https://x.com/CastlesAirships/status/2071800338990928039
Olisiko ollut mahdollista tehdä tuollainen oikea-aikainen zoomaus ja kameran kääntö kauko-ohjaamalla maasta käsin? Uskoo ken uskoo. :D
Miten kuumoduulin lähtö kuusta takaisin kiertoradalle kuvattiin?
88
344
Vastaukset 88
- Anonyymi00001
Oli se mahdollista. Eihän se ollut kuin laskemista
- Anonyymi00002
Niinhän Nasa ja sitä uskovat boomerit sanoo. :D
- Anonyymi00005
Anonyymi00002 kirjoitti:
Niinhän Nasa ja sitä uskovat boomerit sanoo. :D
Miten se sitten tehtiin?
- Anonyymi00009
Anonyymi00005 kirjoitti:
Miten se sitten tehtiin?
Ei mitenkään, Maassa kuvattiin lavastettu kuussa käynti ja tuossa ”kuumoduulin lähdössä käytettiin myös jotain sen ajan erikoistehosteita.
- Anonyymi00012
Anonyymi00009 kirjoitti:
Ei mitenkään, Maassa kuvattiin lavastettu kuussa käynti ja tuossa ”kuumoduulin lähdössä käytettiin myös jotain sen ajan erikoistehosteita.
Mitä tehosteita,miten se saatiin televisioruudulle pyörimään. Mistä tämä filmi lähetettiin ja miten? Ei nyt pitäisi olla niin vaikeaa selittää nuo. Aina tämän asian tiimoilta nuoret julistavat miten he tietävät digiajan kasvatteina. ja niin on epäaidon näköistä kävely kuussa,ei nykyään menisi kukaan halpaan. Sormi menee suuhun siinä vaiheessa kun täytyy tietää 60-luvun kamerateknologiasta ja tv-teknologiasta jotain. Vastauksen tietää länkytystä ja venkoilua ja vastausta ei tule koskaan.
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Mitä tehosteita,miten se saatiin televisioruudulle pyörimään. Mistä tämä filmi lähetettiin ja miten? Ei nyt pitäisi olla niin vaikeaa selittää nuo. Aina tämän asian tiimoilta nuoret julistavat miten he tietävät digiajan kasvatteina. ja niin on epäaidon näköistä kävely kuussa,ei nykyään menisi kukaan halpaan. Sormi menee suuhun siinä vaiheessa kun täytyy tietää 60-luvun kamerateknologiasta ja tv-teknologiasta jotain. Vastauksen tietää länkytystä ja venkoilua ja vastausta ei tule koskaan.
Ai että TV-tuotannossa ei ollut käytössä mitään erikoistehosteita siihen aikaan?
Eihän tuo kuumoduulin lähtö edes ole kovin hääppöinen kuvanlaadultaan, mutta se, miten zoomaus ja oikea-aikainen kääntö ylöspäin on tehty, tekee naurettavan väitteestä, että kameraa olisi kauko-ohjattu satojen tuhansien kilometrien päästä.
Mutta jos sinulle on tärkeää, että koet tuon tieteisfantasia olevan totta, niin ihminen saa toki uskoa mitä vaan. Jos kuulentotarina tuo sinulle lohtua samalla tavalla kuin uskonto, niin sehän on hyvä asia. 8) - Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Ai että TV-tuotannossa ei ollut käytössä mitään erikoistehosteita siihen aikaan?
Eihän tuo kuumoduulin lähtö edes ole kovin hääppöinen kuvanlaadultaan, mutta se, miten zoomaus ja oikea-aikainen kääntö ylöspäin on tehty, tekee naurettavan väitteestä, että kameraa olisi kauko-ohjattu satojen tuhansien kilometrien päästä.
Mutta jos sinulle on tärkeää, että koet tuon tieteisfantasia olevan totta, niin ihminen saa toki uskoa mitä vaan. Jos kuulentotarina tuo sinulle lohtua samalla tavalla kuin uskonto, niin sehän on hyvä asia. 8)Et edelleenkään vastaa kysymykseen. Mitä tehosteita?
Ja kun se kameran oikea aikainen käyttö pystyttiin laskemaan,matematiikkaa,ei sen ihmeempää. Looginen selitys.
Sen sijaan koko homman väittäminen lavastetuksi kertomatta miten se olisi toteutettu,jättää aukkoja tarinaan,ei käy järkeen.
Eikä minulle kuulennot lohtua tuo ja uskontoja halveksin. Jos nyt sinä saat lohtua siitä että uskot kaiken olevan huijausta,vaikka tiedät itsekin ettet voi vastata tiettyihin kysymyksiin koska niihin salaliittoteoria aina hajoaa,niin eihän siinä. Ei tämän aina tarvitse niin vakavaa olla. Älä nyt kuitenkaan taas vertausta nasasta ja parisuhdeväkivallasta heitä. Sinä se sitä taisit käyttää 😜😘 - Anonyymi00015
Anonyymi00013 kirjoitti:
Mutta jos sinulle on tärkeää, että koet tuon tieteisfantasia olevan totta, niin ihminen saa toki uskoa mitä vaan. Jos kuulentotarina tuo sinulle lohtua samalla tavalla kuin uskonto, niin sehän on hyvä asia. 8)Ja koska kanssasi on ihan hauska vääntää niin palaan aiempaan keskusteluun jossa naureskelit laskeutujan kupruileville ja repsottaville levyille. Siinäkään ei ole mitään outoa,tietenkin rakentamisessa otetaan huomioon lämpötilojen vaihtelu ja siitä seuraava laajeneminen ja kutistuminen. Ei niitä liian tiukasti voinut ruuvata. Ihan samalla periaatteella maan pinnallakin rakentamisessa otetaan huomioon laajeneminen ja kutistuminen. Elämisvaraa jätetään rakenteisiin. Peltikatonkin jos liian tiukkaan ruuvaat ja se ei pääse elämään niin huonosti sille käy. Peltikattoa talvella asensin niin 10 neliön alueella kaikkinensa 5 senttiä pelleille jäi varaa laajeta lämmön seurauksena.
Niin ihan täysin looginen selitys,ei outoa kupruilevissa levyissäkään. - Anonyymi00025
Anonyymi00009 kirjoitti:
Miten helvetissä tämä UFO-uskovaisten porukka pitää luonnollisena asiana sitä, että avaruudesta voi tulla maan päälle lentolaitteita, mutta ei ole mitenkään mahdollista, että maapallolta lähtisi avaruuteen lentolaitteita? Tai litteästä maasta.
- Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
Miten helvetissä tämä UFO-uskovaisten porukka pitää luonnollisena asiana sitä, että avaruudesta voi tulla maan päälle lentolaitteita, mutta ei ole mitenkään mahdollista, että maapallolta lähtisi avaruuteen lentolaitteita? Tai litteästä maasta.
En usko avaruusolioihin ja niiden ohjaamiin UFO:ihin. Seuraava kysymys.
- Anonyymi00027
Anonyymi00014 kirjoitti:
Et edelleenkään vastaa kysymykseen. Mitä tehosteita?
Ja kun se kameran oikea aikainen käyttö pystyttiin laskemaan,matematiikkaa,ei sen ihmeempää. Looginen selitys.
Sen sijaan koko homman väittäminen lavastetuksi kertomatta miten se olisi toteutettu,jättää aukkoja tarinaan,ei käy järkeen.
Eikä minulle kuulennot lohtua tuo ja uskontoja halveksin. Jos nyt sinä saat lohtua siitä että uskot kaiken olevan huijausta,vaikka tiedät itsekin ettet voi vastata tiettyihin kysymyksiin koska niihin salaliittoteoria aina hajoaa,niin eihän siinä. Ei tämän aina tarvitse niin vakavaa olla. Älä nyt kuitenkaan taas vertausta nasasta ja parisuhdeväkivallasta heitä. Sinä se sitä taisit käyttää 😜😘Kyllä kuussakäynnit ja kuukävelyt on sinulle tosi tärkeä osa maailmankuvaa ja identiteettiä. Ei kukaan normaali ihminen, jolle asia on kuriositeetti, vaivaudu puolustamaan Nasaa ja sen kuulentoja päivästä toiseen vuosia jotain netin syvimmän päädyn salaliittoteoreetikkoja vastaan.
Nasan tarina kuulennosta on sinulle vähän kuin Raamatun tarina Jeesuksesta kristityille, ankkuri todellisuuteen ja pohja maailmankatsomukselle. - Anonyymi00030
Anonyymi00013 kirjoitti:
Mutta jos sinulle on tärkeää, että koet tuon tieteisfantasia olevan totta, niin ihminen saa toki uskoa mitä vaan. Jos kuulentotarina tuo sinulle lohtua samalla tavalla kuin uskonto, niin sehän on hyvä asia. 8)Se millä vauhdilla se moduli nousee on tietysti tiedetty jo etukäteen, joten se kameran kääntö on voitu ohjelmoida siihen valmiiksi.
- Anonyymi00073
Anonyymi00027 kirjoitti:
Kyllä kuussakäynnit ja kuukävelyt on sinulle tosi tärkeä osa maailmankuvaa ja identiteettiä. Ei kukaan normaali ihminen, jolle asia on kuriositeetti, vaivaudu puolustamaan Nasaa ja sen kuulentoja päivästä toiseen vuosia jotain netin syvimmän päädyn salaliittoteoreetikkoja vastaan.
Nasan tarina kuulennosta on sinulle vähän kuin Raamatun tarina Jeesuksesta kristityille, ankkuri todellisuuteen ja pohja maailmankatsomukselle.Avaruus kaikkinensa on loputtoman kiehtova aihe. Ja maailmankuvani perustuu faktoihin,yhden naisen sota salaliittoteoreettikoja vastaan sallittakoon,koska en ymmärrä miten elämme maailmassa jossa kaikki tieto on käden ulottuvilla ja ihmiskunta on tyhmempi kuin koskaan. Ja mitä tulee uskontohin,se todistaa kuinka typeriä ihmiset ovat 😆😁
- Anonyymi00003
Oli siihen aikaan jo muutakin tekniikkaa kuin tahko ja kirves.
- Anonyymi00004
Oli joo, mutta tuo tarina kuumoduulin kuvaamisesta on lapsellinen ja typerä fantasia.
- Anonyymi00007
Anonyymi00004 kirjoitti:
Oli joo, mutta tuo tarina kuumoduulin kuvaamisesta on lapsellinen ja typerä fantasia.
Studiossa kuvattiin jollain kameralla ,kelalle jollaista ei ollut käytössä ja tavoilla joka ei sen ajan filmikameroilla ollut mahdollista,lähetettiin televisioon jostain jollain ruudunnopeudella, ja ääni tuli jostain,avaruudesta tai ei. Jos se tuli sieltä niin viive pysyi täydellisenä koko ajan jollain ilveellä. Lähtiessä kameramies kuvasi kun studion kattoon astronautit osui tai ei,kuvattiin studiossa tai aavikolla. Kukaan ei tiedä yksityiskohtia mistään,mutta yhtään lapsellista fantasiaa tämä ei ole. Ja kaikki tämä tehtiin moneen kertaan ja kymmeniätuhansia ihmisiä värvättiin salaliittoon ja kukaan ei ole koskaan paljastanut mitään.
Ainoa looginen selitys,matematiikka ei käy järkeen,täysin mahdotonta olisi ollut laskea kameran oikea-aikainen käyttö ja zoomaus. Ja ainoastaan yhdellä lennolla lähdön kuvaaminen onnistui täydellisesti,humalassa oli varmaan kameramies muilla kerroilla. - Anonyymi00010
Anonyymi00007 kirjoitti:
Studiossa kuvattiin jollain kameralla ,kelalle jollaista ei ollut käytössä ja tavoilla joka ei sen ajan filmikameroilla ollut mahdollista,lähetettiin televisioon jostain jollain ruudunnopeudella, ja ääni tuli jostain,avaruudesta tai ei. Jos se tuli sieltä niin viive pysyi täydellisenä koko ajan jollain ilveellä. Lähtiessä kameramies kuvasi kun studion kattoon astronautit osui tai ei,kuvattiin studiossa tai aavikolla. Kukaan ei tiedä yksityiskohtia mistään,mutta yhtään lapsellista fantasiaa tämä ei ole. Ja kaikki tämä tehtiin moneen kertaan ja kymmeniätuhansia ihmisiä värvättiin salaliittoon ja kukaan ei ole koskaan paljastanut mitään.
Ainoa looginen selitys,matematiikka ei käy järkeen,täysin mahdotonta olisi ollut laskea kameran oikea-aikainen käyttö ja zoomaus. Ja ainoastaan yhdellä lennolla lähdön kuvaaminen onnistui täydellisesti,humalassa oli varmaan kameramies muilla kerroilla.Niin, kun myöntää että koko homma oli lavastettu, niin ei tarvitse enää uskoa tuollaiseen sankaritarinaan, jonka tueksi täytyy keksiä selityksiä selitysten päälle.
- Anonyymi00016
Anonyymi00010 kirjoitti:
Niin, kun myöntää että koko homma oli lavastettu, niin ei tarvitse enää uskoa tuollaiseen sankaritarinaan, jonka tueksi täytyy keksiä selityksiä selitysten päälle.
Joku asiantuntija jenkeissä sanoi, että olisi paljon vaikeampaa lavastaa, kuin tehdä se oikeasti.
- Anonyymi00018
Anonyymi00016 kirjoitti:
Joku asiantuntija jenkeissä sanoi, että olisi paljon vaikeampaa lavastaa, kuin tehdä se oikeasti.
Niin,se olisi ollut mahdoton lavastaa. Edelleen NL näki ja kuuli kaiken ja seurasivat signaalia.
- Anonyymi00021
Niin olikin sillä silloin oli käytössä avaruustekniikkaa jota nykynuoriso ei kykene ymmärtämään.
- Anonyymi00023
Anonyymi00021 kirjoitti:
Niin olikin sillä silloin oli käytössä avaruustekniikkaa jota nykynuoriso ei kykene ymmärtämään.
Kameratekniikka tuntuu se isoin ongelma olevan. Digiajan nerot eivät aina ymmärrä että filmit kuvattiin kelalle ja jos lähetys olisi lavastettu,se olisi kyllä huomattu tutkimalla ruutu kerrallaan lähetystä. Ja valokuvakameroissa oli filmirulla. Apollo lentojen kuvat pakattiin ja toivottiin että onnistui,kuvat kehitettiin kun maahan palattiin. Alkuperäiset negatiivit ja paperille kehitetyt kuvat ovat nasalla tallessa,niitäkin on tutkittu ja kukaan ei ole mitään outoa huomannut.
- Anonyymi00006
Kameralla.
HTH.- Anonyymi00011
Olitko paikalla todistamassa?
- Anonyymi00017
Anonyymi00011 kirjoitti:
Olitko paikalla todistamassa?
Olen tavannut paikalla olleen.
- Anonyymi00028
Anonyymi00017 kirjoitti:
Olen tavannut paikalla olleen.
Mistä tiedät, että hän oli siellä, kun et ollut paikalla todistamassa?
- Anonyymi00029
Anonyymi00028 kirjoitti:
En ole myöskään koskaan ollut Utjoella.
Sitäkään sitten ei liene olemassa? - Anonyymi00031
Anonyymi00028 kirjoitti:
Olitko itse pikku rassukka sitten todistamassa yhtään mitään?
Ethän ollut tuohon aikaan edes syntynyt. - Anonyymi00032
Anonyymi00029 kirjoitti:
En ole myöskään koskaan ollut Utjoella.
Sitäkään sitten ei liene olemassa?Paikan nimi on UTSJOKI, ja olen käynyt siellä useammankin kerran siellä myös asuu yli kymmenen tuhatta asukasta, joten ole pikku ressukka ihan huoleton, ota vaikka Suomen kartta esiin ja katso, missä se Utsjoki on, ennen kuin tulet tänne pätemään.
- Anonyymi00033
Anonyymi00032 kirjoitti:
Paikan nimi on UTSJOKI, ja olen käynyt siellä useammankin kerran siellä myös asuu yli kymmenen tuhatta asukasta, joten ole pikku ressukka ihan huoleton, ota vaikka Suomen kartta esiin ja katso, missä se Utsjoki on, ennen kuin tulet tänne pätemään.
(jäi vahindossa se 's' tuosta, sori siitä)
Niin siis sinä VÄITÄT että olet siellä käynyt; mutta siis sinä olet sitä mieltä että mun on uskottava sua vain koska sanot niin; mutta sitä että joku sanoo käyneensä Kuussa jne ei ole syytä uskoa?
Tajuatko yhtään mitenkä hassuja sä puhut?
Mikä tae mulla on siitä että olet käynyt Utsjoella? Ei mitään.
Sitäkään ei siis ole ilmeisesti olemassa.
Kuun olemassaolon todentamiseksi ei tarvita edes Suomen karttaa, riittää kun katsoo suurimpana osana (pilvettöminä) öistä taivaalle. - Anonyymi00035
Anonyymi00033 kirjoitti:
Niin siis sinä VÄITÄT että olet siellä käynyt; mutta siis sinä olet sitä mieltä että mun on uskottava sua vain koska sanot niin; mutta sitä että joku sanoo käyneensä Kuussa jne ei ole syytä uskoa?
Kuun olemassaolon todentamiseksi ei tarvita edes Suomen karttaa, riittää kun katsoo suurimpana osana (pilvettöminä) öistä taivaalle.Mitähän tuolla sekavalla sepustuksella oikein tarkoitit?
Tajuatko mitä typeryyksiä oikein puhut? Minulla ei ole minkäänlaista tarvetta saada sinua vakuuttuneesi sinua yhtään mistään, riittää kun minä itse tiedän missä olen käynyt. - Anonyymi00036
Anonyymi00035 kirjoitti:
Mitähän tuolla sekavalla sepustuksella oikein tarkoitit?
Tajuatko mitä typeryyksiä oikein puhut? Minulla ei ole minkäänlaista tarvetta saada sinua vakuuttuneesi sinua yhtään mistään, riittää kun minä itse tiedän missä olen käynyt.Sallithan sitten saman myös tuolle Kuu-jutulle.
Sun ei tarvi uskoa, mutta se ei tee siitä tapahtumatonta. - Anonyymi00037
Anonyymi00036 kirjoitti:
Sallithan sitten saman myös tuolle Kuu-jutulle.
Sun ei tarvi uskoa, mutta se ei tee siitä tapahtumatonta.Mitäs taas sekoilet, En ole missään enkä milloinkaan epäillyt Kuulentoja huijaukseksi.
- Anonyymi00038
Anonyymi00033 kirjoitti:
Kuun olemassaolon todentamiseksi ei tarvita edes Suomen karttaa, riittää kun katsoo suurimpana osana (pilvettöminä) öistä taivaalle.Kuu on olemassa, mutta oletko käynyt paikalla tarkastamassa, onko se kiinteä kappale, jolle voi laskeutua vai sähkömagneettinen objekti tms.?
- Anonyymi00040
Anonyymi00038 kirjoitti:
Kuu on olemassa, mutta oletko käynyt paikalla tarkastamassa, onko se kiinteä kappale, jolle voi laskeutua vai sähkömagneettinen objekti tms.?
Miksi minun pitäisi käydä sitä tarkastamassa ? Monet amerikkalaiset astronautit ovat siellä käyneet ja ottaneet satoja kuvia ja kilometrikaupalla filmiä.
Älä sinä hoopo kysele typeryyksiä. - Anonyymi00041
Anonyymi00040 kirjoitti:
Miksi minun pitäisi käydä sitä tarkastamassa ? Monet amerikkalaiset astronautit ovat siellä käyneet ja ottaneet satoja kuvia ja kilometrikaupalla filmiä.
Älä sinä hoopo kysele typeryyksiä.Olitko paikalla näkemässä, kun astronautit oli kuussa ja että kuvat otettiin kuussa eikä aavikolla Maassa?
- Anonyymi00042
Anonyymi00037 kirjoitti:
Mitäs taas sekoilet, En ole missään enkä milloinkaan epäillyt Kuulentoja huijaukseksi.
Vittu tässä in vaikea tietää kuka ano on mitäkin mieltä jotenka pitää olettaa että keskustelu pysyy kasassa.
Minä vastasin sellaiselle joka tuota miteltä on, jos alat väliin huuteleen niin se on oma asiasi sitten; ilmoittamatta ettet ole Sama Jätkä(tm) miten mä sen voisin tietää? - Anonyymi00043
Anonyymi00041 kirjoitti:
Olitko paikalla näkemässä, kun astronautit oli kuussa ja että kuvat otettiin kuussa eikä aavikolla Maassa?
Minähän en ole käynyt tarkistamassa edes että Utsjoki on olemassa.
Jotenka sitäkään sitten ei voi olla olemassa, muuta väittävät saattaa kato olla niitä Maksettuja Valehtelijoita. - Anonyymi00050
Anonyymi00032 kirjoitti:
Paikan nimi on UTSJOKI, ja olen käynyt siellä useammankin kerran siellä myös asuu yli kymmenen tuhatta asukasta, joten ole pikku ressukka ihan huoleton, ota vaikka Suomen kartta esiin ja katso, missä se Utsjoki on, ennen kuin tulet tänne pätemään.
Ai. Sinne on sitten yhtäkkiä tullut noin 9000 asukasta lisää. Taitaakin olla muuttovoittokunta.
- Anonyymi00057
Anonyymi00038 kirjoitti:
Kuu on olemassa, mutta oletko käynyt paikalla tarkastamassa, onko se kiinteä kappale, jolle voi laskeutua vai sähkömagneettinen objekti tms.?
Senhän voi nähdä maasta käsin olevan kiinteä. Mikään muu ei pysy vakio muoroisena pinnan kuvioilla. Sille en voi mitään että te kuu denailistit ette ole katsimeet kuuta omilla silmillä.
Mitenköhän tuo sähkömagneettinen objekti edes toimisi missään mittakaavassa? - Anonyymi00059
Anonyymi00043 kirjoitti:
Minähän en ole käynyt tarkistamassa edes että Utsjoki on olemassa.
Jotenka sitäkään sitten ei voi olla olemassa, muuta väittävät saattaa kato olla niitä Maksettuja Valehtelijoita.Sinä taas olet Maksamaton Typerys.
- Anonyymi00060
Anonyymi00050 kirjoitti:
Ai. Sinne on sitten yhtäkkiä tullut noin 9000 asukasta lisää. Taitaakin olla muuttovoittokunta.
Anteeksi taisi tulla pilkkuvirhe, Wikipedian mukaan Utsjoen väkiluku on 1112.
Matkailijoitahan siellä käy helposti se kymmenentuhatta. - Anonyymi00065
Anonyymi00059 kirjoitti:
Sinä taas olet Maksamaton Typerys.
Ahdistaako sua joku asia?
Jos kerta Kuumatka todistuu epätodeksi sillä että "sinä et ollut siellä toteamassa asiaa" niin kyllä täsmälleen samalla logiikalla sitten se Utsjoki muuttuu olemattomaksi myös mikäli minä en siellä ole käynyt sitä katsomassa.
Ja kuten todettua, en ole käynyt, eikä ole suunnitelmissa edes mennä.
- Anonyymi00008
Yhdysvallat pystyy kaikkeen kun Suomi ei!
Sen takia monet tapahtumista tuntuvat mahdottomalta!
Kaikki on Suomella jotenkin ihan liikaa käsittää!
Miksi Englanniksi on:
-Million
-Billion
-Trillion
Mutta Suomeksi:
-Miljoona
-Miljardi
-Biljoona
Olisi loogisenpaa Suomeksi:
Miljoona....Biljoona.....Triljoona, tietenkin!
Sen takia koska summat ovat olleet aikoinaankin niin suuria
että niitä on ollut mahdotonta Suomessa käsittää kun ovat
kirjoittaneet Suomen kieltä! - Anonyymi00019
The Eagle has landed!
"One small step for man, one giant leap for mankind"
Signing off Apollo 11- Anonyymi00022
One smell sepsis for man, one giant leaking for mankind.
- Anonyymi00020
From Apollo 11 to Apollo 17.
From Neil Armstrong #1 to Eugene Cernan #12
11-12-14-15-16-17, since 1969 till 1972 - Anonyymi00034
Mikä pakkomielle tällä yhdellä on että Kuussa ei käyty mutta sitten kun hänelle antaa vedenpitävät todisteet että Kuussa käytiin, jättää hän vastaamatta.
Näyttää olevan yksinkertainen tai sitten vaihtoehtoisesti trolli.- Anonyymi00039
Ei ole vedenpitäviä todisteita, yksikin kumottu todiste riittää kumoamaan koko kuulentotarinan, koska todellisessa tapahtumassa ja tarinassa ei ole aukkoja.
- Anonyymi00044
Anonyymi00039 kirjoitti:
Ei ole vedenpitäviä todisteita, yksikin kumottu todiste riittää kumoamaan koko kuulentotarinan, koska todellisessa tapahtumassa ja tarinassa ei ole aukkoja.
Näin Perjantain kunniaksi kannattaa keskittyä kumoamaan vain sitä Kalijaa.
- Anonyymi00045
Anonyymi00039 kirjoitti:
Tässä listaa todisteista että Kuuhun laskeuduttiin, pystytkö kumoamaan yhtäkään?
High‑resolution satellite images of the landing sites
Multiple independent space agencies have photographed the Apollo landing sites:
Lunar Reconnaissance Orbiter (NASA)
Chandrayaan‑2 (India)
SELENE / Kaguya (Japan)
These images show:
Lunar module descent stages
Astronaut footpaths
Lunar rover tracks
Scientific instruments left on the surface
Lunar samples: 382 kg of Moon rocks
Apollo missions returned 382 kilograms of lunar material. These samples:
Contain no water, unlike Earth rocks
Have unique isotopic ratios
Are 3.6–4.4 billion years old, older than any Earth rocks
Include minerals not found on Earth before Apollo
Over 100 laboratories worldwide have studied them. None has ever found evidence they came from Earth.
Retroreflectors still used for laser ranging
Apollo 11, 14, and 15 placed laser retroreflectors on the Moon.
Observatories still fire lasers at them to measure the Earth–Moon distance with millimeter precision.
If humans had not placed them there, they would not exist.
Independent tracking by other nations
During the Cold War, Apollo missions were tracked by:
Soviet Union (who had every reason to expose a hoax)
Jodrell Bank Observatory (UK)
Radio observatories in Spain, Australia, and worldwide
They monitored the spacecraft’s radio signals and trajectories in real time.
Video evidence consistent with physics
Apollo footage shows physical behavior impossible to fake on Earth:
Lunar dust travels in clean ballistic arcs
No dust clouds form (because there is no atmosphere)
Movements match 1/6 gravity, not slow-motion
Rover dust spray behaves exactly as physics predicts in vacuum
1960s technology could not simulate this.
Scientific instruments left on the Moon
Astronauts deployed:
Seismometers
Magnetometers
Heat-flow probes
Solar wind collectors
Retroreflectors
These instruments transmitted data for years.
Massive documentation and telemetry
NASA released:
Thousands of hours of audio
Millions of telemetry data points
Engineering documents
Photographs and films
Mission logs
All of this has been independently analyzed for decades.
Rocket launches witnessed globally
Saturn V launches were:
Public
Filmed
Observed by thousands
Tracked by radar
The spacecraft clearly left Earth orbit.
No credible alternative explanation
To fake the Moon landings, NASA would have needed:
A giant vacuum chamber (none exists even today)
Perfect simulation of 1/6 gravity
Dust physics impossible to replicate
Cooperation from the Soviet Union
Fake lunar samples accepted by global scientists
Fake radio signals tracked worldwide
This is physically and politically impossible. - Anonyymi00046
Anonyymi00045 kirjoitti:
Tässä listaa todisteista että Kuuhun laskeuduttiin, pystytkö kumoamaan yhtäkään?
High‑resolution satellite images of the landing sites
Multiple independent space agencies have photographed the Apollo landing sites:
Lunar Reconnaissance Orbiter (NASA)
Chandrayaan‑2 (India)
SELENE / Kaguya (Japan)
These images show:
Lunar module descent stages
Astronaut footpaths
Lunar rover tracks
Scientific instruments left on the surface
Lunar samples: 382 kg of Moon rocks
Apollo missions returned 382 kilograms of lunar material. These samples:
Contain no water, unlike Earth rocks
Have unique isotopic ratios
Are 3.6–4.4 billion years old, older than any Earth rocks
Include minerals not found on Earth before Apollo
Over 100 laboratories worldwide have studied them. None has ever found evidence they came from Earth.
Retroreflectors still used for laser ranging
Apollo 11, 14, and 15 placed laser retroreflectors on the Moon.
Observatories still fire lasers at them to measure the Earth–Moon distance with millimeter precision.
If humans had not placed them there, they would not exist.
Independent tracking by other nations
During the Cold War, Apollo missions were tracked by:
Soviet Union (who had every reason to expose a hoax)
Jodrell Bank Observatory (UK)
Radio observatories in Spain, Australia, and worldwide
They monitored the spacecraft’s radio signals and trajectories in real time.
Video evidence consistent with physics
Apollo footage shows physical behavior impossible to fake on Earth:
Lunar dust travels in clean ballistic arcs
No dust clouds form (because there is no atmosphere)
Movements match 1/6 gravity, not slow-motion
Rover dust spray behaves exactly as physics predicts in vacuum
1960s technology could not simulate this.
Scientific instruments left on the Moon
Astronauts deployed:
Seismometers
Magnetometers
Heat-flow probes
Solar wind collectors
Retroreflectors
These instruments transmitted data for years.
Massive documentation and telemetry
NASA released:
Thousands of hours of audio
Millions of telemetry data points
Engineering documents
Photographs and films
Mission logs
All of this has been independently analyzed for decades.
Rocket launches witnessed globally
Saturn V launches were:
Public
Filmed
Observed by thousands
Tracked by radar
The spacecraft clearly left Earth orbit.
No credible alternative explanation
To fake the Moon landings, NASA would have needed:
A giant vacuum chamber (none exists even today)
Perfect simulation of 1/6 gravity
Dust physics impossible to replicate
Cooperation from the Soviet Union
Fake lunar samples accepted by global scientists
Fake radio signals tracked worldwide
This is physically and politically impossible.Voitko selittää omin sanoin nuo todisteet ja selvittää lähteiden luotettavuuden?
- Anonyymi00055
Anonyymi00046 kirjoitti:
Voitko selittää omin sanoin nuo todisteet ja selvittää lähteiden luotettavuuden?
Tasapuolisuuden nimissä teetkös saman sitten niille todisteille ettei siellä olla käyty?
- Anonyymi00056
Anonyymi00046 kirjoitti:
Voitko selittää omin sanoin nuo todisteet ja selvittää lähteiden luotettavuuden?
Miksi asia pitäisi selittää omin sanoin? Se ei muuta todisteita miksikään. Tämä on raja‑aitojen siirtelyä , samaa kuin koulussa vaatia oppilasta selittämään fysiikan lait ‘omalla tyylillä’ sen sijaan, että hyväksyy oikean vastauksen.
Lähteet ovat erittäin luotettavia: Lähteet ovat erittäin luotettavia, koska ne eivät tule yhdestä paikasta vaan useista toisistaan riippumattomista toimijoista, joilla ei ole mitään yhteistä motiivia valehdella.
Tämä tarkoittaa käytännössä:
Useat eri maat (Japani, Intia, USA) ovat kuvanneet laskeutumispaikat → ei yhden organisaation kontrollia.
Kuunäytteitä on tutkinut yli 100 laboratorioa ympäri maailmaa → ei mahdollista salaliittoa.
Retroheijastimia käytetään edelleen observatorioissa → niiden olemassaolo on mitattavissa.
Neuvostoliitto seurasi lentoja ja olisi paljastanut huijauksen → poliittinen motiivi varmistaa totuus.
Sinäkin voisit olla luotettava lähde, jos katsoisit videot ja ymmärtäisit, miten kuupöly käyttäytyy tyhjiössä ja 1/6‑painovoimassa. Se ei vaadi muuta kuin perustason fysiikan ymmärrystä - Anonyymi00064
Anonyymi00056 kirjoitti:
Miksi asia pitäisi selittää omin sanoin? Se ei muuta todisteita miksikään. Tämä on raja‑aitojen siirtelyä , samaa kuin koulussa vaatia oppilasta selittämään fysiikan lait ‘omalla tyylillä’ sen sijaan, että hyväksyy oikean vastauksen.
Lähteet ovat erittäin luotettavia: Lähteet ovat erittäin luotettavia, koska ne eivät tule yhdestä paikasta vaan useista toisistaan riippumattomista toimijoista, joilla ei ole mitään yhteistä motiivia valehdella.
Tämä tarkoittaa käytännössä:
Useat eri maat (Japani, Intia, USA) ovat kuvanneet laskeutumispaikat → ei yhden organisaation kontrollia.
Kuunäytteitä on tutkinut yli 100 laboratorioa ympäri maailmaa → ei mahdollista salaliittoa.
Retroheijastimia käytetään edelleen observatorioissa → niiden olemassaolo on mitattavissa.
Neuvostoliitto seurasi lentoja ja olisi paljastanut huijauksen → poliittinen motiivi varmistaa totuus.
Sinäkin voisit olla luotettava lähde, jos katsoisit videot ja ymmärtäisit, miten kuupöly käyttäytyy tyhjiössä ja 1/6‑painovoimassa. Se ei vaadi muuta kuin perustason fysiikan ymmärrystäEttä osoittaisit ymmärtäväsi kaikki todisteet ja miksi ne todistaa kuussakäynnin. Kyllä voi laittaa kaikenlaisia luetteloita, mutta jos ne käy läpi yksitellen kriittisesti ja lähteet ja niiden luotettavuus arvioiden, niin kuva "veden pitävistä" todisteista voi muuttua.
- Anonyymi00066
Anonyymi00064 kirjoitti:
Että osoittaisit ymmärtäväsi kaikki todisteet ja miksi ne todistaa kuussakäynnin. Kyllä voi laittaa kaikenlaisia luetteloita, mutta jos ne käy läpi yksitellen kriittisesti ja lähteet ja niiden luotettavuus arvioiden, niin kuva "veden pitävistä" todisteista voi muuttua.
Miksi yksittäisen ihmisen pitäisi noita edes ymmärtää jotta se muuttuisi todeksi?
Asiassa riittää se että riittävän iso joukko toisistaan riippumattomia tutkijoita on sen tehnyt.
Tuon tapahduttua on varsin turvallista luottaa niiden asiantuntijoiden sanaan; myös silloin jos ei kaikkia todisteita itse ymmärtäisi.
Tuolla edellisessä vastauksessa oli muuten mielenkiintoinen pointti tuotu esiin: "Se ei vaadi muuta kuin perustason fysiikan ymmärrystä"
Niin, se vaatii kuitenkin tuon, ja ne joilla tuota ymmärrystä, maailmassa on lukuisia tuollaisia ihmisiä, ei ole sitten inttävät asiasta.
Sille ei voi mitään. - Anonyymi00068
Anonyymi00064 kirjoitti:
Että osoittaisit ymmärtäväsi kaikki todisteet ja miksi ne todistaa kuussakäynnin. Kyllä voi laittaa kaikenlaisia luetteloita, mutta jos ne käy läpi yksitellen kriittisesti ja lähteet ja niiden luotettavuus arvioiden, niin kuva "veden pitävistä" todisteista voi muuttua.
Mutta eihän se muuttunut, kuten näet jatkokirjoituksestani. Ymmärrän erittäin hyvin tieteitä ja todisteita.
Olen opiskellut astrofysiikkaa yliopistossa. Mikä on sinun koulutustasosi ja ymmärryksesi kyseisestä tieteenalasta?
Nähtävästi et pystynyt kumoamaan yhtäkään antamaani todistetta, koska et kommentoinut niistä mitään. - Anonyymi00071
Anonyymi00068 kirjoitti:
Mutta eihän se muuttunut, kuten näet jatkokirjoituksestani. Ymmärrän erittäin hyvin tieteitä ja todisteita.
Olen opiskellut astrofysiikkaa yliopistossa. Mikä on sinun koulutustasosi ja ymmärryksesi kyseisestä tieteenalasta?
Nähtävästi et pystynyt kumoamaan yhtäkään antamaani todistetta, koska et kommentoinut niistä mitään."Neuvostoliitto seurasi lentoja ja olisi paljastanut huijauksen → poliittinen motiivi varmistaa totuus."
Mitä jos Neuvostoliitto itse huijasi "avaruuslennoissaan" eikä lähde paljastamaan USA:n huijausta, ettei heidän oma huijauksensa joutuisi suurennuslasin alle? Ajattelet että USA:n huijaus olisi tarkoitettu viestiksi Neuvostoliitolle tai Neuvostoliiton USA:lle? Ei kaikki mitä tehdään on ennen kaikkea sisäpolitiikkaa ja omien kansojen hallintaa, niinhän sanotaan aina USA:n käymistä sodistakin maailmalla.
Sinun pitäisi tässä tapauksessa avartaa maailmankuvaasi ja lakata näkemästä massoille näkyvä poliittinen "sota" teatterina, jolla kunkin maan johto hallitsee omia kansojaan. - Anonyymi00072
Anonyymi00071 kirjoitti:
"Neuvostoliitto seurasi lentoja ja olisi paljastanut huijauksen → poliittinen motiivi varmistaa totuus."
Mitä jos Neuvostoliitto itse huijasi "avaruuslennoissaan" eikä lähde paljastamaan USA:n huijausta, ettei heidän oma huijauksensa joutuisi suurennuslasin alle? Ajattelet että USA:n huijaus olisi tarkoitettu viestiksi Neuvostoliitolle tai Neuvostoliiton USA:lle? Ei kaikki mitä tehdään on ennen kaikkea sisäpolitiikkaa ja omien kansojen hallintaa, niinhän sanotaan aina USA:n käymistä sodistakin maailmalla.
Sinun pitäisi tässä tapauksessa avartaa maailmankuvaasi ja lakata näkemästä massoille näkyvä poliittinen "sota" teatterina, jolla kunkin maan johto hallitsee omia kansojaan."Sinun pitäisi tässä tapauksessa avartaa maailmankuvaasi ja lakata näkemästä massoille näkyvä poliittinen "sota" teatterina, jolla kunkin maan johto hallitsee omia kansojaan."
Tarkennus tuohon, että pitää siis nähdä esim. kylmä sota poliittisena teatterina, jolla hallittiin massoja molemmin puolin. Se on hallitsevien luokkien modus operandi ja ammoisista ajoista. - Anonyymi00074
Anonyymi00071 kirjoitti:
"Neuvostoliitto seurasi lentoja ja olisi paljastanut huijauksen → poliittinen motiivi varmistaa totuus."
Sinun pitäisi tässä tapauksessa avartaa maailmankuvaasi ja lakata näkemästä massoille näkyvä poliittinen "sota" teatterina, jolla kunkin maan johto hallitsee omia kansojaan.Eli sinulla ei ollut oikeita argumentteja tieteellisiin todisteisiin?
- Anonyymi00075
Anonyymi00072 kirjoitti:
"Sinun pitäisi tässä tapauksessa avartaa maailmankuvaasi ja lakata näkemästä massoille näkyvä poliittinen "sota" teatterina, jolla kunkin maan johto hallitsee omia kansojaan."
Tarkennus tuohon, että pitää siis nähdä esim. kylmä sota poliittisena teatterina, jolla hallittiin massoja molemmin puolin. Se on hallitsevien luokkien modus operandi ja ammoisista ajoista.Esittämäsi salaliitto "poliittisesta teatterista" on argumentaationa looginen umpikuja. Kun määrittelette kaiken maailmanhistorian ja teknologian mahdolliseksi teatteriksi, poistat samalla mahdollisuuden keskustella mistään objektiivisista faktoista. Tuolla logiikalla voisi väittää, ettei mikään tieteellinen saavutus lääketieteestä fysiikkaan ole todellinen, jos se vain palvelee ""hallitsevien luokkien' etuja".
Keskustelussa on kuitenkin kyse konkreettisista, fysikaalisista ja geologisista todisteista, joihin et ottanut kantaa.
Falsifioitavuus: Tieteellinen näyttö (kuten 382 kg kuunäytteitä, joiden isotooppikoostumus on poikkeava ja ikä 3,6–4,4 miljardia vuotta) on asetettu maailmanlaajuisesti tutkijoiden saataville. Jos nämä olisivat väärennöksiä, se olisi paljastunut yli 100 laboratoriossa ympäri maailmaa jo vuosikymmeniä sitten. Onko teillä esittää yksikin vertaisarvioitu tutkimus, joka todistaa näiden näytteiden olevan maapallolta?
Riippumattomat havainnot: Satelliittikuvat laskeutumispaikoista eivät ole vain NASA:n hallussa. Japani, Intia ja muut toimijat ovat kuvanneet saman alueen. Väitättekö, että kaikki nämä eri maiden avaruusjärjestöt ovat myös osa tätä teatteria?
teknologian todentaminen: Retroheijastimet ovat laitteita, joita observatoriot käyttävät edelleen. Niiden olemassaolo on suoraan mitattavissa laserilla. Miten "poliittinen teatteri" selittää sen, että fyysinen laite Kuun pinnalla vastaa laserpulssiin?
Sinun argumenttisi nojaa siihen, että kaikkien valtioiden ja tutkijoiden on oltava salaliitossa. Se on huomattavasti epätodennäköisempi selitys kuin se, että ihminen kävi Kuussa. Argumenttien sivuuttaminen spekulaatiolla teatterista ei kumoa yhtäkään fysiikan lakia tai teknistä todistetta, joita listasin aiemmin.
Esittämäsi "poliittinen teatteri" -malli vaatisi täydellistä hiljaisuutta ja yhteistyötä tuhansilta tutkijoilta, insinööreiltä, radioamatööreiltä ja eri maiden avaruusjärjestöiltä ympäri maailmaa yli 50 vuoden ajan. Se on teknisesti ja logistisesti mahdoton skenaario.
Onko sinulla esittää yhtäkään konkreettista, fyysistä todistetta, ei spekulaatiota politiikasta tai motiiveista, joka kumoaisi Apollo-ohjelman saavutukset?
Väität, että Neuvostoliitto ei paljastanut USA:ta suojellakseen omia valheitaan. Tämä on looginen kehäpäätelmä: oletat molempien huijanneen, jotta voisitte selittää, miksi todisteita ei ole kumottu. Historiallisesti tiedämme kuitenkin, että Neuvostoliitto käytti valtavasti resursseja USA:n vakoiluun ja heikkouksien etsimiseen. Jos heillä olisi ollut pieninkin todiste siitä, että Apollo-ohjelma oli lavastettu, se olisi ollut heidän suurin mahdollinen diplomaattinen ja propagandistinen voittonsa. Sen käyttämättä jättäminen ei ole uskottavaa missään historiankirjoituksessa.
Tieteellinen yhteisö ei rajoitu USA:han ja Neuvostoliittoon.
Nykyään meillä on satelliittikuvia laskeutumispaikoista, joita ovat ottaneet myös Japani JAXA/SELENE ja Intia ISRO/Chandrayaan-2. Nämä maat eivät olleet kylmän sodan osapuolia, eikä niillä ole mitään syytä suojella USA:n mahdollista 'valheita. Päinvastoin, tieteellisessä maailmassa on valtava kunnia paljastaa toisen virhe tai väärennös.
Jos Apollo-ohjelma olisi huijaus, miksi Japanin tai Intian kaltaiset itsenäiset toimijat, joilla on omat avaruusohjelmansa ja omat tieteelliset tavoitteensa, validoisivat NASA:n valheen omilla havainnoillaan? - Anonyymi00084
Anonyymi00072 kirjoitti:
"Sinun pitäisi tässä tapauksessa avartaa maailmankuvaasi ja lakata näkemästä massoille näkyvä poliittinen "sota" teatterina, jolla kunkin maan johto hallitsee omia kansojaan."
Tarkennus tuohon, että pitää siis nähdä esim. kylmä sota poliittisena teatterina, jolla hallittiin massoja molemmin puolin. Se on hallitsevien luokkien modus operandi ja ammoisista ajoista.Jos nyt huijausta olisi ollut molempien valtioiden touhut niin NL olisi siltikin voittanut. NL olisi vaiennut itäblokissa oman huijauksen,ja muu maailma ei olisi paljoa välittänyt siinä vaiheessa Neuvostoliiton huijauksesta jos USAn huijaus olisi paljastunut. Koska USAn saavutus oli huomattavasti suurempi kuin Neuvostoliiton.
- Anonyymi00047
FAILURE IS NOT AN OPTION !!
- Anonyymi00048
THE EAGLE HAS LANDED !!
- Anonyymi00049
Yhdysvalloilla on muuten kotka symboli, Bald Eagle,
taitaa olla suomeksi Valkopää Kotka?
Austraalialla taas on kenguru, paljon kenguroita Ausseissa!
Mutta miksi Suomella on leijona symboli?
Leijonia ei ole vapaana muualla kuin Afrikassa!- Anonyymi00054
Koska sika olisi ollut kansainvälisesti varsin nolo.
Tuo Jellona on muuten varsin suosittu:
Englanti – 1100–1200-luku
Norja – 1200-luku
Skotlanti – 1200-luku
Flanderi (Belgian alue) – 1200-luku
Luxemburg – 1300-luku
Alankomaat – 1400–1500-luku
Espanja (León) – 1100-luku, valtiollisessa vaakunassa 1500-luku
Suomi – 1580-luku
Suomipojat vain apinoi tuossa.
- Anonyymi00051
Signaali kulkee Maasta Kuuhun noi 1,3 sekunnissa. Eiköhän sillä viiveellä kauko ohjaus onnistu.
- Anonyymi00052
Onko Suomi vanki-leijonien luvattu maa,
tappoivat Suomen ainoan vanki-leijonankin
Helsingin Eläintarhassa vain koska oli ikääntynyt
ja havittelevat uuden leijonan saamisesta.
Olivat tapetun leijonan avulla myyneet lippuja useita vuosia
välittämättä itse leijonasta mitään koska ovat MINÄ....MINÄ........
Toivottavasti kukaan ei välitä yhtään leijonaa tähän
itsekkääseen (Ei itsenäiseen) Teko-maahan, eu'n juoksupoikaan!! - Anonyymi00053
Sen leijonan takia taitaa olla Afrikan Tähti pelikin??
Tosin, joku Suomessa oleva Afrikasta muuttanut oli sanonut että
Suomalaisten ei pitäisi pelata sellaista Afrikan peliä?!
Mitäköhän jos se olisi ollut Aasian Tähti niin olisikohan se
sitten ok tälle Afrikkalaiselle mutta ei sen Aasialaiselle naapurille?
Sanoisin itse että Aasialainen ei pitäisi sitä minään negatiivisena päinvastoin!
Koska Aasialaiset eivät änge muiden maihin vaatimaan ja käyttäytymään
vielä rikoksia tekemään samalla määrällä OLLENKAAN!
Itse asiassa tekevät vähemmän rikoksia kuin Suomalaiset itse.
Tämä on realismia eikä rasismia ja sen takia Afrikkalaiset ja myös lähi-itäläiset
eivät ole haluttuja mihinkään maahan.
Ja turha minua on haukkua kun minulla ei ole mitään tekemistä kenenkään tulemista
ja käyttäytymisistä! - Anonyymi00058
Poro sopisi Suomelle paremmin 🦌!!
- Anonyymi00062
Eipäs omita toisten kulttuuria.
Poro oli Suomen alueen alkuperäisväestön, Saamelaisten, parissa tärkeä eläin, ja on edelleen.
Se valloittaja-kantasuomalainen ei niin porostakaan välitä.
Sika sopisi parhaiten Tallukoille.
- Anonyymi00061
Vai vielä leijonia......HAHAHAHAHAA.......
LIONS ARE IN THE JUNGLE.......HAHAHAHA............ - Anonyymi00063
Happy 4th of July America! 250th!
- Anonyymi00067
Amerikka taisi olla pisimpään maailmanhistoriassa kasassa pysynyt Tasavalta.
Historia ei lupaile ikuista juhlaa tuolla; ja jokainen joka valtion menoa on seurannut ei voi muuta kuin olla samaa mieltä.
Näemmekö enää 300v bileitä? - Anonyymi00069
Anonyymi00067 kirjoitti:
Amerikka taisi olla pisimpään maailmanhistoriassa kasassa pysynyt Tasavalta.
Historia ei lupaile ikuista juhlaa tuolla; ja jokainen joka valtion menoa on seurannut ei voi muuta kuin olla samaa mieltä.
Näemmekö enää 300v bileitä?Suomi noin 100v.
- Anonyymi00070
Anonyymi00069 kirjoitti:
Suomi noin 100v.
Tollanen vuosisata on varsin pientä joulukaloiksi.
Olin näemmä väärässä, Amerikka on vain pisimpään pystyssä ollut moderni tasavalta, mutta tasavaltana sanan varsinaisessa merkityksessä ei pääse edes lähelle joitain maita.
Muilta osin lista on:
1. San Marino - yli 1700 vuotta (jatkuu edelleen)
2. Venetsia - tasavalta 1100 vuotta 697-1797
3. Sveitsi - alkaen 1291, 735 vuotta
4. Islanti - alkaen 930 mutta välissä 1262-1944 jolloin se oli osa Tanskaa. tasavaltaa 360 vuotta
5. Amerikka - 250 vuotta alkaen siitä 1776
6. Paraguay - 215 vuotta alkaen 1811
7. Alankomaat - nykyisin kuningaskunta, mutta oli tasavalta joskus 1581-1795 sen 214 vuoden ajan
8. Chile - tasavalta 1818 alkaen 208 vuotta
9. Ranska - pätkissä mutta tasavaltana 166 vuotta. Tasavallat: 1792–1804, 1848–1852, 1870–1940, 1946–1958, 1958 alkaen.
Suomi olisi tuollaisella listalla noin sijalla 30.
- Anonyymi00076
Ruotsi on noin 1.000 vuotta wanha maa!
- Anonyymi00077
America is not the oldest but she is the biggest and the most beautiful!
Let's not forget the most powerful. - Anonyymi00078
Ei ole tuulesta temmattu sanonta Wonderland!
Jokainen joka tuntee Ameriikan tietää mitä se merkitsee!
I personally would love to go back home to the U.S. Because
I don't like it in Finland at all.
Too many things to list here but this country of Finland
ain't nothing what she was way back in time, good times!
Now she's just a dark shadow of herself.
It's true.- Anonyymi00079
Jokainen joka tuntee Amerikan tietää ettei tämä nykyinen ole enää se mitä maa oli vielä tuossa reilu 20 vuotta ja kauemmin sitten.
Amerikassa olisi paikkoja ja ihmisiä joita olisi kiva taas nähdä, mutta se mitenkä valtio toimii tällä hetkellä ei kyllä houkuttele ketään täysipäistä siellä edes käymään.
Ja taas jos sä oot joku Amerikkalainen Suomessa niin mene helvetissä takaisin, tuskin sua Suomessakaan kukaan jää kaipaamaan.
Mitä taas tulee Suomeen, itse lähdin sieltä Siirtomaahan pakoon muutama vuosikymmen sitten ja en ole edes käynyt, Suomi todellakaan ei ole se maa mistä lähdin, ja missä kasvoin. Kaikki mitä sieltä nyt kuuluu on enemmän tai vähemmän vastenmielistä; en koe omakseni millään tasolla. - Anonyymi00080
Anonyymi00079 kirjoitti:
Jokainen joka tuntee Amerikan tietää ettei tämä nykyinen ole enää se mitä maa oli vielä tuossa reilu 20 vuotta ja kauemmin sitten.
Amerikassa olisi paikkoja ja ihmisiä joita olisi kiva taas nähdä, mutta se mitenkä valtio toimii tällä hetkellä ei kyllä houkuttele ketään täysipäistä siellä edes käymään.
Ja taas jos sä oot joku Amerikkalainen Suomessa niin mene helvetissä takaisin, tuskin sua Suomessakaan kukaan jää kaipaamaan.
Mitä taas tulee Suomeen, itse lähdin sieltä Siirtomaahan pakoon muutama vuosikymmen sitten ja en ole edes käynyt, Suomi todellakaan ei ole se maa mistä lähdin, ja missä kasvoin. Kaikki mitä sieltä nyt kuuluu on enemmän tai vähemmän vastenmielistä; en koe omakseni millään tasolla.All countries change all of the time,
all people change as well, we got a saying:
It's the environment that makes you what you are"
So when you combine them, you are not in the past so to speak.
And what comes to Finland, unfortunately it's been a disappointment,
there are some ok things too but overall its no good.
Way back I would have never said so but I do now.
What comes to America, she too has changed, they all do.
But America is one of a kind life experience that is not easy to explain,
I can't put it in words, I'm no Shakespeare for sure!
Unfortunately I'm unable to go back home to the U.S.
Happy 250th to America! - Anonyymi00081
Anonyymi00080 kirjoitti:
All countries change all of the time,
all people change as well, we got a saying:
It's the environment that makes you what you are"
So when you combine them, you are not in the past so to speak.
And what comes to Finland, unfortunately it's been a disappointment,
there are some ok things too but overall its no good.
Way back I would have never said so but I do now.
What comes to America, she too has changed, they all do.
But America is one of a kind life experience that is not easy to explain,
I can't put it in words, I'm no Shakespeare for sure!
Unfortunately I'm unable to go back home to the U.S.
Happy 250th to America!Eipä huolta, Amerikoissa valta taas aikanaan vaihtuu ja sinnekin voi taas mennä joko "kotiin" tai turisti-dollareita kuluttamaan.
Kuten Simpsonit jo ennusti, siellä on varsin ystävällinen Presidentti nykyisen jälkeen korjaamassa kaikkea sitä mikä meni hetkeksi rikki.
Vai teitkö siellä jotain niin pahaa ettet voi palata edes vallan vaihtuessa? - Anonyymi00082
Anonyymi00079 kirjoitti:
Mitä taas tulee Suomeen, itse lähdin sieltä Siirtomaahan pakoon muutama vuosikymmen sitten ja en ole edes käynyt, Suomi todellakaan ei ole se maa mistä lähdin, ja missä kasvoin. Kaikki mitä sieltä nyt kuuluu on enemmän tai vähemmän vastenmielistä; en koe omakseni millään tasolla.KETÄ KIINNOSTAA?
- Anonyymi00083
Anonyymi00082 kirjoitti:
KETÄ KIINNOSTAA?
Sun ei tarvi kiinnostua, anna niiden joita kiinnostaa keskustella, se kun ei oo sulta pois?
- Anonyymi00085
Syvä hiljaisuus laskeutunut tämän aiheen tiimoilta. Siihen se aina loppuu,miten huijaus olisi kuvattu ja miten ja mistä lähetetty televisioon. Ne yksityiskohdat.
- Anonyymi00086
Virallinen selitys, miten se kuvattiin, ei kestä kriittistä tarkastelua, vain lapsenuskoiset Nasan fanit uskoo siihen.
- Anonyymi00087
Anonyymi00086 kirjoitti:
Virallinen selitys, miten se kuvattiin, ei kestä kriittistä tarkastelua, vain lapsenuskoiset Nasan fanit uskoo siihen.
Ainoastaan lapsenuskoiset Kuukäynnin kieltäjät näkevät jotain "kriittistä tarkastelua" noissa kuulennoissa, normaaleille ihmisille niissä ei ole mitään epäselvää.
- Anonyymi00088
Anonyymi00086 kirjoitti:
Kyllä se on vastapuoli jonka tarina ei kestä minkäänlaista tarkastelua. Niinpä tarinaa ei ole koskaan edes keksitty. Virallinen selitys ei jätä yhtään kysymystä auki,salaliittoteoria taas ei vastaa yhteenkään kysymykseen.
- Anonyymi00089
Anonyymi00087 kirjoitti:
Ainoastaan lapsenuskoiset Kuukäynnin kieltäjät näkevät jotain "kriittistä tarkastelua" noissa kuulennoissa, normaaleille ihmisille niissä ei ole mitään epäselvää.
Hyvät pointsit siinä kummallakin, mutta pidetään keskustelu asiallisena, jookos?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä on totta mikä ei?
Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?212114Päivän aivopieru Trumpilta
Trump julisti sodan hyttysiä vastaan. Myös punkit ovat Trumpin sodan kohteena. Eikö vieläkään USA:n kansa tajua tuon uko711139- 132928
Just saying
Mies joka antaa naiselle turvallisen olon, on seksikäs. Ei kieroja kikkoja ja haluaa olla vain sen yhden naisen mies.138710- 54636
Löytyikö syy miksi Martina on Muhiksen kanssa
Saipa naurut Gekkosen kuvasta, missä ovat ravintola Hookissa Immu fight night ottelun jälkeen, Muhoksella pullottaa hirv95622Jos selviäisi että kaivattusi
Olisi savant asperger? Rakastaisitko vielä? Savant-lahjakkuus olisi kapea-alaista neroutta liittyen mekanisiin ja tilan93575- 12567
Jorma Uotinen läväytti härskin heiton - Paljastus uudesta TTK-romanssista?
Tuomari Jorma Uotisen linja on välillä hyvinkin rohkea TTK:ssa. Hän näpäytti Jaakko Parkkalille ja Kastanja Rauhalalle v11563- 65551
Jokin ei täsmää
Joskus yksi vuosiluku saa katsomaan koko tarinaa uudestaan. Löysin gradun. Matematiikka ei oikein täsmää siihen, mitä mi298536Toivotko vielä viestiä
Minulta? En rohkene enää ottaa yhteyttä, kun varmasti jo uusia naisia elämässä. Nolaisin vain itseni.44529- 42525
Oliko Jani Halmeen aika jo tippua TTK:sta?
Jani Halme ja Claudia Ketonen joutuivat jättämään TTK:n. Halme ja Ketonen saivat viimeiseksi jäänestä tanssista, sambas27492Kuka kaipaa T m?
Kerro nainen kirjaimesi vaan... Haluan miettiä kuka tulee ekana mieleeni.. kuin kurkistus tunteiden meren pinnalle, jota36480- 116468
Miksi jotku naiset on niin tyhmiä
Että elättelevät turhaa toivoa toisen kustannuksella. Onko ne kaikki kaappilesboja vai mikä niitä vaivaa? Sitten itketä51447- 71439
- 58437
- 41434