Hesarin tämänpäiväinen artikkeli kertoo kuinka nuorimies on löytänyt helluntailaisuuden epäluuloisen ateismin sijaan.
https://www.hs.fi/alueet/art-2000012080272.html
Huvittavan asiasta tekee se että itse olin kaikkia kyräilevä helluntalainen. Mutta ristiriidat niin kanssauskovaisten puheiden ja tekojen välillä kuten myös ristiriidat Raamatun ja todellisuuden välillä saivat minut ensin eroamaan seurakunnasta ja kun olin saanut etäisyyttä heihin aloin tajuamaan kuinka höttöisellä pohjalla niin helluntalaisuus kuin muutkin uskonnot olivat. En löytänyt ateismia vaan se löysi minut.
Huvittava tapaus
22
125
Vastaukset
- Anonyymi00001
Sama kehitys. Ero uskovista auttoi löytämään totuuden.
Olette molemmat siis selvästi keskivertoa älykkäämpiä, mutta mikä sai ylipäätään osallistumaan epäjumalanpalvelukseen? Lapsuudenkodin uskonharhaisuus lienee useimmiten syynä.
- Anonyymi00002
Halu välttää konfliktia perheen, sukulaisten ja ystäväpiirin kanssa on se liima jolla uskovaiset pysyvät laumassa.
- Anonyymi00005
Anonyymi00002 kirjoitti:
Halu välttää konfliktia perheen, sukulaisten ja ystäväpiirin kanssa on se liima jolla uskovaiset pysyvät laumassa.
Itselläni oli juuri tämä sama syy kuinka varsinkin vanhimmat sukulaiset olivat äärimmäisen uskovia ja vaativia uskomaan vaikka väkivallalla. He eivät edes tainneet varsinaisesti tuntea yhtäkään ateistia, kun siellä päin oli tavallaan koko pitäjän pakko kuulua samaan ryhmään.
Kun aika jätti näistä niin alkoi ateisteja sukuun ilmestymään. - Anonyymi00008
Anonyymi00002 kirjoitti:
Onkohan sitä tutkittu kuinka moni näistä laitauskovaisista on oikeasti uskovainen ja kuinka moni vain esittää olevansa koska haluaa kuitenkin kuulua joukkoon tai ainakin vältellä riitelemistä?
Anonyymi00002 kirjoitti:
Lestadioilaispiireissä voi yrittäjän leipä käydä ohkaiseksi jos hän eroaa rauhanyhdistyksestä.
- Anonyymi00003
Olen tutustunut moniin kristillisiin yhteisöihin – erityisesti adventtikirkkoon, mutta myös Jehovan todistajiin, helluntailaisuuteen ja muihin. En ole kuitenkaan kokenut kuuluvani pysyvästi mihinkään niistä. Näen Jumalan paljon laajempana ja universaalimpana kuin yhden seurakunnan tai tulkinnan rajaamana.
Minua on jäänyt vaivaamaan se, että monissa yhteisöissä puhe jakautuu ikään kuin kahtia: paljon puhutaan Jumalan rakkaudesta ja armosta, mutta lähes yhtä paljon myös siitä, kuka on väärässä tai jumalaton. Minulle uskon ydin olisi enemmän siinä, että katse pidetään Jumalassa kuin siinä, mitä vastaan ollaan. Siksi koen voivani etsiä totuutta avoimesti ilman, että sitoudun yhteen seurakuntaan.
Mikko Alatalo on musiikin konkari ja
Samoja ajatuksia
muusikot. Me olemme herkkää väkeä
Ei nosteta jalkoja harteille erityisviisaina
Emme korota itseämme;
Olen erityisen älykäs
Kuka sitä tekee ?
Ateistit ja jumalaton universumi.- Anonyymi00004
Adventtikirkosta ajoi ulos
ilkeämielisyys vähemmistöjä
Kohtaan. Sattuneesta syystä
Elämä ei olekaan tasapuolista
Vaan se jaetaan hierarkiassa.
Ja koska oma tytär on bi seksuaali
Niskaa punoitti kuunnella
Saarnoja
Voiko tämä olla totta
- Anonyymi00006
Jenkeistä tullut tämäkin trendi, nuorten miesten julkinen uskonnollisuus.
- Anonyymi00007
"En löytänyt ateismia vaan se löysi minut."
Näinhän se menee. Yrität tutkia uskontoa kuten kristinuskoa, eikä se vakuuta. Lähdet tutkimaan muita uskontoja, eivätkä nekään vakuuta. Toteat ettei usko ole sinua varten. Jossain välissä ainakin itse vain huomasin olevani ateisti. Ei sitä tullut edes ajateltua alkuunsa.
Tämän takia vähän huvittaa kun jotkut kristinuskoiset ihmettelevät miksi ateismi valitaan. Kun sitä ei valita vaan se on vain johtopäätös.
Tämän takia he eivät ymmärrä oman vaatimuksensa heikkoutta, jossa pitäisi vain uskoa ilman todisteita. Ja kun heille yrittää rautalangasta vääntää asiaa niin menevät ihan solmuun. - Anonyymi00009
Helluntalaiset myös eksyttää!
- Anonyymi00010
Ateistien ylimielisyys ja täysin
jumalaton maailma on kyllä
suurin ihmetys.. Täytyy olla
lapsuudessa jotakin pahaa kasvatuksessa
mikä on johtanut eroon Luojasta.
Mutta totuus.
Kyllä perheitä on mm. Lestaperheissä
hylkimisreaktio iskee lapsiin.
On todella ikävää.- Anonyymi00012
"Täytyy olla lapsuudessa jotakin pahaa kasvatuksessa mikä on johtanut eroon Luojasta."
Kyllä parhaan tulevaisuuden lapselle takaa kunnon kristillinen kotikasvatus. Kristityn perheen lapset ovat kilttejä ja tottelevaisia Päinvastoin kuin ateistien kakarat joiden kurissa ja herran nuhteessa pitäminen vaati alituista muistuttamista siitä että Jumala on kehottanut vanhempiaan tappamaan kurittomat kakarat. - Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
"Täytyy olla lapsuudessa jotakin pahaa kasvatuksessa mikä on johtanut eroon Luojasta."
Kyllä parhaan tulevaisuuden lapselle takaa kunnon kristillinen kotikasvatus. Kristityn perheen lapset ovat kilttejä ja tottelevaisia Päinvastoin kuin ateistien kakarat joiden kurissa ja herran nuhteessa pitäminen vaati alituista muistuttamista siitä että Jumala on kehottanut vanhempiaan tappamaan kurittomat kakarat.'Kyllä parhaan tulevaisuuden lapselle takaa kunnon kristillinen kotikasvatus.'
No jaa. Kasvoin kristillisessä perheessä ja kasvatus oli sitä laatua että haluan vanhempani helvettiin. Uskonharhaisia, uskomattoman omahyväisiä kusipäitä. Vasta eläkeiässä olen ymmärtänyt kaiken mitä he ovat aiheuttaneet. Ei parisuhdetta, ei koskaan kotia missään.
On todella valitettavaa ettei mitään tuonpuoleista ole. Pääsivät paskiaiset kuin koira veräjästä. - Anonyymi00014UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
Kyllä parhaan tulevaisuuden lapselle takaa kunnon kristillinen kotikasvatus. Kristityn perheen lapset ovat kilttejä ja tottelevaisia Päinvastoin kuin ateistien kakarat joiden kurissa ja herran nuhteessa pitäminen vaati alituista muistuttamista siitä että Jumala on kehottanut vanhempiaan tappamaan kurittomat kakarat."Jumala on kehottanut vanhempiaan tappamaan kurittomat kakarat."
Todellako?? - Anonyymi00016UUSI
Anonyymi00013 kirjoitti:
'Kyllä parhaan tulevaisuuden lapselle takaa kunnon kristillinen kotikasvatus.'
No jaa. Kasvoin kristillisessä perheessä ja kasvatus oli sitä laatua että haluan vanhempani helvettiin. Uskonharhaisia, uskomattoman omahyväisiä kusipäitä. Vasta eläkeiässä olen ymmärtänyt kaiken mitä he ovat aiheuttaneet. Ei parisuhdetta, ei koskaan kotia missään.
On todella valitettavaa ettei mitään tuonpuoleista ole. Pääsivät paskiaiset kuin koira veräjästä.Vattulainen kohtalo. Jos on ylihengelliset vanhemmat
Se on kyllä oikeasti.
Väärä teko lapselle.
Noh. Tämä on kuitenki
Yleistä esim. Lestadiosuudessa
Jeesus on laitettu kovaan
Muottiin. Ihmisen jyrkäksi
Edustajaksi ei
Jeesus on sovittelija
Yhteisöllisyyden edustaja
Täällä nyt Suomessa
Myös Kanadassa
Usassa. Sama usko
Myös muualla maailmassa.
Jeesus Kristus on numero 1. - Anonyymi00017UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Vattulainen kohtalo. Jos on ylihengelliset vanhemmat
Se on kyllä oikeasti.
Väärä teko lapselle.
Noh. Tämä on kuitenki
Yleistä esim. Lestadiosuudessa
Jeesus on laitettu kovaan
Muottiin. Ihmisen jyrkäksi
Edustajaksi ei
Jeesus on sovittelija
Yhteisöllisyyden edustaja
Täällä nyt Suomessa
Myös Kanadassa
Usassa. Sama usko
Myös muualla maailmassa.
Jeesus Kristus on numero 1.Jeesus on tärkeä yhteys Jumalaan
Ympäri maailman.
Nämä ateistit puhuvat aku ankasta.
Ja kertovat juuri itsestään
.ihmisillä on eri tasoja olemassa
Ateistit ovat myös ihmisiä
Kuten kristityt ym.
Mutta me emme ylennä itseämme
Kuten ateistit.
Extreme ylennys ei silti meitä
Muserra. Se kuluu ihmisen elämään
- Anonyymi00011
daniel 🤣🤣🤣 eikö nimi jo kerro kaiken 🤣🤣🤣
en minä ole nimeltäni kuin sauli joka aina sanoi jumalan siunausta 🤣 - Anonyymi00015UUSI
Myös tietyn uskovaisryhmän sallima _ainoa_oikea_ karkki on Pectus. Näin entisenä pappina ja latinaa opiskelleena, voin sanoa että "Pectus" tarkoittaa latinaksi rintaa. Synnyttäneellä naisella "mamma pectus". Ilmeisesti karkin muodossa rintojen lipaisu kielellä ennen avioliittoa on sallittua.
- Anonyymi00018UUSI
Nyt löytö Vaasaa uus ateisti pappi
Ovatko ateistit oikeasti kaikki
Tunnevammaisia ??? - Anonyymi00019UUSI
Anonyymi00018 kirjoitti:
Nyt löytö Vaasaa uus ateisti pappi
Ovatko ateistit oikeasti kaikki
Tunnevammaisia ???Määrittele tunnevammaisuus. Epäilen sinun tarkoittavan sitä että määrittelet ihmisen tunnevammaiseksi jos hän ei pidä sinun subjektiivisia uskomuksia totena. Pahimmassa tapauksessa jopa naureskelee niille.
- Anonyymi00020UUSI
minä atelin joskus kun olin kirkon, luterin saarnaa kunn sartnaa kuuntelemassa, jnn saarnaa, laisen naispapi
siis niin taskunpohjalla joku 9mm pistoolin hylsy.. joku isäntä sanoi vieressä no älä tuota laita kolehti haaviin, monesti laitan kirkon haaviin kolikoia joAI-yhteenveto
Villanelle on Luke Jenningsin kirjoittama Killing Eve -kirjasarja sekä sen pohjalta luodun suositun BBC America -televisiosarjan (2018–2022) päähenkilö ja ikoninen antisankari Villanelle
jos sarrna on hyvä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?801542Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,141014Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79912Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.95912Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51724Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot140680- 53664
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs48651Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv51641- 76639