Kovin keskusta suunnan asiaa.
S-pankki 17,20 € tarjonnut Oma Säästöpankin osakkeesta, joka 47 % yli nimellisarvon. Meillä vaimon kanssa oli runsaasti Oma Säästöpankin oasakkeita. Jo osakkeen omistajina hyväkyimme kaupan, josta kysely tuli. Mpp kehuit sijoituksiasi, ilmisesti et nyt
mukana tässä jaossa?. En pahalla kysy, ihan vain asian harrasteen vuoksi. Itse olen harrastanut tämänkin pankin oaskkeilla, ja kun huomasin n vuosi sitten, että täällähän jotain tapahtuu, lisäsin osakkeita sisäpiirin tapaan. Jos vaikka 90 tonnin osakkeet, sehän menee yli 170000 € arvoon.
Vantaalta minäkin.
Oma Säästöpankki sulautuu S-pankkiin
16
73
Vastaukset 16
- Anonyymi00001
MPP on takuueläkeläinen, ei se tajua tuollaisista.
- Anonyymi00002
Poistakaa aloitus koska se ei sisällä lainkaan palstan aiheeseen liittyvää asiaa vaan on pankkomajurin mielikuvitukseen perustuvaa höpötystä
- Anonyymi00003
Vantaalainen, ei Kirkkonummelta kuten kommari yrittää sokeltaa.
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Vantaalaisilla ja kirkkonummelaisilla on eroa. Sen ymmärtävät demarit ja rkp-läiset vaan eivät kommunistit.
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Vantaalaisilla ja kirkkonummelaisilla on eroa. Sen ymmärtävät demarit ja rkp-läiset vaan eivät kommunistit.
Kommunistit taju vähäisiä. Paloheinää kehuvat, kuin ruma kylä kuin Venäjän kolhoosista.
- Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
Vantaalla ja Kirkkonummella on eroa monellakin tavalla. Muun muassa siten, että Kirkkonummen alue Porkkalanniemi kuului Neuvostoliittoon vuosina 1944-1956. Tuona viimeisenä vuotena 1956 palstamme entinen aktiivikirjoittaja Kapi oli yksi ensimmäisistä suomalaissotilaista, jotka ihan fyysisesti siirsivät sotilassaappaansa Suomesta Neuvostoliiton puolelle. Tuolla toimellaan Kapi antoi tukensa Urho Kekkoselle, joka oli ehdokkaana samana keväänä pidetyissä presidentinvaaleissa. Ilman Kapia Kekkonen olisi ehkä hävinnyt nuo presidentinvaalit.
Enää Kapi ei Kirkkonummella asu, vaan Helsingissä ja sen upeimmassa kaupunginosassa Paloheinässä. Lienemme kaikki samaa mieltä, että vähintään kohtuullisen palkkion on ansioistaan saanut. - Anonyymi00013
Anonyymi00003 kirjoitti:
Kommari mainittu, siis petsutrolli.
- Anonyymi00007
Miksi tällaista? Oli Hesarissa kysytty ja tiedän hyvin senkin että mieluummin aihetta vain tutkittaisiin kauppakorkeakoulussa seuraavat 10 vuotta. Eihän kukaan edes halua tietää, miksi pankkia joku viitsisi edes johtaa. Vaikka se on työtä, mutta sitten minut oli todettu kehitysvammaiseksi, työttömäksi ja liian rumaksi pankkia johtamaan. Se ei vaikuttanut siihen, kuka pankkia johtaa Suomessa.
S-pankin ostama Säästöpankki johtuu Nordean hallinnoiman pankkialan loppumisesta ja Säästöpankki oli konkurssiin menossa. Siinä olisi moni menettänyt Säästöpankissa olevat rahansa, eikä Nordea johtaman loppumisesta sellaista tarvitse tapahtua. Säästöpankin asiakkaiden rahatilanne omilla pankkitileillä jäi muuttumattomaksi Säästöpankin ostamisen jälkeen... pankin konkurssi olisi ollut turha katastrofi ja rahalla sen pystyä estämään. Tekemällä rahasiirron ja omistaminen siirtyi Nordean pankkikonsernin alaisuuteen. Työpaikkojen säilymistä en ajatellut yhtään, vaan pankin asiakkaiden käytössä olevaa varallisuutta. Siihen olis tullu loppu muuten. Nälänhätää ja kodittomuutta ja ihan kuin olisi Suomea taas yritetty USA:ksi johtaa. Syy Säästöpankin konkurssiin menemiselle oli siis ekonomien palkkaus sinne töitä tekemään ja ekonomien tekemä työ Säästöpankissa. Kun ei pysty olemaan töissä vaan kahvitauolla, kun pystyy rahaa kavaltamaan.
McDonald's on ostettu suomalaispankkiin samasta syystä eli oli palkattu huippuekonomeja siihen yritykseen... jossa ei olisi koskaan tarvinnut ikinä laskea niitä tuloja yhtään. Olisivat vain itse menneet pankkiin katsomaan niitä tuloja ja jättäneet sen tuottamaan miljardeja vuodessa. Syy ekonomien palkkaukseen McDonald'sin kaltaiseen yritykseen on edelleen epäselvä. Why?
Se on Santanderin temppu ja Nordea oli Santanderin perustanut, kun ulkomailla pankit menivät konkurssiin. Rahan kanssa ja tekemällä yks iso rahasiirto. Iisii, jos on rahaa. Minulta kiellettiin Santanderin johtaminen, koska olin liian ruma ja sen lisäksi suomalainen. Santander loppui siihen ja melko nopeasti, kun ulkomailla haluttiin olla ja elää ilman minun johtamaa pankkia.
Miten käy nyt Säästöpankille? Pankin johtamisen voi Suomestakin kieltää... mut mitään Meden pankkia ei ole koskaan ollut olemassakaan ja siihen pankkiharhaan tosi moni kuolee. Ehkä tämä on varoitus siitä, et ihminen on Suomessakin pankista ja rahoista riippuvainen. Vaikka psykiatri olisi sen kokenut liian alisteiseksi ryhmädynamiikan kannalta... se utopia oli jo Neuvostoliitto, joka vain jatkui Venäjällä dystopiaksi.- Anonyymi00008
Ulf Ludvig Sundqvist (22. helmikuuta 1945 Sipoo – 22. huhtikuuta 2023 Helsinki oli suomalainen poliitikko, joka toimi muuan muassa kansanedustajana, opetus- sekä kauppa- ja teollisuusministerinä, STS-Pankin pääjohtajana sekä Suomen Sosialidemokraattisen Puolueen puoluesihteerinä ja puheenjohtajana.
Kun Sundqvist valittiin Suomen Sosialidemokraattisen Puolueen puheenjohtajaksi, hän siirtyi STS-pankin pääjohtajasta sen yhteiskuntasuhteiden hoitajaksi. Sundqvist erosi SDP:n puheenjohtajuudesta vuonna 1993 STS-pankin tilintarkastajien huomattua, että pankki oli myöntänyt tappiolliselle yritykselle 20 miljoonan markan lainan, jolla se muun muassa osti ylihintaan Sundqvistin ja hänen Björn-veljensä omistaman käytännössä vakuudettoman Lomametsä Oy:n osakkeet. - Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Ulf Ludvig Sundqvist (22. helmikuuta 1945 Sipoo – 22. huhtikuuta 2023 Helsinki oli suomalainen poliitikko, joka toimi muuan muassa kansanedustajana, opetus- sekä kauppa- ja teollisuusministerinä, STS-Pankin pääjohtajana sekä Suomen Sosialidemokraattisen Puolueen puoluesihteerinä ja puheenjohtajana.
Kun Sundqvist valittiin Suomen Sosialidemokraattisen Puolueen puheenjohtajaksi, hän siirtyi STS-pankin pääjohtajasta sen yhteiskuntasuhteiden hoitajaksi. Sundqvist erosi SDP:n puheenjohtajuudesta vuonna 1993 STS-pankin tilintarkastajien huomattua, että pankki oli myöntänyt tappiolliselle yritykselle 20 miljoonan markan lainan, jolla se muun muassa osti ylihintaan Sundqvistin ja hänen Björn-veljensä omistaman käytännössä vakuudettoman Lomametsä Oy:n osakkeet.heheheh demari taloutta, kuin Vantaan kaupungilla Antti Lindtmanin ollessa kaupunginvaltuuston puheenjohtaja. Antti luuli velkaakin saatavaksi, jota lisättiin pahasti liikaa.
- Anonyymi00011
Jos 90 osakkeet, niin sillä saat 170 euroa, eli 80 euroa voittoa!
Osakkeen hintaa ei kannata verrata mihinkään nimellisarvoon vaan siihen hintaan, jolla on osakkeen ostanut. Osuuskunnista tietysti löytyy historiasta tapauksia, joissa on pikkuralle saanut hyvänkin tuoton. Näin kävi itsellenikin, kun myin aikoinaan Helsingin puhelinsouuskunnan jäsenyystodistuksen hyvällä hinnalla.
Sijoittamisesta et tunnu oikein ymmärtävän mitään. Oma säästöpankin osakkeen arvo nousi sen listautumisen jälkeen vuoden 2024 alkuun ihan hyvin. Arvo oli korkeimmillaan noin 24 euroa. Omistin näitä jonkun verran 2020-luvun akupuolelle ja taisin saada jonkun verran voittoakin sijoitukselle. Hallituksen vaihduttua oli viisasta päästä tästä osakkeesta eroon. Oma säästöpankkin on harjoittanut perinteistä pankkitoimintaa, jolloin rakentamisen ja asuntokaupan hiipuessa tällaiset osakket pitää myydä vaikka tappiolla nopeasti pois, Sen ymmärrän jo vaistonvaraisesti vanhana pankkimiehenä. Nordean tapainen pankki voi näissä olosuhteissa pärjätä sijoitusbiseneksen vuoksi, mutta ei tällainen peruspankki. Koita tämä ymmärtää vastaisuuden varalle. Jos S-pankki listautuu, se voi olla jatkossa hyväkin sijoituskohde, mutta näyttäisi, että se maksaa riskit huomioiden ylihintaa ostostaan. Siinä suhteessa onnittelut, mutta 17 euroa on kovasti paljon vähemmän kuin se 24 euroa, joka osakkeesta maksettiin vielä muutama vuosi sitten.
Itse en ole enää aikoihin löytänyt kotimaisista osakkeista mitään kiinostavaa. Jos hallitus vaihtuu järkevämpään ja maahanmuutto kasvaa, voisin jatkossa ehkä kiinnostua rakennusalan yrityksistä ja pankkiosakkeista, Sen lisäksi tämä juuri listautunut kvanttiteknologiayritys on kiinnostava seurattava.
Itsellä pääosa sijoituksista on mennyt viimeisen vuoden aikana ja jo aiemmin muistisiriteknologiayrityksin ja tekoäluyrityksiin. Näistä voi mainita suurimmat herkut eli Micron, Scandisk, Nvidia, Broadcom. Credo, Seagate ja nyttemmin taas Palntit, kun se arvo on kohtuullistunut. Ihan viime aikoina olen siirtynyt vähitellen energiayritysten omistajaksi ja siinä hajautus on lavea, koska en osaa ennustaa voittajia. Pääkohde on ydinenergia ja toisena vetyteollisuus sekä kolmantena maakaasuyritykset. Öljyteollisuuteen, tuuli- ja aurinkovoimaan en nyt sijoita. Avainsana on säätövoima, jota jatkossa tarvitaan. Jonkun verran sijoitaan avaruusteknologiaan. Pitää sen verran olla science fiction -mieltä. En kuitenkaan tähän ylihinnoiteltuun Muskin yritykseen.
Kotimaassa kuten kerroin rakennusteollisuus alkaa kiinnostaa, jos ja kun pääsemme persuita eroon. Sitä myöten myös pankkisektori. Persuista eroon pääemisen lisäksi tarvitaan talouden ykeistä elpymistä. Nämä kaksi asiaa luovat jonkinlaista toivoa. Sinipunahallitus kykenisi todennäköisesti harjoittamaan suhtkoht järkevää talouspolitiikkaa. Persujen lisäksi Kepu olisi hyvä pitää hallituksen ulkopuolella, jos halutaan parempaa talouskehitystä.- Anonyymi00015
Oletko muutakin osake kauppaa tehnyt kuin myit puhelin osakkeen.
- Anonyymi00012
Palstalaisiakin halu vähän jelpata rahallisesti, kunhan aukeaa tämä Oma Säästöpankki (olen aloittaja). Vooisin rehdeille palstalaisille joilla melkein viimeistä "pennosta viedaan, niin kk palkalla tai eläkkeellä. Joka tohtii näin oudolle osoitteenasa ilmoittaa. Se voidaan karkeammastikin tehdä. Martin tiedän, olen joskus ollut aiempaan paikkaasi meinannut poiketakin, tuskin olisit pahaa siitä tykännyt. Oli silloin "akkalauma kyydissä kun siitä ohi ajoin, niin laistin. Taisin silloin jotain tästä heittääkin täällä. Samoin Kapillekin olen aikonut siitä kulkiessa, mutta kaikki -tämäkin jäänyt. En tiedä kuntoasi, niin en viitsi enää tulla. Taisit jotain sanoa, että olisit kahvilla käynyt. Siitä ohi ajelen tuon'tuostakin, kun pipanoita haen tai vien lähistolle.
Vähän titenkin poikkeava kirjoitus, kun olen seurallinen niin näinkin voi asian esittää..
Nyt jalkapalloa katsomaan.. voi sanoa ettei yllätyksellistä, ja samaan henkeen, että on yllätyksellistä, kuten joukkuelajit aina.
Hyvää yötä jalkapallon merkeissä.
ps en laita nimimerkkiä, kun sen laittamalla näyttää koko kirjoitus poistuvan. - Anonyymi00014
No jo on taas "keksusta suuntaista"!
- Anonyymi00016
Tälle Pankkolängvitsille älä anna mitään, se urputtaa vain päivät. Väliin kehuu Paloheinää vaaria siellä ja Sannaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo2012076Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1581412Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset2271051- 71917
- 58898
- 47813
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus71813- 93777
Martina avaa suhdettaan
IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt200697Martinan alamäki jatkuu
Surkeasti menee ... https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f899cee6-e216-4bd1-be3e-c61f68e67a4c ”Surkeasti kulkee”151666