Huvittava tapaus

Anonyymi-ap

Hesarin tämänpäiväinen artikkeli kertoo kuinka nuorimies on löytänyt helluntailaisuuden epäluuloisen ateismin sijaan.

https://www.hs.fi/alueet/art-2000012080272.html

Huvittavan asiasta tekee se että itse olin kaikkia kyräilevä helluntalainen. Mutta ristiriidat niin kanssauskovaisten puheiden ja tekojen välillä kuten myös ristiriidat Raamatun ja todellisuuden välillä saivat minut ensin eroamaan seurakunnasta ja kun olin saanut etäisyyttä heihin aloin tajuamaan kuinka höttöisellä pohjalla niin helluntalaisuus kuin muutkin uskonnot olivat. En löytänyt ateismia vaan se löysi minut.

10

50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Sama kehitys. Ero uskovista auttoi löytämään totuuden.

• UUSI

Olette molemmat siis selvästi keskivertoa älykkäämpiä, mutta mikä sai ylipäätään osallistumaan epäjumalanpalvelukseen? Lapsuudenkodin uskonharhaisuus lienee useimmiten syynä.

• Anonyymi00002
        UUSI

Halu välttää konfliktia perheen, sukulaisten ja ystäväpiirin kanssa on se liima jolla uskovaiset pysyvät laumassa.

• Anonyymi00005
        UUSI
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Halu välttää konfliktia perheen, sukulaisten ja ystäväpiirin kanssa on se liima jolla uskovaiset pysyvät laumassa.

Itselläni oli juuri tämä sama syy kuinka varsinkin vanhimmat sukulaiset olivat äärimmäisen uskovia ja vaativia uskomaan vaikka väkivallalla. He eivät edes tainneet varsinaisesti tuntea yhtäkään ateistia, kun siellä päin oli tavallaan koko pitäjän pakko kuulua samaan ryhmään.

Kun aika jätti näistä niin alkoi ateisteja sukuun ilmestymään.

• Anonyymi00008
        UUSI
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Onkohan sitä tutkittu kuinka moni näistä laitauskovaisista on oikeasti uskovainen ja kuinka moni vain esittää olevansa koska haluaa kuitenkin kuulua joukkoon tai ainakin vältellä riitelemistä?

• UUSI
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Lestadioilaispiireissä voi yrittäjän leipä käydä ohkaiseksi jos hän eroaa rauhanyhdistyksestä.

• Anonyymi00003
      UUSI

Olen tutustunut moniin kristillisiin yhteisöihin – erityisesti adventtikirkkoon, mutta myös Jehovan todistajiin, helluntailaisuuteen ja muihin. En ole kuitenkaan kokenut kuuluvani pysyvästi mihinkään niistä. Näen Jumalan paljon laajempana ja universaalimpana kuin yhden seurakunnan tai tulkinnan rajaamana.
      Minua on jäänyt vaivaamaan se, että monissa yhteisöissä puhe jakautuu ikään kuin kahtia: paljon puhutaan Jumalan rakkaudesta ja armosta, mutta lähes yhtä paljon myös siitä, kuka on väärässä tai jumalaton. Minulle uskon ydin olisi enemmän siinä, että katse pidetään Jumalassa kuin siinä, mitä vastaan ollaan. Siksi koen voivani etsiä totuutta avoimesti ilman, että sitoudun yhteen seurakuntaan.

Mikko Alatalo on musiikin konkari ja
      Samoja ajatuksia

muusikot. Me olemme herkkää väkeä
      Ei nosteta jalkoja harteille erityisviisaina

Emme korota itseämme;

Olen erityisen älykäs

Kuka sitä tekee ?

Ateistit ja jumalaton universumi.

• Anonyymi00004
        UUSI

Adventtikirkosta ajoi ulos
        ilkeämielisyys vähemmistöjä
        Kohtaan. Sattuneesta syystä
        Elämä ei olekaan tasapuolista
        Vaan se jaetaan hierarkiassa.
        Ja koska oma tytär on bi seksuaali
        Niskaa punoitti kuunnella
        Saarnoja
        Voiko tämä olla totta

• Anonyymi00006
      UUSI

Jenkeistä tullut tämäkin trendi, nuorten miesten julkinen uskonnollisuus.

• Anonyymi00007
      UUSI

"En löytänyt ateismia vaan se löysi minut."

Näinhän se menee. Yrität tutkia uskontoa kuten kristinuskoa, eikä se vakuuta. Lähdet tutkimaan muita uskontoja, eivätkä nekään vakuuta. Toteat ettei usko ole sinua varten. Jossain välissä ainakin itse vain huomasin olevani ateisti. Ei sitä tullut edes ajateltua alkuunsa.

Tämän takia vähän huvittaa kun jotkut kristinuskoiset ihmettelevät miksi ateismi valitaan. Kun sitä ei valita vaan se on vain johtopäätös.

Tämän takia he eivät ymmärrä oman vaatimuksensa heikkoutta, jossa pitäisi vain uskoa ilman todisteita. Ja kun heille yrittää rautalangasta vääntää asiaa niin menevät ihan solmuun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. No nytkö tuli lähtö Orpolle?

Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall
      Maailman menoa
      233
      1789
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      186
      1591
    3. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      45
      1192
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      49
      917
    5. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      750
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      30
      741
    7. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      730
    8. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      37
      715
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      23
      692
    10. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      627
    Aihe