Köyhä ennakoi ja vinkkejä

Anonyymi-ap

Olen pitkäaikaistyötön ja tulen olemaankin, kunnes saan kälyn eläkkeen.
Onneksi asun nyt paikassa, jossa kaupat ja palvelut ihan vieressä.
Köyhä lukee uutisia: vuosi, ennenkuin nuo kelan asumistukirajat tuli, aloin etsimään uutta asuntoa. Ihme kävi, palvelut parani, vuokra tippui satasella ja kela maksoi muuton. Temusta nyt tilattu reippaasti ennen veroa, ei krääsää vaan tarvittavia, esim. sätkäpaperit (ei tartte alkaa sanomaan mitää röökinpoltosta)
Köyhä kyttää tarjouksia tiukasti. Nyt menossa suorapalvelu vuodeksi HBO 3,50e kk
Köyhä suunnittelee: 2kk ostan ruokaa kaapit ja pakastin täyteen, tarjouksista tietysti. Kolmantena kuukautena en tarvitse ruokaa kaupasta, vaan voin hankkiakin jotain. Ostin juuri mattopesurin.
Olen tehnyt päätöksen, että leipää ja lihaa ostan vain leimalla. Näin mennyt nyt 2 kk, eli onnistuu.
Mutta tämä vaatii todellakin metsästäjä-keräilijä luonteen.

12

107

Vastaukset 12

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Olen pitkä-aikais eläkeläinen.
      tuli myöntö jo 20v sitten 35 vuotiaana.
      Mitään et maha et mitään!

• Anonyymi00003

Minkäs takia saat kälyn eläkkeen? Eikö käly itse tarvitse eläkettään, vai mikä kuvio kyseessä?

• Anonyymi00008

Kuka edes huolii kälyn kälystä eläkettä. Eihän se riitä elinkuluihin.
        Niinpä minäkin päätin tilata itselleni sellaisen keskivertoeläkkeen, sillä
        sen kanssa pärjäilee ihan mukavasti sinne oman elämän tappiin asti.
        Jemmarahaakin kertyilee pikku hiljaa niin että yllätysmenot on helppo
        kellistää vailla huolia siitä. että kuukauden budjetti häiriintyisi.
        Pitkän tähtäimen suunnittelu on tärkeää ja se luo perustan sille että
        maksan mm. taloyhtiön remontin kertamaksulla pois.

• Anonyymi00004

Lähes 40 % nousu alle 35-vuotiaiden hakemiin eläkkeisiin – ”Miten nuorten mielenterveys kestää työelämään pääsyn vaikeudet?”

• Anonyymi00005

Tarkalla suunnitelulla ja taloudenpidolla pärjää kyllä yllättävänkin hyvin. Ja kun viitsii vähän ennakoida tulevaa lisäksi, niin silläkin saa säästettyä rahaa muuhun käyttöön.
      Tosta nikotiininkäytöstä on sinänsä turha mussuttaa mitään, maailmassa on paljon muutakin yhtä turhaa.
      Itse aikanaan vaihdoin röökin niksapusseihin ja niistäkin olen saanut käyttöä vähennettyä. Mutta tein sen, kun niitä sai vielä tilata netistä vapaasti ja laillisesti ilman määrä rajoituksia, että timasin viimeisen erän aika ison silloin, kun tulu eka tiedotus että ne siirtyy tupakkaverotuksen piiriin ja nettitilaus tulee jossain vaiheessa laittomaksi&kauppojen tiskihinnat nousevat. Säästyi aika isokin summa, kun tilasin yli puolen vuoden satsin ja yksikköhinnaksi tuli muistaakseni noin 3,50€/prk/pussi. Kaupassa purkkihinta oli jo reilu vitosen.
      Olen läyttänyt samaa metodia muuhunkin.
      Puhelin on 4G-luuri, normihinnallakaan ei olisi ollut kallis mutta tarjouksesta sai 49€, eli liki puolta galvemmalla normihinnasta. Liityymän sain muljattua halvemmaksi vielä jonain asiakasetutarjouksena, 18,99€/kk ensi kesään asti. Riittävän halpa mulle, kuitenkin rajaton netti ja muut sekä liittymän tehot riittää tod hyvin mulle. Lapulla kanssa ostan paljon ruokaa jemmaankin ja tarjouksista myöskin. Sekä muut, hygieniatuotteet, pyykinpesuaineet, veskipaprut ym. Ja jemmaan jääneestä rahadta ostan sit tarvittaessa mitä tarvitsen.

• Anonyymi00006

Se tosin mulla on, etten viitsi maksaa edes muutamaa euroa HBO:sta tai muistakaan. Leffat ja kiejat riittää mulle ja niitä saa ilmaiseksi lainata lähikirjastosta.

• Anonyymi00007

Ostoissa ne säästöt syntyvät . Sen vuoksi pitää olla sitä jemmarahaa millä
      rohmuta edullisia ostoja kaappeihinsa kuten halpa kahvi + muut.
      Usein saa haalittua seuraavan puolen vuoden tarpeen kasaan varastoksi,
      niin sen jälkeen ei tarvitse ostella kuin silloin kun halpoja eriä löytyy.
      Näinhän ne tukkukaupatkin tekee.

• Anonyymi00009

Ei toi nyt oikeen että lorvitaan asenteella mä tässä vaan oon nii pitäisi ohjata työtoimintaan yhteiskunnan hyväksi.Jos ei mukamas huvita tehdä mitään ni eipä sitä rahaakaan sitten paljon.

• Anonyymi00010

Temusta älä tilaa. Mikä järki tilata tavaraa joka voi olla täyttä paskaa? Hae kivijalkakauppojen tarjouksua, näet heti laadun.

• Anonyymi00011

Köyhän ei kannata ostaa mitään jostain Kiinasta suoraan.
        On totta että Kiinasta kaikki tulee mutta kun itse tilaa ulkoisesti saman tuotteen mitä liike myy ei olekaan enää sama sisäisesti. Elektroniikassa komponentit ja liitokset on täyttä kuraa kun ei tarvitse noudattaa mitään sääntöjä. Maahantuoja kun tilaa niin heiltä kysytään että pitääkö täyttää jotain direktiivejä. Yksityiseltä ei tällaista kysytä ja vaikka kysyttäisiin niin sitä kukaan halua koska on kalliimpi.

Ihan sama asia on ostaa huonekalut Ikeasta jotka kestää vuoden tai sitten ostaa laatua laadukkaasta huonekaluliikkeestä paljon kalliimmalla jotka kestää vuosikymmeniä.

Köyhä saa olla muttei tyhmä.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Köyhän ei kannata ostaa mitään jostain Kiinasta suoraan.
        On totta että Kiinasta kaikki tulee mutta kun itse tilaa ulkoisesti saman tuotteen mitä liike myy ei olekaan enää sama sisäisesti. Elektroniikassa komponentit ja liitokset on täyttä kuraa kun ei tarvitse noudattaa mitään sääntöjä. Maahantuoja kun tilaa niin heiltä kysytään että pitääkö täyttää jotain direktiivejä. Yksityiseltä ei tällaista kysytä ja vaikka kysyttäisiin niin sitä kukaan halua koska on kalliimpi.

Ihan sama asia on ostaa huonekalut Ikeasta jotka kestää vuoden tai sitten ostaa laatua laadukkaasta huonekaluliikkeestä paljon kalliimmalla jotka kestää vuosikymmeniä.

Köyhä saa olla muttei tyhmä.

Ja paras tuote on tietenkin sellainen mitä ei osta.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Ja paras tuote on tietenkin sellainen mitä ei osta.

Apina

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä Yllätti

Kaivatussasi?
      Ikävä
      205
      2019
    2. Ei enää ulkoteltta ruokaa.

Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,
      Kuhmo
      48
      1166
    3. Jos sussa toisessa on yhtään miestä

Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te
      Ikävä
      173
      1065
    4. Se katse...

Täynnä rakkautta. Kunpa olisin tajunnut.
      Ikävä
      81
      966
    5. En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen

Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää
      Ikävä
      56
      861
    6. 69
      772
    7. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      99
      752
    8. Mitä eroavaisuuksia sinulla on

kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?
      Ikävä
      77
      727
    9. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      337
      667
    10. Onnettomuus

Olivatko paikkakuntalaisia, jotka menehtyivät?
      Virrat
      26
      651
    Aihe