös pakastimeen talven ajaksi. Ne ovat Jehovalta terveellinen lahja meille. Ja maittava. Eikö vain.

    • Anonyymi00004

      Kolehtia ei kerätä mutta jokaisessa seurakunnassa on suositussumma, jonka jokaisen julistajan olisi suosituksen mukaan hyvä lahjoittaa kuukausittain. Sellaista psykologista kiristämistä, jos meinaat olla olevinasi hyvä todistaja.

    • Anonyymi00005

      "Kun alkuaineet kuumuudesta sulavat"

      Jaa. stoicheia. Kertoisiko aloittaja ystävällisesti mitä tekstin kirjoittamisen aikaan on tarkoitettu sanalla stoicheia? Se on käännetty alkuaineiksi, mutta sillä ei tuohon aikaan ole ollut sitä merkitystä kuin nykyään.

    • Anonyymi00006

      Olikohan tuossa aloittajan tekstissä hieman korjailtu jehovien lehden opetuksia? Ellen nimittäin ihan väärin muista, Herätkää! -lehden alkulehdellä luki eri tavalla: ei siinä mistään ajan merkeistä puhuttu, vaan vuoden 1914 tapahtumista! Onko aloittaja tahallaan vääristellyt vuosikymmeniä joka lehteen painetun väärän opetukset vuoden 1914 nähneistä ja korvannut "vuoden 1914 nähneet" sanoilla "nämä ajan merkit", jota tekstissä ei koskaan ole lukenut.

      Selittääkö aloittaja todellisen tekstin olleen "vertauskuvallinen"? Oliko siis vuosi 1914 myös vertauskuvallinen? Käsittääkseni tuolla vuodella on ollut jehoville jotakin suurempaa merkitystä kuin "ajan merkit"? Ihan niin kuin vuodella 1919, jolloin Jeesus jehovien opetuksen mukaan oli USAssa saanuut järjestön puhdistuksen (?!) valmiiksi ja nimitti "uskolliseksi ja ymmärtäväiseksi orjaksi Brooklynin toimiston hallintoelimen?

      Ovatko siis nämä vuodet 1914 ja 1919 enää mitenkään jehoville tärkeitä?

      • Anonyymi00007

        Tässä keskustelussa ei ole tarkoitus käsitellä Järjestön vanhoja lehtiä! Tarkoitus on avata maailmallisten silmät näkemään kaikki ne lopun ajan merkit, joita Järjestö on opettanut! Aloittaja hyvin mainitsi joitakin niistä, ja keskusteluun voisi mielestäni nyt liittyä lähinnä ne henkilöt, joilla on Raamatun kanssa saman suuntaisia havaintoja aikamme merkeistä! Älkää nyt rönsyilkö joihinkin ikivanhoihin ykshittäisiin lehtikirjoituksiin!


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Tässä keskustelussa ei ole tarkoitus käsitellä Järjestön vanhoja lehtiä! Tarkoitus on avata maailmallisten silmät näkemään kaikki ne lopun ajan merkit, joita Järjestö on opettanut! Aloittaja hyvin mainitsi joitakin niistä, ja keskusteluun voisi mielestäni nyt liittyä lähinnä ne henkilöt, joilla on Raamatun kanssa saman suuntaisia havaintoja aikamme merkeistä! Älkää nyt rönsyilkö joihinkin ikivanhoihin ykshittäisiin lehtikirjoituksiin!

        Järjestö ei ole opettanut mitään muuta kuin valehtelemaan.
        Lopun ennustelutkin alkoivat 1800 luvulla Millerin johdolla ja sitten C.T.Russelin.
        JT:t vain kopsasi asiat heiltä.


    • Anonyymi00008

      Nyt on jo alkuaineet alkaneet sulaa kuumuudesta jo Saksassakin! Moottoritie on murtunut (sen alkuaineet sulaneet?) ja kuumuus ei ole ollut vielä kuin +37C. Näin elämme viimeisiä päiviä!

    • Anonyymi00009

      Gemini:

      Kirjoitusajankohtana (noin 100-luvulla jaa.) sana "alkuaine" tarkoitti aivan eri asiaa kuin nykyään.

      Mitä "alkuaineilla" tarkoitettiin tuohon aikaan?

      Neljä perusainetta: Antiikin maailmassa ja varhaisessa kristillisyydessä uskottiin, että kaikki aine koostuu neljästä alkuaineesta: maasta, vedestä, ilmasta ja tulesta.

      Kreikan sana stoicheia: Alkutestissä käytetty sana tarkoittaa kirjaimellisesti "perusosia", "rakennusaineita" tai "alkeita".

      Kosmiset voimat: Sanalla voitiin viitata myös taivaankappaleisiin (aurinko, kuu, tähdet) tai maailmaa hallitseviin henkisiin voimiin.

      Tekstillä ei ole mitään tekemistä nykyisen kemian tai atomitieteen kanssa. Kyseessä on kielellinen ja historiallinen yhteensattuma:
      Sananmuutos: Kun Raamattua käännettiin suomeksi, kreikan sana stoicheia käännettiin sanalla "alkuaineet", koska se tarkoitti maailman perusrakenteita.

      Moderni tiede: Myöhemmin 1800-luvulla kemistit ottivat saman suomenkielisen sanan ("alkuaine") käyttöön kuvaamaan modernin kemian perusaineita (kuten vetyä tai rautaa), jotka koostuvat atomeista.

      Merkitys tekstissä: Raamatun tekstissä lause tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että koko näkyvä maailmankaikkeus ja sen perusrakenteet tuhoutuvat ja hajoavat äärimmäisessä kuumuudessa.

      Teksti kuvaa siis kosmista suurtuhoa sen ajan tieteellisen maailmankuvan (neljä alkuainetta) valossa, ei modernia ydinfysiikkaa tai atomien sulamista.

      • Anonyymi00011

        Minä ainakin näin unenkin jo siitä, miten eri alkuaineet tai aineet yleensäkin sulavat, kuten moottoriteissä käytetty piki, joka on tietääkseni vanha aine, ollut jö varmaan käytössä Raamatun ajan Roomassakin! Itse en näistä tekoälyistä oikein osaa perustaa. Minulle Raamattu ja sen selvät kirjoitukset ovat luotettavat. Myös tämä sulamisasia on mielestäni täysin yksiselitteinen: viimeisinä päivinä (nyt) maailma kuumenee niin, että mm. moottoritiet sulavat. Ei sen ymmärtämiseen tarvita mitään saivartelevia "tekoälyjä"! Jumalan kaikkivaltius on se viisaus ja älykkyys, jolla mm. ihminen ja alkuaineet on luotu! Jumala ilmoittaa Raamatun lehdillä kaiken sen tiedon, jota olemme tarvinneet ja tarvitsemme vielä hetken näinä lopun aikoina!


      • Anonyymi00015

        Mitenkäs se tuohon aikaan oli esim.: kulta,rauta ja kupari?
        Eiköhän ne voitu sisällyttää "maahan".
        Jumala tulee "tuhonpäivänä" käyttämään tulta. Ja kun tuo tuli on hävittänyt nykyisen maan on Hän valmistava "uuden taivaan ja uuden maan".
        Sinne ei ole menevä mikään saastainen eikä valehteleva vartiotornilahkolainen.Ilm.22:15.


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Minä ainakin näin unenkin jo siitä, miten eri alkuaineet tai aineet yleensäkin sulavat, kuten moottoriteissä käytetty piki, joka on tietääkseni vanha aine, ollut jö varmaan käytössä Raamatun ajan Roomassakin! Itse en näistä tekoälyistä oikein osaa perustaa. Minulle Raamattu ja sen selvät kirjoitukset ovat luotettavat. Myös tämä sulamisasia on mielestäni täysin yksiselitteinen: viimeisinä päivinä (nyt) maailma kuumenee niin, että mm. moottoritiet sulavat. Ei sen ymmärtämiseen tarvita mitään saivartelevia "tekoälyjä"! Jumalan kaikkivaltius on se viisaus ja älykkyys, jolla mm. ihminen ja alkuaineet on luotu! Jumala ilmoittaa Raamatun lehdillä kaiken sen tiedon, jota olemme tarvinneet ja tarvitsemme vielä hetken näinä lopun aikoina!

        Asfaltin pehmeneminen johtuu bitumista, jolla ei ole tarkkaa sulamispistettä.
        Bitumi taas ei ole edes nykykäsityksen mukaan alkuaine, vaan seos jossa hiiltä, vetyä, rikkiä ja typpeä.
        Bitumi muuttuu lämmön vaikutuksesta juoksevammaksi.

        Roomassa tiet rakennettiin tiet basaltti- tai graniittikivistä. Kivien alla oli useita kerroksia soraa, hiekkaa ja betonia, joka oli valmistettu sammutetusta kalkista ja vulkaanisesta tuhkasta. Roomalaisessa betonissa oli pieniä kalkkiklimppejä, ja kun betoniin tuli halkeama, sinne pääsi vettä, jolloin kalkki liukeni ja kiteytyi uudelleen täyttäåen halkeaman.
        Roomalaiset käyttivät toisinaan luonnonbitumia liitoksissa ja vesieristyksissä, tiet olivat kivirakennelmia joihin kesähelteet eivät vaikuta.

        Mikään nykyaikanaan ei viittaa alkuaineiden sulamiseen. Jos nyt jätetään sivuun se, ettei tekstin kirjoitusaikana tarkoitettu peruspartikkeleilla sitä mitä nykyään, oletko kuullut joskus sellaisesta kuin sulamispiste? Mikähän on vedyn sulamispiste? Entä hapen?


      • Anonyymi00028
        UUSI
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Asfaltin pehmeneminen johtuu bitumista, jolla ei ole tarkkaa sulamispistettä.
        Bitumi taas ei ole edes nykykäsityksen mukaan alkuaine, vaan seos jossa hiiltä, vetyä, rikkiä ja typpeä.
        Bitumi muuttuu lämmön vaikutuksesta juoksevammaksi.

        Roomassa tiet rakennettiin tiet basaltti- tai graniittikivistä. Kivien alla oli useita kerroksia soraa, hiekkaa ja betonia, joka oli valmistettu sammutetusta kalkista ja vulkaanisesta tuhkasta. Roomalaisessa betonissa oli pieniä kalkkiklimppejä, ja kun betoniin tuli halkeama, sinne pääsi vettä, jolloin kalkki liukeni ja kiteytyi uudelleen täyttäåen halkeaman.
        Roomalaiset käyttivät toisinaan luonnonbitumia liitoksissa ja vesieristyksissä, tiet olivat kivirakennelmia joihin kesähelteet eivät vaikuta.

        Mikään nykyaikanaan ei viittaa alkuaineiden sulamiseen. Jos nyt jätetään sivuun se, ettei tekstin kirjoitusaikana tarkoitettu peruspartikkeleilla sitä mitä nykyään, oletko kuullut joskus sellaisesta kuin sulamispiste? Mikähän on vedyn sulamispiste? Entä hapen?

        En mene nyt kemiaan tai olomuotojen fysiikkaan, vaan haluan nostaa esiin keskusteluun Raamatun Totuuden! Näemme nyt silmiemme edessä, miten Raamatun ennustukset ovat toteutuneet niin, kuin Järjestö on ne esittänyt ja opettanut! Aivan viime päivinä olemme saaneet nähdä maanjäristyksiä, kuumuutta, sotia, nälänhätää, kuten Raamattu opettaa viimeisten päivien aikana tapahtuvan! Se, että alkuaineet sulavat, on nähty nyt monellakin alueella! Miksi haluat kinata selviä Raamatun Totuuksia vastaan?


      • Anonyymi00029
        UUSI
        Anonyymi00028 kirjoitti:

        En mene nyt kemiaan tai olomuotojen fysiikkaan, vaan haluan nostaa esiin keskusteluun Raamatun Totuuden! Näemme nyt silmiemme edessä, miten Raamatun ennustukset ovat toteutuneet niin, kuin Järjestö on ne esittänyt ja opettanut! Aivan viime päivinä olemme saaneet nähdä maanjäristyksiä, kuumuutta, sotia, nälänhätää, kuten Raamattu opettaa viimeisten päivien aikana tapahtuvan! Se, että alkuaineet sulavat, on nähty nyt monellakin alueella! Miksi haluat kinata selviä Raamatun Totuuksia vastaan?

        Et mene olomuotojen fysiikkaan, mutta esität alkuaineiden sulavan 😁

        "Sulaminen on fysikaalinen prosessi, jossa aine muuttuu kiinteästä olomuodosta nestemäiseksi. Se tapahtuu aineelle tyypillisessä sulamispisteessä. "

        Huomaathan, että ihminen on sulattanut alkuaineita vuosituhansia.

        "maanjäristyksiä, kuumuutta, sotia, nälänhätää"

        On esiintynyt aina, Ei tämän ole mikään uusi asia.

        "alkuaineet sulavat, on nähty nyt monellakin alueella"

        Esimerkiksi tuolivuoren purkauksessa saattaa moista tapahtua, muten kuten jo aiemmin kirjoitin, niin lainaamasi raamatun tekstin kirjoittamisen aikaan sillä ei tarkoitettu nykyisiä kemian alkuaineita, vaan "antiikin maailmankäsityksen mukaisia aineen perusaineksia tai taivaankappaleita.

        Raamattuhan ei ymmärrä mitään atomeista tai kvarkeista.

        "iksi haluat kinata selviä Raamatun Totuuksia vastaan?"

        Eipäs nyt röllätä.


    • Anonyymi00013

      Ennustaminen on Raamatun mukaan syntiä ja vieläpä paljon pahempaa syntiä kuin on homostelu.

    • Anonyymi00014

      Kun olen kiinnostuneena kysynyt kärryvahdeilta siitä maailmanlopusta ja tulosta niin jotkut ovat jopa mököttämisen ja tietämättömyytensä lisäksi tienneet, että merkkien pitäisi ensin täyttyä ja vieläpä oikeassa järjestyksessä.
      Sitten tulee jos Yahwe-setä vielä niin suo.

      Kiinnostuneena ja mysteeristä varsin innostuen sitten kyselin, että mitähän merkkejä ja mikä on järjestys, niin tarjosivat "ilmaista" Raamattukurssia asian selvittämiseksi.

      He tietävät mutta eivät kerro, heillä on kortit tiukasti rintaa vasten kuvapuoli ulospäin kun korottavat ja haluavat nähdä minun kortit.

      Kiinnostukseni heidän teokraattiseen pokanpitämiseen kasvaa kasvamistaan.
      Miten he siihen pystyvät.

      Pitäisikö maksaa ja laittaa all in, että näkisi heidän ristiseiskan patavitosen herttakunkun ja kymppiparin pöydällä ?

    • Anonyymi00016

      montakos kertaa olet historiassa tämän sanonut 🤣

    • Anonyymi00018

      Alkuaineet sulavat ihan helposti ihmiskonstein. Mutta Peräilma ei sula, eikä ääni ja tuoksukaan katoa. Ei ennen maailmanloppua.

      • Anonyymi00020

        Peräilma palaa ikuisella liekillä aina sen päästäjien loppuun asti.


      • Anonyymi00022

        Haha!


    • Anonyymi00021

      Aikakauden loppuun liittyvät merkit ovat vertauskuvallisia. Kaikki eivät edes näe Jumalan valtakunnan tuloa ja kaikki ei pääse sinne. Pitää syntyä uudesti vedestä ja hengestä uuden aikakauden ihmiseksi, jonka persoona muuttuu.

      Humanismin aika 1470-1960 päättyi moniin merkkeihin. Alkuaineet sulivat kun keksittiin atomipommi ja atomivoima. Nyt on kehitteillä jo fuusio reaktori. Myös lasersäde keksittiin. Jumalan valtakunnan erääksi merkiksi perustettiin YK.

      Itsekin luotin ennen vain kirjaimelliseen tulkintaan. Veren punaiset meret tarkoitti ja aikajana oli lineaarinen. Nykyisin helpottaa sumea logiikka, kielten TULKINNAN armolahja ja taivaallisen bramiinin selitys. Esim meri sanaa käytetään monin tavoin vertauskuvallisesti.

      On kansojen meri, armon valtameri jne. Niiden tulo punaiseksi voi viitata esim SOSIALISMIIN, tai verenvuodatuksen lisääntymiseen tuossa armon asiassa jotenkin.

      Punainen = sosialismi, vasemmisto
      Meri = kansat

      Lipuissa voi myös olla punainen raita sinisen päällä. Meri muuttuu punaiseksi.

      • Anonyymi00023

        Ihan näin itsekin ajattelen! Lisäksi en käsitä, miksi opettajat kouluissa eivät kiellä poikia menemästä naisten alastonkuvia esitteleville sivuille? Itse pidän tätäkin maailmanlopun merkkinä, joka halventaa naisen arvoa luomakunnan toiseksi ensimmäiseksi luotuna ihmisenä. Toinen kysymys koskettelee miehen Jumaluutta tai premminkin onko Jumala mies? Nainen Jumala ei varmasti ole!


    • Anonyymi00024

      Anonyymi00014 2026-06-26 19:01:27

      "Kun olen kiinnostuneena kysynyt kärryvahdeilta siitä maailmanlopusta"

      -Meikäläinen kysyi bisnesnäkökannalta, onko se maailmanloppu käynyt kaupaksi.
      Läsnä ollut naispuolinen jt väänsi pakonomaista mutta voimakasta naurua.
      Miespuolinen ojensi lehdykkää.
      En ottanut, sanoinettä sekin voidaan vielä määrätä revittäväksi kutn muukin vanha kirjallisuus

      • Anonyymi00025

        Tuollainen nauru paljastaa heidän ylimielisen asenteensa.


      • Anonyymi00026
        Anonyymi00025 kirjoitti:

        Tuollainen nauru paljastaa heidän ylimielisen asenteensa.

        Empä ole aiemmin kuullut mitään noin tympeätä: että iloinen hymy tai vilpitön nauru tulkitaan suomalaisten maailmallisten keskuudessa ylimielisyydeksi! Esim. Yhdysvalloissa hymy on usein läsnä, kun hengellisistä asioista keskustellaan ja ompa tapana vielä nauraakin usein yhdessä! Suomessako pitäisi vain jurottaa ja pitää tympeää ilmettä? Järjestössä hyvin mukana olevat tunnetaan vapautuneista hymyistä ja ystävällisistä keskusteluista, joista välittyy ilo ja myös nauru!


      • Anonyymi00027
        UUSI
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        Empä ole aiemmin kuullut mitään noin tympeätä: että iloinen hymy tai vilpitön nauru tulkitaan suomalaisten maailmallisten keskuudessa ylimielisyydeksi! Esim. Yhdysvalloissa hymy on usein läsnä, kun hengellisistä asioista keskustellaan ja ompa tapana vielä nauraakin usein yhdessä! Suomessako pitäisi vain jurottaa ja pitää tympeää ilmettä? Järjestössä hyvin mukana olevat tunnetaan vapautuneista hymyistä ja ystävällisistä keskusteluista, joista välittyy ilo ja myös nauru!

        "Suomessako pitäisi vain jurottaa ja pitää tympeätä ilmettä."
        Mutta juuri niinhän te teette.
        Sellainen venäjän ulkoministerin ilme on teillä ennemmin sääntö kuin poikkeus.

        Minä exänä jos menen keskustelemaan "kärryille" hengellisistä asioista, ei irtoa JT:ltä ystävällistä hymyä. Ivallinen nauru ehkä. Tunnistatko sellaisen eron?
        Ei sanota:" Hei! Mitä sulle kuuluu"?


    • Anonyymi00031
      UUSI

      Jehovissa on koettu niin monta oharia järjestön ennustamien "maailmanloppujen" kanssa, että rivit ovat rakoilleet pahasti. Siksi nämä "hirmuhelle" -ennustukset ovat kuin balsamia jehovien pettymysten haavoihin! Jo jehovien edeltäjä William Miller teki katkeran oharin, amerikkalainen laaja sanomalehtikampanja "1844, End Of World" ei toteutunut ja Nelson Barbour sekä jehova-isä Russell selittivät asiat parhain päin. 1800-luvun muutkaan adventistien tai Russellin maailmanloput eivät ottaneet tuulta alleen ja Russell lähti jehovineen perustamaan omaa kustannusyhtiötä lukuisten muiden liikeyritystensä, mm. autotehtaiden rinnalle. Russellin päämaailmanloppu vuonna 1914 meni pahasti mönkään ja tämä maailmanloppujen pääarkkitehti Russell kuoli 1916.

      Russellin lopunaikojen jatkaja Rutherford kunnostautui kalastelemaan jäseniä liikkeeseen iskulauseella "Miljoonat jotka nyt elävät eivät koskaan kuole !" jolloin monet liittyivät järjestöön ja uskoivat tuonkin erheellisen profetian, joka ei tietenkään koskaan toteutunut - kaikki ihmiset jotka sen silloin kuulivat kuolivat yhä niin kuin aina ennenkin kuoltiin.

      Vuosi 1914 kummittelee osin vieläkin jehovien teksteissä, sen sijaan hallintoelimen nimittämisen vuosi 1919 on haluttu unohtaa. Tuolloinhan itse Jeesus oli käynyt Brooklynissa siivoamassa jehovat vuosina 1914-1919 ja nimitti lopuksi jehovien hallintoelimen Uskolloseksi ja Ymmärtäväiseksi Orjaksi vuonna 1919. Tämäkään ei tainnut olla totta.

      Rivijehovien usko tällaiseen "Jumalan ainoaan Tietokanavaan" on pahasti rapautunut. Nykyinen tietokonesaarnaus ei jaksa yhtään innostaa. Olisikohan maailmanlopun sijasta parasta laittaa piste tällaiselle hoopoilulle? Ainakin Pohjoismaissa!

      • Anonyymi00032
        UUSI

        Kyllä. Ihmisten höynäyttäminen maailmanloppuja ennustelemalla jättää kulloinkin vuorossa oleviin lapsiin parantumattomat vammat. Ja näitä varmoja ameriikkalaismaailmanloppuja on riittänyt kaikille lapsisukupolville kahden sadan vuoden ajan! (jehovissa 1870-luvulta alkaen).

        Jehovien lapsilta on kielletty esim. viiden vuoden opinnot, koska on ollut "järkevää käyttää vähäinen jäljellä oleva aika kokopäiväiseen tienraivaamiseen." Esim. koulutoverit ovat saaneet vapaasti lukea itsensä 1800-luvulta asti mm. lääkäreiksi, papeiksi, lakimiehiksi ym. ilman maailmanlopun uhkaa.

        Tällainen lasten pelottelu ja painostus on törkeää! Kaupallisten ameriikkalaiskulttien laillisuus olisi arvioitava uudelleen. Yksikin lapsi ameriikkalaiskultin armoilla on liikaa!


      • Anonyymi00034
        UUSI
        Anonyymi00032 kirjoitti:

        Kyllä. Ihmisten höynäyttäminen maailmanloppuja ennustelemalla jättää kulloinkin vuorossa oleviin lapsiin parantumattomat vammat. Ja näitä varmoja ameriikkalaismaailmanloppuja on riittänyt kaikille lapsisukupolville kahden sadan vuoden ajan! (jehovissa 1870-luvulta alkaen).

        Jehovien lapsilta on kielletty esim. viiden vuoden opinnot, koska on ollut "järkevää käyttää vähäinen jäljellä oleva aika kokopäiväiseen tienraivaamiseen." Esim. koulutoverit ovat saaneet vapaasti lukea itsensä 1800-luvulta asti mm. lääkäreiksi, papeiksi, lakimiehiksi ym. ilman maailmanlopun uhkaa.

        Tällainen lasten pelottelu ja painostus on törkeää! Kaupallisten ameriikkalaiskulttien laillisuus olisi arvioitava uudelleen. Yksikin lapsi ameriikkalaiskultin armoilla on liikaa!

        Kannatetaan.


      • Anonyymi00035
        UUSI
        Anonyymi00032 kirjoitti:

        Kyllä. Ihmisten höynäyttäminen maailmanloppuja ennustelemalla jättää kulloinkin vuorossa oleviin lapsiin parantumattomat vammat. Ja näitä varmoja ameriikkalaismaailmanloppuja on riittänyt kaikille lapsisukupolville kahden sadan vuoden ajan! (jehovissa 1870-luvulta alkaen).

        Jehovien lapsilta on kielletty esim. viiden vuoden opinnot, koska on ollut "järkevää käyttää vähäinen jäljellä oleva aika kokopäiväiseen tienraivaamiseen." Esim. koulutoverit ovat saaneet vapaasti lukea itsensä 1800-luvulta asti mm. lääkäreiksi, papeiksi, lakimiehiksi ym. ilman maailmanlopun uhkaa.

        Tällainen lasten pelottelu ja painostus on törkeää! Kaupallisten ameriikkalaiskulttien laillisuus olisi arvioitava uudelleen. Yksikin lapsi ameriikkalaiskultin armoilla on liikaa!

        Eikös ne hellaritkin ole sellainen amerikkalaislahko?


    • Anonyymi00033
      UUSI

      Karttakaamme kaikki jehovia.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      169
      1653
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      107
      959
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      81
      776
    4. 51
      655
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      653
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      447
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe