Järjestö demonisoi luopionsa raskaasti ja määrätietoisesti. Mutta miksi? Vain koska luopiort eivät ole samaa mieltä järjestön opetusten kanssa. Tässä ei paina grammaakaan se, ovatko luopiot oikeassa vai väärässä.
Koska järjestön perustellunkin arvostelemisen palkkana on läheisten menettäminen ja paarialuokkaan asettaminen, vaatii aivan erityistä rohkeutta ja selkärankaa lähteä rehellisyyden tielle. Tähän eivät kykene lähellekään kaikki järjestön pauloihin syystä tai toisesta ajautuneet. Todistajat edustavatkin siksi sitä ihmisryhmää, jolla ei ole älyllisiä tai muitakaan edellytyksiä tunnustaa tosiasioita.
Tällaisesta asenteesta varoittaa myös Raamattu, uskoimme siihen tai emme. Jumalan valittu kansa voi helposti joutua tuomituksi jos se edistää vääriä näkemyksiä tai tavoitteita. Siksi jokaisen todistajankin olisi tärkeää ymmärtää, ettei järjestö ole koskematon tai kritiikin yläpuolella.
Jostain syystä todistajat eivät kuitenkaan kykene punnitsemaan omaa järjestöään raamatullisin perustein, vaan antaa sille epäraamatullisen vapaan valtakirjan soheltaa juuri kuten parhaaksi katsoo.
Raamattu itsessään on toki pelkkää kansantarinaa ja myyttejä, mutta onhan se aina kiinnostava ilmiö, että siihen niin kovasit muka luottavat ihmiset eivät kuitenkaan noudata Raamattua millään tavalla, mikäli järjestö vaatii suhtautumaan toisin.
Pedofiilien suojeleminen, helposti vääräksi opiksi osoitettavat näkemykset vuoteen 1914 liittyen ja alituinen epärehellisyys mediassa, noin esimerkiksi. Ei paina missään, koska järjestö.
Toki luopioissakin löytyy kaikenlaista sählääjää, mutta se ei ole kovin yllättävää. Koostuvathan he monenlaisista ihmisistä ja näkemyksistä. Jos kuitenkin punnitsemme heidän edesottamuksiaan vaikkapa maailman suurimmalla ex-foorumilla Redditissä, kertomukset, vuodot järjestöstä ja esitetyt faktat järjestön näkemyksiin nähden, oosoittautuvat yhä uudelleen huomattavasti luotettavammiksi kuin järjestön propaganda.
Paradoksaalista onkin, että luopiot ovat useimmiten huomattavasti luotettavampia järjestöön liittyvän informaation jakamisessa kuin järjestö itse. Tälläkin foorumilla on kyselty vuosikymmeniä niiden kuuluisten luopiovalheiden peräään nollatuloksella.
Luopiovalheen määritelmähän täyttyy, jos sitä esitellään yleisesti ja siitä ollaan yleisesti luopioiden keskuudessa samaa mieltä. Yksittäiset heitot eivät siis tällaista määritelmää täytä. Esimerkiksi mikäli edellä mainitussa Redditissä heitellään laiskoja väitteitä, ne torpataan poikkeuksetta eikä virheellisille kertomuksille tai tiedoille anneta hyväksyntää.
Jos todistajat arvostaisivat faktoja kuten luopiot, he eivät todistajia olisikaan.
"Luopio" on titteli, jotka vain rehellisimmät yksilöt saavuttavat
7
59
Vastaukset 7
- Anonyymi00001
Näin se on.
On kunnia asia olla vartiotorniluopio.
Olen sitä itse ja olen siitä ylpeä. - Anonyymi00002
Anteeksi vaan mutta en kovin ylpeä voi olla tällä palstalla luopioiden kirjoituksista. Aikalailla panettelevaa, vääristelevää ja herjaavaa. Ihan samalle tasolle menee JT porukan kanssa me hyviä te pahoja, me aina oikeassa te aina väärässä.
- Anonyymi00003
Anonyymipalsta jossa ei tarvitse edes rekiteröityä ei nyt ole kovin hyvä mittari mihinkään suuntaan. Jo se jos vaaditaan rekisteröitynyttä nimimerkkiä keskusteluihin osallistumiseksi muuttaa sisältöä aika tavalla. Mene nyt vaikka sinne redditiin arvioimaan asiaa uudestaan. Tämän voi laskea puhtaasti huutelupalstaksi, mikäli ei osaa suodattaa asiaa tyhjänpäiväisyyksistä.
- Anonyymi00004
"Esimerkiksi mikäli edellä mainitussa Redditissä heitellään laiskoja väitteitä, ne torpataan poikkeuksetta eikä virheellisille kertomuksille tai tiedoille anneta hyväksyntää."
Tämä kritiikin kritiikki auttaa pitämään sisällön luotettavana. Todistajilla voi olla luulo, että kun vaan heittää jotain todistajavastaista, se otetaan vastaan taputuksin, mutta tämä ei ole ollenkaan totta. Todistajissa sen sijaan ei ole kriittistä sisäistä keskustelukulttuuria, joten siellä kaikki järjestön heittämä menee läpi.- Anonyymi00006
Juoruista puhumattakaan. Ne suorastaan rouhuavat seurakunnissa ja mitä mehukkaampia ja negatiivisimpia juttuja muista ihmisistä on tarjolla, sitä kuumempaa hottia. En tykännyt tuosta edes todistajana.
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Juoruista puhumattakaan. Ne suorastaan rouhuavat seurakunnissa ja mitä mehukkaampia ja negatiivisimpia juttuja muista ihmisistä on tarjolla, sitä kuumempaa hottia. En tykännyt tuosta edes todistajana.
Joo. Eiks oo totta.
Ja suurimmat juorut on existä.
Ja siitä huolimatta tulevat uudelleen ja uudelleen ärsytyämään ja heille pitäis olla ystävällinen.
Ei sais sanoa: " painukaa hel. . .iin."
Ja sitten tulee taas uusi juoru.
- Anonyymi00008
Anonyymi00002 2026-06-29 18:27:55
" en kovin ylpeä voi olla tällä palstalla luopioiden kirjoituksista. Aikalailla panettelevaa, vääristelevää ja herjaavaa. "
-Tuo sana "luopio" on lahkon taholta leimattu jonkinlaiseksi pahuuden vertauskuvaksi.
Koska siihen liityy laskelmoituja hyötyjä. Jt:n on helpompi ja luonnollisempi olla juttelematta, edes vastaamatta tervehdykseen, jos voi sanoa kyseessä olevan se pahuuden vertauskuva luopio.
Kuitenkin lahko itse, vartiotorniseura oppeineen, luopioituu omista vanhoista opeistaan
jatkuvasti ja edes-takaisinkin. Tähänkin liittyy laskelmoitua terminologiaa. Nyt onkin kysymys uudesta valosta.
Katsotaanpa pari esimerkkiä.
-1921: rokotukset kiellettiin 1952: rokotteet sallittiin
1929: Roomalaiskirjeen 13:1 Suurvaltiaat ovat Jehova Jumala ja Jeesus Kristus
1962: Roomalaiskirjeen 13:1 ylivallat tunnistettiin maallisiksi hallituksiksi
-Nuo poimittu:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Jehovan_todistajien_oppimuutoksista
-Linkistä löytyy lisää. Vaikka muutosten kokonaisuudeta siellä on vain pieni murto-osa.
Niin, tuo "uusi valo" lausutaan jt:ien kesken tärkeänä ja ilahtuneena. Eikä jt fundeeraa, että se samalla osoittaa että mikä aikaisemmin on ollut huu-haata, erilaista valehtelua, harhaanjohtamista, erehtymistä, sen semmoista roskaa.
Linkistä huomaa että Jeesuksen pitäminen luomuksena on ollut jo 1870 -luvulla, ja siis niin huono Raamatun tuntemus on Russellilla ollut lahkoa perustaessaan. Katso itse lisää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän521043Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll20965Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl513831- 49791
- 45712
- 37649
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30616Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE181595Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan59568Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37560