Raamatun mukaan vain viisaat pelastuvat eivät tyhmät.
Entäpä omasta mielestään viisaat pelastusvarmat ?
Voiko tyhmä pelastua ?
28
83
Vastaukset 28
- Anonyymi00001
Raamattu:
"Nuhtele viisasta, niin hän sinua rakastaa".
Tyhmälle vastuunkantajalle Raamatun neuvo. - Anonyymi00002
Tyhmyys, mitä se on?
Raamatun ilmoituksessa tyhmyys liitetään ihmiseen, jolla ei ole Jumalan pelkoa.
8 Herran laki on täydellinen; se virvoittaa sielun. Herran todistus on vahva, se tekee tyhmästä viisaan.
9 Herran asetukset ovat oikeat, ne ilahuttavat sydämen. Herran käskyt ovat selkeät, ne valaisevat silmät.
10 Herran pelko on puhdas, se pysyy iäti. Herran oikeudet ovat todet, kaikki tyynni vanhurskaat. ( Psalmi 19)
Herran pelko - viisauden alku.
10 Herran pelko on viisauden alku, ja Pyhimmän tunteminen on ymmärrystä.
( Sananl 9)
Viisaus on tullut Jumalalta kaikkia varten.
24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
29 ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
30 Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
31 että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra".
( 1Kor 1)
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen- Anonyymi00020
"24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on KRISTUS, Jumalan voima ja Jumalan viisaus."
"30 Mutta hänestä on teidän olemisenne KRISTUKSESSA JEESUKSESSA , joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
31 että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon HERRA"."
-------------------------------------------------------------------------------------------
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja JEESUKSEN USKON.
Jeesuksen usko tekee viisaaksi, joten viisas "ostaa" Jeesukselta ja kerskaa Jeesuksesta.
Jeesus: "Minä neuvon sinua OSTAMAAN MINULTA kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit". Ilm.3:18
Tyhmät ostavat Babylonin kauppiailta ja kerskaavat omasta viisaudestaan, Israelista, sapatista, omasta kirkostaan/lahkostaan, kasteistaan, käskyjen pitämisestään, hienoista opeistaan ja profetioistaan, "Hengen" lahjoistaan, näyistään, taikaraamatustaan, pelastumisestaan jne...
Ilm.18:23
ei loista sinussa enää lampun valo; ei kuulla sinussa enää huutoa yljälle eikä huutoa morsiamelle; sillä SINUN KAUPPIAASI olivat maan mahtavia, ja sinun velhoutesi villitsi kaikki kansat;
24 ja hänestä on löydetty profeettain ja pyhien veri ja kaikkien veri, jotka maan päällä ovat tapetut.
Jeesuksen usko pitää sinut oikealla tiellä, niin ettet ala kaiken aivopesupropagandan keskelläkään palvomaan sotarikollisia ja lasten murhaajia.
- Anonyymi00003
7. päivän hellarit kerskaavat sapatillaan ja uudestikasteellaan.
Tuplakerskaus tarkoituksella.- Anonyymi00004
Karvakoiven työläiset iloitsee kun on töitä !
- Anonyymi00005
Seurakunnassa on myös tyhmiä (tuskin edes neitsyitä) ja johtamassa seurakuntaa susia lampaan turkissa.
- Anonyymi00006
Tyhmät aivot omaava on yhtä arvokas kuin normijärkiset aivot omaava. Ihminen jos saa syntyhetkellä tyhmät aivot ei voi vaikuttaa siihen tullaakseen älykkäämmäx jos syntyhetkellä meni joku osa aivoissa tiettyyn asentoon. Ei siihen voi vaikuttaa silloin.
- Anonyymi00007
Entinen päihteinen elämä on pehmittänyt aivot.
Lääketiede todistaa tämän. - Anonyymi00008
Sananlaskut 3:35
Viisaat perivät kunnian, mutta tyhmäin osa on häpeä.- Anonyymi00009
Hyvä kommentti Sananlaskuissa.
- Anonyymi00010
Oikeasti vain herjaajat pelastuu.
Tyhmätkin herjaajat.- Anonyymi00011
Mitä tomppelimpi sen laajempi herjuusanasto !
Jotkut näyttää syntyneen ihan Lapin pojiksi @#
- Anonyymi00012
Jumala loi meidät perittyjen geeniemme mukaisiksi, joten Jumala rakastaa myös vajavaisiakin lapsiaan. Hänellekin on annettu jokin Jumalan hyvyyttä rakentava tehtävä. Missään tapauksessa, mikään synnynnäinen puute ei saa johtaa kadotukseen. Myös vanhuuden höperyys, ei pyyhi pois pelastusta, sillä Jeesus sanoi. "En heitä sitä pois, kuka minun luokseni on tullut". Meille vanhoille on omarukous. "Älä jätä minua vanhuuteni päivinä, älä hylkää, kun voimani uupuvat".
- Anonyymi00013
Vanhuuden höpöryys on kyllä vähän kyseenalainen juttu, pelalstuuko ihminen silloin kun iskee täysi dementtia. Kun ei muista juuri mitään, ei omaisiaan, ei mitä Raamattuun on kirjoitettu, eikä juuri mitään muuta, niin ainakin usko on mennyt sen tien romukoppaan.
Tai jos pelastuu, niin silloin ketään on turha syyttää yhtään. mistään.- Anonyymi00015
Vaarini dementoitui todella pahasti.
Mutta Hengellinen puoli säilyi yhä kirkkaana ja selvänä.
Joten et nyt tiedä asiasta kunnolla, joten miksi kommentoit edes sitä?
- Anonyymi00014
Todella paha virhe aloituksessa !
Sana sanoo:
Jes. 35:8 Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy-eivät hullutkaan.
18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
!!!
26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
29 ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
!!!
30 Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
31 että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra".- Anonyymi00022
"23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua KRISTUSTA, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on KRISTUS, Jumalan voima ja Jumalan viisaus."
"30 Mutta hänestä on teidän olemisenne KRISTUKSESSA JEESUKSESSA, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
31 että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon HERRA"."'
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ilm.3
17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; *etkä tiedä*, että **juuri sinä** olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja SOKEA ja alaston.
18 Minä neuvon sinua OSTAMAAN MINULTA ***kultaa***, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja ***valkeat vaatteet***, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja ***silmävoidetta*** voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.
20 Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee ***MINUN ÄÄNENI*** ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
21 Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.
22 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä HENKI seurakunnille sanoo.'" - Anonyymi00027
Anonyymi00022 kirjoitti:
"23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua KRISTUSTA, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on KRISTUS, Jumalan voima ja Jumalan viisaus."
"30 Mutta hänestä on teidän olemisenne KRISTUKSESSA JEESUKSESSA, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
31 että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon HERRA"."'
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ilm.3
17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; *etkä tiedä*, että **juuri sinä** olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja SOKEA ja alaston.
18 Minä neuvon sinua OSTAMAAN MINULTA ***kultaa***, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja ***valkeat vaatteet***, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja ***silmävoidetta*** voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.
20 Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee ***MINUN ÄÄNENI*** ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
21 Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.
22 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä HENKI seurakunnille sanoo.'"Mitä yrität sanoa lainauksillasi ?
- Anonyymi00016
Jos ihmisellä säilyy hengellinen puoli kirkkaana, niin ei hänellä ole dementtiaa. Ei ainakaan lääkärin toteamaa. Vanhuuden höperyys ja dementtia ovat eri asioita.
Jumala voi tietenkin tehdä ihmeitä, mutta kun monet ovat sekaisin hengellisesti jo ilman dementtia sotahulluudessaan, Paavalin herjaamisessa ja omassa täydellisessä lain noudattamisessa, niin ihme vaaditaan siihen että kuin muisti menee, niin kaikki olisi silti kirkasta.- Anonyymi00017
Jos on paljon sementtiä, tarvitaan kaksittain teekirjaimiakin.
Pahastakin dementiasta selvitään yhdellä - Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Jos on paljon sementtiä, tarvitaan kaksittain teekirjaimiakin.
Pahastakin dementiasta selvitään yhdelläTietenkin jos on sotahullu, voi demenntia tehdä vain hyvää.
- Anonyymi00026
Tässä taas tulee ilmi se, ettei ole omakohtaista kokemusta asioista, joita varmaksi väittää.
Todellakin vaarillani oli erittäin paha dementia, eli maalliset asiat hän unohti ja muisti oli ihan olematon, jopa ihmisiä hän ei tunnistanut, mutta Hengelliset asiat kuitenkin hän muisti.
Lisäksi Hengen yhteys säilyi, eli hän tunnisti Hengelliset.
Eli ei kelpuuttanut ihmistä auttamaan häntä, jos ei kokenut Hengen yhteyttä ja siten luottanut sen kautta toiseen ihmiseen.
Mutta varmaan on sinulle turhaa näitä kirjoittaa, kun itse olet siinä sotakiimassasi, josta muita kaiken eikaa syytät.
- Anonyymi00019
Se on tyhmä joka ei usko. Eli tyhmät ei voi pelastua jos sen noin ajattelee.
Viisas tosiuskovainen ei välttelisi ensimmäistä pelastusjuhlaani ensi talvena. Olen muuten varma sen perinteiseksi muodostumisesta ihan samoin kuin on käynyt amputoidun raajan palautusjuhlalleni.
Pelastusjuhlassa viisas uskonharhainen kävelee, ryömii tai amputoidun jäsenen palautuksen epäonnistuttua heitetään avantoon odottamaan jeesuksen pelastustoimia.
Jos viisas uskonharhinen ei jostain syystä, esimerkiksi salaisen syntisäkkiyd3n vuoksi saakaa osakseen jeesukse pelastustoimia, on alla ainakin 10 metriä vettä. Mutta tämähän ei tietysti viisasta uskonharhaista huoleta lainkaan.
Onnittelut etukäteen niille, jotka pystyvät uskonsa vuoksi osallistumaan useampana talvena peräkkäin.- Anonyymi00025
Asia on todellisuudessa täysin päinvastoin.
Tervejärkinen ei ole uskonharhainen, eikä siten usko Raamatun mielikuvitustarinoiden kokoelmaan.
- Anonyymi00021
Hullukin käy viisaasta, jos vaiti on; joka huulensa sulkee, on ymmärtäväinen.
- Anonyymi00023
Varsinkin sotahulluus ja Paavalin valehtelu kannattaisi pitää omana tietonaan. On paljon muitakin asioita missä on viisas kun ei tuo esille tyhmyyttään.
- Anonyymi00024
Uskonharhaisuus on jo itsessään osoitus järjen niukkuudesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1411324
- 731223
Carunan hinnat
Yks proffa vauuttaa, ettei Caruna voi noin vain nostaa hintoja koska suomen laki kieltää, toinen proffa sanoo että Carun105986Mikä sun kaivatussa on se miksi ihastuit
ja ikävöit? Eli se jokin asia, mikä aiheutti tunteen, että tuossa on sitä jotain? Meinasitko tehdä asialle jotain vai ka50925- 78822
- 45791
Kunnan päätie ja sen lähialueet
Arvon hyrynsalmelaiset. Tätä palstaa on näin Ukkohallan mökkiläisena ihan viihteellistä lukea. Milloin teitä ahdistaa la40788- 67663
- 113634
- 70567