Miten syntien tunnustaminen helluntailaisuudessa ?
[6] Ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä. [7] Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?"
Mikä on helluntaiuskossa tuleva viha ylöstempauksen viitekehyksessä ?
Syntien tunnustaminen ennen kastetta
27
69
Vastaukset 27
- Anonyymi00001
Helluntailaisten liha kerskaa olevansa raamatullisin.
- Anonyymi00018
pilkkaaja taas äänessä.
juuri Raamatun mukaan, suusi syytöksessä - syytitkin itseäsi, ja olet siten tuomion alainen.
JUMALA tuomitsee.
kenekähän liha suullasi puhuu.
Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja. Ja me tiedämme, että Jumalan tuomio on totuuden mukainen niille, jotka senkaltaista tekevät. Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion? Vai
halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen? Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi, hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
(Rom 2:1-11)
- Anonyymi00002
Kyllä täytyy tunnustaa tietenkin jos on ollut sotakiimassa ja luvata ettei enää mene siihen tai jos menee, niin katuu heti ja pyytää lujasti syntejään anteeksi. Samoin jos menee sanomaan että Raamatusta 80 prosenttia on valetta, niin heti täytyy mennä se tunnustamaan että tuli näin ajateltua eikä enää niin ajatella.
Yhden kerran homostelua ei lasketa synniksi eikä sitä tarvitse tunnustaa.- Anonyymi00005
Miten määrittelet sotakiiman ?
Tuskin itsekkään ymmärrät. - Anonyymi00019
Anonyymi00005 kirjoitti:
Miten määrittelet sotakiiman ?
Tuskin itsekkään ymmärrät.hänen papukaijamainen kiimapuheensa on vain trollaamista- siinä liha puhuu ja pakanuus
- Anonyymi00003
Eikös sen lahkon perustaja ollut niitä sateenkaarimiehiä?
- Anonyymi00004
Uudesikastettu norjalainen ex-luterilainen.
Voitelut kävi hakemassa Azusasta. - Anonyymi00006
Parhami vietiin vankilaan sodomiasta v. 1907 nuoren Juutalaispojan J.J.Jourdanin kanssa.
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Parhami vietiin vankilaan sodomiasta v. 1907 nuoren Juutalaispojan J.J.Jourdanin kanssa.
"Veljellä" Jeesus tarkoittaa toista Juutalaista.
Matt. 25:40
Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'. - Anonyymi00020
pilkkaajan ääni
- Anonyymi00008
Johannes kastaja kastoi Jordanilla joten kyseessä ei ollut uskovien kaste. Minulla on sellainen kuva, että helluntalaiset tunnustava syntinsä oman seurakunnan pastorille.
Sitten kättä pään päälle vai olkapäällekö se laitetaan ja pastori antaa synnit anteeksi ja sitten kassan kautta kotiin. Jumala antaa synnit anteeksi ei toinen ihminen oli virka mikä tahansa. Voihan niitä kertoa jos haluaa. Joissakin lahkoissa jopa tupakan poltto on syntiä ja alkoholin käyttö on yksi pahimmista synneistä. Ja kyllähän niitä tupakoitsijoita löytyy myös helluntalaisista. - Anonyymi00009
Ei Jeesus kieltänyt syntien tunnustamista ennen kasteelle menoa.
Muuten kyseessä toinen jeesus.- Anonyymi00017
Onko joku kirjoittanut, että olisi kieltänyt?
- Anonyymi00010
Kyllä se tunnustaminen pitää aloittaa pahoista synneistä. Siitä jos haluaa tappaa vääräuskoisia ja kannattaa sitä, jos tekee mieli koko ajan herjata muita eikä pyrkiä kenenkään kanssa rauhaan. Mutta ei se riitä, että toisella samanlaiselle tunnustaa ne, vaan ne pitää tunnustaa Jumalalle ja vain niin ne saa anteeksi. Ja tietenkin tulee tehdä parannus.
- Anonyymi00011
Miten vauva tunnustaa syntinsä ennen pakkovauvakastetta?
- Anonyymi00013
useamman kerran kylvetetty pedo on taas vauvojen lumoissa
- Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
useamman kerran kylvetetty pedo on taas vauvojen lumoissa
Pedofilit kyselee aina pikkulapsista
- Anonyymi00022
kummin puheilla ja sitten pastori ajaaa vauvasta perkeleitä ulos.
Palstan vauvakastetut on kastanut pätemätön pappi, eikä ole ajanut perkeleitä ulos ja siksi he riehuvat herransa avustuksella palstalla.
KYLLÄ rienaaja osaa..... ja tottakai- perkele hyökää HERRAN omia vastaan, ja nämä eritoten ovat pimeyden enkeleitä... sanojensa mukaan, sekä suunsa tunnustuksella
- Anonyymi00012
Helluntailainen tunnustaa syntinsä, kun hän tekee parannuksen.
- Anonyymi00015
Jaakobin kirje 5:16
Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.
Ei edes helluntailaiset ennen kastetta rukoile ja tunnusta syntejään.- Anonyymi00023
Jaakobin kirje 5:16
Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.
Ei edes helluntailaiset ennen kastetta rukoile ja tunnusta syntejään.
xxxcx
olet pihalla ja pilkkaaja.
KATOS, usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen JUMALAN SANAN kautta.
ymmärtääkö hän?
ja kun on usko tullut- JUMALAN TYÖNÄ Jeesuksen sovitustyön kautta. Siinä on synnintunnustus tapahtunut- YLIPAPIN edessäkin ja on hyvä omantunto.
Eli hyvän omantunnon liitto on kastettavalla oikein Sanan mukaisesti.
ONHAN se uskottava Sanaan- hyvän omantunnon liittoon.
ja kastaja sanookin, että oman suusitunnustuksen perusteella kastan sinut (NN) uskostasi JEESUKSEEN KRISTUKSEN NIMEEN.
sitten Vapaissa suunnissa tapahtuva upotuskaste tapahtuu.
näin kasteen haudasta saa nousta kilvoittelemaan hyvän uskon kilvoitusta elämässä jokapäiväsen armon alla.
JA joka on Jeesuksen luo tullut- HÄN ei hylkää omiaan- sanan mukaan .....
Joh 6:40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
Joh 6:57 Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.
Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.
Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut. Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa; mutta jotka hän on edeltämäärännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut.
Mitä me siis tähän sanomme? Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan? Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme, kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssansa?
(Rom 8:28-32)
niinpä niin. MIKSI te kiusaatte itse seurakunnan HERRAA kannanotoillanne.
Tavallaan puheissanne syljette HÄNEN ylleen. KASTE on hyvän omantunnon liitto.
YMMÄRTÄÄKÖ HÄN ...... kastettavalla on hyvä---omatunto ja miksi on?
KOSKA JEESUS on synnit antanut anteeksi. MIKSI JAHKAAT
- Anonyymi00016
Onko helluntaikaste
- laki helluntailaisilla
- SRK:n jäseneksi liittymisrituaali- Anonyymi00024
ÄLÄ VIITTI ........ ÄLÄ VIITTI OLLA PALSTAN NAIVI
- Anonyymi00025
syljit puheessasi Anonyymi00016 2026-07-06 00:55:28
Vapahtajaaasi kasvoihin, --- jopa voisi sanoa, että vaarana oli PYHÄN HENGEN pilkkakin.
Pyhä Henki vie ihmisen Goglatalle näkemään hyvän ja pahanvälisen taistelun, mitä JEESUS kävi.
Eli opettamassa on PYHÄ HENKI ja sinä syljet tätä opetusta vastaan...
KUINKA VOIT- onko sielusi arvo- pilkkaajan merkki otsassasi ja kädessäsi?
näyttää siltä, näyttää eritoten pahalta sinun omasta lähtökohdastasi käsin.
Voi... voi
- Anonyymi00021
Muistutettakoon tässäkin ketjussa siitä, että uskonharhaiset voivat toki olla niin suuria syntisäkkejä kuin haluavat, kun taas meitä tervejärkisiä ei moinen syntihöperehdintä liikuta lainkaan.
Eheytykää uskonharhoistanne, niin maailmanne muuttuu.- Anonyymi00026
Ei muuta väliä kun ei mene niin isoon virtaan kastamaan että virta vie molemmat mukanaan.
Muutoin voi harhoistaan toisiaan panetella ja muiden liittyä mukaan siihen herätykseen.
- Anonyymi00027
Kasteen on tapahduttava Jordanin virrassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251168
- 691071
Carunan hinnat
Yks proffa vauuttaa, ettei Caruna voi noin vain nostaa hintoja koska suomen laki kieltää, toinen proffa sanoo että Carun93838- 77761
- 45741
Kunnan päätie ja sen lähialueet
Arvon hyrynsalmelaiset. Tätä palstaa on näin Ukkohallan mökkiläisena ihan viihteellistä lukea. Milloin teitä ahdistaa la38694- 67633
Mikä sun kaivatussa on se miksi ihastuit
ja ikävöit? Eli se jokin asia, mikä aiheutti tunteen, että tuossa on sitä jotain? Meinasitko tehdä asialle jotain vai ka25618Mitä luulet
Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?38518Luule ja ajattele minusta
mitä tykkäät nainen, olet ajat sitten antanut itsestäsi ihan omanlaisen kuvan.. 😅44487