Persut nosti hälyn siitäkin kun eduskunnassa persuja sanottiin persuiksi. Vaikka Soini, joka oli puheenjohtaja, käytti itse samaa nimitystä. 2015 vaalien alla Soini sanoi muunmuassa näin:
"Persut ei myy persettä".
Muistatteko?
54
128
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
P-sanaa käytetään yleensä loukkaavassa tarkoituksessa. Se on vähän kuin n-sana, josta yleensä loukkaantuu vain vasemmisto.
- Anonyymi00002UUSI
Loukkasiko Soini siis persuja?
- Anonyymi00003UUSI
Anonyymi00002 kirjoitti:
Loukkasiko Soini siis persuja?
Ei, ei n-mieskään itseään loukkaa kun käyttää itsestään n-sanaa.
- Anonyymi00006UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
Ei, ei n-mieskään itseään loukkaa kun käyttää itsestään n-sanaa.
Siis persusana on loukkaava, mutta ei olekaan loukkaava?
- Anonyymi00009UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
Ei, ei n-mieskään itseään loukkaa kun käyttää itsestään n-sanaa.
Mutta Soinihan käytti monikkomuotoa persut. Hän siis puhui kaikista persuista.
- Anonyymi00021UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
Siis persusana on loukkaava, mutta ei olekaan loukkaava?
Niin juuri, sama kuin n-sana on loukkaava vain vasemmistolaisen mielestä.
- Anonyymi00028UUSI
Anonyymi00009 kirjoitti:
Mutta Soinihan käytti monikkomuotoa persut. Hän siis puhui kaikista persuista.
Ja valehteli siinäkin, kun sanoi, ettei persut myy persettä. Tuossa tarkoitetaan tietenkin poliittista perseen myyntiä, se huomioitakoon.
- Anonyymi00040UUSI
Anonyymi00021 kirjoitti:
Niin juuri, sama kuin n-sana on loukkaava vain vasemmistolaisen mielestä.
"Sama kuin n-sana on loukkaava vain vasemmistolaisen mielestä."
Minä olen vasemmistolainen. Minua ei loukkaa ollenkaan jos vaikkapa Sebastian Tynkkysen homopuolisoa sanotaan neekeriksi. - Anonyymi00041UUSI
Anonyymi00040 kirjoitti:
"Sama kuin n-sana on loukkaava vain vasemmistolaisen mielestä."
Minä olen vasemmistolainen. Minua ei loukkaa ollenkaan jos vaikkapa Sebastian Tynkkysen homopuolisoa sanotaan neekeriksi.Siinä huomaat, puoluetoverisi loukkaantuvat ihan turhasta.
- Anonyymi00043UUSI
Anonyymi00041 kirjoitti:
Siinä huomaat, puoluetoverisi loukkaantuvat ihan turhasta.
Ei. Nyt sinä stereotypioit. Päinvastoinhan asia on, siinä huomaat, ettei vasemmistolaiset ole kategorisesti niitä loukkaantujia, kun en minäkään ole. Kehittelit omassa päässäsi väitteen, jota yrität nyt todeksi todistella.
- Anonyymi00047UUSI
Anonyymi00043 kirjoitti:
Ei. Nyt sinä stereotypioit. Päinvastoinhan asia on, siinä huomaat, ettei vasemmistolaiset ole kategorisesti niitä loukkaantujia, kun en minäkään ole. Kehittelit omassa päässäsi väitteen, jota yrität nyt todeksi todistella.
Tuo vasemmistolaisen luokkaatuminen on vain valikoivaa, kuten juuri esitit.
- Anonyymi00051UUSI
Anonyymi00047 kirjoitti:
Tuo vasemmistolaisen luokkaatuminen on vain valikoivaa, kuten juuri esitit.
Ei suinkaan.
"luokkaatuminen on vain valikoivaa, kuten juuri esitit."
Jos tuolla luokkaatumisella tarkoitat loukkaantumista ja väität sitä valikoivaksi, olet aivan hakoteillä.
Siis jos osa jostain ryhmästä ajattelee samasta asiasta eri tavoin, eihän se ole valikoivaa ajattelua. Jokainen ajattelee asiat eri tavoin. Mikä siinä olisi valikoivaa, jos ollaan asiasta eri mieltä? Valikoivaa olisi, että joku loukkaantuisi samasta asiasta jossain yhteydessä, mutta toisessa yhteydessä taas ei.
joka tapauksessa minun puolestani Sebastian Tynkkysen puoliso saa olla homoneekeri, eihän neekereitä enää pidetä orjinakaan ja homouskaan ei ole rikos.
Saapa nähdä, kuinka valikoiva ylläpito on tämän viestin suhteen? - Anonyymi00055UUSI
Anonyymi00051 kirjoitti:
Ei suinkaan.
"luokkaatuminen on vain valikoivaa, kuten juuri esitit."
Jos tuolla luokkaatumisella tarkoitat loukkaantumista ja väität sitä valikoivaksi, olet aivan hakoteillä.
Siis jos osa jostain ryhmästä ajattelee samasta asiasta eri tavoin, eihän se ole valikoivaa ajattelua. Jokainen ajattelee asiat eri tavoin. Mikä siinä olisi valikoivaa, jos ollaan asiasta eri mieltä? Valikoivaa olisi, että joku loukkaantuisi samasta asiasta jossain yhteydessä, mutta toisessa yhteydessä taas ei.
joka tapauksessa minun puolestani Sebastian Tynkkysen puoliso saa olla homoneekeri, eihän neekereitä enää pidetä orjinakaan ja homouskaan ei ole rikos.
Saapa nähdä, kuinka valikoiva ylläpito on tämän viestin suhteen?On siinä persuilla meppi. Neekerihomo homon puolisona ja avustajina poikahaaremi.
Ja päätavoittena tuntuu olevan YLE:n kaataminen.
Jos ylläpito poistaa tämän viestin, miksi? Se on tyystin totta.
- Anonyymi00004UUSI
Niin persua. Persu loukkaantuu sanasta persu, mutta Mauri Peltokangas kirjoitti Marinin hallituksen ministerien olevan persereikiä.
Pitääkö persuille sallia enemmän, kun ne on jääneet apinan tasolle? Toivottavasti apinat ei loukkaannu vertauksesta.- Anonyymi00039UUSI
Perussuomalaisten pitäisi vaihtaa nimekseen: pellehörhöjen puolue.
- Anonyymi00060UUSI
Anonyymi00039 kirjoitti:
Perussuomalaisten pitäisi vaihtaa nimekseen: pellehörhöjen puolue.
PS on Suomea, suomalaisia, suomalaisuutta ja Suomen perinteisiä arvoja puolustava järkipuolue. Pitää tämä toistaa niin monta kertaa, että vihervas,demari kannattajakin sen ymmärtää ja muistaa eikä törki ihan vääränlaisia nimihirviöitä PS:lle.
- Anonyymi00007UUSI
Sehän on lyhenne puolueen nimestä kuten kepu. Vasemmistoliittolaisia sanotaan usein vassareiksi ja sosiaalidemokraatteja demareiksi. Kokoomukselaisia sanotaan kai kokkareiksi.
- Anonyymi00010UUSI
Joo, mutta persut uhriutuu aina kun pienikin mahdollisuus. Tynkkynen oli loukkaantunut, kun hänen nimensä oli kirjoitettu väärin.
- Anonyymi00022UUSI
Sitä kepua ja kepulia pidetään myös loukkaavana kepussa.
- Anonyymi00008UUSI
Tuo persu pakkomielteesi on kyllä jo häiritsevä. Mene persu palstalle tämä on maailmanmenoa uutisia ja pohdintaa maailmasta politiikasta.
- Anonyymi00011UUSI
Maailman menoko on siis vain maailmanpolitiikalle pyhitetty ja persut ei siihen kuulu?
- Anonyymi00014UUSI
Persu pettää aina, siihen voi luottaa.
- Anonyymi00033UUSI
Anonyymi00014 kirjoitti:
Persu pettää aina, siihen voi luottaa.
Marrin petti miestään - a, siihen voi luottaa.
- Anonyymi00037UUSI
Anonyymi00033 kirjoitti:
Marrin petti miestään - a, siihen voi luottaa.
Luottomies, Mestari Halla-aho.
https://www.seiska.fi/kotimaa/jussi-halla-ahon-salalapsikohu-paisuu-hilla-vaimo-onnitteli-lapsen-aitia-tietamattomana-kaikesta/667524 - Anonyymi00061UUSI
Anonyymi00014 kirjoitti:
Persu pettää aina, siihen voi luottaa.
Onko se sinua pettänyt ja miten muka, muustahan sinä et tiedä?
- Anonyymi00016UUSI
Minä hyväksyisin persu-sanan, jos se olisi oikein lyhennetty, niin kuin esim. kepu. Mutta kun se lyhennettiin haukkumistarkoituksessa, niin siksi en hyväksy sitä käytettävän. Esim. demari kuulostaa pahemmalta, jos siihen lisätään r, eli remari.
- Anonyymi00044UUSI
Miten Soinin olisi pitänyt se sana lyhentää lausuessaan, että persut ei myy persettä, että olisit sen hyväksynyt?
- Anonyymi00045UUSI
Anonyymi00044 kirjoitti:
Miten Soinin olisi pitänyt se sana lyhentää lausuessaan, että persut ei myy persettä, että olisit sen hyväksynyt?
Pesu? Olisipa siinäkin lyhennys.
- Anonyymi00062UUSI
Demari voisi olla vaikka demakka, koska suurin osa demarimiehistä on nykyään neitejä eli akkoja.
- Anonyymi00017UUSI
Outoa, neekeri sana on sopimaton, mutta neekerit itse kusuvat itseään neekereiksi
- Anonyymi00019UUSI
- Anonyymi00024UUSI
"PS:n Peltokangas kutsui ministereitä ”perserei'iksi” – ei seuraamuksia eduskuntaryhmässä"
Ne on persuilla omat käyttäytymissäännöt.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000006583006.html- Anonyymi00025UUSI
Lopulta persut erotti Katajan puolueesta?
- Anonyymi00026UUSI
Anonyymi00025 kirjoitti:
Lopulta persut erotti Katajan puolueesta?
Ja pahoittelivatko persut Katajan kuolemaa ollenkaan?
- Anonyymi00027UUSI
Anonyymi00026 kirjoitti:
Ja pahoittelivatko persut Katajan kuolemaa ollenkaan?
Onko persun kuolemassa pahoittelemista?
- Anonyymi00029UUSI
Anonyymi00027 kirjoitti:
Onko persun kuolemassa pahoittelemista?
Eipä juuri.
- Anonyymi00036UUSI
Anonyymi00027 kirjoitti:
Onko persun kuolemassa pahoittelemista?
Eipä kai, koskapa persutkaan ei pahoitelleet.
- Anonyymi00049UUSI
Anonyymi00036 kirjoitti:
Eipä kai, koskapa persutkaan ei pahoitelleet.
Paras persu taitaa olla persujenkin mielestä kuollut persu. Valikoivasti tosin.
- Anonyymi00030UUSI
https://yle.fi/a/74-20178221
Eipä juuri.- Anonyymi00032UUSI
Eipä juuri.
Ääliö voi viisastua - demari EI - Anonyymi00034UUSI
Persu sai hepulin.
- Anonyymi00046UUSI
Anonyymi00032 kirjoitti:
Eipä juuri.
Ääliö voi viisastua - demari EI"Ääliö voi viisastua - demari EI"
Korjaisin hieman tuota ajatusta, samalla tarkentaen.
Ääliöhän voi viisastua, koska lähtee niin pohjalta kuin Suomen talouskasvu, joka nyt on hieman kasvanut ja joku ehtikin jo kertomaan, että Suomen talous on nyt Euroopan vahvin. No, se kertoja oli varmaan ääliöpersu, joka voi ehkä hieman viisastuakin, kun niin pohjalla on. Sen sijaan sellainen, joka ei ole persuääliöiden tasolla, omaa heikommat mahdollisuudet viisastua, koska on jo tasolla, jossa viisastuminen on jo vaikeampaa kuin sieltä alemmalta persutasolta nouseminen. Huipulta on vaikea nousta enää ylemmäs, mutta ääliöpersut voi pyrkiä sinne huipulle nousemaan. - Anonyymi00063UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
"Ääliö voi viisastua - demari EI"
Korjaisin hieman tuota ajatusta, samalla tarkentaen.
Ääliöhän voi viisastua, koska lähtee niin pohjalta kuin Suomen talouskasvu, joka nyt on hieman kasvanut ja joku ehtikin jo kertomaan, että Suomen talous on nyt Euroopan vahvin. No, se kertoja oli varmaan ääliöpersu, joka voi ehkä hieman viisastuakin, kun niin pohjalla on. Sen sijaan sellainen, joka ei ole persuääliöiden tasolla, omaa heikommat mahdollisuudet viisastua, koska on jo tasolla, jossa viisastuminen on jo vaikeampaa kuin sieltä alemmalta persutasolta nouseminen. Huipulta on vaikea nousta enää ylemmäs, mutta ääliöpersut voi pyrkiä sinne huipulle nousemaan.Vihr.vas.demarien joukossa tyhmyys vain tiivistyy, tuokin kannanotto kertoo siitä.
- Anonyymi00042UUSI
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18581823/kosto-on-suloinen--vaimon-kunniaa-loukataan-kun-paljastetaan-etta-mies-on-persu
Ja niin, varoituksen sana, jotka uhmaa persuja:
Jani, tämä maailman tyhmin Jani, on useampaakin instanssia lähestynyt ja uhkaillut avustusten pois vetämisellä, jos ei asenne muutu. - Anonyymi00053UUSI
Kumma homma, kun avaus koskee Soinin sanomisia, joku veti neekerit aiheeseen.
Aivan sama kuin jos persuilta kysyy, miksi niiden kannatus on laskenut, ne alkaa puhua ihan muista asioista. - Anonyymi00054UUSI
En tiedä mutta persuja haukutaan vaikka millä nimillä ja se on aiheettomasti vihatuin puolue. Totuus on myrkkyä näille vihaajille.
- Anonyymi00056UUSI
Persut ovat natseja vassujen mielestä vaikka eivät ole. Persut ovat rasisteja vassujen mielestä vaikka vihervassut tykkää intersektionaalisuudesta.
Putinisteja ovat myös vassujen mielestä vaikka juuri Persut ainoana puolueena vastusti Ottawan sopimusta silloin kun sitä puuhattiin. Vassut kannattaa Ottawan sopimusta vieläkin vaikka se on purettu. Jussi Halla-aho puhui naton puolesta yli kymmenen vuotta sitten joidenkin kokkareiden ohessa.
Minun logiikan mukaan putinisti ei kannata natoa eikä vastusta Ottawan sopimusta. Teillä on outo logiikka jos se väittää toisin. - Anonyymi00057UUSI
Anonyymi00056 kirjoitti:
Persut ovat natseja vassujen mielestä vaikka eivät ole. Persut ovat rasisteja vassujen mielestä vaikka vihervassut tykkää intersektionaalisuudesta.
Putinisteja ovat myös vassujen mielestä vaikka juuri Persut ainoana puolueena vastusti Ottawan sopimusta silloin kun sitä puuhattiin. Vassut kannattaa Ottawan sopimusta vieläkin vaikka se on purettu. Jussi Halla-aho puhui naton puolesta yli kymmenen vuotta sitten joidenkin kokkareiden ohessa.
Minun logiikan mukaan putinisti ei kannata natoa eikä vastusta Ottawan sopimusta. Teillä on outo logiikka jos se väittää toisin.Persut siunaa juutalaisia. Teemu Keskisarja sanoi suoraan eduskunnassa että hän siunaa juutalaisia ja Israelia. Yksikään natsi ei siunaa juutalaisia. Miten on vassujen laita, siunaako vassut juutalaisia ja Israelia?
- Anonyymi00058UUSI
Totuus on, että persujen kannatus on laskenut. Vaaleissa on tullut gallupennusteita huonommat tulokset 2023 vaalien jäkeen.
Onko tämä haukkumista vai totuus? - Anonyymi00059UUSI
Anonyymi00056 kirjoitti:
Persut ovat natseja vassujen mielestä vaikka eivät ole. Persut ovat rasisteja vassujen mielestä vaikka vihervassut tykkää intersektionaalisuudesta.
Putinisteja ovat myös vassujen mielestä vaikka juuri Persut ainoana puolueena vastusti Ottawan sopimusta silloin kun sitä puuhattiin. Vassut kannattaa Ottawan sopimusta vieläkin vaikka se on purettu. Jussi Halla-aho puhui naton puolesta yli kymmenen vuotta sitten joidenkin kokkareiden ohessa.
Minun logiikan mukaan putinisti ei kannata natoa eikä vastusta Ottawan sopimusta. Teillä on outo logiikka jos se väittää toisin.Intersektionaalisuus on erittäin rasistinen aate jota vihervassut kannattaa yleisesti.
- Anonyymi00064UUSI
Anonyymi00056 kirjoitti:
Persut ovat natseja vassujen mielestä vaikka eivät ole. Persut ovat rasisteja vassujen mielestä vaikka vihervassut tykkää intersektionaalisuudesta.
Putinisteja ovat myös vassujen mielestä vaikka juuri Persut ainoana puolueena vastusti Ottawan sopimusta silloin kun sitä puuhattiin. Vassut kannattaa Ottawan sopimusta vieläkin vaikka se on purettu. Jussi Halla-aho puhui naton puolesta yli kymmenen vuotta sitten joidenkin kokkareiden ohessa.
Minun logiikan mukaan putinisti ei kannata natoa eikä vastusta Ottawan sopimusta. Teillä on outo logiikka jos se väittää toisin.PS puolustaa myäs Suomen ja suomalaisten turvallisuutta monin tavoin. Tuliko selväksi vihrvas.demarikannattajalle? Vai pitääkö vielä toistaa?
- Anonyymi00065UUSI
Anonyymi00058 kirjoitti:
Totuus on, että persujen kannatus on laskenut. Vaaleissa on tullut gallupennusteita huonommat tulokset 2023 vaalien jäkeen.
Onko tämä haukkumista vai totuus?Kokkarit hyötyvät PS:sta. Kok. tekee päätöksiä. PS ottaa vastaan syytökset.
- Anonyymi00066UUSI
Anonyymi00056 kirjoitti:
Persut ovat natseja vassujen mielestä vaikka eivät ole. Persut ovat rasisteja vassujen mielestä vaikka vihervassut tykkää intersektionaalisuudesta.
Putinisteja ovat myös vassujen mielestä vaikka juuri Persut ainoana puolueena vastusti Ottawan sopimusta silloin kun sitä puuhattiin. Vassut kannattaa Ottawan sopimusta vieläkin vaikka se on purettu. Jussi Halla-aho puhui naton puolesta yli kymmenen vuotta sitten joidenkin kokkareiden ohessa.
Minun logiikan mukaan putinisti ei kannata natoa eikä vastusta Ottawan sopimusta. Teillä on outo logiikka jos se väittää toisin.Vihr. vas.demari kannattaja ei ymmärrä ilmiselviä asioita, on jäänyt vanha valhe kela päälle ja sitä toistaa, ei ota vastaan faktatietoa.
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901965
- 1131063
- 1141052
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21775- 53720
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32663ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42618Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9492