Kenkien sovittelijat

kenkämyyjä

ja ostajat! On ihanaa kun on kesä ja voi tuuletella varpaitaan ilman sukkia...mutta, mutta...lähetän tässä kaikille teille hartaan pyynnön: Kun tulette kenkäkauppaan ja sovittelette kenkiä, LAITTAKAA IHMEESSÄ SOVITUSSUKKA jalkaanne, jos teillä ei ole sukkaa omasta takaa! Jos ette sellaista löydä, kysykää, koska jokaisesta kunnon kenkäkaupasta sellaisia löytyy pilvin pimein.

Meitä tallaajia on joka lähtöön ja jalkoja löytyy jos minkälaisia. Osalla asiakkaista on erittäin pahannäköisiä jalkaongelmia (sieni-infektio yms.) Ja jotkut eivät paljoa välitä jalkahygieniasta. Jalat voivat olla todella haisevat, likaiset, känsäiset, haavaiset jne. Ja kun ihmiset sitten kokeilevat kenkiä paljaisiin jalkoihin, voi pahimmassa tapauksessa saada itse vaikkapa sieni-infektion tai voi olla itse sen infektion tartuttaja!

Meidän myyjien kuuluisi vaatia asiakkaita käyttämään sukkia kenkiä sovitettaessa, mutta usein on vaikea sanoa tätä ääneen. Asiakkaat eivät aina edes halua kuulla asiasta ja saattavat sanoa, että en käytä sukkia kesäisin kenkien kanssa tai että en laita sukkia, koska niitä on joku muukin käyttänyt sovitettaessa....hohoijaaa!!!

Aikuisten ihmisten tulisi ymmärtää tämä ongelma ja toimia oikein. Ei tarvitse paljon päätään vaivata, kun ymmärtää mistä on kysymys ja miksi sovitussukan käyttö on enemmän kuin suotavaa. Me kenkämyyjät voimme tarvittaessa kieltää asiakasta sovittamasta kenkää, jos katsomme sen olevan tarpeen. Itse en ole koskaan kieltänyt asiakasta sovittamasta kenkää, enkä ole muidenkaan kuullut niin tekevän. Jos joudumme kieltämään, ajattelemme asiakkaidemme parasta, jokaisen!

Ilokseni olen huomannut, että miehet ymmärtävät tämän asian paremmin kuin naiset.... mistä se johtuu...hmmmmmm....mielenkiintoinen asia.

7

1817

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varpas

      Sukistako sitten ei sienet sun muut tartu?

    • sieni

      varvastossuja on vaikea sovittaa sukat jalassa :)

    • Totta puhut. Itselläni on aina käsilaukussa mukana pari ohuita nilkkasukkia, jotka sitten laitan kenkäkaupassa jalkaan sovitellessa. Ymmärrän siis niitäkin, jotka eivät mielellään käytä muiden jalassa olleita sovitussukkia. Asuin aiemmin USA:ssa ja siellä oli useissa kenkäkaupoissa kertakäyttöisiä ohuita nilkkasukkia, jotka heitettiin käytön jälkeen pois. Niissä ei ollut mitään kärkivahviketta eikä sitä nilkan kohdan puristusnauhaa, joten ne olivat varmaan kenkäkaupalle halpoja hankkia.
      Mutta niin kauan kun Suomessa ei sellaisia ole, suosittelen nilkkasukka käsilaukkuun.

    • ei sil voi mitään

      Etenkin kesäkenkiä on tarkoitus käyttää paljaassa jalassa. Jos kokeilen kenkää sukan kanssa, en voi tietää, hiertääkö se paljasta jalkaa. Vähän voin sovittaessa arvailla, että miten tulee käymään.

      Kaiken kakkiaan kengän ostoon tarvitaan vuosien kokemus ennen kuin osaa ostaa oikeanlaiset. Rasittavaa puuhaa.

      Kengissä pitäisi olla joku semmoinen takuu, että sais edes puolet rahoista takas jos niillä ei voikaan kävellä esim. 5 km matkaa. Sitä viittä kilsaa kun ei voi kaupassa koekävellä. Ja kun sen on kävellyt oikeesti, ei kenkiä voi palauttaa, vaikka ne olis kuinka hiertävät ja ikävät.

      Sen hygieenisyyden ymmärrän totta kai, mut miten ihmeessä sen selvittää, voiko niitä kenkiä sitten paljaassa jalassa käyttää ilman että tulee rakkoja yms.?

      • sukka

        pöpöiltä oikeesti? Se sukkahan voi olla likainen ja entäs ne kauppojen sovitussukat, kun niitä on joku 500 sienijalkaa sovittan niin varmasti leviää pöpöt niistäkin. Mun ei tulis mieleenikään tunkee jalkojani niihin sukkiin yäk.
        Mulle kävi just pariviikkoa sitte sillai että ostin sandaalit sukat jalassa ja kun lähdin niissä seuraavana päivän duuniin ilman sukkia niin pilalle meni päivä ja hirrrrveet rakot ympäri jalkoja.
        Mä en todellakaan usko että jalkasieni tarttuu kuivista kaupan kengistä, eiks ne nimenomaan leviä vaan kosteissa olosuhteissa niinku uimahalleissa??
        Kyllä on maailmassa ongelmia...me pohditaan jotain sukkaongelmaa kun toiset kuolee maailmalla vähän isompiin "sieniin"


      • ongelmat
        sukka kirjoitti:

        pöpöiltä oikeesti? Se sukkahan voi olla likainen ja entäs ne kauppojen sovitussukat, kun niitä on joku 500 sienijalkaa sovittan niin varmasti leviää pöpöt niistäkin. Mun ei tulis mieleenikään tunkee jalkojani niihin sukkiin yäk.
        Mulle kävi just pariviikkoa sitte sillai että ostin sandaalit sukat jalassa ja kun lähdin niissä seuraavana päivän duuniin ilman sukkia niin pilalle meni päivä ja hirrrrveet rakot ympäri jalkoja.
        Mä en todellakaan usko että jalkasieni tarttuu kuivista kaupan kengistä, eiks ne nimenomaan leviä vaan kosteissa olosuhteissa niinku uimahalleissa??
        Kyllä on maailmassa ongelmia...me pohditaan jotain sukkaongelmaa kun toiset kuolee maailmalla vähän isompiin "sieniin"

        Isot ongelmat on usein pienistä lähteneet. Joten selvitetään ne pienet ongelmamme, ettei niistä tule isoja.


    • on paras

      Kun lähden kenkäostoksille, minulla on oma sukka mukana.
      Ei ole tullut ongelmaa sandaaleissa, että nimenomaan sukka vaikuttaisi niiden valintaan. Ei ole hangannut. Mieluummin otan silti pari rakkulaa kuin sitkeän jalkasienen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1713
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      175
      1340
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1138
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1128
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      956
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      52
      949
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      71
      907
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      860
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      783
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe