Taksin ajaminen sivutulona

Anonyymi-ap

Olen suunnitellut alkavani ajamaan taksia sivutoimena noin 100 000 asukkaan kaupungissa. Onko järkeä?

Lähinnä mietityttää, miten paljon nykyään on keikkaa ja tekeekö sivutoimiset kuljettajat vain provikalla. Niin tylsää minulla ei ole enkä ole niin rahapulassa, että myisin vapaa-aikani 5€/h.

Pystyisin tekemään töitä arkisin 16-22 ja viikonloppuisin päivävuoroja 9-20. Onkohan nuo juuri ne paskimmat ajankohdat jos ei ole tapahtumia...

33

327

Vastaukset 33

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Investoi mahdollisimman vähän.
      Ota kirjallisena lausunto jossa todetaan oletko
      Yel tms vakuuttettava vai riittääkö
      työnantajasi maksama eläkevakuutus.
      Maan sisällä on eri tulkintoja.
      Jos käytät autoa omiin henk. ajoihisi
      verottaja tiedustelee
      tätä varmasti.
      Selvitä myös veroprosentti lisätuloillesi
      ettei tule ikäviä yllätyksiä.

• Anonyymi00002

Tarkoitin siis että ajaisin kuljettajana. En todellakaan maksa tonneja siitä että teen silloin tällöin töitä

• Anonyymi00005

Alkuvuonna eräs eläkeläinen kokeili tuota . 2 kuukauden jälkeen totesi palkan olevan juurikin tuo 5 € / tunti . Ei tainnut jatkaa . Alustatalouden taksien ajaminen ei ansiomielessä kannata .

• Anonyymi00017

Aja kuin mamu. Kaikki pimeänä, autot ilman vakuutuksia, auton haltija joku Lähi-idän kaveri, omistaja rahoitusyhtiö, Uberin kautta tulleet tulot ohjataan EU:n ulkopuoliselle tilille, jolloin ei ole verojen maksuja, yksi kaveri ostaa ajoluvan lahjomalla viranomaisen ja samalla luvalla ajavat kaikki lähikaverit. Samalla nostat Kelan kaikki tuet.

Älä mieti liian vaikeasti, koska tämä on poliitikkojen tahto, ei se muuten olisi mahdollista.

• Anonyymi00026

Suosittelen. Ei ole paskahomma,jos olet vireä niin pääset tuntipakoille. Kympinkin tunnissa voit tienata. Ja muista riksarahat niitäkin voi saada.

• Anonyymi00003

Kysy myös vakuutusyhtiöstä mitä maksaa vakuutus taksiin. Istu alas, sillä hinta on takuulla kova. Ja kokeile mitä tapahtuu jos asiakas on sun kyydissä ja tapahtuu kolari!

Veikkaan että omia rahoja et saa pois pelkällä vkl ja ilta ajolla. Sitten on tuo verottaja ja työttömyyskassa juttu. Jos olet päivätöissä ja ajat iltakeikkaa, niin kassa laskee sut yrittäjäksi. Jäät ilman kassan työttömyys rahaa jos saat potkut.

• Anonyymi00006

Onpa kyllä senkin lisätienestin yrittäminen tehokkaasti estetty.

• Anonyymi00010

Taksin vakuutus maksaa noin 6-7000€ vuodessa. siksi mamuilla ei ole mitään vakuutuksia autoissaan.

• Anonyymi00004

Itse teen noin ja hyvin pärjää, siinä tulee kuitenki suoritetta 30-40h vko

• Anonyymi00007

Paljonko voi pyytää provisiota jos laskuttaa toiminimellä ja hoitaa yellit ja kaikki muut maksut itse . Elikkä verollinen lasku autoilijalle ajetusta kassasta niin kärsiikö mennä yli neljänkymmenen miten paljon . Nimin. Aloittelija alalla .

• Anonyymi00011

Pyytää voit mitä vain, rehellinen yritys ei maksa, koska se verottajan päätöksien mukaan työsuhde.

• Anonyymi00008

Koneen omistaminen yleensä ratkaisee.
      Jos isäntä omistaa
      byrokraatti mieltää
      sinut palkkatyöntekijäksi.

• Anonyymi00009

Mikä ero on byrokraatin näkövinkkelistä kun olen ajanut muita koneita esim. koneurakointi liittyen tieliikenteeseen rekisteröityjä ajoneuvoja / traktoreita samalla laskutus kuviolla mutta tunti työnä laskuttamalla koneen omistajaa jo vuosia .

• Anonyymi00012
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Mikä ero on byrokraatin näkövinkkelistä kun olen ajanut muita koneita esim. koneurakointi liittyen tieliikenteeseen rekisteröityjä ajoneuvoja / traktoreita samalla laskutus kuviolla mutta tunti työnä laskuttamalla koneen omistajaa jo vuosia .

Näkemys on, ettei ole osunut tarkastusta kohdalle. Kun osuu, niin viideltä edelliseltä vuodelta tulee maksut.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Näkemys on, ettei ole osunut tarkastusta kohdalle. Kun osuu, niin viideltä edelliseltä vuodelta tulee maksut.

Mitkä maksut kun jo maksan yellin, alv.n. laskusta ja verot ennakko lapulla . Ei pitäisi verottajalla olla mitään sanomista ,voi tulla katsomaan kirjanpidon milloin vain kun kuukausi alv. tilitys .

• Anonyymi00015
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Mitkä maksut kun jo maksan yellin, alv.n. laskusta ja verot ennakko lapulla . Ei pitäisi verottajalla olla mitään sanomista ,voi tulla katsomaan kirjanpidon milloin vain kun kuukausi alv. tilitys .

Maksut tulevat työnantajalle.

• Anonyymi00014

Harrastus muiden joukossa ,tervetuloa alalle. Kun kehtaa torimyyjien kanssa kierrwllä tapahtumia niin varmasti ikimuistoinen kokemus.

• Anonyymi00016

Ei ole harrastus ,oli huonosti muotoiltu ja puutteellinen kysely . Yksi talvi koulua ajoja ja mykki kyytejä täytteeksi ihan tunti palkalla . Mutta nyt itse ehdotin tätä kuviota kun kouluajo loppui mutta jäi kela ,mykkki ja normaali mittari ajo. Vanhastaan aktiivinen y- tunnus kun silläkin välissä laskutettavia töitä .

• Anonyymi00019
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Ei ole harrastus ,oli huonosti muotoiltu ja puutteellinen kysely . Yksi talvi koulua ajoja ja mykki kyytejä täytteeksi ihan tunti palkalla . Mutta nyt itse ehdotin tätä kuviota kun kouluajo loppui mutta jäi kela ,mykkki ja normaali mittari ajo. Vanhastaan aktiivinen y- tunnus kun silläkin välissä laskutettavia töitä .

Onkohan verottajan tulkinta tähän asiaan väljentynyt .

• Anonyymi00021
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Onkohan verottajan tulkinta tähän asiaan väljentynyt .

Mitä väliä, samat rahat valtio ja vakuutusyhtiöt varastavat joka tapauksessa.

• Anonyymi00020

varmaan joku turhautunut kuski ajellut ihmisten päälle...

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000012112822.html

Jos on ollut tympeitä kyytejä.. minä niin mielelläni juttelen kuskien kanssa, liikenne asioista kaikista asioista, matka sujuu paremmin...

• Anonyymi00022

Teretuloa alalle ,itse eläkeläisenä ajan jonkun tunnin viikossa omalla autolla. En paljoa tienaa mutta mukavaa hommaa ja vaihtelua. Suurin osa näistä kirjoittelioista valehtelee ja pelottelee. Taksiala on vapaa kaikille tulijoille.

• Anonyymi00023

Kiitos asiallisesta kannustuksesta .

• Anonyymi00024

Älä hyvä veli lähe ajamaan taksia. Tienaa heikosti.
      Mene poimimaan marjoja. Poimijoista kova pula. Minä kun tykkään talvella poimia marjani marketin pakastealtaasta, kun tiedän, ettei mamu ole niihin koskenut, vaan täysverinen kantasuomalainen.

• Anonyymi00027

Ajan Jakotaksin Kaiden Datsun Cherryä viikonloppuisin sivutyönä. Ajoa on runsaasti, ja saamani korvaus ajotuloista on erittäin hyvä . Datsun on oiva auto taksina ja asiakkaat tykkäävät tasaisesta kyydistä.

Kannattaa mennä sellaiseen työpaikkaan missä kalusto on kunnossa, on tunnettu yhtiö, palkanmaksu tulee sovitusti, asiakkaita riittää sekä muu henkilökunta ja kuskit ovat huippuja. Jakotaksi on juuri tälläinen.

Toki tälläisiä työpaikkoja on harvassa ja vain huiput pääsevät niihin. Itse sain tämän työpaikan suhteilla. Äitini on Kaiden oikein hyvä ystävä.

Ensi viikonloppuna olen taas Datsunin ratissa. Menisipä viikonpäivät nopeasti niin pääsisi taas tienaamaan.

• Anonyymi00028

Pohjanpojassa tapasin aamupäivällä Ramin ja Lissun. Kertoivat Törtsin hakevan Volkswagen LT autoonsa tuuraajaa. Olin heti yhteydessä Törtsiin ja sovimme että tapaamme vielä tänään Bumessa illalla työpaikkahaastattelun merkeissä. Jakotaksi tarvitsee kasvavan kysynnän vuoksi uusia hyviä kuljettajia.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Pohjanpojassa tapasin aamupäivällä Ramin ja Lissun. Kertoivat Törtsin hakevan Volkswagen LT autoonsa tuuraajaa. Olin heti yhteydessä Törtsiin ja sovimme että tapaamme vielä tänään Bumessa illalla työpaikkahaastattelun merkeissä. Jakotaksi tarvitsee kasvavan kysynnän vuoksi uusia hyviä kuljettajia.

Jakotaksin Törtsin kanssa haastattelun tuloksena sain työpaikan Jakotaksissa. Huomenna aloitan LT:n kuskina. Tervetuloa kyytiin.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Jakotaksin Törtsin kanssa haastattelun tuloksena sain työpaikan Jakotaksissa. Huomenna aloitan LT:n kuskina. Tervetuloa kyytiin.

Paha trolli LT ei ole missään nimessä tekemisessä Jakotaksin kanssa . Koska Jakotaksi selkeästi palkkaa vain kantasuomalaisia.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Paha trolli LT ei ole missään nimessä tekemisessä Jakotaksin kanssa . Koska Jakotaksi selkeästi palkkaa vain kantasuomalaisia.

Onko luetun ymmärtäminen vaikeaa? LT =Volkswagen LT. Ei lähitaksi. LT on laadukas tila-auto. Juurihan tuolla aiemmin kerrottiin Törtsin tarvitsevan kuljettajaa ko. autoon. Jakotaksin kuskit ovat kaikki kantiksia.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Onko luetun ymmärtäminen vaikeaa? LT =Volkswagen LT. Ei lähitaksi. LT on laadukas tila-auto. Juurihan tuolla aiemmin kerrottiin Törtsin tarvitsevan kuljettajaa ko. autoon. Jakotaksin kuskit ovat kaikki kantiksia.

Juuri näin.

• Anonyymi00033

Viikon kohta ajanut Jakotaksin Törtsin Volkswagen LT:tä. Todella hyvä tila-auto mistä Jakotaksin asiakkaat tykkäävät.

Törtsi on hyvä esimies ja muukin Jakotaksin henkilökunta on loistavaa. Olen todella tyytyväinen tähän työpaikkaan. Aamulla taas ajoon.

• Anonyymi00035

Olin yöllä kyydissä reitillä Bumesta Pohjanpoikaan ja sieltä Kontulan ostarille. Unohdin kassini jossa 3 mehukattitönikkää (täysiä) taksikiljua tähän Jakotaksin Datsun Cherryyn jota kuljetti ammattimies Kaide. Olisiko mahdollista saada kassini takaisin sisältöineen pikaisesti? Olen Jakomäen ostarin tskana klo 11 tänään Ripan kanssa. Tuokaa sinne kiitos.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Olin yöllä kyydissä reitillä Bumesta Pohjanpoikaan ja sieltä Kontulan ostarille. Unohdin kassini jossa 3 mehukattitönikkää (täysiä) taksikiljua tähän Jakotaksin Datsun Cherryyn jota kuljetti ammattimies Kaide. Olisiko mahdollista saada kassini takaisin sisältöineen pikaisesti? Olen Jakomäen ostarin tskana klo 11 tänään Ripan kanssa. Tuokaa sinne kiitos.

Kiitos Jakotaksin Kaidelle. Toi unohtuneet tönikät. Hienoa palvelua.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pyhäjärvi syvällä kusessa

Pyhäjärvi ei tule selviämään millään tästä alhosta. Ollaan aivan liian syvällä. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pyha
      Pyhäjärvi
      138
      1530
    2. Oivallus

Mitä olet oivaltanut viimeksi?
      Ikävä
      148
      1081
    3. Miten voi sinun

tunteet yhtäkkiä kuolla kuin napista painamalla? Et enää vilkaisekaan minuun päin vaan jos vahingossa näet minut käännät
      Ikävä
      69
      936
    4. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      276
      776
    5. 68
      733
    6. PYHÄJÄRVEN KAUPUNKI VALTIOVARAINMINESTERIÖN ARVIOINTIMENETTELYYN..TE

...siinä se nyt on, mitä tässä enää vikistään. Uutiset Yle, 14.8. Klo 20.30, ei tunnu mukavalta.
      Pyhäjärvi
      56
      723
    7. Rakastan sinua mies

Siksi haluankin vain sinun kanssa sitä.
      Ikävä
      37
      619
    8. Ernest Lawson rehellisenä vaikeasta TTK-tilanteesta: "Vain harvan ja valitun henkilön tiedossa"

Tanssii Tähtien Kanssa tulee syksyn iloksi ja tiedossa on suosikkisarjan 19. kausi. Tulevalla kaudella nähdään iso uudi
      Tanssii tähtien kanssa
      7
      581
    9. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      60
      567
    10. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      33
      561
    Aihe