Huvittava tapaus

Anonyymi-ap

Hesarin tämänpäiväinen artikkeli kertoo kuinka nuorimies on löytänyt helluntailaisuuden epäluuloisen ateismin sijaan.

https://www.hs.fi/alueet/art-2000012080272.html

Huvittavan asiasta tekee se että itse olin kaikkia kyräilevä helluntalainen. Mutta ristiriidat niin kanssauskovaisten puheiden ja tekojen välillä kuten myös ristiriidat Raamatun ja todellisuuden välillä saivat minut ensin eroamaan seurakunnasta ja kun olin saanut etäisyyttä heihin aloin tajuamaan kuinka höttöisellä pohjalla niin helluntalaisuus kuin muutkin uskonnot olivat. En löytänyt ateismia vaan se löysi minut.

22

125

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Sama kehitys. Ero uskovista auttoi löytämään totuuden.

• Olette molemmat siis selvästi keskivertoa älykkäämpiä, mutta mikä sai ylipäätään osallistumaan epäjumalanpalvelukseen? Lapsuudenkodin uskonharhaisuus lienee useimmiten syynä.

• Anonyymi00002

Halu välttää konfliktia perheen, sukulaisten ja ystäväpiirin kanssa on se liima jolla uskovaiset pysyvät laumassa.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Halu välttää konfliktia perheen, sukulaisten ja ystäväpiirin kanssa on se liima jolla uskovaiset pysyvät laumassa.

Itselläni oli juuri tämä sama syy kuinka varsinkin vanhimmat sukulaiset olivat äärimmäisen uskovia ja vaativia uskomaan vaikka väkivallalla. He eivät edes tainneet varsinaisesti tuntea yhtäkään ateistia, kun siellä päin oli tavallaan koko pitäjän pakko kuulua samaan ryhmään.

Kun aika jätti näistä niin alkoi ateisteja sukuun ilmestymään.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Onkohan sitä tutkittu kuinka moni näistä laitauskovaisista on oikeasti uskovainen ja kuinka moni vain esittää olevansa koska haluaa kuitenkin kuulua joukkoon tai ainakin vältellä riitelemistä?

• Anonyymi00002 kirjoitti:

Lestadioilaispiireissä voi yrittäjän leipä käydä ohkaiseksi jos hän eroaa rauhanyhdistyksestä.

• Anonyymi00003

Olen tutustunut moniin kristillisiin yhteisöihin – erityisesti adventtikirkkoon, mutta myös Jehovan todistajiin, helluntailaisuuteen ja muihin. En ole kuitenkaan kokenut kuuluvani pysyvästi mihinkään niistä. Näen Jumalan paljon laajempana ja universaalimpana kuin yhden seurakunnan tai tulkinnan rajaamana.
      Minua on jäänyt vaivaamaan se, että monissa yhteisöissä puhe jakautuu ikään kuin kahtia: paljon puhutaan Jumalan rakkaudesta ja armosta, mutta lähes yhtä paljon myös siitä, kuka on väärässä tai jumalaton. Minulle uskon ydin olisi enemmän siinä, että katse pidetään Jumalassa kuin siinä, mitä vastaan ollaan. Siksi koen voivani etsiä totuutta avoimesti ilman, että sitoudun yhteen seurakuntaan.

Mikko Alatalo on musiikin konkari ja
      Samoja ajatuksia

muusikot. Me olemme herkkää väkeä
      Ei nosteta jalkoja harteille erityisviisaina

Emme korota itseämme;

Olen erityisen älykäs

Kuka sitä tekee ?

Ateistit ja jumalaton universumi.

• Anonyymi00004

Adventtikirkosta ajoi ulos
        ilkeämielisyys vähemmistöjä
        Kohtaan. Sattuneesta syystä
        Elämä ei olekaan tasapuolista
        Vaan se jaetaan hierarkiassa.
        Ja koska oma tytär on bi seksuaali
        Niskaa punoitti kuunnella
        Saarnoja
        Voiko tämä olla totta

• Anonyymi00006

Jenkeistä tullut tämäkin trendi, nuorten miesten julkinen uskonnollisuus.

• Anonyymi00007

"En löytänyt ateismia vaan se löysi minut."

Näinhän se menee. Yrität tutkia uskontoa kuten kristinuskoa, eikä se vakuuta. Lähdet tutkimaan muita uskontoja, eivätkä nekään vakuuta. Toteat ettei usko ole sinua varten. Jossain välissä ainakin itse vain huomasin olevani ateisti. Ei sitä tullut edes ajateltua alkuunsa.

Tämän takia vähän huvittaa kun jotkut kristinuskoiset ihmettelevät miksi ateismi valitaan. Kun sitä ei valita vaan se on vain johtopäätös.

Tämän takia he eivät ymmärrä oman vaatimuksensa heikkoutta, jossa pitäisi vain uskoa ilman todisteita. Ja kun heille yrittää rautalangasta vääntää asiaa niin menevät ihan solmuun.

• Anonyymi00009

Helluntalaiset myös eksyttää!

• Anonyymi00010

Ateistien ylimielisyys ja täysin
      jumalaton maailma on kyllä
      suurin ihmetys.. Täytyy olla
      lapsuudessa jotakin pahaa kasvatuksessa
      mikä on johtanut eroon Luojasta.
      Mutta totuus.
      Kyllä perheitä on mm. Lestaperheissä
      hylkimisreaktio iskee lapsiin.
      On todella ikävää.

• Anonyymi00012

"Täytyy olla lapsuudessa jotakin pahaa kasvatuksessa mikä on johtanut eroon Luojasta."

Kyllä parhaan tulevaisuuden lapselle takaa kunnon kristillinen kotikasvatus. Kristityn perheen lapset ovat kilttejä ja tottelevaisia Päinvastoin kuin ateistien kakarat joiden kurissa ja herran nuhteessa pitäminen vaati alituista muistuttamista siitä että Jumala on kehottanut vanhempiaan tappamaan kurittomat kakarat.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

"Täytyy olla lapsuudessa jotakin pahaa kasvatuksessa mikä on johtanut eroon Luojasta."

Kyllä parhaan tulevaisuuden lapselle takaa kunnon kristillinen kotikasvatus. Kristityn perheen lapset ovat kilttejä ja tottelevaisia Päinvastoin kuin ateistien kakarat joiden kurissa ja herran nuhteessa pitäminen vaati alituista muistuttamista siitä että Jumala on kehottanut vanhempiaan tappamaan kurittomat kakarat.

'Kyllä parhaan tulevaisuuden lapselle takaa kunnon kristillinen kotikasvatus.'

No jaa. Kasvoin kristillisessä perheessä ja kasvatus oli sitä laatua että haluan vanhempani helvettiin. Uskonharhaisia, uskomattoman omahyväisiä kusipäitä. Vasta eläkeiässä olen ymmärtänyt kaiken mitä he ovat aiheuttaneet. Ei parisuhdetta, ei koskaan kotia missään.

On todella valitettavaa ettei mitään tuonpuoleista ole. Pääsivät paskiaiset kuin koira veräjästä.

• Anonyymi00014
        UUSI
        Anonyymi00012 kirjoitti:

"Jumala on kehottanut vanhempiaan tappamaan kurittomat kakarat."

Todellako??

• Anonyymi00016
        UUSI
        Anonyymi00013 kirjoitti:

'Kyllä parhaan tulevaisuuden lapselle takaa kunnon kristillinen kotikasvatus.'

No jaa. Kasvoin kristillisessä perheessä ja kasvatus oli sitä laatua että haluan vanhempani helvettiin. Uskonharhaisia, uskomattoman omahyväisiä kusipäitä. Vasta eläkeiässä olen ymmärtänyt kaiken mitä he ovat aiheuttaneet. Ei parisuhdetta, ei koskaan kotia missään.

On todella valitettavaa ettei mitään tuonpuoleista ole. Pääsivät paskiaiset kuin koira veräjästä.

Vattulainen kohtalo. Jos on ylihengelliset vanhemmat
        Se on kyllä oikeasti.
        Väärä teko lapselle.
        Noh. Tämä on kuitenki
        Yleistä esim. Lestadiosuudessa
        Jeesus on laitettu kovaan
        Muottiin. Ihmisen jyrkäksi
        Edustajaksi ei

Jeesus on sovittelija
        Yhteisöllisyyden edustaja

Täällä nyt Suomessa
        Myös Kanadassa
        Usassa. Sama usko
        Myös muualla maailmassa.
        Jeesus Kristus on numero 1.

• Anonyymi00017
        UUSI
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Vattulainen kohtalo. Jos on ylihengelliset vanhemmat
        Se on kyllä oikeasti.
        Väärä teko lapselle.
        Noh. Tämä on kuitenki
        Yleistä esim. Lestadiosuudessa
        Jeesus on laitettu kovaan
        Muottiin. Ihmisen jyrkäksi
        Edustajaksi ei

Jeesus on sovittelija
        Yhteisöllisyyden edustaja

Täällä nyt Suomessa
        Myös Kanadassa
        Usassa. Sama usko
        Myös muualla maailmassa.
        Jeesus Kristus on numero 1.

Jeesus on tärkeä yhteys Jumalaan
        Ympäri maailman.

Nämä ateistit puhuvat aku ankasta.
        Ja kertovat juuri itsestään
        .ihmisillä on eri tasoja olemassa

Ateistit ovat myös ihmisiä
        Kuten kristityt ym.

Mutta me emme ylennä itseämme
        Kuten ateistit.

Extreme ylennys ei silti meitä
        Muserra. Se kuluu ihmisen elämään

• Anonyymi00011

daniel 🤣🤣🤣 eikö nimi jo kerro kaiken 🤣🤣🤣
      en minä ole nimeltäni kuin sauli joka aina sanoi jumalan siunausta 🤣

• Anonyymi00015
      UUSI

Myös tietyn uskovaisryhmän sallima _ainoa_oikea_ karkki on Pectus. Näin entisenä pappina ja latinaa opiskelleena, voin sanoa että "Pectus" tarkoittaa latinaksi rintaa. Synnyttäneellä naisella "mamma pectus". Ilmeisesti karkin muodossa rintojen lipaisu kielellä ennen avioliittoa on sallittua.

• Anonyymi00018
        UUSI

Nyt löytö Vaasaa uus ateisti pappi
        Ovatko ateistit oikeasti kaikki
        Tunnevammaisia ???

• Anonyymi00019
        UUSI
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Nyt löytö Vaasaa uus ateisti pappi
        Ovatko ateistit oikeasti kaikki
        Tunnevammaisia ???

Määrittele tunnevammaisuus. Epäilen sinun tarkoittavan sitä että määrittelet ihmisen tunnevammaiseksi jos hän ei pidä sinun subjektiivisia uskomuksia totena. Pahimmassa tapauksessa jopa naureskelee niille.

• Anonyymi00020
      UUSI

minä atelin joskus kun olin kirkon, luterin saarnaa kunn sartnaa kuuntelemassa, jnn saarnaa, laisen naispapi

siis niin taskunpohjalla joku 9mm pistoolin hylsy.. joku isäntä sanoi vieressä no älä tuota laita kolehti haaviin, monesti laitan kirkon haaviin kolikoia joAI-yhteenveto
      Villanelle on Luke Jenningsin kirjoittama Killing Eve -kirjasarja sekä sen pohjalta luodun suositun BBC America -televisiosarjan (2018–2022) päähenkilö ja ikoninen antisankari Villanelle

jos sarrna on hyvä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      80
      1542
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      14
      1014
    3. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      912
    4. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      95
      912
    5. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      724
    6. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      140
      680
    7. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      664
    8. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      48
      651
    9. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      51
      641
    10. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      76
      639
    Aihe