Opillinen kysymys

Anonyymi-ap

Tällä palstalla saattaa olla Raamatun lukijoita, joiden ymmärryksen Jeesus on avannut käsittämään Kirjoituksia, ja joita Pyhä Henki johdattaa.
En ole itse kyennyt ymmärtämään, mitä merkitsee Ilmestyskirjan 1 luvun jakeessa 16 mainitut 7 tähteä, joista sanotaan 20. jakeessa, että "ne seitsemän tähteä ovat ovat seitsemän seurakunnan enkelit". Ja sitten kerrotaan Ilm. luvuissa 2-3 , että näille mainituille seitsemälle seurakunnalle osoitetut kirjeet osoitettiin kunkin seurakunnan enkelille.

Mitä tarkemmin sanottuna nämä seurakunnan "tähdet", "enkelit" ovat?

Tutkija

40

114

Vastaukset 40

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Enkelit=lähettiläät

• lähettiläs,
      sananpalvelija,
      seurakunnan johtaja

• Anonyymi00010
        UUSI

Seurakunnan johtaja on Jeesus!

• UUSI
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Seurakunnan johtaja on Jeesus!

"Minä, Jeesus,
        lähetin enkelini todistamaan
        näitä teille seurakunnissa.
        Minä olen Daavidin juurivesa
        ja hänen suvustansa,
        se kirkas kointähti."
        (Ilm 22:16)

• Anonyymi00002

Et.Koreassa oli maailman suurin helluntaiseutakunta, jonka johtaja Yonky Cho tuomittiin 4 v. vankilaan.

• Anonyymi00017
        UUSI

Cho oli taitava ihmisten rahojen kerääjä.

• Anonyymi00003

"Enkelit" eivät Raamatun mukaan ole mitään moraalisia esikuvia. Ne ovat mukana esimerkiksi esikoisten joukkotappamisessa Egyptissä ja Sodoman tapahtumissa, joissa Lootin tyttärien uhraamista väkijoukolle ei tuomita. Jos ihminen tekisi vastaavaa nykyään, puhuttaisiin lasten tappamisesta ja seksuaalisen väkivallan hyväksymisestä. Ei pyhyydestä.

• Anonyymi00004

Helluntailaisten kannattaisi miettiä oman lahkokuntansa perustajien Parhamin ja Olsenin edesottamuksia.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Helluntailaisten kannattaisi miettiä oman lahkokuntansa perustajien Parhamin ja Olsenin edesottamuksia.

Valit. 5:7

Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.

• Anonyymi00012
        UUSI
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.

Luterilaisten oppi perisynnistä on Jumalan pilkkaa: Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
        Jumala on oikeudenmukainen ja pyhä, niin ettei ketään rangaista toisen synneistä, vaan itse kukin saa palkan omien tekojen mukaisesti.
        Sen sijaan luterilaiset puhuvat toiselta peritystä synnistä ja perityn synnin rangaistuksesta ja perityn synnin poistamisesta.
        Luterilaisuus on Jumalan pilkkaa. vaan jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden. Jokaiselta ihmiseltä, joka syö raakoja rypäleitä, heltyvät hänen omat hampaansa.
        Mikä teillä on, kun te lausutte tätä pilkkalausetta Israelin maasta: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät'

• Anonyymi00015
        UUSI
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Luterilaisten oppi perisynnistä on Jumalan pilkkaa: Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
        Jumala on oikeudenmukainen ja pyhä, niin ettei ketään rangaista toisen synneistä, vaan itse kukin saa palkan omien tekojen mukaisesti.
        Sen sijaan luterilaiset puhuvat toiselta peritystä synnistä ja perityn synnin rangaistuksesta ja perityn synnin poistamisesta.
        Luterilaisuus on Jumalan pilkkaa. vaan jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden. Jokaiselta ihmiseltä, joka syö raakoja rypäleitä, heltyvät hänen omat hampaansa.
        Mikä teillä on, kun te lausutte tätä pilkkalausetta Israelin maasta: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät'

Kaikilla kirkkokunnilla on yksi johtaja. Niiden yhteinen enkelijohtaja on paavi. Se on Jumalan pilkkaa.

• Anonyymi00024
        UUSI

"Enkelit" eivät Raamatun mukaan ole mitään moraalisia esikuvia. Ne ovat mukana esimerkiksi esikoisten joukkotappamisessa Egyptissä ja Sodoman tapahtumissa,

Minkä esikoisten,pahaa vastaan Enkelit ovat Isän.
        Sodoma oli pervohuora paikka,eikö?
        Tollaset esikoiset pitää hävittääkin.

• Anonyymi00025
        UUSI
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Ja ei käy,minä en kanna. Vitut välitän heidän synneistään.
        Tiedän mitä tarkoitetaan mutta en todellakaan,olen uusi luotu !

• UUSI
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Haiskahdat sekundajuutalaiselta.👃✡️

• Anonyymi00026
        UUSI
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Kaikilla kirkkokunnilla on yksi johtaja. Niiden yhteinen enkelijohtaja on paavi. Se on Jumalan pilkkaa.

Kappas joka kumartaa pää pedofiilia,saastaisen kirkon pääjepppe.
        Se paavi ei ole mikään enkeli vaan ihminen,typerä ihminen osin.
        Onneksi en kunnioita kirkkoja,en luterilasuuden pride tai katolin pedoa,ortodoksi venäjää mutta Kreikkalaista Ortokdsia kunnioitan.

• Anonyymi00028
        UUSI
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Luterilaisuus on Pride ja rokkia kirkossa.Hulluja pappeja tai mitä media vaatii,että sairas kirkko on uutissa.
        Islam myöntein vaikka Islam tappaisi heti heidät jos pystyisi.
        Tälle Islam saatanalle he ovat kääntäneet toisen posken ja Pridelle.

• Ne on niitä rock' n' roll tähtiä. 🎼🎸🎵🎶🎸🎵🎶🥁🎵🎶🎹🎵🎶🎷🎵🎶⭐️🌟✨️👍

• Anonyymi00027
        UUSI

Sinua kiinostaa Isä,Jeesus ja pyhä henki.Tule mukaan miten halua,kunhan uskot Rakkautteen !

• UUSI
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Sinua kiinostaa Isä,Jeesus ja pyhä henki.Tule mukaan miten halua,kunhan uskot Rakkautteen !

Yeah baby!🧔‍♀️☮️👍

• Anonyymi00006

Jotkut opettavat, että tähdet, enkelit (kreik agelos= sanansaattaja) tarkoittavat siinä yhteydessä seurakunnan vanhimmistoa. Jos tuo virka annettaisiin yhdelle seurakunnan johtajalle, olisi se ihmisen korottamista TÄHDEKSI. Vanhimmisto on sopivampi kohde omistaa seurakunnan tähden virka. Ja Jeesus pitää kädessään niitä tähtiä. Ilm. 1:16. Heidän turvanaan on siis seurakunnan Ylipaimen Jeesus.

• Anonyymi00011
        UUSI

Enkelit olivat sanansaattajia: "Kirjoita kirjaan, mitä näet, ja lähetä niille seitsemälle seurakunnalle"... "Efeson seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän...

• Anonyymi00007

Kuka tietää? Ilmestyskirjalle on niin monta eri selitystä, että kannattaako tuota edes lukea saati alkaa enemmän pohtimaan. Sen näkee sitten mitä tulee tapahtumaan ei niihin kuitenkaan voi vaikuttaa joten parempi on elää tässä hetkessä eikä miettiä mitä tuleman pitää. Se tapahtuu mikä tulee tapahtumaan.

• Anonyymi00008
      UUSI

Näiltä sivuilta et tule löytämään oikeaa vastausta kyseiseen kysymykseen siitä minä olen melko vakuuttunut.

• Anonyymi00009
        UUSI

Täällä vain intoillaan amerikan homoista, väheksytään Paavalia ja ollaan pitävinään lait.

• Anonyymi00022
        UUSI

Pitäisikö asiaa kysyä tekoälyltä?

• Anonyymi00013
      UUSI

Helluntaiseurakunnat ovat ottaneet ns. menestysteologeilla opin yhdestä seurakunnan johtajasta. Yhden johtajan seurakuntamallia on perusteltu nimen omaan Ilmestyskirjan maininnalla seurakuntien enkelistä.
      Alkuseurakunnassa vanhimpia oli aina useita. "hän lähetti sanan Efesoon ja kutsui tykönsä seurakunnan vanhimmat...kutsukoon tykönsä seurakunnan vanhimmat...että asettaisit, niinkuin minä sinulle määräsin, joka kaupunkiin vanhimmat,
      Johannes katsonut hyvällä yhden henkilön pyrikimystä johtajaksi: minä kirjoitin seurakunnalle; mutta Diotrefes, joka haluaa olla ensimmäinen heidän joukossaan, ei ota meitä vastaan.
      Sentähden minä, jos tulen, muistutan hänen teoistansa, mitä hän tekee, kun pahoilla sanoilla meistä juoruaa; ja vielä siihenkään tyytymättä, hän ei itse ota veljiä vastaan, vaan estää niitäkin, jotka tahtovat sen tehdä, ja ajaa heidät pois seurakunnasta.

• Anonyymi00014
        UUSI

Juuri näin käsitän sen.
        Siis vanhimmisto on tuo Ilm. 1 luvun mainitsema enkeli, tähti.

• Anonyymi00016
      UUSI

Jokaisella seitsemästä seurakunnasta on 7 pyhää henkeä. Ne ovat oikeassa kädessä jonka kautta niitä vuodatetaan seurakunnan jäseniin. Ja nuo jäsenet muuttuu ikään kuin enkeleiksi. He heissä olevan Pyhän Hengen välityksellä toteen laittaa Ilmestyskirjan ja muita pyhiä kirjoituksia.

Myös Kalevalassa on sanonta Suomeen tulevia muukalaisia koskeva " tulkaatte tähtiä tähyämään ja Otavaa oppimaan. " Otava tarkoittaa seitsemää Pyhää Henkeä.

Ne jotka saa Pyhää Henkeä jopa tietämättään sitä itse kuin enkelit palvelee Herraa kirjoitusten täytön suhteen ja muutenkin.

• Anonyymi00018
      UUSI

Luuk.17:20 Pharisealaiset kysyivät häneltä: koska Jumalan valtakunta olis tuleva? Vastasi hän heitä ja sanoi: ei Jumalan valtakunta tule niin, että se taidettaisiin nähdä. Biblia (1776)

• Anonyymi00019
      UUSI

Ilm.16:1 Ja minä kuulin suuren äänen templistä sanovan seitsemälle enkelille: menkäät ja vuodattakaat Jumalan vihan maljat maan päälle! Biblia (1776) Ilm.15:1. 15:7.

• Anonyymi00020
      UUSI

Ilm.14:10 Sen pitää myös Jumalan vihan viinaa juoman, selkiää viinaa, joka hänen vihansa maljaan kaadettu on; ja häntä pitää tulella ja tulikivellä pyhäin enkelitten edessä ja Karitsan edessä vaivattaman. Biblia (1776) 1Moos.19:24. Ps.75:9. JJes.34:10. 51:17. Jer.25:15. Hes.23:33. 38:22.

• Anonyymi00021
      UUSI

Ilm.3:7 Ja Philadelpian seurakunnan enkelille kirjoita: näitä sanoo se Pyhä, se totinen, jolla on Davidin avain, joka avaa ja ei yksikään sulje, joka sulkee ja ei yksikään avaa. Biblia (1776) Jes.22:22. Matt.16:19. 18:18. Joh.20:23.

• Anonyymi00023
      UUSI

Matt.15:37 Ja he söivät kaikki ja ravittiin, ja ottivat ylös mitä liiaksi jäi, seitsemän täysinäistä koria muruja. Biblia (1776) 2Kun.4:42-44.

• Anonyymi00029
      UUSI

2Moos.10:1 Ja Herra sanoi Mosekselle: mene Pharaon tykö: sillä minä paadutin hänen ja hänen palveliainsa sydämet, tehdäkseni nämät minun ihmeeni, heidän seassansa. Biblia (1776)

• Anonyymi00030
      UUSI

Matt.14:21 Mutta niitä, jotka olivat syöneet, oli lähes viisituhatta miestä, ilman vaimoja ja lapsia. Biblia (1776)

• Anonyymi00031
      UUSI

Onhan siinä Raamatun mielikuvitustarinoiden kokoelmassa totta tosiaan monenmoista satuolentoa ja niiden toilailuja.

• Anonyymi00032
      UUSI

Matt.15:38 Mutta niitä jotka söivät, oli neljätuhatta miestä, ilman vaimoja ja lapsia. Biblia (1776)

• Anonyymi00033
      UUSI

2Moos.4:21 Ja Herra sanoi Mosekselle: katso, koskas tulet Egyptiin jällensä, ettäs teet ne ihmeet Pharaon edessä, jotka minä olen antanut sinun kätees. Ja minä paadutan hänen sydämensä, ja ei hän päästä kansaa. Biblia (1776)

• Anonyymi00034
      UUSI

2Moos.7:3 Mutta minä tahdon paaduttaa Pharaon sydämen, ja tehdä monta minun ihmettäni ja tunnustähteäni Egyptin maalla. Biblia (1776)

• Anonyymi00035
      UUSI

2Moos.30:15 Varallisen ei pidä siihen lisäämän, ja köyhän ei pidä vähentämän puolesta siklistä, koska he antavat Herralle ylennysuhrin teidän sieluinne sovinnoksi. Biblia (1776)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä on kaivattusi

Nimen kolme ensimmäistä kirjainta Mar....
      Ikävä
      88
      1338
    2. Minkä ikäinen on kaivattusi

ja sinä? Vai tiedätkö hänen ikää?
      Ikävä
      59
      1081
    3. Milloin olette

Nähneet viimeksi kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      65
      931
    4. Ei kai nyt kukaan oikeasti kuvittele, että hallitus eroaisi Garden Helsingin takia?

Ongelmanahan tässä kuitenkin on se, että mitään tavallisuudesta poikkeavaa ei ole tapahtunut. Joten mikä se eroperuste
      Maailman menoa
      160
      812
    5. Välillä tulee haikeus

Et kaikki päättyi näin. Etten saanut vastauksia. Ei meitä oltu tarkoitettu. Niin se vain on.
      Ikävä
      57
      613
    6. Tunteilla leikkiminen

Oletko leikkinyt kaivattusi tai jonkun kiinnostuneen tunteilla, pelannut jotain peliä tai pelleillyt asioilla? Miksi?
      Ikävä
      96
      582
    7. Oothan sä erilainen mies

Kaikintavoin. Ikävä kyllä en tunnistanut sitä seikkaa aikoja sitten, ja nyt olen armottoman rakastunut. Olen vaan ❤️
      Ikävä
      34
      556
    8. kaikkea sitä onkin tullut

valehdeltua 🤣🤣🤣🤣🤣 ja nainen uskoo kaiken 🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      77
      548
    9. El Khamenein arkku K-Kaupan autossa?

Kyllä kauppias hoitaa?
      Maailman menoa
      75