Ulos kutsutut

Anonyymi-ap

Sain tuossa takavuosina sanan päähän unessa Uloskutsutut. Tämä oli ihan uusi sana ja ei ollut mitään käsitystä mitä tämä tarkoittaa. Eli onko nyt aika erottautua maailmasta ja lähteä seuraamaan Jeesusta. Tämä sana myös viittaa alkuseurakuntaan.

Mb_76

72

469

Vastaukset 72

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00002

Erotutaan fiksuista maailman ihmisistä ja aletaan päättömästi herjata toisia uskovia.

Niin erotutaan maailmasta.

• Anonyymi00003

Apostolit, profeetat ja paimenet eivät käyttäneet ollenkaan sanaa "uloskutsutut."

Ei Raamattuun saa lisäillä sanoja.

• Anonyymi00004

Vähentää vois. Viimeiseen saakka.

• Seurakunta

ἐκκλησία
        ekklēsia

ek = ulos
        kaleō = kutsua

Ulos kailotetut/kutsutut

• Anonyymi00004 kirjoitti:

Vähentää vois. Viimeiseen saakka.

Sinut vähentää vois.☠️⚰️🪦👎

• Anonyymi00044

Kun Jla johti kansansa pois Egyptistä, niin heistä tuli eklesia eli uloskutsutut eli seurakunta.

• Anonyymi00055

>>>>>>Apostolit, profeetat ja paimenet eivät käyttäneet ollenkaan sanaa "uloskutsutut."

Ei Raamattuun saa lisäillä sanoja.<<<<
        ----------
        Miksi sitten luet Raamattua johon on lisätty sanoja?
        Etkö ymmärrä että kreikan tekstin sanoja ei ole suoraan suomenkieleen käännettävissä. Tarvitaan ja on lisättty selittäviä sanoja.

Toisekseen evankeliumin kirjoiittajat ja kirjeiden kirjoittajat eivät laittaneeet luku ja jae numeroita. Ne on lisättyy jälkeen päin noin 1500 luvulla.
        Lue siis Uutta testamenttia jossa ei ole luku ja jae numeroita. Lue asiayhteyksiä eikä lukuja ja jakeita niin käsität kirjoittajan tarkoituksen joko välittömässä tai laajemmassa asiayhteydessä.

Kolmanneksi ilm. kirjan lause koskee vain ilmestyskirjan sisällön ( tämän kirjan) sanoman muuttelemista eikä siinä kontekstissä tarkoita koko Raamattua.

”Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.”
        ‭‭Ilmestyskirja‬ ‭22‬:‭18‬-‭19‬ ‭FB38‬‬

Sama asia koskee Jumalan antaman lain antamista lakiliiton kansalle. Sitä ei saanut muuttaa.(tuo ilm.teksti on siteerausta Moos. kirjoista)

”"Ja nyt, Israel, kuule ne käskyt ja säädökset, jotka minä teille opetan, että seuraisitte niitä, eläisitte ja ottaisitte omaksenne sen maan, jonka Herra, teidän isienne Jumala, teille antaa. Älkää lisätkö mitään siihen, mitä minä teille määrään, älkääkä ottako siitä mitään pois, vaan noudattakaa Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, jotka minä teille annan.”
        ‭‭5. Mooseksen kirja‬ ‭4‬:‭1‬-‭2‬ ‭FB38‬‬

”(13:1) Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois."”
        ‭‭5. Mooseksen kirja‬ ‭12‬:‭32‬ ‭FB38‬‬

”(17) Älköön siis teidän joukossanne olko ainoatakaan miestä tai naista, sukua tai sukukuntaa, jonka sydän tänä päivänä kääntyisi pois Herrasta, meidän Jumalastamme, mennäkseen palvelemaan noiden kansojen jumalia; älköön teidän keskuudessanne olko juurta, josta kasvaa koiruohoa ja marunaa, (18) niin että se, joka kuulee tämän valan sanat, siunaisi itseänsä sydämessään sanoen: 'Minun käy hyvin, vaikka vaellankin sydämeni paatumuksessa'. Siten hän hukuttaisi kaikki, sekä kostean että kuivan maan. (19) Herra ei tahdo antaa hänelle anteeksi, vaan silloin suitsuaa Herran viha ja kiivaus sitä miestä vastaan, ja kaikki se kirous, joka on kirjoitettu tähän kirjaan, laskeutuu hänen päällensä, ja Herra pyyhkii pois hänen nimensä taivaan alta. (20) Ja Herra erottaa hänet kaikista Israelin sukukunnista, tuottaakseen hänelle onnettomuuden, kaikki ne kiroukset, jotka sisältyvät tähän lainkirjaan kirjoitettuun liittoon.”
        ‭‭5. Mooseksen kirja‬ ‭29‬:‭18‬-‭21‬ ‭FB38‬‬

”Älä lisää hänen sanoihinsa mitään, ettei hän vaatisi sinua tilille ja ettet valhettelijaksi joutuisi.”
        ‭‭Sananlaskut‬ ‭30‬:‭6‬ ‭FB38‬‬
        -------------
        ”Mutta Herra vastasi Moosekselle: "Joka on tehnyt syntiä minua vastaan, sen minä pyyhin pois kirjastani.”
        ‭‭2. Mooseksen kirja‬ ‭32‬:‭33‬ ‭FB38‬‬

”(13:1) Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois."”

”Pyyhittäköön heidät pois elämän kirjasta, älköönkä heitä kirjoitettako vanhurskasten lukuun.”
        ‭‭Psalmit‬ ‭69‬:‭29‬ ‭FB38‬‬

”Älkää kuitenkaan siitä iloitko, että henget ovat teille alamaiset, vaan iloitkaa siitä, että teidän nimenne ovat kirjoitettuina taivaissa."”
        ‭‭Luukas‬ ‭10‬:‭20‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00057
        Anonyymi00055 kirjoitti:

>>>>>>Apostolit, profeetat ja paimenet eivät käyttäneet ollenkaan sanaa "uloskutsutut."

Ei Raamattuun saa lisäillä sanoja.<<<<
        ----------
        Miksi sitten luet Raamattua johon on lisätty sanoja?
        Etkö ymmärrä että kreikan tekstin sanoja ei ole suoraan suomenkieleen käännettävissä. Tarvitaan ja on lisättty selittäviä sanoja.

Toisekseen evankeliumin kirjoiittajat ja kirjeiden kirjoittajat eivät laittaneeet luku ja jae numeroita. Ne on lisättyy jälkeen päin noin 1500 luvulla.
        Lue siis Uutta testamenttia jossa ei ole luku ja jae numeroita. Lue asiayhteyksiä eikä lukuja ja jakeita niin käsität kirjoittajan tarkoituksen joko välittömässä tai laajemmassa asiayhteydessä.

Kolmanneksi ilm. kirjan lause koskee vain ilmestyskirjan sisällön ( tämän kirjan) sanoman muuttelemista eikä siinä kontekstissä tarkoita koko Raamattua.

”Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.”
        ‭‭Ilmestyskirja‬ ‭22‬:‭18‬-‭19‬ ‭FB38‬‬

Sama asia koskee Jumalan antaman lain antamista lakiliiton kansalle. Sitä ei saanut muuttaa.(tuo ilm.teksti on siteerausta Moos. kirjoista)

”"Ja nyt, Israel, kuule ne käskyt ja säädökset, jotka minä teille opetan, että seuraisitte niitä, eläisitte ja ottaisitte omaksenne sen maan, jonka Herra, teidän isienne Jumala, teille antaa. Älkää lisätkö mitään siihen, mitä minä teille määrään, älkääkä ottako siitä mitään pois, vaan noudattakaa Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, jotka minä teille annan.”
        ‭‭5. Mooseksen kirja‬ ‭4‬:‭1‬-‭2‬ ‭FB38‬‬

”(17) Älköön siis teidän joukossanne olko ainoatakaan miestä tai naista, sukua tai sukukuntaa, jonka sydän tänä päivänä kääntyisi pois Herrasta, meidän Jumalastamme, mennäkseen palvelemaan noiden kansojen jumalia; älköön teidän keskuudessanne olko juurta, josta kasvaa koiruohoa ja marunaa, (18) niin että se, joka kuulee tämän valan sanat, siunaisi itseänsä sydämessään sanoen: 'Minun käy hyvin, vaikka vaellankin sydämeni paatumuksessa'. Siten hän hukuttaisi kaikki, sekä kostean että kuivan maan. (19) Herra ei tahdo antaa hänelle anteeksi, vaan silloin suitsuaa Herran viha ja kiivaus sitä miestä vastaan, ja kaikki se kirous, joka on kirjoitettu tähän kirjaan, laskeutuu hänen päällensä, ja Herra pyyhkii pois hänen nimensä taivaan alta. (20) Ja Herra erottaa hänet kaikista Israelin sukukunnista, tuottaakseen hänelle onnettomuuden, kaikki ne kiroukset, jotka sisältyvät tähän lainkirjaan kirjoitettuun liittoon.”
        ‭‭5. Mooseksen kirja‬ ‭29‬:‭18‬-‭21‬ ‭FB38‬‬

”Älä lisää hänen sanoihinsa mitään, ettei hän vaatisi sinua tilille ja ettet valhettelijaksi joutuisi.”
        ‭‭Sananlaskut‬ ‭30‬:‭6‬ ‭FB38‬‬
        -------------
        ”Mutta Herra vastasi Moosekselle: "Joka on tehnyt syntiä minua vastaan, sen minä pyyhin pois kirjastani.”
        ‭‭2. Mooseksen kirja‬ ‭32‬:‭33‬ ‭FB38‬‬

”Pyyhittäköön heidät pois elämän kirjasta, älköönkä heitä kirjoitettako vanhurskasten lukuun.”
        ‭‭Psalmit‬ ‭69‬:‭29‬ ‭FB38‬‬

”Älkää kuitenkaan siitä iloitko, että henget ovat teille alamaiset, vaan iloitkaa siitä, että teidän nimenne ovat kirjoitettuina taivaissa."”
        ‭‭Luukas‬ ‭10‬:‭20‬ ‭FB38‬‬

>>>>>>>>>>Apostolit, profeetat ja paimenet eivät käyttäneet ollenkaan sanaa "uloskutsutut."
        <<<<
        -------------
        "Ulos kutsutut" lakiliiton temppeli uhri Jumalan palveluksesta, jotka olivat vain ulkoisia seremonioita varjokuvia siitä mitä tuleva on.
        Uloskutsutut ulkoisista lakiliiton seremonioista uskossa seuraamaan Kristusta sydämen uskolla vanhurskautettuna.

”Älkää antako monenlaisten ja vieraiden oppien itseänne vietellä; sillä on hyvä, että sydän saa vahvistusta armosta eikä ruuista, joista ne, jotka niitä menoja ovat noudattaneet, eivät ole mitään hyötyneet.

Meillä on uhrialttari, josta majassa palvelevilla ei ole valta syödä. Sillä niiden eläinten ruumiit, joiden veren ylimmäinen pappi syntien sovitukseksi kantaa kaikkeinpyhimpään, poltetaan ulkopuolella leirin.

Sentähden myös Jeesus, pyhittääkseen omalla verellänsä kansan, kärsi portin ulkopuolella. Niin menkäämme siis hänen tykönsä "ulkopuolelle leirin", hänen pilkkaansa kantaen; sillä ei meillä ole täällä pysyväistä kaupunkia, vaan tulevaista me etsimme. Uhratkaamme siis hänen kauttansa Jumalalle joka aika kiitosuhria, se on: niiden huulten hedelmää, jotka hänen nimeänsä ylistävät.”
        ‭‭Heprealaiskirje‬ ‭13‬:‭9‬-‭15‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00005

Onhan se aivan selkeää erottomista kun herjataan toinen tosiaan kilpaa toisten uskosta sekä vielä kaupan päälle sotahulluus.

Kyllä siinä maailmasta erottuu.

• Anonyymi00008

Jumalan kansaa neuvotaan lähtemään ulos suuresta Babylonista.

Ilm.18:4
        Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Jumalan kansaa neuvotaan lähtemään ulos suuresta Babylonista.

Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.

>>>Jumalan kansaa neuvotaan lähtemään ulos suuresta Babylonista.

Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.<<<<<

Lähtiväf jo kunigas Kyyroksen aikana .

”Kooreksen, Persian kuninkaan, ensimmäisenä hallitusvuotena herätti Herra, että täyttyisi Herran sana, jonka hän oli puhunut Jeremian suun kautta, Kooreksen, Persian kuninkaan, hengen, niin että tämä koko valtakunnassansa kuulutti ja myös käskykirjassa julistutti näin: "Näin sanoo Koores, Persian kuningas: Kaikki maan valtakunnat on Herra, taivaan Jumala, antanut minulle, ja hän on käskenyt minun rakentaa itsellensä temppelin Jerusalemiin, joka on Juudassa. Kuka vain teidän joukossanne on hänen kansaansa, sen kanssa olkoon hänen Jumalansa, ja hän menköön Jerusalemiin, joka on Juudassa, rakentamaan Herran, Israelin Jumalan, temppeliä. Hän on se Jumala, joka asuu Jerusalemissa.”
        ‭‭Esra‬ ‭1‬:‭1‬-‭3‬ ‭FB38‬‬

”Ja kuningas Koores tuotatti esiin Herran temppelin kalut, jotka Nebukadnessar oli vienyt pois Jerusalemista ja pannut oman jumalansa temppeliin. Ne Koores, Persian kuningas, tuotatti aarteistonvartijalle, Mitredatille, ja tämä laski niiden luvun Sesbassarille, Juudan ruhtinaalle. Ja tämä oli niiden luku: kolmekymmentä kultamaljaa, tuhat hopeamaljaa, kaksikymmentä yhdeksän uhriastiaa, kolmekymmentä kultapikaria, niitä arvolta lähinnä neljäsataa kymmenen hopeapikaria, tuhat muuta kalua. Kulta- ja hopeakaluja oli kaikkiaan viisituhatta neljäsataa. Kaikki nämä Sesbassar toi, silloin kun pakkosiirtolaiset tuotiin Baabelista Jerusalemiin.”
        ‭‭Esra‬ ‭1‬:‭7‬-‭11‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00006

Maailmasta ulos kutsutut,: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani" Menkäämme ulkokopuolelle leirin Hänen pilkkaansa kantaen

• Anonyymi00007

Tietenkin sitä joutuu itsekin vähän pilkatuksi kun parjaa kaikkea mitä liikkuu, mutta sen voi ottaa vain merkkinä siitä että on oikealla asialla kuin joutuu vainottavaksi. Ei voi missään nimessä ajatella niin, että tekee itse jotain väärää.

• Anonyymi00038

>>>>>Maailmasta ulos kutsutut,: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani" Menkäämme ulkokopuolelle leirin Hänen pilkkaansa kantaen<<<<
        ------------
        Valheellisesti ilman asiayhteyksiä vedotaan tälläiseen Raamatun tekstiin .
        ( Asiayhteyttä 2.Kor. 6:11.-7:1. ) 2.Kor. 6:16."... Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani." 17. Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani 18. ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".

Jumalan Henki ei kehoita ketöän lähtemään pois Kristuksen srk:sta. Oma petollinen liha omavanhurskaudessaan ja ylpeydessään voi lähtemistäkin ehdottaa. Samoin saatanan asiamiehet, joita se käyttää hajottamaan srk:aa
        ------
        >>>>.Pois, pois! Lähtekää sieltä, älkää koskeko saastaiseen; lähtekää sen keskeltä, puhdistautukaa, te Herran aseenkantajat... <<<<<< Mistä on kyse tekstin asiayhteydessä??
        Jumala antoi lähtökäskyn Baabelissa olleille pakkosiirtolaisille palata takaisin Isrelin maahan ja Jerusalemiin.( Jes.52:11.)

Tätä ei tule soveltaa asiayhteydestään irroitettuna "lähdöksi pois Jeesuksen Kristuksen srk:sta" sellaiseen kehoittamien on srk:n hajoittamista joka ei ole Pyhän Hengen vaikuttamaa, vaan jonkun muun. Pyhä Henki ei hajoita vaan kokoaa ja rakentaa Jeesuksen Kristuksen seurakuntaa.

Baabelista palaavat pakkosiirtolaiset kantoivat samalla Jerusalemin temppelistä vietyjä astioita takaisin Jerusalemin temppelliin. ( Esra 1:7.-11.) Astiat olivat aikoinaan pyhitetty Jerusalemin temppelin käyttöön .Baabelin kunigas Nebukadnessar oli vienyt ne pois Jerusalemista .

Näiden pyhien astoiden kantajien tuli puhdistautua kaikesta Baabelin epäjumala ym. saastaisuudesta.
        Baabelista lähdöstä profeetta Jesaja aikoinaaan profetoi Jes.52:11. "..Pois, pois! Lähtekää sieltä, älkää koskeko saastaiseen; lähtekää sen keskeltä, puhdistautukaa, te Herran aseenkantajat.....( "astioiden kantajat") .."

Biblia 1776. Jes 52:11."..Paetkaat, paetkaat, lähtekäät sieltä, ja älkäät mihinkään saastaiseen sattuko; menkäät ulos heidän tyköänsä, puhdistakaat teitänne, te jotka Herran kalua kannatte..." (JKR) Jes.52:11.".. Pois, pois! Lähtekää sieltä, älkää koskeko saastaiseen. Lähtekää sen keskeltä, puhdistautukaa, te Herran pyhien astioiden kantajat..."
        ------

Tätä Jesajan profetiaa ( Jes.52:11.) apostoli Paavali soveltaa Uuden liiton srk:n elämään, että seurakuntalaisten tulisi erottautua maailman mallin ( lihan mukaan) mukaan elämisestä , ja elää Hengen mukaan.

Seurakunnasta eroamiseen,pois lähtemisestä ei tässä kehoiteta, vaan srk:n jäsenten puhdistautumiseen. ----JATKUU

• Anonyymi00039
        Anonyymi00038 kirjoitti:

>>>>>Maailmasta ulos kutsutut,: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani" Menkäämme ulkokopuolelle leirin Hänen pilkkaansa kantaen<<<<
        ------------
        Valheellisesti ilman asiayhteyksiä vedotaan tälläiseen Raamatun tekstiin .
        ( Asiayhteyttä 2.Kor. 6:11.-7:1. ) 2.Kor. 6:16."... Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani." 17. Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani 18. ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".

Jumalan Henki ei kehoita ketöän lähtemään pois Kristuksen srk:sta. Oma petollinen liha omavanhurskaudessaan ja ylpeydessään voi lähtemistäkin ehdottaa. Samoin saatanan asiamiehet, joita se käyttää hajottamaan srk:aa
        ------
        >>>>.Pois, pois! Lähtekää sieltä, älkää koskeko saastaiseen; lähtekää sen keskeltä, puhdistautukaa, te Herran aseenkantajat... <<<<<< Mistä on kyse tekstin asiayhteydessä??
        Jumala antoi lähtökäskyn Baabelissa olleille pakkosiirtolaisille palata takaisin Isrelin maahan ja Jerusalemiin.( Jes.52:11.)

Tätä ei tule soveltaa asiayhteydestään irroitettuna "lähdöksi pois Jeesuksen Kristuksen srk:sta" sellaiseen kehoittamien on srk:n hajoittamista joka ei ole Pyhän Hengen vaikuttamaa, vaan jonkun muun. Pyhä Henki ei hajoita vaan kokoaa ja rakentaa Jeesuksen Kristuksen seurakuntaa.

Baabelista palaavat pakkosiirtolaiset kantoivat samalla Jerusalemin temppelistä vietyjä astioita takaisin Jerusalemin temppelliin. ( Esra 1:7.-11.) Astiat olivat aikoinaan pyhitetty Jerusalemin temppelin käyttöön .Baabelin kunigas Nebukadnessar oli vienyt ne pois Jerusalemista .

Näiden pyhien astoiden kantajien tuli puhdistautua kaikesta Baabelin epäjumala ym. saastaisuudesta.
        Baabelista lähdöstä profeetta Jesaja aikoinaaan profetoi Jes.52:11. "..Pois, pois! Lähtekää sieltä, älkää koskeko saastaiseen; lähtekää sen keskeltä, puhdistautukaa, te Herran aseenkantajat.....( "astioiden kantajat") .."

Biblia 1776. Jes 52:11."..Paetkaat, paetkaat, lähtekäät sieltä, ja älkäät mihinkään saastaiseen sattuko; menkäät ulos heidän tyköänsä, puhdistakaat teitänne, te jotka Herran kalua kannatte..." (JKR) Jes.52:11.".. Pois, pois! Lähtekää sieltä, älkää koskeko saastaiseen. Lähtekää sen keskeltä, puhdistautukaa, te Herran pyhien astioiden kantajat..."
        ------

Tätä Jesajan profetiaa ( Jes.52:11.) apostoli Paavali soveltaa Uuden liiton srk:n elämään, että seurakuntalaisten tulisi erottautua maailman mallin ( lihan mukaan) mukaan elämisestä , ja elää Hengen mukaan.

Seurakunnasta eroamiseen,pois lähtemisestä ei tässä kehoiteta, vaan srk:n jäsenten puhdistautumiseen. ----JATKUU

>>>>>>Seurakunnasta eroamiseen,pois lähtemisestä ei tässä kehoiteta, vaan srk:n jäsenten puhdistautumiseen. ----JATKUU<<<
        ------------

Seurakunnasta eroamiseen,pois lähtemisestä ei tässä kehoiteta, vaan srk:n jäsenten puhdistautumiseen.

( Asiayhteyttä 2.Kor. 6:11.-7:1. ) 2.Kor. 6:16."... Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani." 17. Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani 18. ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias"..7:1.Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa. ..."
        Huomaa että asiayhteys jatkuu yli lukunumeron (6:18 jatkuu 7:1.)
        ----
        ( KR-33) Esra 1:7.".. Ja kuningas Koores tuotatti esiin Herran temppelin kalut, jotka Nebukadnessar oli vienyt pois Jerusalemista ja pannut oman jumalansa temppeliin. 8. Ne Koores, Persian kuningas, tuotatti aarteistonvartijalle, Mitredatille, ja tämä laski niiden luvun Sesbassarille, Juudan ruhtinaalle.

9. Ja tämä oli niiden luku: kolmekymmentä kultamaljaa, tuhat hopeamaljaa, kaksikymmentä yhdeksän uhriastiaa, 10. kolmekymmentä kultapikaria, niitä arvolta lähinnä neljäsataa kymmenen hopeapikaria, tuhat muuta kalua. 11. Kulta- ja hopeakaluja oli kaikkiaan viisituhatta neljäsataa. Kaikki nämä Sesbassar toi, silloin kun pakkosiirtolaiset tuotiin Baabelista Jerusalemiin..."

• Anonyymi00009

🚨 Se tarkoittaa, että sinun pitää ostaa netistä tai kirpputorilta Jukka Rokan vanha kirja nimeltä Uloskutsutut. Siinä hän arvioi ja arvostelee helluntailaisuuden sisällä vuosikymmeniä sitten vaikuttaneen branhamilaisen harhaopin sisältöä.

• Anonyymi00058

>>>>>> Siinä hän arvioi ja arvostelee helluntailaisuuden sisällä vuosikymmeniä sitten vaikuttaneen branhamilaisen harhaopin sisältöä.<<<
        ------
        Taisi vaikuttaa "bramhamilaisuus) vielä -80 luvulla Raahen seituvillakin ja Vaasassa ( ehkä vieläkin)?

• Anonyymi00059

>>>>> Se tarkoittaa, että sinun pitää ostaa netistä tai kirpputorilta Jukka Rokan vanha kirja nimeltä Uloskutsutut. Siinä hän arvioi ja arvostelee helluntailaisuuden sisällä vuosikymmeniä sitten vaikuttaneen branhamilaisen harhaopin sisältöä.<<<<
        --------------
        Varokaa tuota eksytystä!

• Anonyymi00060
        Anonyymi00059 kirjoitti:

>>>>> Se tarkoittaa, että sinun pitää ostaa netistä tai kirpputorilta Jukka Rokan vanha kirja nimeltä Uloskutsutut. Siinä hän arvioi ja arvostelee helluntailaisuuden sisällä vuosikymmeniä sitten vaikuttaneen branhamilaisen harhaopin sisältöä.<<<<
        --------------
        Varokaa tuota eksytystä!

>>>>Siinä hän arvioi ja arvostelee helluntailaisuuden sisällä vuosikymmeniä sitten vaikuttaneen branhamilaisen harhaopin sisältöä<<<
        ---------
        Melko tuoretta yhäti. Googlesta löytyy Ylen MOT tekemä juttu em.eksytyksen ympärillä olleesta

"...
        "....Rikostutkintoihin liittyvä tapahtumasarja alkoi vuonna 2019. Tuolloin nyt epäiltynä olevan isän perhe lähti ovet paukkuen branhamilaisesta uskonlahkosta...."( Lainau MOT ohjelman teksti sisällöstä)

• Anonyymi00063
        Anonyymi00059 kirjoitti:

--------------
        Varokaa tuota eksytystä!

Ettäkö Jukka Rokan kirja muka eksytystä?!?

• Ulos kustut.🍑💦🧻🚽

• Anonyymi00010

Ylösotto tarjoaa myös avaruus matkailun mahdollisuuden. Eli kokemuksen arvoinen kokemus. Myöskin Mikael tai Arshimedes restauroi näitä planeettoja. Itse olen rekrytointi listalla. Että pääsisi restauroimaan näitä planeettoja. Kun kunnolla sotketaan, niin maa planeettakin on restauroitavien joukossa.

Mb_76

• Anonyymi00012

Itse näen, että näitä maan kaltaisia planeetoja on muitakin. Samat ongelmat sielläkin, eli kansa rupesi vastarintaan maan hallitusta vastaan. Siellä meni siis kuppi nurin ja ne oli toistensa kurkussa kiinni.

Itse tunnen sieltä autotehtailijan, joka joutui hylkäämään yrityksensä, kun valtio ryösti sen häneltä. Nyt on kanafarmarina ja naiset tekee työt. Miehet on sodassa.

Eli samoja onnelmia on sielläkin.

Mb_76

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Itse näen, että näitä maan kaltaisia planeetoja on muitakin. Samat ongelmat sielläkin, eli kansa rupesi vastarintaan maan hallitusta vastaan. Siellä meni siis kuppi nurin ja ne oli toistensa kurkussa kiinni.

Itse tunnen sieltä autotehtailijan, joka joutui hylkäämään yrityksensä, kun valtio ryösti sen häneltä. Nyt on kanafarmarina ja naiset tekee työt. Miehet on sodassa.

Eli samoja onnelmia on sielläkin.

Mb_76

Voimakas psykoosi voi aiheuttaa näitä tuntemuksia muista planeetoista. Ilmeisesti pidät näitä totuuden mukaisina, joten ei niitä poiskaan oteta.

Sinähän olet jo sairas eläkkeellä joten leppoisia eläke päiviä toivotan.

Avaruus matkailu on kyllä kivaa!

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Voimakas psykoosi voi aiheuttaa näitä tuntemuksia muista planeetoista. Ilmeisesti pidät näitä totuuden mukaisina, joten ei niitä poiskaan oteta.

Sinähän olet jo sairas eläkkeellä joten leppoisia eläke päiviä toivotan.

Avaruus matkailu on kyllä kivaa!

Mb_76 nimimerkki on skitsofeenikko, joka pääsee aina välillä ulos näihin avaruus juttuihin. Työkyvyttömyys eläkkeellä on. Itse ilmeisesti pitää näistä avaruus-seikkailuista. Onhan se vaihtelua tähän tyhmään arkeen. Eläke ilmeisesti hyvä, joten taloushuolia ei ole.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Mb_76 nimimerkki on skitsofeenikko, joka pääsee aina välillä ulos näihin avaruus juttuihin. Työkyvyttömyys eläkkeellä on. Itse ilmeisesti pitää näistä avaruus-seikkailuista. Onhan se vaihtelua tähän tyhmään arkeen. Eläke ilmeisesti hyvä, joten taloushuolia ei ole.

Intiaanit piti näitä skitsofreenikkoja pyhinä miehinä ja antoivat heidän olla rauhassa harhoineen. Nämä myös uskomusten mukaan näki tulevaisuuteen.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Ei tule tylsiä hetkiä, kun psykoosi iskee päälle. Itse olen tyytyväinen niistä harhoistakin. Sinkun elämä on tylsää ja pääsee toisiin maailmoihin, joka positiivinen kokemus. Eli päivääkään en vaihtaisi pois.

Mb_76

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Ei tule tylsiä hetkiä, kun psykoosi iskee päälle. Itse olen tyytyväinen niistä harhoistakin. Sinkun elämä on tylsää ja pääsee toisiin maailmoihin, joka positiivinen kokemus. Eli päivääkään en vaihtaisi pois.

Mb_76

Psykoosi kohtauksia on monenlaisia, joillakin nämä on kivuliaita. Joillakin myös helposti käsiteltäviä. Jotkut myös pitää siitä, että pääsee irti arjesta. Ei tunne yksiäisyyttä, kun pääsee muille maille.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Psykoosi kohtauksia on monenlaisia, joillakin nämä on kivuliaita. Joillakin myös helposti käsiteltäviä. Jotkut myös pitää siitä, että pääsee irti arjesta. Ei tunne yksiäisyyttä, kun pääsee muille maille.

Minä tutustuin mies enkeliin, joka lääkäri ammattiltaan. Meillä kehittyi suhde. Vaikka en ole homo. Nämä siis näitä psykoosi juttuja. Näitä on paljon. Uskon kuitenkin Jeesukseen Kristukseen ja se mies-enkeli uskoo myös samoin.

Mb_76

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Minä tutustuin mies enkeliin, joka lääkäri ammattiltaan. Meillä kehittyi suhde. Vaikka en ole homo. Nämä siis näitä psykoosi juttuja. Näitä on paljon. Uskon kuitenkin Jeesukseen Kristukseen ja se mies-enkeli uskoo myös samoin.

Mb_76

Sinulla on vilkas mielikuvitus. Avaruus matkailua ja poikiksena Enkeli lääkäri. Vaikka et ole homo. Olet kyllä hienosti irti todellisuudesta. Jossain muilla mailla olet ollut noine harhoinesi.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Sinulla on vilkas mielikuvitus. Avaruus matkailua ja poikiksena Enkeli lääkäri. Vaikka et ole homo. Olet kyllä hienosti irti todellisuudesta. Jossain muilla mailla olet ollut noine harhoinesi.

Itse olen todella työkyvyttömyys eläkkeellä psykoosikohtausien takia. Nämä vie todella työkyvyn, kun on muilla planeetoilla ja seukkailee enkelien kanssa.
        Minulla on kuitenkin pitkä ura metalliteollisuudesta, joten eläke on hyvä. Säästöönkin on jäänyt roposia.

Mb_76

• Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Itse olen todella työkyvyttömyys eläkkeellä psykoosikohtausien takia. Nämä vie todella työkyvyn, kun on muilla planeetoilla ja seukkailee enkelien kanssa.
        Minulla on kuitenkin pitkä ura metalliteollisuudesta, joten eläke on hyvä. Säästöönkin on jäänyt roposia.

Mb_76

eli itse pidät näistä psykoosikohtauksista ja näet sitä enkeli maailmaa. Monet pitää kivuliaina näitä psykoosi kohtauksia. Eipähän ole tylsää elämää, kun pääsee välillä enkeli-maailmaan.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00021 kirjoitti:

eli itse pidät näistä psykoosikohtauksista ja näet sitä enkeli maailmaa. Monet pitää kivuliaina näitä psykoosi kohtauksia. Eipähän ole tylsää elämää, kun pääsee välillä enkeli-maailmaan.

Yleensä nämä skistofreekot on huonokuntoisia ihan fyysisellä tasollakin. Poikkeuksiakin on. Jotkut pystyy huolehtimaan taloudesta ja muutenkin elämästä. Vaikka nämä onkin monesti edunvalvonnan piirissä. Mb_76 nimimerkin edun valvoja on pystynyt kerryttämään hyvän potin säästöjä, joilla nyt leveilee.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Mb_76

MInulla on täsmälleen sama tilanne ja työtausta. Eläkkeellä pärjää hyvin, kun pitää kulut kurissa. Hulluuskaan ei pilaa elämää täysin. Lääkkeet auttavat ja toisaalta myös aiheuttavat sivuoireita, jotka ovat ikäviä.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Yleensä nämä skistofreekot on huonokuntoisia ihan fyysisellä tasollakin. Poikkeuksiakin on. Jotkut pystyy huolehtimaan taloudesta ja muutenkin elämästä. Vaikka nämä onkin monesti edunvalvonnan piirissä. Mb_76 nimimerkin edun valvoja on pystynyt kerryttämään hyvän potin säästöjä, joilla nyt leveilee.

Säästöillä on rajansa, joka eläkkeellä on 15 000€. 10 000€ tavallisella duunarilla. Nämä siis asumistuen rajoja. Tähän 15 000€ sopii siis pienet hankinnat. Tietenkin kun toistamiseen tulee se 15 000€, täyttyy harkita sitä 5000€ auton ostamista, näin jää tilille se 10 000€

Mb_76

• Anonyymi00030
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Säästöillä on rajansa, joka eläkkeellä on 15 000€. 10 000€ tavallisella duunarilla. Nämä siis asumistuen rajoja. Tähän 15 000€ sopii siis pienet hankinnat. Tietenkin kun toistamiseen tulee se 15 000€, täyttyy harkita sitä 5000€ auton ostamista, näin jää tilille se 10 000€

Mb_76

Ajan kuluahan tuokin on, kun rätnäilee rahoja. Pysyy elämässä kiinni. Ehkä suurin ongelma vanhuksilla on yksinäisyyden tunne. Eli kannattaa hommata niitä osa-aika töitä ja saahan tästä myös pikkuisen rahaa. Myöskin keskustelu ryhmiä on tarjolla vanhuksille.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Ajan kuluahan tuokin on, kun rätnäilee rahoja. Pysyy elämässä kiinni. Ehkä suurin ongelma vanhuksilla on yksinäisyyden tunne. Eli kannattaa hommata niitä osa-aika töitä ja saahan tästä myös pikkuisen rahaa. Myöskin keskustelu ryhmiä on tarjolla vanhuksille.

Itse käyn perjantaisin tällaisessä keskusteluryhmässä. Olen pitänyt siitä ja aika menee kuin siivillä. Lisäksi minulla on 9€/pv osaaikatyö. Tämä ehkäisee yksinäisyyden tunnetta. Tämähän yksinäisyys ei ole mukava tunne.

Mb_76

• Anonyymi00033
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Itse käyn perjantaisin tällaisessä keskusteluryhmässä. Olen pitänyt siitä ja aika menee kuin siivillä. Lisäksi minulla on 9€/pv osaaikatyö. Tämä ehkäisee yksinäisyyden tunnetta. Tämähän yksinäisyys ei ole mukava tunne.

Mb_76

Omilla valinnoilla on hyvä vaikuttaa yksinäisyyden tuntemiseen. Eli eläkelläisenkin on hyvä aktivoida itseään. Pysyy näin terveempänä. Myöskin on nykymaailmassa näitä tuetun asumisen sosiaali ohjaajia, jotka potkii persuuksille että pysyy toiminnassa mukana.

Mb_76

• Anonyymi00034
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Omilla valinnoilla on hyvä vaikuttaa yksinäisyyden tuntemiseen. Eli eläkelläisenkin on hyvä aktivoida itseään. Pysyy näin terveempänä. Myöskin on nykymaailmassa näitä tuetun asumisen sosiaali ohjaajia, jotka potkii persuuksille että pysyy toiminnassa mukana.

Mb_76

Hyötyä on tosiaan näistä sosiaali ohjaajista. Niillä on verkostot osa-aika töihin ja nämä ohjasi minutkin tähän pikku duuniin. Oman mielenvirkeyden takia tätä teen ja raha ei ole se määräävä tekijä. Eläkettä tulee tarpeeksi ja osa jää säästöönkin.

Mb_76

• Anonyymi00040
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Mb_76

>>>>>>>>Minä tutustuin mies enkeliin, joka lääkäri ammattiltaan. Meillä kehittyi suhde. Vaikka en ole homo. Nämä siis näitä psykoosi juttuja. Näitä on paljon. Uskon kuitenkin Jeesukseen Kristukseen ja se mies-enkeli uskoo myös samoin.<<<<
        ------------
        Usko Jeesukseen Kristukseen merkitsee että pitää Hänen Sanansa ja ojentautuu sen mukaan.

Kaiken maailman unet ja ilmestykset on hylättävä mikä ei ole Jumalan Sanalle alistettu,

Kylllä saatanakin Jeesukseen uskoo voi sen sanoakin mutta se ei ole kuuliainen Hänen Sanalleen.
        Sanoudu Jeesuksen Kristuksen Nimessä irti saatanan valhe hengesstä .

”Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat. Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?”
        ‭‭Jaakobin kirje‬ ‭2‬:‭19‬-‭20‬ ‭FB38‬‬

”Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne, joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan,

joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,

joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;”
        ‭‭Efesolaiskirje‬ ‭2‬:‭1‬-‭3‬ ‭FB38‬‬

”Älköön kukaan pettäkö teitä tyhjillä puheilla, sillä semmoisten tähden kohtaa Jumalan viha tottelemattomuuden lapsia; älkää siis olko niihin osallisia heidän kanssaan.”
        ‭‭Efesolaiskirje‬ ‭5‬:‭6‬-‭7‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00048

Oletpa harhassa Mb_76

• Anonyymi00011

Seurakunta on alkutekstin mukaan ekkleesia eli uloskutsutut:
      "Kun Jeesus oli tullut Filippoksen Kesarean alueelle, hän kysyi opetuslapsiltaan: ”Kenen ihmiset sanovat Ihmisen Pojan olevan?” He vastasivat: ”Jotkut Johannes Kastajan, toiset Elian, toiset taas Jeremian tai jonkun muun profeetoista.” Sitten hän kysyi heiltä: ”Entä te? Kenen te sanotte minun olevan?” Simon Pietari vastasi: ”Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika.”
      Jeesus sanoi hänelle: ”Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut vaan minun Isäni, joka on taivaissa. Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani (kreik. ekkleesia), eivätkä tuonelan portit sitä voita." Matt. 16:13-18.
      Tuo "kallio" on ymmärryksen avautuminen Jeesuksesta, kuka hän on. Hän on Kristus kaikessa siinä merkityksessä, mitä Kirjoitukset ovat hänestä kertoneet. Seurakunta , ekkleesia,rakentuu tälle kalliolle.

• Anonyymi00022

Kallio on Jeesus!
        Tulkaa, kohottakaamme ilohuuto Herralle (Yehovah), riemuhuuto pelastuksemme kalliolle.
        Paavali kirjoitti: muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.
        Jeesuksen mukaan Kristus-kalliolle rakennettu elämä kestää myrskyissä:"miehen kaltainen, joka huonetta rakentaessaan kaivoi syvään ja laski perustuksen kalliolle; kun sitten tulva tuli, syöksähti virta sitä huonetta vastaan, mutta ei voinut sitä horjuttaa, sillä se oli hyvästi rakennettu.

• Anonyymi00024

Tässä hieman Raamatusta Sanaa aiheeseen liittyen:

12 Sentähden myös Jeesus, pyhittääkseen omalla verellänsä kansan, kärsi portin ulkopuolella.
      13 Niin menkäämme siis hänen tykönsä "ulkopuolelle leirin", hänen pilkkaansa kantaen;

Jeesus siis ei toiminut sen ajan kiivaimpien Jumalan sanan ja uskon kiivailijoiden kanssa ja keskellä, eli ei fariseusten, eikä kirjanoppineiden, vaan toimi siis ulkopuolella.

Samasta asiasta hieman eri tavoin kerrottuna:

Joh. 10:9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.

Eli ensin lammastarhaan, mutta sitten siitä ulos ja Laitumelle !

Tässä ajassa on Seurakunta jaettu oppi raja-aidoilla karsinoihin, eli Herran lampaat erilleen toinen toisistaan ja toinen taistelee toista vastaan tuon puoluehengen / eriseuraisuuden / lahkolaisuuden vuoksi.

Suomessakin on jo vuosia, ellei vuosikymmeniä kutsuttu ulos uskovia noista puolueista, rakentumaan yhdessä ja yhtenä, mutta eipä monikaan halua luopua puolueestaan, vaan syvässä sydämen paatumuksessa jatketaan vain samaa väärää rataa.

Eli meille pakanoille on käynyt ihan samoin kuin Jeesuksen aikana noille vanhan liiton uskoville, silloinkin oli ne puolueet siis esim. fariseukset ja saddukekukset ym ym ja hajaannus, eikä Herra Jeesus siis liittynyt yhteenkään niistä, vaan kärsi kaikkien niiden eriseuraisten taholta pilkkaa ja vainoa.

Näinhän se menee nytkin !

Jos ja kun ilmoittaa rehellisesti sen, että ei itse voi kuulua mihinkään eriseuraan / lahkoon / puolueeseen, niin silloin saa osakseen kaikkien puoluehenkisten pilkan ja halveksunnan !

Eli näin se menee ulkoskutsuttujen kohdalla, kuten jo lainasin:

12 Sentähden myös Jeesus, pyhittääkseen omalla verellänsä kansan, kärsi portin ulkopuolella.
      13 Niin menkäämme siis hänen tykönsä "ulkopuolelle leirin", hänen pilkkaansa kantaen;

• Anonyymi00025

Seurakunnissa opetetaan, että seurakunta on kreikan kielessä ekkleesia eli suomeksi ulos kutsutut. Olet kuullut tämän opetuksen ja siksi sana tuli mieleesi. Jumalalla ei sen sanan kanssa ole mitään tekemistä...

• Anonyymi00027

Edellä juuri kirjoitin siitä, että mitä Raamattu siitä sanoo, mutta se näköjään meni kuuroille korville.

Toki ensin sinunkin tulisi ymmärtää se, että mikä ero on:

1) Raamatun ilmoittamalla Seurakunnalla !

Ja miten se siis eroaa näistä:

2) Ns. seurakunnista, jotka siis oikeasti Raamatun ilmoituksen mukaan ovat puolueita / eriseuroja / lahkoja !

Noista eriseuroista Raamattu kertoo jopa seuraavaa:

19 Mutta LIHAN TEOT ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, ERISEURAT, LAHKOT
        21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, EIVÄT PERI JUMALAN VALTAKUNTAA.

Ja myös tämä kuuluu samaan asiakokonaisuuteen:

14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
        15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
        16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
        17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
        18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".

• Anonyymi00032

En ole ikinä kuulut tuota Uloskutsutut sanaa. Ehkä liian pitkään rukoilin ja yöntunteina tuli tämä tiedon sana. Mitään muita sepustuksia en kuullut.

Mb_76

• Anonyymi00028

Room.14:23 Mutta joka siitä epäilee ja kuitenkin syö; se on kadotettu; sillä ei hän syönyt uskossa, mutta kaikki, mikä ei uskosta ole, se on synti. Biblia (1776)

• Anonyymi00035

Raamattu siis käyttää seurakunta-sanasta sanaa ekkleesia. Raamatun käännökset käyttävät muita nimityksiä, esimerkiksi Suomessa seurakunta sanaa.

• Anonyymi00036

Matt. 16:18. on ekkleesia.

• Anonyymi00041

Pitäisikö sun mielestä seurakunnan nimi nyt vaihtaa ekleesiaksi? Nyt se on elämänsana.

• Anonyymi00042

Raamatun seurakunnat nimettiin sen paikkakunnan tai sen kodin mukaan, jossa kokoonnuttiin.

Room.16
        1 Minä suljen teidän suosioonne sisaremme Foiben, joka on Kenkrean seurakunnan palvelija...
        5 ja seurakunnalle, joka kokoontuu heidän kodissansa...

1. Kor. 16:19
        Aasian seurakunnat tervehtivät teitä. Monet tervehdykset Herrassa lähettävät teille Akylas ja Priska sekä heidän kodissaan kokoontuva seurakunta.

2. Kor. 1:1
        Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, ja veli Timoteus Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle ynnä kaikille pyhille koko Akaiassa.

Kol. 4:15
        Tervehdys Laodikeassa oleville veljille ja Nymfalle sekä hänen kodissaan kokoontuvalle seurakunnalle.

1. Tess. 1:1
        Paavali ja Silvanus ja Timoteus tessalonikalaisten seurakunnalle Isässä Jumalassa ja Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa. Armo teille ja rauha!

2. Tess. 1:1
        Paavali ja Silvanus ja Timoteus tessalonikalaisten seurakunnalle Jumalassa, meidän Isässämme, ja Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.

Filem. 2
        ja Appialle, sisarellemme, ja Arkippukselle, taistelutoverillemme, ja sinun kodissasi kokoontuvalle seurakunnalle.

Ilm.1
        10 Minä olin hengessä Herran päivänä, ja kuulin takaani suuren äänen, ikäänkuin pasunan äänen,
        11 joka sanoi: "Kirjoita kirjaan, mitä näet, ja lähetä niille seitsemälle seurakunnalle, Efesoon ja Smyrnaan ja Pergamoon ja Tyatiraan ja Sardeeseen ja Filadelfiaan ja Laodikeaan".

• Anonyymi00043

Ekleesia on suomeksi seurakunta.

Kirkko-sanaa tai kirkon kaltaista Jumalan seurakuntaa ei esiinny Raamatussa. Se on antikristillisen Katolisen äitikirkon oma luomus.

• Anonyymi00066
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Ekleesia on suomeksi seurakunta.

Kirkko-sanaa tai kirkon kaltaista Jumalan seurakuntaa ei esiinny Raamatussa. Se on antikristillisen Katolisen äitikirkon oma luomus.

Näin se on
        Anonyymi00043.

Kaikki kirkon toiminta on myös sakramentalismia.

• Anonyymi00045

Kaapista ulos,selvä käsky helluntalaisille kaappihomoille.

• Anonyymi00046

Jeesus kuoli ulkopuolella leirin, ja kutsuu omiaan ulos uskonnollisuudesta elävään uskoon, esim. Luterilaisessa kirkosta, joka on luopunut Jumalan sanasta ja siihen liittyvästä opetuksesta

• Anonyymi00047

Ei mennä maailman menon mukaan. Hyvin raamatullinen termi uloskutsutut.

• Anonyymi00049

Itsellä on tullut unessa näitä muutamia tiedon sanoja. Esim. että tulee profeetta Inarin rannoilta. A-kirjaimen kun ottaa pois tästä Inari sanasta tulee sana Inri. Hiuksen hieno ero. Muitakin näkyjä on asian tiimoilta, mutta en avaa niitä tässä.

Mb_76

• Anonyymi00050
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Itsellä on tullut unessa näitä muutamia tiedon sanoja. Esim. että tulee profeetta Inarin rannoilta. A-kirjaimen kun ottaa pois tästä Inari sanasta tulee sana Inri. Hiuksen hieno ero. Muitakin näkyjä on asian tiimoilta, mutta en avaa niitä tässä.

Mb_76

Itse en halua elää siinä maailmassa, kun tämä Inarin miehen toiminta alkaa. Hänhän on se toinen säkkipukuinen. Toivottavasti olen silloin tekemässä puu-ja metallialan töitä taivaissa. Tosi tympeä ajatus, että päätyisi johonkin turvapaikkaan. Tämäkin on monen todellisuutta.

Mb_76

• Ulos kustut🍑💦🟡🧻🚽

• Anonyymi00051

Seurakunta tulee viimmeisinä aikoina jakaantumaan viisaisiin ja tyhmiin neitsyeisiin.
      Toiset odottavat Herran tulemusta ja toiset nukkuvat.
      Viisaat elävät pyhityksessä, eli ovat erottautuneet palvelemaan Jumalaa.
      Tyhmät taas kulkevat kahta tietä, tekevät syntiä tahallaan.
      Voi olla myös seurakunnan keskellä, että omat alkavat vainoamaan niitä, jotka etsivät pyhitystä.
      Silloin ei voi tehdä muuta, kuin erota seurakunnasta.
      Lähteä ulkopuolelle leirin.

• Anonyymi00052

Viisaat ja tyhmät neitsyet eroavat toisistaan siinä, että viisaat ostavat Jeesukselta, kun taas tyhmät ostavat Babylonin kauppiailta. Jos he ostaisivat Jeesukselta, niin olisivat oikeassa paikassa oikeaan aikaan.

Matt.25
        1 "Silloin on taivasten valtakunta oleva kymmenen neitsyen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät ylkää vastaan.
        2 Mutta viisi heistä oli tyhmää ja viisi ymmärtäväistä.
        3 Tyhmät ottivat lamppunsa, mutta eivät ottaneet öljyä mukaansa.
        4 Mutta ymmärtäväiset ottivat öljyä astioihinsa ynnä lamppunsa.
        5 Yljän viipyessä tuli heille kaikille uni, ja he nukkuivat.
        6 Mutta yösydännä kuului huuto: 'Katso, ylkä tulee! Menkää häntä vastaan.'
        7 Silloin kaikki nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon.
        8 Ja tyhmät sanoivat ymmärtäväisille: 'Antakaa meille ÖLJYÄNNE, sillä MEIDÄN LAMPPUMME SAMMUVAT'.
        9 Mutta ymmärtäväiset vastasivat ja sanoivat: 'Emme voi, se ei riitä meille ja teille. Menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.'
        10 MUTTA HEIDÄN LÄHDETTYÄÄN OSTAMAAN YLKÄ TULI ; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.
        11 Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!'
        12 Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/19437818/viimeinen-tuomio-ja-sen-perusteet

• Anonyymi00053

Sori, mutta nyt ei mennyt ihan oikein.

Luetko tuon kohdan:

Matt.25
        1 "Silloin on taivasten valtakunta oleva kymmenen neitsyen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät ylkää vastaan.
        2 Mutta viisi heistä oli tyhmää ja viisi ymmärtäväistä.
        3 Tyhmät ottivat lamppunsa, mutta eivät ottaneet öljyä mukaansa.
        4 Mutta ymmärtäväiset ottivat öljyä astioihinsa ynnä lamppunsa.
        !!!
        5 Yljän viipyessä tuli heille kaikille uni, ja he nukkuivat.
        !!!

Kaikille tuli uni, ei vain siis tyhmille.

Mihin tuo perustuu ?

Sana sanoo, että kun tulee YÖ, niin kukaan ei voi siinä pimeydessä enää työtä tehdä.

Eli lopun ajassa on mahdotonta enää tehdä työtä elopellolla, se menee pimeyden vuoksi mahdottomaksi.

Ja vasta sitten yösydännä ne viisaat kuulevat kutsun ja valmistautuvat, mutta noilta tyhmiltä siis puuttuu Öljy, joka on kuva Pyhästä Hengestä, eli nuo tyhmät ovat uudestisyntymättömiä, ilman Pyhää Henkeä, ja siksi Herra heille sanookin lopulta, että Hän ei tunne heitä / ei ole koskaan tuntenut.

Eli näistä samoista Hengettömistä tapauskovista siis on kyse:

21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi00054
    • Anonyymi00056

Jumalattomien kanssa ei pidä seurustella. 1. Korinttolaiskirje 5.

• Anonyymi00061

Väärin !

Ilosanomaa julistetaan juurikin vain Jumalattomille !

Mutta heidän kanssaan ei tule harjoittaa pyhien yhteyttä !

Eli Seurakuntaan eli pyhien yhteyteen ei ole asiaa uskosta osattomilla mutta heille tulee julistaa ilosanomaa.

• Anonyymi00064
        Anonyymi00061 kirjoitti:

Väärin !

Ilosanomaa julistetaan juurikin vain Jumalattomille !

Mutta heidän kanssaan ei tule harjoittaa pyhien yhteyttä !

Eli Seurakuntaan eli pyhien yhteyteen ei ole asiaa uskosta osattomilla mutta heille tulee julistaa ilosanomaa.

Ja sinäkö olet seurakunnan ovella tuomaroimassa kuka pääse sisälle ja kuka ei ?

• Anonyymi00062

Jumalattomat tulevat uskoon kun seurustelemme heidän kanssaan. Tai sitten meistä tulee uskomattomia ..

• Anonyymi00065

Kun seurustelette keskenänne, teistä tulee sisäsiittoisia ja aivopestyjä, kuten israelilaisista.

• Anonyymi00067

Jumalan sana on kokonansa totuus. Siinä pysymme, jos tahdomme olla mukana siinä joukossa, jonka Jeesus tulee hakemaan taivaaseen.

• Anonyymi00068

Itse en halua jäädä vaivan enkä vihan aikaan, vaan päätyä peremmille laitumille. Onneksi on vielä rauhan aikaa jäljellä. Tämäkin voi muuttua, kun arvaamaton naapuri riesana. Se turvapaikka elämä on kyllä survialisti elämää. Ehkä ei sovi minulle.

Mb_76

• Anonyymi00069
        Anonyymi00068 kirjoitti:

Itse en halua jäädä vaivan enkä vihan aikaan, vaan päätyä peremmille laitumille. Onneksi on vielä rauhan aikaa jäljellä. Tämäkin voi muuttua, kun arvaamaton naapuri riesana. Se turvapaikka elämä on kyllä survialisti elämää. Ehkä ei sovi minulle.

Mb_76

Jaa, kuitenkin elät vihan ajassa."suuri hätä on oleva maan päällä ja viha tätä kansaa, (Israelia) vastaan"

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      52
      1348
    2. Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan

Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt
      Kemi
      18
      1043
    3. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      93
      987
    4. Ajatuksia

Mitä ajatuksia hän herättää tänään?
      Ikävä
      77
      683
    5. Hei sinä rakas mies.

Milloinkaan kohdataan? Toivottavasti pian....❤️
      Ikävä
      37
      678
    6. Mille kirjaimelle

toivotat hyvää yötä , kuka on mielessäsi kun menet nukkumaan?
      Ikävä
      27
      480
    7. Katse

Miltä se tuntuu, kun hän katsoo sinua?
      Ikävä
      26
      451
    8. Nainen, miten suhtautuisit

Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?
      Ikävä
      53
      450
    9. Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki

Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.
      Ikävä
      16
      447
    10. Voitko kirjoittaa mulle tänne mies?

Jos täällä käyt? Ihan kaverimielessä, jos ei muuten? Haluaisin jutella sinun kanssa. Mulla on edelleen jotenkin niin h
      Ikävä
      30
      423
    Aihe