Keksin tuossa ajankuluksi ateismin. Uskovaiset joskus pitävät jumalaansa "elävänä" olentona sii jokseenkin samaan tapaan kuin ihminen on elävä.
Kaikki elävä kuitenkin kuolee, joten uudessa ateismissani jumala on luonut maailman ja kaiken, mutta Hän on kuollut 10 miljardia vuotta sitten.
Kutsuttakoon ateismiani "kuolleen jumalan ateismiksi" â la Nietzsche.
Uusi ateismin muoto
16
59
Vastaukset
- Anonyymi00001
Sama, tai hyvin lähellä tätä filosofiaa on jo kauan sitten keksitty Deismi:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Deismi- Anonyymi00002
Deismi on teismin laji. Deistinen jumala ei ole kuollut.
Yleensä ottaen usko luojaan ei ole ateismia. - Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Deismi on teismin laji. Deistinen jumala ei ole kuollut.
Yleensä ottaen usko luojaan ei ole ateismia.Mistä sen tietää, jos jokin deistinen jumala olisi kuollut, kun se ei ole vaikuttanut maailmaan ainakaan pariin tuhanteen vuoteen. Ehkä kuoli jo miljardeja vuosia sitten.
- Anonyymi00005
Anonyymi00003 kirjoitti:
Mistä sen tietää, jos jokin deistinen jumala olisi kuollut, kun se ei ole vaikuttanut maailmaan ainakaan pariin tuhanteen vuoteen. Ehkä kuoli jo miljardeja vuosia sitten.
Vaikka olisikin kuollut se ei vaikuta millään tapaan siihen mitä deismi tai ateismi tarkoittaa.
- Anonyymi00010
Anonyymi00005 kirjoitti:
Vaikka olisikin kuollut se ei vaikuta millään tapaan siihen mitä deismi tai ateismi tarkoittaa.
En puhunutkaan deismistä tai ateismista vaan deistisestä jumalasta eli jumalasta, joka ei tee mitään (eli merkityksettömästä jumalasta).
- Anonyymi00004
Palsta kaipaa sielukkaita
Sieluja. Ei itseään täynnä- Anonyymi00006
Voi, voi. Taas tätä henkilökohtaisuuksiin menoa. Täyttäkää itsenne, jos minä tunnun liian täydeltä. Sillee se ero pienenee!
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Voi, voi. Taas tätä henkilökohtaisuuksiin menoa. Täyttäkää itsenne, jos minä tunnun liian täydeltä. Sillee se ero pienenee!
Tämä oli kylläkin kunnian osoitus
Ei halveksiva kannan otto.
Yleensä uskovia pidetään B luokan
Ihmisinä. Eli myös Paavia.
B osasto.
Ateisti
A osasto. Bodium.
Jumalattomuus
Syvä Rakkaudettomuus. - Anonyymi00009
Anonyymi00007 kirjoitti:
B osasto.
Ateisti
A osasto. Bodium.
Jumalattomuus
Syvä Rakkaudettomuus.Lokeroitko useinkin ihmisiä sen mukaan mitä he uskovat, sen sijaan mitä he tekevät?
- Anonyymi00011
Anonyymi00007 kirjoitti:
B osasto.
Ateisti
A osasto. Bodium.
Jumalattomuus
Syvä Rakkaudettomuus.Mitä tekemistä rakkaudella tai rakkaudettomuudella on tämän kanssa?
- Anonyymi00008
Ei tuo ole ateismia, koska siinä kuitenkin uskotaan että on ollut jumala. Tuolle voisi antaa nimeksi vaikka nekroteismi.
- Anonyymi00015UUSI
Ehkä noinkin, mutta eikö ateismia määritellä niin, että ei ole jumalia? Kuollut jumala ei ole olemassa. Muita jumalia ei tässä "ateismissa oleteta.
- Anonyymi00016UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
Ehkä noinkin, mutta eikö ateismia määritellä niin, että ei ole jumalia? Kuollut jumala ei ole olemassa. Muita jumalia ei tässä "ateismissa oleteta.
Ateismi on uskon puutetta jumaliin. Ateisti ei usko yhteenkään jumalaan.
- Anonyymi00012
Voiko tulla avioliittoja
Fundamentaali Uskova
vs.
ÄäriAteisti
Jos on ikää 30 vuotta bådeoch
Det gäller både dig och mig.
Se koskee sekä sinua että minua.
Olemme äärilaidalla omassa
Vakaumuksessa nyt .
Ei onnistu vaikka kuinka yrittää - Anonyymi00013
@faithonbeats
TikTok
Nuorten kristittyjen
Musa Biletys Foorumi.
Hyvä meininki. - Anonyymi00014
Pääasia on se että virtaa riittää
ja päässä ei outrundaa asioita.
Lukitse.
Agnostikolla on tämä hyvä piirre.
Kuiskaa taivaaseen.
Onko vielä asioita mitä en tiedä.
Jos kysyn. En ole heikko.
Vaan viisauden alku;
Jaakobin kirje 1:5:
"Jos kuitenkin joltakulta teistä puuttuu viisautta, pyytäköön sitä Jumalalta, joka antaa auliisti kaikille eikä soimaa, niin hän saa sen."
"Onko vielä asioita, mitä en tiedä? Jos kysyn, en ole heikko." Raamatun mukaan viisauden kysyminen on nimenomaan vahvuutta.
Toinen hyvin osuva kohta on Jeremian kirja 33:3:
"Huuda minua avuksi, niin minä vastaan sinulle ja ilmoitan sinulle suuria ja salattuja asioita, joita et tiedä."
Se sopii lähes suoraan
"Kuiskaa taivaaseen. Onko vielä asioita, mitä en tiedä."
Pääasia on, että virtaa riittää
eikä pää lukitse maailmaa valmiiksi.
Kuiskaan taivaaseen:
"Onko vielä jotain, mitä en tiedä?"
Sillä kysyminen ei ole heikkoutta –
se on viisauden alku.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad971615- 541083
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että4201031- 166952
- 57782
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän126762- 51698
- 79680
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38655- 57651