Olen suunnitellut alkavani ajamaan taksia sivutoimena noin 100 000 asukkaan kaupungissa. Onko järkeä?
Lähinnä mietityttää, miten paljon nykyään on keikkaa ja tekeekö sivutoimiset kuljettajat vain provikalla. Niin tylsää minulla ei ole enkä ole niin rahapulassa, että myisin vapaa-aikani 5€/h.
Pystyisin tekemään töitä arkisin 16-22 ja viikonloppuisin päivävuoroja 9-20. Onkohan nuo juuri ne paskimmat ajankohdat jos ei ole tapahtumia...
Taksin ajaminen sivutulona
22
156
Vastaukset
- Anonyymi00001
Investoi mahdollisimman vähän.
Ota kirjallisena lausunto jossa todetaan oletko
Yel tms vakuuttettava vai riittääkö
työnantajasi maksama eläkevakuutus.
Maan sisällä on eri tulkintoja.
Jos käytät autoa omiin henk. ajoihisi
verottaja tiedustelee
tätä varmasti.
Selvitä myös veroprosentti lisätuloillesi
ettei tule ikäviä yllätyksiä. - Anonyymi00002
Tarkoitin siis että ajaisin kuljettajana. En todellakaan maksa tonneja siitä että teen silloin tällöin töitä
- Anonyymi00005
Alkuvuonna eräs eläkeläinen kokeili tuota . 2 kuukauden jälkeen totesi palkan olevan juurikin tuo 5 € / tunti . Ei tainnut jatkaa . Alustatalouden taksien ajaminen ei ansiomielessä kannata .
- Anonyymi00017
Aja kuin mamu. Kaikki pimeänä, autot ilman vakuutuksia, auton haltija joku Lähi-idän kaveri, omistaja rahoitusyhtiö, Uberin kautta tulleet tulot ohjataan EU:n ulkopuoliselle tilille, jolloin ei ole verojen maksuja, yksi kaveri ostaa ajoluvan lahjomalla viranomaisen ja samalla luvalla ajavat kaikki lähikaverit. Samalla nostat Kelan kaikki tuet.
Älä mieti liian vaikeasti, koska tämä on poliitikkojen tahto, ei se muuten olisi mahdollista.
- Anonyymi00003
Kysy myös vakuutusyhtiöstä mitä maksaa vakuutus taksiin. Istu alas, sillä hinta on takuulla kova. Ja kokeile mitä tapahtuu jos asiakas on sun kyydissä ja tapahtuu kolari!
Veikkaan että omia rahoja et saa pois pelkällä vkl ja ilta ajolla. Sitten on tuo verottaja ja työttömyyskassa juttu. Jos olet päivätöissä ja ajat iltakeikkaa, niin kassa laskee sut yrittäjäksi. Jäät ilman kassan työttömyys rahaa jos saat potkut.- Anonyymi00006
Onpa kyllä senkin lisätienestin yrittäminen tehokkaasti estetty.
- Anonyymi00010
Taksin vakuutus maksaa noin 6-7000€ vuodessa. siksi mamuilla ei ole mitään vakuutuksia autoissaan.
- Anonyymi00004
Itse teen noin ja hyvin pärjää, siinä tulee kuitenki suoritetta 30-40h vko
- Anonyymi00007
Paljonko voi pyytää provisiota jos laskuttaa toiminimellä ja hoitaa yellit ja kaikki muut maksut itse . Elikkä verollinen lasku autoilijalle ajetusta kassasta niin kärsiikö mennä yli neljänkymmenen miten paljon . Nimin. Aloittelija alalla .
- Anonyymi00011
Pyytää voit mitä vain, rehellinen yritys ei maksa, koska se verottajan päätöksien mukaan työsuhde.
- Anonyymi00008
Koneen omistaminen yleensä ratkaisee.
Jos isäntä omistaa
byrokraatti mieltää
sinut palkkatyöntekijäksi.- Anonyymi00009
Mikä ero on byrokraatin näkövinkkelistä kun olen ajanut muita koneita esim. koneurakointi liittyen tieliikenteeseen rekisteröityjä ajoneuvoja / traktoreita samalla laskutus kuviolla mutta tunti työnä laskuttamalla koneen omistajaa jo vuosia .
- Anonyymi00012
Anonyymi00009 kirjoitti:
Mikä ero on byrokraatin näkövinkkelistä kun olen ajanut muita koneita esim. koneurakointi liittyen tieliikenteeseen rekisteröityjä ajoneuvoja / traktoreita samalla laskutus kuviolla mutta tunti työnä laskuttamalla koneen omistajaa jo vuosia .
Näkemys on, ettei ole osunut tarkastusta kohdalle. Kun osuu, niin viideltä edelliseltä vuodelta tulee maksut.
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Näkemys on, ettei ole osunut tarkastusta kohdalle. Kun osuu, niin viideltä edelliseltä vuodelta tulee maksut.
Mitkä maksut kun jo maksan yellin, alv.n. laskusta ja verot ennakko lapulla . Ei pitäisi verottajalla olla mitään sanomista ,voi tulla katsomaan kirjanpidon milloin vain kun kuukausi alv. tilitys .
- Anonyymi00015
Anonyymi00013 kirjoitti:
Mitkä maksut kun jo maksan yellin, alv.n. laskusta ja verot ennakko lapulla . Ei pitäisi verottajalla olla mitään sanomista ,voi tulla katsomaan kirjanpidon milloin vain kun kuukausi alv. tilitys .
Maksut tulevat työnantajalle.
- Anonyymi00014
Harrastus muiden joukossa ,tervetuloa alalle. Kun kehtaa torimyyjien kanssa kierrwllä tapahtumia niin varmasti ikimuistoinen kokemus.
- Anonyymi00016
Ei ole harrastus ,oli huonosti muotoiltu ja puutteellinen kysely . Yksi talvi koulua ajoja ja mykki kyytejä täytteeksi ihan tunti palkalla . Mutta nyt itse ehdotin tätä kuviota kun kouluajo loppui mutta jäi kela ,mykkki ja normaali mittari ajo. Vanhastaan aktiivinen y- tunnus kun silläkin välissä laskutettavia töitä .
- Anonyymi00019
Anonyymi00016 kirjoitti:
Ei ole harrastus ,oli huonosti muotoiltu ja puutteellinen kysely . Yksi talvi koulua ajoja ja mykki kyytejä täytteeksi ihan tunti palkalla . Mutta nyt itse ehdotin tätä kuviota kun kouluajo loppui mutta jäi kela ,mykkki ja normaali mittari ajo. Vanhastaan aktiivinen y- tunnus kun silläkin välissä laskutettavia töitä .
Onkohan verottajan tulkinta tähän asiaan väljentynyt .
- Anonyymi00021
Anonyymi00019 kirjoitti:
Onkohan verottajan tulkinta tähän asiaan väljentynyt .
Mitä väliä, samat rahat valtio ja vakuutusyhtiöt varastavat joka tapauksessa.
- Anonyymi00020
varmaan joku turhautunut kuski ajellut ihmisten päälle...
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000012112822.html
Jos on ollut tympeitä kyytejä.. minä niin mielelläni juttelen kuskien kanssa, liikenne asioista kaikista asioista, matka sujuu paremmin... - Anonyymi00022UUSI
Teretuloa alalle ,itse eläkeläisenä ajan jonkun tunnin viikossa omalla autolla. En paljoa tienaa mutta mukavaa hommaa ja vaihtelua. Suurin osa näistä kirjoittelioista valehtelee ja pelottelee. Taksiala on vapaa kaikille tulijoille.
- Anonyymi00023UUSI
Kiitos asiallisesta kannustuksesta .
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla6632498Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,301236- 1091148
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki111073- 93955
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k104915Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?101863Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e236795Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50769- 64741