Raamattu!!!!

Anonyymi-ap

On kirjoitettu kamoissa ja näkyjä nähden.

11

<50

Vastaukset 11

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Niin en käyttänyt kamoja silti oli ääni ja näkö
      Hallusinaatioita. Minulla todettiin Skitsofrenia.
      Olen rukoillut lapsesta asti En tiedä onko
      Tämä rukous vastaus ehkä
      tuolla eläkkeellä. Ihan välttävästi pärjää
      Oikeita uskovia ystäviä en ole löytänyt
      Hoitopaikoissakaan ei ole
      Löytääkö hän uskoa tullessaan. On raamatussa

• Anonyymi00007

Rukoile Jeesukselle ja kerro huolistasi, mene mukaan uskovien reissuille, vaikka sinne matkustaisi mummoja. Siellä kohtaat todennäköisesti kiinnostaviakin ihmisiä. Tapahtumista ja muista menoista tulee hyviä kokemuksia. Uskovaisten telttakokouksista. En tiedä onko tänä kesänä esim. Keuruulla tapahtumia, isossakirjassa, jonne tulee muitakin yksinäisiä, ja kaikenlaisia ihmisiä muutenkin.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Rukoile Jeesukselle ja kerro huolistasi, mene mukaan uskovien reissuille, vaikka sinne matkustaisi mummoja. Siellä kohtaat todennäköisesti kiinnostaviakin ihmisiä. Tapahtumista ja muista menoista tulee hyviä kokemuksia. Uskovaisten telttakokouksista. En tiedä onko tänä kesänä esim. Keuruulla tapahtumia, isossakirjassa, jonne tulee muitakin yksinäisiä, ja kaikenlaisia ihmisiä muutenkin.

linkki ison kirjan tapahtumiin:

https://www.ikopisto.fi/tapahtumat

• Anonyymi00002
    • Anonyymi00003

Enkeli sanoi raamatusta se on suurin satukirja
      Näin silloin enkelin näyssä.
      Voi niinkin varmaan ajatella.

• Anonyymi00004

Sitä ei ole kirjotettu kamoissasi eikä sinun näkyjäsi nähden!

• Anonyymi00005

Raamattu ei ole yksi kirja vaan kokoelma 66 kirjasta, jotka on kirjoitettu kolmella kielellä: hepreaksi, arameaksi ja kreikaksi. Se jakautuu Vanhaan ja Uuteen Testamenttiin, ja tekstejä on syntynyt yli tuhannen vuoden aikana. Sisältä löytyy lakia, runoutta, historiaa, kirjeitä, rukouksia ja kertomuksia – kaikkea muuta kuin yhtä genreä.

Raamattu on myös kielellisesti merkittävä: se on ensimmäinen teos, joka on käännetty monille kirjakielille – myös suomeksi. Luterilaisen kirkon perusajatuksiin kuuluu, että jokaisen pitää voida lukea Raamattua omalla äidinkielellään. Nykyään se on käännetty kokonaan yli 700 kielelle ja Uusi Testamentti yli 1700 kielelle.

Jumalan sana – mitä se tarkoittaa?
      Kristityille Raamattu on Jumalan sanaa. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että jokainen sana pitäisi ottaa kirjaimellisesti. Raamatun tekstit ovat syntyneet ihmisten käsistä – kirjurit kopioivat aiempia tekstejä ja kirjasivat ylös suullisia kertomuksia. Inhimilliset virheet ja väärinymmärrykset ovat siis mahdollisia.

Se ei kuitenkaan vähennä Raamatun arvoa. Päinvastoin – inhimillisyys on osa sen rikkautta. Hengellisestä näkökulmasta Raamattu toimii peilinä: se näyttää, millaisia todella olemme – ei vain kaunisteltua versiota. Samalla se osoittaa kohti Uutta testamenttia ja Jeesusta, jonka rakkaus on koko Raamatun ydinajatus.

Katekismus tiivistää sen näin: ”Raamattu on uskon ja elämän ylin ohje.” Se ei vastaa kaikkiin kysymyksiin, mutta kutsuu kulkemaan kohti Jumalaa, toivoa ja merkitystä.

• Anonyymi00006

• Anonyymi00009

Muslimaissa joutuisit sen uskonnon herjaamisesta vankilaan, ja saisit niiden koraanin mukaisen rangaistuksen. Kun suomessa olevaa uskontoa pilkataan, suomalaiset vain hiljaa hyväksyvät sen. Se on häpeällistä ja muslimitkin ihmettelevät sitä. Miten täällä suomessa voi vapaasti pilkata suomen uskon asitoita?

• Anonyymi00010

>>>>>Miten täällä suomessa voi vapaasti pilkata suomen uskon asitoita?<<<<<
        -----------------
        Tulee päivä jolloin pilkkaajat jotuvat vastaamaan teoistaan.

Jotain muuta voit ehkä pilkata, mutta Jumalan kanssa ihminen jää häviäjäksi varmasti.Ennemmin tai myöhemmin ihminen joutuu sen kokemaan. Siitä tilanteesta ei ole pakoon pääsyä.

Jumala on sanansa ilmoituksen mukaan pitkä mielinen (2.Piet. 3:9.) sillä Hän ei tahdo että ihminen hukkuu synneissään. Mutta pitkämielisyydelläkin on rajansa, loppunsa, ja se voi tapahtua hyvinkin yllättäen.

‭‭(Ilm.3: 1-6.) Ilmestyskirja‬ ‭3‬:‭3‬ ‭FB38‬‬
        ”Muista siis, mitä olet saanut ja kuullut, ja ota siitä vaari ja tee parannus. Jos et valvo, niin minä tulen kuin varas, etkä sinä tiedä, millä hetkellä minä sinun päällesi tulen.”

Sitä mitä tapahtui apostolien aikana on Jumala voimallinen tekemään tänäkin päivänä. Jumala ei ole muuttunut , Hän on pyhä, ja Häntä vastaan nousevat tuottavat itsellensä tuomion.

‭‭Apostolien teot‬ ‭13‬:‭6‬-‭12‬ ‭FB3
        ”Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus.

Hän oleskeli käskynhaltijan, Sergius Pauluksen, luona, joka oli ymmärtäväinen mies. Tämä kutsui luoksensa Barnabaan ja Sauluksen ja halusi kuulla Jumalan sanaa. Mutta Elymas, noita — sillä niin tulkitaan hänen nimensä — vastusti heitä, koettaen kääntää käskynhaltijaa pois uskosta.

Niin Saulus, myös Paavaliksi kutsuttu, täynnä Pyhää Henkeä loi katseensa häneen ja sanoi: "Voi sinua, joka olet kaikkea vilppiä ja kavaluutta täynnä, sinä perkeleen sikiö, kaiken vanhurskauden vihollinen, etkö lakkaa vääristelemästä Herran suoria teitä?

Ja nyt, katso, Herran käsi on sinun päälläsi, ja sinä tulet sokeaksi etkä aurinkoa näe säädettyyn aikaan asti."

Ja heti lankesi hänen päällensä synkeys ja pimeys, ja hän kävi ympäri ja etsi taluttajaa. Kun nyt käskynhaltija näki, mitä oli tapahtunut, niin hän uskoi, ihmetellen Herran oppia.”

”Pilkkaajille hänkin on pilkallinen, mutta nöyrille hän antaa armon.”
        ‭‭Sananlaskut‬ ‭3‬:‭34‬ ‭FB38‬‬

‭‭Psalmit‬ ‭18‬:‭26‬-‭27‬ ‭FB38‬‬
        ”Hurskasta kohtaan sinä olet hurskas, nuhteetonta kohtaan nuhteeton; puhdasta kohtaan sinä olet puhdas, mutta kieroa kohtaan nurja.”

‭‭Galatalaiskirje‬ ‭6‬:‭7‬ ‭FB38‬‬
        ”Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.”

‭‭Psalmit‬ ‭62‬:‭13‬ ‭FB38‬‬‭‭
        ”Ja sinun, Herra, on armo; sillä sinä maksat kullekin hänen tekojensa mukaan.”
        ‭‭
        (Ilm.2:18-29.) ‭‭Ilmestyskirja‬ ‭2‬:‭20‬-‭23‬ ‭FB38‬‬----"...Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua. Ja minä olen antanut hänelle aikaa parannuksen tekoon, mutta hän ei tahdo parannusta tehdä eikä luopua haureudestaan.

Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen, jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistansa; ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan,

ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan.”

• Anonyymi00010 kirjoitti:

>>>>>Miten täällä suomessa voi vapaasti pilkata suomen uskon asitoita?<<<<<
        -----------------
        Tulee päivä jolloin pilkkaajat jotuvat vastaamaan teoistaan.

Jotain muuta voit ehkä pilkata, mutta Jumalan kanssa ihminen jää häviäjäksi varmasti.Ennemmin tai myöhemmin ihminen joutuu sen kokemaan. Siitä tilanteesta ei ole pakoon pääsyä.

Jumala on sanansa ilmoituksen mukaan pitkä mielinen (2.Piet. 3:9.) sillä Hän ei tahdo että ihminen hukkuu synneissään. Mutta pitkämielisyydelläkin on rajansa, loppunsa, ja se voi tapahtua hyvinkin yllättäen.

‭‭(Ilm.3: 1-6.) Ilmestyskirja‬ ‭3‬:‭3‬ ‭FB38‬‬
        ”Muista siis, mitä olet saanut ja kuullut, ja ota siitä vaari ja tee parannus. Jos et valvo, niin minä tulen kuin varas, etkä sinä tiedä, millä hetkellä minä sinun päällesi tulen.”

Sitä mitä tapahtui apostolien aikana on Jumala voimallinen tekemään tänäkin päivänä. Jumala ei ole muuttunut , Hän on pyhä, ja Häntä vastaan nousevat tuottavat itsellensä tuomion.

‭‭Apostolien teot‬ ‭13‬:‭6‬-‭12‬ ‭FB3
        ”Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus.

Hän oleskeli käskynhaltijan, Sergius Pauluksen, luona, joka oli ymmärtäväinen mies. Tämä kutsui luoksensa Barnabaan ja Sauluksen ja halusi kuulla Jumalan sanaa. Mutta Elymas, noita — sillä niin tulkitaan hänen nimensä — vastusti heitä, koettaen kääntää käskynhaltijaa pois uskosta.

Niin Saulus, myös Paavaliksi kutsuttu, täynnä Pyhää Henkeä loi katseensa häneen ja sanoi: "Voi sinua, joka olet kaikkea vilppiä ja kavaluutta täynnä, sinä perkeleen sikiö, kaiken vanhurskauden vihollinen, etkö lakkaa vääristelemästä Herran suoria teitä?

Ja nyt, katso, Herran käsi on sinun päälläsi, ja sinä tulet sokeaksi etkä aurinkoa näe säädettyyn aikaan asti."

Ja heti lankesi hänen päällensä synkeys ja pimeys, ja hän kävi ympäri ja etsi taluttajaa. Kun nyt käskynhaltija näki, mitä oli tapahtunut, niin hän uskoi, ihmetellen Herran oppia.”

”Pilkkaajille hänkin on pilkallinen, mutta nöyrille hän antaa armon.”
        ‭‭Sananlaskut‬ ‭3‬:‭34‬ ‭FB38‬‬

‭‭Psalmit‬ ‭18‬:‭26‬-‭27‬ ‭FB38‬‬
        ”Hurskasta kohtaan sinä olet hurskas, nuhteetonta kohtaan nuhteeton; puhdasta kohtaan sinä olet puhdas, mutta kieroa kohtaan nurja.”

‭‭Galatalaiskirje‬ ‭6‬:‭7‬ ‭FB38‬‬
        ”Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.”

‭‭Psalmit‬ ‭62‬:‭13‬ ‭FB38‬‬‭‭
        ”Ja sinun, Herra, on armo; sillä sinä maksat kullekin hänen tekojensa mukaan.”
        ‭‭
        (Ilm.2:18-29.) ‭‭Ilmestyskirja‬ ‭2‬:‭20‬-‭23‬ ‭FB38‬‬----"...Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua. Ja minä olen antanut hänelle aikaa parannuksen tekoon, mutta hän ei tahdo parannusta tehdä eikä luopua haureudestaan.

Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen, jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistansa; ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan,

ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan.”

Onko ensimmäistäkään perusteltua syytä olettaa, että nuo Raamatunlainaukset sisältävät paikkansapitävää tietoa eikä vain sokeaan uskoon perustuvaa haihattelua?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      419
      1841
    2. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      148
      1192
    3. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      90
      1131
    4. Mitähän ajattelet

Nykyään minusta tai meistä tai tapahtuneista?
      Ikävä
      67
      1103
    5. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      110
      1098
    6. Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä

Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku
      Sinkut
      164
      931
    7. Hankkikaa elämä

Tiedetään että hän on mielenkiintoinen mutta rajansa kaikella.
      Ikävä
      96
      767
    8. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      45
      701
    9. Voisitko mies auttaa..

Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.
      Ikävä
      50
      689
    10. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      57
      664
    Aihe