JOKA TEKEE SAPATTINA TYÖTÄ, OLKOON KIROTTU. MINÄ KÄSKEN TEITÄ MENEMÄÄN SEURAKUNNAN KOKOUKSEEN JA PITÄMÄÄN HERRAN PÄIVÄN PYHÄNÄ, ILMAN MINKÄÄN LAISTA TYÖTÄ.
ÄLKÄÄ OLKO JOUTILAINA, ÄLKÄÄKÄ KÄYTTÄKÖ AIKAANNE VÄÄRIN KESKITTYMÄLLÄ YLELLISYYKSIIN, AINEELLISEEN ARVOKKUUTEEN JA TURHAMAISIIN VAATTEISIIN, SILLÄ MINÄ OLEN SÄÄTÄNYT SEN LEVON PÄIVÄKSI.
MINÄ TAHDON SEN PÄIVÄN PIDETTÄVÄN PYHÄNÄ, ETTÄ TEIDÄN SYNTINNE ANNETTAISIIN ANTEEKSI.
ÄLKÄÄ RIKKOKO MINUN KÄSKYJÄNI VAAN TARKKAILKAA, JA PITÄKÄÄ NE.
NE OVAT KIRJOITETUT MINUN OMALLA KÄDELLÄNI JA PUHUTTU MINUN OMALLA SUULLANI.
ÄLKÄÄ MENKÖ SINNE KOKOUKSEEN YKSIN, VAAN OTTAKAA MYÖS PALVELIJANNE JA PALVELIJATTARENNE MUKAAN.
TARKKAILKAA MINUN SANOJANI JA OPPIKAA MINUN KÄSKYNI!
PÄÄTTÄKÄÄ TYÖNTEKO KUUDENTENA PÄIVÄNÄ, ILTAPÄIVÄLLÄ KUUDELTA, KUN SAPATTIIN VALMISTAUTUMISEN HETKI KOITTAA.
NEUVON TEITÄ PAASTOAMAAN VIITENÄ PÄIVÄNÄ VIIKOSSA, ALKAEN PITKÄPERJANTAINA JA JATKUEN NELJÄNÄ SEURAAVANA PERJANTAINA, MUISTAAKSENNE NIITÄ VIITTÄ HAAVAA, JOTKA MINÄ SAIN TEIDÄN TÄHTENNE, JA KOKO IHMISKUNNAN TÄHDEN.
TEIDÄN TULEE AHKERASTI JA RAUHALLISESTI TEHDÄ TYÖTÄ SILLÄ OMALLA PAIKALLANNE, JOHON JUMALAN ON TEITÄ KUTSUNUT. RAKASTAKAA TOINEN TOISTANNE, JA LAITTAKAA NE, JOITA EI OLE KASTETTU, TULEMAAN KOKOUKSEEN JA OTTAMAAN VASTAAN PYHIÄ SALAISUUKSIA, KASTE JA EHTOOLLINEN, ETTÄ HEISTÄ TULISI SEURAKUNNAN JÄSENIÄ. TEKEMÄLLÄ SEN, MINÄ ANNAN TEILLE PITKÄN ELÄMÄN JA PALJON SIUNAUKSIA, TEIDÄN MAANNE KUKOISTAA JA TUOTTAA RUNSAUTTA. MINÄ LOHDUTAN TEITÄ SUURIMMASSA KIUSAUKSESSA, JA VARMAA ON, ETTÄ JOKA TEKEE VASTOIN TÄTÄ, ON OLEVA KIROTTU.
MINÄ LÄHETÄN SYDÄMEN PAATUMUKSEN HEIDÄN YLLEEN, KUNNES HEIDÄT ON KULUTETTU, ERITYISESTI NE PAATUNEET JA KATUMATTOMAT, JOTKA EIVÄT USKO.
JOKA AVUSTAA KÖYHIÄ, EI JÄÄ PALKKAANSA VAILLE.
MUISTAKAA PITÄÄ SAPATTI PYHÄNÄ, SILLÄ MINÄ OLEN VALINNUT SEN SEITSEMÄNNEN PÄIVÄN ITSEÄNI VARTEN LEPOPÄIVÄKSI.
JOLLA ON KOPIO TÄSTÄ KIRJEESTÄ, JOKA ON KIRJOITETTU MINUN OMALLA KÄDELLÄNI JA PUHUTTU MINUN OMALLA SUULLANI, JA HÄN PITÄÄ SEN KERTOMATTA SIITÄ MUILLE, EI OLE MENESTYVÄ, MUTTA SE, JOKA TÄSTÄ KERTOO MUILLE, ON OLEVA MINUN SIUNAAMANI.
JA JOS HEIDÄN SYNTINSÄ OVAT LUKUISAT KUIN TAIVAAN TÄHDET, JA HE TODELLA USKOVAT MINUUN, HE SAAVAT ANTEEKSI.
JA JOS HE EIVÄT USKO TÄTÄ KIRJOITUSTA JA MINUN KÄSKYJÄNI, MINÄ LÄHETÄN VITSAUKSET HEIDÄN YLLEEN JA KULUTAN HEIDÄT JA HEIDÄN LAPSENSA.
SELLAINEN, JOLLA ON KOPIO TÄSTÄ KIRJOITUKSESTA, JA JOKA PITÄÄ SEN KODISSAAN, HÄNTÄ EI MIKÄÄN VAHINGOITA, JA JOS JOKU NAINEN ON SYNNYTTÄMÄSSÄ JA ASETTAA LUOTTAMUKSENSA MINUUN, HÄN ON SYNNYTTÄVÄ SEN LAPSEN.
TE ETTE ENÄÄ KUULE MINUSTA MUUTEN KUIN PYHÄN HENGEN KAUTTA, SIIHEN TUOMION PÄIVÄÄN SAAKKA.
KAIKKI HYVYYS JA MENESTYS ON OLEVA SIINÄ KODISSA, JOSTA TÄMÄN KIRJOITUKSEN KOPIO LÖYDETÄÄN.
SAPATTI KIRJE TAIVAASTA
2
<50
Vastaukset 2
- Anonyymi00001
Sabbatbrev från himlen till oss?
- Anonyymi00002
Den som arbetar på sabbaten skall vara förbannad. Jag befaller er att gå till församlingens sammankomst och hålla Herrens dag helig genom att avstå från allt arbete.
Var inte sysslolösa och slösa inte er tid på lyx, materiellt överflöd eller fåfänga kläder, ty jag har fastställt denna dag som en vilodag.
Jag vill att denna dag hålls helig, så att era synder kan förlåtas.
Bryt inte mot mina bud, utan lyssna till dem och håll dem.
De är skrivna med min egen hand och uttalade med min egen mun.
Gå inte ensamma till sammankomsten; ta med er era tjänare och tjänarinnor.
Lyssna till mina ord och lär er mina bud!
Avsluta ert arbete på den sjätte dagen klockan sex på kvällen, när tiden för förberedelse inför sabbaten är inne. Jag uppmanar er att fasta under fem dagar i veckan – med början på långfredagen och vidare under de fyra därpå följande fredagarna – för att minnas de fem sår jag fick för er och för hela mänsklighetens skull.
Ni skall arbeta flitigt och i frid på den plats dit Gud har kallat er. Älska varandra och för dem som inte är döpta till sammankomsten så att de kan ta emot de heliga mysterierna – dopet och den heliga nattvarden – och bli medlemmar i kyrkan. Om ni gör detta skall jag skänka er ett långt liv och riklig välsignelse; ert land skall blomstra och ge god skörd. Jag skall trösta er i tider av svår prövning, och var förvissade om detta: den som handlar i strid med detta skall vara förbannad.
Jag skall låta deras hjärtan förhärdas tills de går under – i synnerhet de förhärdade och obotfärdiga som inte tror. Den som hjälper de fattiga skall inte bli utan belöning.
Kom ihåg att hålla sabbaten helig, ty jag har utvalt den sjunde dagen till en vilodag för mig själv.
Den som innehar en kopia av detta brev – skrivet med min egen hand och uttalat med min egen mun – och behåller det för sig själv utan att dela det med andra, skall inte nå framgång; men den som berättar om det för andra skall välsignas av mig. Och även om deras synder är lika talrika som stjärnorna på himlen, ska de bli förlåtna om de verkligen tror på mig.
Men om de inte tror på denna skrift och mina bud, ska jag sända plågor över dem och förgöra både dem och deras barn.
Den som äger ett exemplar av denna skrift och förvarar det i sitt hem ska inte lida någon skada; och om en kvinna i barnsnöd sätter sin tillit till mig, ska hon föda sitt barn utan fara.
Ni ska inte höra mer från mig, utom genom den helige Ande, förrän på domens dag. All godhet och välgång ska finnas i det hem där ett exemplar av denna skrift påträffas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 69816
- 113779
- 37706
- 130687
En haluaisi sanoa tätä
Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari40609- 68600
- 28508
Vasemmiston aloite
Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja58493Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?
Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu142482Onko suhtautuminen kaivattusi
Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin35468- 69445
- 41432
Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu
Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i0422Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti37418Hei, alettaisko oleen yhdessä?
Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan? Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pys73414- 45413
Näyttää siltä ettet edes sinä.
Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa30408- 35408
- 46406
Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks59395