Oikeana helluntaina....

Anonyymi-ap

Mitä kieliä oikeana helluntaina Jerusalemissa puhuttiin ?
Eksytyksen henkeen kuuluu kuuluu amerikkalainen jäljittely.

35

<50

Vastaukset 35

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Jenkit ovat sotaisia maailman valloittajia ja haluavat hallita koko maailmaa.
      Lahkojen Babylon.

• Anonyymi00009

hah- hah- sanon minä .....

• Anonyymi00014
        Anonyymi00009 kirjoitti:

hah- hah- sanon minä .....

Kuinka monessa sodassa jenkit ovat olleet mukana ydinasepommituksensa jälkeen ?

Ei naarata 🤑🥺

• Anonyymi00019
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Kuinka monessa sodassa jenkit ovat olleet mukana ydinasepommituksensa jälkeen ?

Ei naarata 🤑🥺

Yhdysvallat täytti 250 vuotta ja sinä aikana se on ollut sodissa ja selkkauksissa 220 - 230 vuotta jossakin päin maailmaa. Rauhan vuosia on aika vähän.

• Anonyymi00002

Eivät kaikki henkivallat, ilmiöt, kokemukset ja manifestaatiot ole pyhiä.

• Anonyymi00003

Pyhää ei ole kuin kuvitteellinen parjaaminen. Omien olkinukkiensa parjaaminen.

Siinä pyhyys lepää.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Pyhää ei ole kuin kuvitteellinen parjaaminen. Omien olkinukkiensa parjaaminen.

Siinä pyhyys lepää.

Tuskin sotaisa ja maailmaa valloittava USA on olkinukke.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Tuskin sotaisa ja maailmaa valloittava USA on olkinukke.

palaa se sinunkin olki

• Anonyymi00004

Mikä on Amerikan kohtalo David Wilkersonin mukaan ?

+ Raamatun profetia

[5] Katso, minä käyn sinun kimppuusi, sanoo Herra Sebaot, nostan sinun liepeesi kasvojesi yli ja näytän kansakunnille sinun alastomuutesi, valtakunnille sinun häpeäsi. [6] Ja minä viskaan likaa sinun päällesi, häpäisen sinut ja panen sinut julkinähtäväksi.

• Anonyymi00007

Sopii hyvin aloitukseen....

• Anonyymi00006

aloittajalla on ongelma siellä päässä, eikä hän kykene jäsentämään montakertaa lainattua Raamattua päähänsä.

HÄN on jämähtänyt jopa trollauksen juoksuhautaansa.

Lue armolahjat osio. jos kykenet jäsentämään ja oppimaan.

• Anonyymi00010

parantumisen kieltä

Apt 5:16  Myöskin kaupungeista Jerusalemin ympäriltä tuli paljon kansaa, ja he toivat sairaita ja saastaisten henkien vaivaamia, ja ne kaikki tulivat parannetuiksi. 

Ja sitä kesti kaksi vuotta, niin että kaikki Aasian asukkaat, sekä juutalaiset että kreikkalaiset, saivat kuulla Herran sanan. Ja Jumala teki ylen voimallisia tekoja Paavalin kätten kautta, niin että vieläpä hikiliinoja ja esivaatteita hänen iholtansa vietiin sairasten päälle, ja taudit lähtivät heistä ja pahat henget pakenivat pois.
      (Apt 19:10-12)

Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. Ja

nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."

Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle. Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.
      (Mar 16:15-20)

• Anonyymi00012

Mutta mitä hengellisiin lahjoihin tulee, niin en tahdo, veljet, pitää teitä niistä tietämättöminä. Te tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin mykkien epäjumalien luo, miten vain tahdottiin. Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.

Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama; ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama; ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.

Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
        (1Ko 12:1-7)

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Mutta mitä hengellisiin lahjoihin tulee, niin en tahdo, veljet, pitää teitä niistä tietämättöminä. Te tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin mykkien epäjumalien luo, miten vain tahdottiin. Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.

Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama; ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama; ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.

Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
        (1Ko 12:1-7)

Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta; toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat

siinä yhdessä Hengessä;
        (1Ko 12:8-9)

toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä;

toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä. Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo. (1Ko 12:10-11)

Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin; sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä. Sillä eihän ruumiskaan ole yksi jäsen, vaan niitä on siinä monta.
        (1Ko 12:12-14)

• Anonyymi00015
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta; toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat

siinä yhdessä Hengessä;
        (1Ko 12:8-9)

toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä;

toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä. Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo. (1Ko 12:10-11)

Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin; sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä. Sillä eihän ruumiskaan ole yksi jäsen, vaan niitä on siinä monta.
        (1Ko 12:12-14)

Jos jalka sanoisi: "Koska en ole käsi, en kuulu ruumiiseen", niin ei se silti olisi ruumiiseen kuulumaton. Ja

jos korva sanoisi: "Koska en ole silmä, en kuulu ruumiiseen", niin ei se silti olisi ruumiiseen kuulumaton. Jos koko ruumis olisi silmänä, missä sitten olisi kuulo? Jos taas kokonaan kuulona, missä silloin haisti?

Mutta nyt Jumala on asettanut jäsenet, itsekunkin niistä, ruumiiseen, niinkuin hän on tahtonut. Vaan jos ne kaikki olisivat yhtenä jäsenenä, missä sitten ruumis olisi? Mutta nytpä onkin monta jäsentä, ja ainoastaan yksi ruumis.
        (1Ko 12:15-20)

• Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Jos jalka sanoisi: "Koska en ole käsi, en kuulu ruumiiseen", niin ei se silti olisi ruumiiseen kuulumaton. Ja

jos korva sanoisi: "Koska en ole silmä, en kuulu ruumiiseen", niin ei se silti olisi ruumiiseen kuulumaton. Jos koko ruumis olisi silmänä, missä sitten olisi kuulo? Jos taas kokonaan kuulona, missä silloin haisti?

Mutta nyt Jumala on asettanut jäsenet, itsekunkin niistä, ruumiiseen, niinkuin hän on tahtonut. Vaan jos ne kaikki olisivat yhtenä jäsenenä, missä sitten ruumis olisi? Mutta nytpä onkin monta jäsentä, ja ainoastaan yksi ruumis.
        (1Ko 12:15-20)

Silmä ei saata sanoa kädelle: "En tarvitse sinua", eikä myöskään pää jaloille: "En tarvitse teitä". Päinvastoin ne ruumiin jäsenet, jotka näyttävät olevan heikompia, ovat välttämättömiä; ja ne ruumiin jäsenet, jotka meistä ovat vähemmän kunniakkaita, me verhoamme sitä kunniallisemmin, ja niitä, joita häpeämme, me sitä häveliäämmin peitämme; mutta ne, joita emme häpeä, eivät sitä tarvitse.

Mutta Jumala on liittänyt ruumiin yhteen niin, että antoi halvempiarvoiselle suuremman kunnian, ettei ruumiissa olisi eripuraisuutta, vaan että jäsenet pitäisivät yhtäläistä huolta toinen toisestaan.
        (1Ko 12:21-25)

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Silmä ei saata sanoa kädelle: "En tarvitse sinua", eikä myöskään pää jaloille: "En tarvitse teitä". Päinvastoin ne ruumiin jäsenet, jotka näyttävät olevan heikompia, ovat välttämättömiä; ja ne ruumiin jäsenet, jotka meistä ovat vähemmän kunniakkaita, me verhoamme sitä kunniallisemmin, ja niitä, joita häpeämme, me sitä häveliäämmin peitämme; mutta ne, joita emme häpeä, eivät sitä tarvitse.

Mutta Jumala on liittänyt ruumiin yhteen niin, että antoi halvempiarvoiselle suuremman kunnian, ettei ruumiissa olisi eripuraisuutta, vaan että jäsenet pitäisivät yhtäläistä huolta toinen toisestaan.
        (1Ko 12:21-25)

Ja jos yksi jäsen kärsii, niin kaikki jäsenet kärsivät sen kanssa; tai jos jollekulle jäsenelle annetaan kunnia, niin kaikki jäsenet iloitsevat sen kanssa. Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä.
        (1Ko 12:26-27)

Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä. Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja?
        (1Ko 12:28-29)

Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään? Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.
        (1Ko 12:30-31)

osaako nyt aloittaja jäsentää asioita. opettele ensin käsittämään edellä oleva Sanan oppi, neuvo ja opetus

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Ja jos yksi jäsen kärsii, niin kaikki jäsenet kärsivät sen kanssa; tai jos jollekulle jäsenelle annetaan kunnia, niin kaikki jäsenet iloitsevat sen kanssa. Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä.
        (1Ko 12:26-27)

Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä. Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja?
        (1Ko 12:28-29)

Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään? Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.
        (1Ko 12:30-31)

osaako nyt aloittaja jäsentää asioita. opettele ensin käsittämään edellä oleva Sanan oppi, neuvo ja opetus

Sillä niinkuin meillä yhdessä ruumiissa on monta jäsentä, mutta

kaikilla jäsenillä ei ole sama tehtävä, niin me, vaikka meitä on monta, olemme yksi ruumis Kristuksessa, mutta itsekukin olemme toistemme jäseniä; ja

meillä on erilaisia armolahjoja sen armon mukaan, mikä meille on annettu; jos jollakin on profetoimisen lahja, käyttäköön sitä sen mukaan, kuin hänellä uskoa on; J

os virka, pitäköön virastaan vaarin; jos joku opettaa, olkoon uskollinen opettamisessaan; jos kehoittaa, niin kehoittamisessaan;

joka antaa, antakoon vakaasta sydämestä; joka on johtaja, johtakoon toimellisesti; joka laupeutta harjoittaa, tehköön sen iloiten. Olkoon rakkaus vilpitön, kammokaa pahaa, riippukaa hyvässä kiinni.

Olkaa veljellisessä rakkaudessa helläsydämiset toisianne kohtaan; toinen toisenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne.
        (Rom 12:4-10)

Tähän on porukan palstalla hyvä oppia, eli se- että ILMESTYSMAJAN, eli Tabernaakkelin ympärillä oli sukukunnittain teltat, eikä siellä pakkauduttu yhteen telttaan tappelemaan.

on meilläkin hyvin opeteltavaa- hoidetaan omaa HENGELLISTÄ KOTIA ja pidetään siitä huolta, eikä mennä naapuriin rähisemään.

Silloin Abram sanoi Lootille: "Älköön olko riitaa meidän välillämme, minun ja sinun, älköönkä minun paimenteni ja sinun paimentesi välillä, sillä olemmehan veljeksiä.

Eikö koko maa ole avoinna edessäsi? Eroa minusta. Jos sinä menet vasemmalle, niin minä menen oikealle, tahi jos sinä menet oikealle, niin minä menen vasemmalle."
        (1Mo 13:8-9)

• Anonyymi00020
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Sillä niinkuin meillä yhdessä ruumiissa on monta jäsentä, mutta

kaikilla jäsenillä ei ole sama tehtävä, niin me, vaikka meitä on monta, olemme yksi ruumis Kristuksessa, mutta itsekukin olemme toistemme jäseniä; ja

meillä on erilaisia armolahjoja sen armon mukaan, mikä meille on annettu; jos jollakin on profetoimisen lahja, käyttäköön sitä sen mukaan, kuin hänellä uskoa on; J

os virka, pitäköön virastaan vaarin; jos joku opettaa, olkoon uskollinen opettamisessaan; jos kehoittaa, niin kehoittamisessaan;

joka antaa, antakoon vakaasta sydämestä; joka on johtaja, johtakoon toimellisesti; joka laupeutta harjoittaa, tehköön sen iloiten. Olkoon rakkaus vilpitön, kammokaa pahaa, riippukaa hyvässä kiinni.

Olkaa veljellisessä rakkaudessa helläsydämiset toisianne kohtaan; toinen toisenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne.
        (Rom 12:4-10)

Tähän on porukan palstalla hyvä oppia, eli se- että ILMESTYSMAJAN, eli Tabernaakkelin ympärillä oli sukukunnittain teltat, eikä siellä pakkauduttu yhteen telttaan tappelemaan.

on meilläkin hyvin opeteltavaa- hoidetaan omaa HENGELLISTÄ KOTIA ja pidetään siitä huolta, eikä mennä naapuriin rähisemään.

Silloin Abram sanoi Lootille: "Älköön olko riitaa meidän välillämme, minun ja sinun, älköönkä minun paimenteni ja sinun paimentesi välillä, sillä olemmehan veljeksiä.

Eikö koko maa ole avoinna edessäsi? Eroa minusta. Jos sinä menet vasemmalle, niin minä menen oikealle, tahi jos sinä menet oikealle, niin minä menen vasemmalle."
        (1Mo 13:8-9)

Uudessa Testamentissa on yli 1000 - käskyä ja kehotusta... on hyvä oppia asioita

Olkaa keskenänne yksimieliset. Älkää korkeita mielitelkö, vaan tyytykää alhaisiin oloihin.

Älkää olko itsemielestänne viisaita. Älkää kenellekään pahaa pahalla kostako. Ahkeroikaa sitä, mikä on hyvää kaikkien ihmisten edessä. Jos mahdollista on ja mikäli teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa.

Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra".

Vaan "jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä, jos hänellä on jano, juota häntä, sillä näin tehden sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle". Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita sinä paha hyvällä.
        (Rom 12:16-21)

• Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Uudessa Testamentissa on yli 1000 - käskyä ja kehotusta... on hyvä oppia asioita

Olkaa keskenänne yksimieliset. Älkää korkeita mielitelkö, vaan tyytykää alhaisiin oloihin.

Älkää olko itsemielestänne viisaita. Älkää kenellekään pahaa pahalla kostako. Ahkeroikaa sitä, mikä on hyvää kaikkien ihmisten edessä. Jos mahdollista on ja mikäli teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa.

Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra".

Vaan "jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä, jos hänellä on jano, juota häntä, sillä näin tehden sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle". Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita sinä paha hyvällä.
        (Rom 12:16-21)

samasta suusta lähtee kiitos ja kirous. Näin ei saa olla, veljeni. Uhkuuko lähde samasta silmästä makeaa ja karvasta vettä?

Eihän, veljeni, viikunapuu voi tuottaa öljymarjoja eikä viinipuu viikunoita? Eikä myöskään suolainen lähde voi antaa makeata vettä. Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne?

Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä. Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.

Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta. Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.

Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele. Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.
        (Jak 3:10-18)

• Anonyymi00024
        Anonyymi00021 kirjoitti:

samasta suusta lähtee kiitos ja kirous. Näin ei saa olla, veljeni. Uhkuuko lähde samasta silmästä makeaa ja karvasta vettä?

Eihän, veljeni, viikunapuu voi tuottaa öljymarjoja eikä viinipuu viikunoita? Eikä myöskään suolainen lähde voi antaa makeata vettä. Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne?

Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä. Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.

Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta. Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.

Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele. Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.
        (Jak 3:10-18)

tämäkin on hyvä muistaa

Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.

Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi,

mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi. (1Ko 13:1-3)

Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;

kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.

Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista (1Ko 13:4-9)

Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista. Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on. Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
        (1Ko 13:10-12)

1Ko 13:13  Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus. 

näin sopii vaa'aita puheita, vaikka armolahjoista ...... ja pohtimisessa on myös se kielilläpuhuminen. ...... myös sellainen, jota ei muut ymmärrä, vaan Herra.
        Tämänmoinenkin kielilläpuhuminen on Raamatussa ja Raamatullinen.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00024 kirjoitti:

tämäkin on hyvä muistaa

Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.

Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi,

mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi. (1Ko 13:1-3)

Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;

kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.

Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista (1Ko 13:4-9)

Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista. Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on. Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
        (1Ko 13:10-12)

1Ko 13:13  Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus. 

näin sopii vaa'aita puheita, vaikka armolahjoista ...... ja pohtimisessa on myös se kielilläpuhuminen. ...... myös sellainen, jota ei muut ymmärrä, vaan Herra.
        Tämänmoinenkin kielilläpuhuminen on Raamatussa ja Raamatullinen.

Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa.

Sillä >>>>> kielillä puhuva<<<< ei puhu ihmisille, >>>>>vaan Jumalalle; <<<<< ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä >>>>>> hän puhuu salaisuuksia hengessä. (1Ko 14:1-2)<<<<<
        [ tällainenkin ihmeellisyys on kielilläpuhumista Raamattuun UT- puolelle kirjoitettu - eikös vain. ?]

Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi.

Kielillä puhuva >>>>rakentaa itseään,<<<< mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.
        (1Ko 14:3-4)

[ toimiiko teidän seurakunnissa tämä profetoimisen armolahja - jos ei, niin oletko pyytänyt rukouksessa mm. tällaista profetoimisen armolahjaa, näitähän pitää tavoitella Sanan mukaan ]

1Ko 14:5  Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta >>>>vielä mieluummin soisin teidän profetoivan;<<<<< sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu. 

[ts. profetoimisen suhteen se olisi seurakunnalle aivan mieluista- eikö vain Sanan mukaan.
        kiva kun aloittaja aloitti kielilläpuhmisesta- päästään näin tämänpäivän armolahjoihin, sillä PYHÄ HENKIHÄN se rakentaa seurakuntaa - sekä nyt puhutaan PYHÄN HENGEN armolahjoista.]

Jos minä nyt, veljet, tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja?

Niinhän on elottomain soittimienkin laita, huilujen tai kitarain: kuinka tiedetään, mitä huilulla tai kitaralla soitetaan, elleivät ne soi toisistaan erottuvin sävelin? Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun?
        (1Ko 14:6-8)

ts. jos palataan tuohon kielilläpuhumiseen, eikä ole selittäjään - vaitkoon seurakunnassa ja puhukoon rukouskammiossa.
        OLISIPA mielenkiitoista profetoimisen suhteen kuulla, mitä PYHÄ HENKI sanoittaisi meidän jokaisen oman seurakunnan Hengellistä tilaisuutta... eikös vain?

• Anonyymi00029
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa.

Sillä >>>>> kielillä puhuva<<<< ei puhu ihmisille, >>>>>vaan Jumalalle; <<<<< ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä >>>>>> hän puhuu salaisuuksia hengessä. (1Ko 14:1-2)<<<<<
        [ tällainenkin ihmeellisyys on kielilläpuhumista Raamattuun UT- puolelle kirjoitettu - eikös vain. ?]

Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi.

Kielillä puhuva >>>>rakentaa itseään,<<<< mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.
        (1Ko 14:3-4)

[ toimiiko teidän seurakunnissa tämä profetoimisen armolahja - jos ei, niin oletko pyytänyt rukouksessa mm. tällaista profetoimisen armolahjaa, näitähän pitää tavoitella Sanan mukaan ]

1Ko 14:5  Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta >>>>vielä mieluummin soisin teidän profetoivan;<<<<< sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu. 

[ts. profetoimisen suhteen se olisi seurakunnalle aivan mieluista- eikö vain Sanan mukaan.
        kiva kun aloittaja aloitti kielilläpuhmisesta- päästään näin tämänpäivän armolahjoihin, sillä PYHÄ HENKIHÄN se rakentaa seurakuntaa - sekä nyt puhutaan PYHÄN HENGEN armolahjoista.]

Jos minä nyt, veljet, tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja?

Niinhän on elottomain soittimienkin laita, huilujen tai kitarain: kuinka tiedetään, mitä huilulla tai kitaralla soitetaan, elleivät ne soi toisistaan erottuvin sävelin? Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun?
        (1Ko 14:6-8)

ts. jos palataan tuohon kielilläpuhumiseen, eikä ole selittäjään - vaitkoon seurakunnassa ja puhukoon rukouskammiossa.
        OLISIPA mielenkiitoista profetoimisen suhteen kuulla, mitä PYHÄ HENKI sanoittaisi meidän jokaisen oman seurakunnan Hengellistä tilaisuutta... eikös vain?

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

Maailmassa on, kuka tietää, kuinka monta eri kieltä, mutta ei ainoatakaan, jonka äänet eivät ole ymmärrettävissä. Mutta jos en tiedä sanojen merkitystä, olen minä puhujalle muukalainen, ja puhuja on minulle muukalainen.

Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja, niin pyrkikää seurakunnan rakennukseksi saamaan niitä runsaasti. (1Ko 14:9-12)

Tämän takia varmaan aloittaja viestii- että kielilläpuhuva on vaiettava- ellei kykene selittämään, onhan armolahjat käyttäjän hallinnassa... Voi vaieta

ja tämä varmaan oli aloittajan idea, olisi vain kertonut Sanan avulla tämän asian sisällön.

muutens- Heränneet Telppäsniityllä- mistä piispakin kertoo- 1700- luvulla puhuivat kielillä ja mitä siellä kaikkiaan tapahtui. oli PYHÄN HENGEN toimintaa. Muistokivikin on tapauksesta pystytetty paikalle. Tämä sivujuonteena.

Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää. Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön.
        (1Ko 14:13-14)

Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni. Sillä jos ylistät Jumalaa hengessä, kuinka oppimattoman paikalla istuva saattaa sanoa "amen" sinun kiitokseesi? Eihän hän ymmärrä, mitä sanot. Sinä kyllä kiität hyvin, mutta toinen ei siitä rakennu.
        (1Ko 14:15-17)

• Anonyymi00030
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

Maailmassa on, kuka tietää, kuinka monta eri kieltä, mutta ei ainoatakaan, jonka äänet eivät ole ymmärrettävissä. Mutta jos en tiedä sanojen merkitystä, olen minä puhujalle muukalainen, ja puhuja on minulle muukalainen.

Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja, niin pyrkikää seurakunnan rakennukseksi saamaan niitä runsaasti. (1Ko 14:9-12)

Tämän takia varmaan aloittaja viestii- että kielilläpuhuva on vaiettava- ellei kykene selittämään, onhan armolahjat käyttäjän hallinnassa... Voi vaieta

ja tämä varmaan oli aloittajan idea, olisi vain kertonut Sanan avulla tämän asian sisällön.

muutens- Heränneet Telppäsniityllä- mistä piispakin kertoo- 1700- luvulla puhuivat kielillä ja mitä siellä kaikkiaan tapahtui. oli PYHÄN HENGEN toimintaa. Muistokivikin on tapauksesta pystytetty paikalle. Tämä sivujuonteena.

Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää. Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön.
        (1Ko 14:13-14)

Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni. Sillä jos ylistät Jumalaa hengessä, kuinka oppimattoman paikalla istuva saattaa sanoa "amen" sinun kiitokseesi? Eihän hän ymmärrä, mitä sanot. Sinä kyllä kiität hyvin, mutta toinen ei siitä rakennu.
        (1Ko 14:15-17)

Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan; mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä. Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä. Laissa on kirjoitettuna:

"Vieraskielisten kautta ja muukalaisten huulilla minä olen puhuva tälle kansalle, eivätkä he sittenkään minua kuule, sanoo Herra". Kielet eivät siis ole merkiksi uskoville, vaan niille, jotka eivät usko;

mutta profetoiminen ei ole merkiksi uskottomille, vaan uskoville. Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne? (1Ko 14:18-23)

Mutta jos kaikki profetoisivat ja joku uskosta tai opetuksesta osaton tulisi sisään, niin kaikki paljastaisivat hänet ja kaikki langettaisivat hänestä tuomion, hänen sydämensä salaisuudet tulisivat ilmi, ja niin hän kasvoilleen langeten rukoilisi Jumalaa ja julistaisi, että Jumala totisesti on teissä.
        (1Ko 14:24-25)

Amen- rukoillaan jokainen kohdaltaan armolahjoista- tätä profetoimisen armolahjaa- seurakunnan siunaukseksi- eikös vain...... tavoitelkaa- kertoo Raamatun Sana.

Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.

Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön; mutta jos ei ole selittäjää,

niin olkoot vaiti seurakunnassa ja !!!! >>>>puhukoot itselleen ja Jumalalle.<<<<!!!
        (1Ko 14:26-28) tätä varmaan aloittaja tarkoitti- olisipa sen tuonut enemmän Sanan kautta julki, mitä Herra itse asiassa puhuu...... siitähän me olisimme tulleet siunatuksi.
        usko tulee Sanan kautta. Eikös vain?=

Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot; mutta jos joku toinen siinä istuva saa ilmestyksen, vaietkoon ensimmäinen. Sillä

te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta. Ja

profeettain henget ovat profeetoille alamaiset; sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa,
        (1Ko 14:29-33)

Aamen näin se on. Eiköhän tässä ollut avaukseen -kielilläpuhumiseen- armolahjoihin riittävästi näköalaa, mikä saa siunata jokaisen meidän seurakuntia - HERRAN huoneita, kunhan ME NIITÄ HERRAN armolahjoja janota ja eletään PYHÄN HENGEN johtamana seurakunnissamme.

HERRA JAKAA- ja me olemme astioita- kukin.

• Anonyymi00011

Mikä on Suomen kohtalo ?

Kohtalo on Stubin ja Trumpin käsissä.

Venäjältä loppuu ammukset kahdessa viikossa jne.
      Joten soitellen lähdettiin sotaan, karttojakin julkaistiin miten Venäjä pikotaan palasiksi ja jaetaan palkkioiksi osallistujille.
      Vetäytyville firmoille luvattiin valtaisat tuotot uudessa alusmaassa.
      Joko meillä myönnettäisiin että ei tullut saalista tälläkään kertaa.

• Anonyymi00022

Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa; ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli heidän puhuvan hänen omaa kieltänsä. Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia? Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet? Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa ja Kappadokiassa, Pontossa ja Aasiassa, Frygiassa ja Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla, ja täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset, kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."

Ainakin kaikki kielet oli ymmärrettäviä, Helluntalaisten kielilläpuhujat eivät puhu ainakaan mitään tunnistettavaa kieltä.

• Anonyymi00023

Onneksi Raamattu on käännetty ajat sitten jo Suomen kielelle, eikä sitä tarvitse lukea kuin pikkulapsille.

Eikä muutoinkaan yrittää opettaa kuin typerys.

• Anonyymi00025

Helluntaikaisuus tulee alkusanasta helluntai.
      Amerikkalaisten vapaamuurareiden keksintöä 120 vuotta sitten se toinen parempi ja oikeampi "helluntai".

Viisas varoo jenkkieksytyksiä.

• Anonyymi00026

Toiseen valheapostoliseen helluntailaisuuteen kuuluu myös homoseksuaalisuus ja hurmahenkisyys.

• Anonyymi00028

Henkivallat eivät kaataneet ihmisiä oikeana Raamatun helluntaina.

Mitä luikerteleva lahkopastori sanoo tähän ?

• Anonyymi00031

Mitä sekoiluja Azussassa oli kun "pastori" istui kokouksessa pahvilaatikko päässä ?

• Anonyymi00032

Eikä lapsille pidä homoutta opettaa vaikka miten itseään kiinnostaa.

• Anonyymi00033

helluntailiike on paha henkivalta ja heresia

• Anonyymi00034

Ilm.18:4
      Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, hänen vitsauksistansa."

Helluntailaisuus ei hyväksy Jumalan lakia.
      Kyse on laittomuudesta,
      "ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä."

• Anonyymi00035

Nyt laittoi sapatisti laittomuus vaihteen päälle.

Se on tie helvettiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on suurin syy

Ettet halunnut minua?
      Ikävä
      119
      783
    2. Poliisin potkija

Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.
      Haapavesi
      20
      716
    3. Mikä on ollut

Ihanin kohtaamisemme?
      Ikävä
      39
      685
    4. Sinä mies olisit

ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s
      Ikävä
      32
      639
    5. Miksi jätit minut

Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?
      Ikävä
      38
      567
    6. Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se

Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?
      Ikävä
      63
      526
    7. kehtaisitko esitellä kaivattusi

läheisillesi? 🤔
      Ikävä
      34
      525
    8. Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella

Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?
      Ikävä
      50
      519
    9. Kaipaatko vielä exää?

Jos olet ihan rehellinen
      Ikävä
      76
      517
    10. Mitä haluaisit

Sanoa itsellesi juuri nyt?
      Ikävä
      63