Haluan liittyä Jehovan todistajiin

Anonyymi-ap

Olen yksinäinen mies. Minulla ei ole ketään. Olen uskossa ja käyn helluntaiseurakunnassa, mutta koen ettei minua arvosteta siellä. Jumala on suonut minulle armolahjoja. Olen pitkään miettinyt liittymistä Jehovan todistajiin. Menen sunnuntaina käymään Jehovan todistajien kokouksessa. Se on ensimmäinen askel. Toivon johdatusta valitsemallani tiellä.

Kysyisin, että miten Jehovan todistajiin liittyminen käytännössä tapahtuu? Kuinka nopeasti voi liittyä? Entä pitääkö tietää Raamattua ennen liittymistä?

12

93

Vastaukset 12

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Jehovat eivät tunnusta Jeesusta kirstusta jumalan pojaksi. Heillä ei ole kolmiyhteisyydestä jumalaa. Jehovat eivät ole kristinuskoa. Heillä on joku oma raamattu. Haluavat rahaasi ja orjuuttaa sinut. Älä liity. Tuhoat sielusi.

• Anonyymi00002

Kokeile luthersäätiötä. Käsitykseni mukaan rakastavat totuutta.

• Anonyymi00007

Kunkin on helppo rakastaa omaa totuuttaan. Raamattua mieleisekseen väänteleviä änkyröitä noikin. Jos uskova pyrkisi rehellisyyteen ja rakastaisi sitä, mikä on totta, hän ei kohta olisi uskova.

• Anonyymi00003

Onko muita mielenvikaisuuden oireita?

• Anonyymi00004

Ootko miettinyt miten niitä armolahjoja voit käyttää siellä valtakunnan salilla? Ainakin minulle he ovat sanoneet ettei armolahjoja ole ollut apostolisen ajan jälkeen! Ovatko he oikeassa?

• Anonyymi00008

Ensimmäinen ohje on tsekkaa asia Raamatusta aina. Raamattu on ohje kuinka maailmaa pyöritetään. Opaskirja ja käyttöohje.

Mulle sanoi JT että kun rukoilee hartaasti Pyhää Henkeä niin sen saa AINA.

Mutta on Buddhan ajoista lähtien neljäs seurakunta sanonut yhdelle KYLLÄ ja toiselle EI. Kullekin sen mukaan mikä on hänelle soveliasta.

Jehova opettaa että tulee Jumalan valtakunta jossa ihmeet ja sairaiden paranemiset ovat suurenmoista. Kuitenkin on totta että Jehova on äksy ja tuskin koskaan vastaa maalliseen pyyntö rukoukseen. Sen sijaan hän antaa Iankaikkisen siunauksen, lahjan tai oikeuden.

Jos sulle on sanottu että Pyhä Henki on lakannut niin monille muille on sanottu ILMAN PYHÄÄ HENKEÄ ET VOI TEHDÄ TÄTÄ TYÖTÄ TAI PALVELUA.

• Alotus trollolloo.🎃

• Anonyymi00005

Rauhaa!

Jehova hoitaa kaiken. Tärkein askel on vihkiytyä hänelle rukouksessa. Kasteelle ei ole kiire mennä, vaan pitää olla varma asiasta. Kokouksissa ei kukaan vaadi mitään, vaan Jehovalle jätetään vapaat kädet kasvattaa kokouksissa kävijää.

Minulle Jehova antoi vain yhden kehotuksen: Koska et muuhun kykene niin hanki aina ainakin parasta laatua oleva kallisarvoinen kuulakärkikynä.

Oikeastaan seurakunnan jäsenet ovat parempia kuin Jehovakaan, joka on usein vähän äksy. Mutta Jehova huokuu voimaa ja rakkautta. Hän on suurempi potentiaalisesti kuitenkin.

Pidä huolta että omaat arvokkaan ulkoasun. Ja vihkiydy rukouksessa Jehovalle kun kuulet siitä puhuttavan seurakunnassa. Sen jälkeen Jehova kulkee kanssasi.

• Anonyymi00006

Puhu siellä valtakunnansalilla vähän kielillä ja katdo kellosta aikaa,kuinka nopeasti sinut heitetään pihalle. Veikkaan 10 sek.

• Anonyymi00009

Jehovantodistajat tuottavat Uskontojen uhrien tuki r.y:n suurimman asiakasryhmän.

Keskuudessaan he tuottavat myös mielisairauksia

ex - jt nimim. Syväkurkku » 12.09.2020 17:54

Jo vuosia kiinnitin useammassa seurakunnassa huomiota siihen, että monet tuntemamme sisaret napsivat mielialalääkkeitä ja veljillä rankempikin ryyppääminen oli yleistä. Nämä tavat eivät kerro kovinkaan onnellisista ihmisistä. Ajattelin usein, että nämä henkilöt olivat poikkeustapauksia ja ainoastaan sattuneet tuttavapiiriin. Ristiriitainen olo syntyi siitä, että "maailmallisten" työ- ja harrastustuttavien keskuudessa tällaista ilmiötä ei juurikaan ollut.

Ovatko mielenterveysongelmat yleisempiä Jehovan todistajilla? Selvittelin asiaa ja osoittautui, että kysymystä on tutkittu myös tieteellisesti.

Australialainen psykiatri John Spencer tutki vuonna 1975 australialaisten mielisairaaloiden potilaita laajassa tutkimuksessa. Tutkimuksessa oli mukana myös 50 Jehovan todistajaa. Hänen mukaansa vakavat mielenterveydelliset sairaudet olivat Jehovan todistajien keskuudessa kolme kertaa yleisempiä kuin väestössä keskimäärin ja erityisesti skitsofrenia oli neljä kertaa yleisempää. (John Spencer. "Mental Health Among Jehovah's Witnesses," British Journal of Psychiatry, Vol. 126, 1975, 556.).
      Useat muutkin eri maissa tehdyt tuoreemmat tutkimukset ovat vahvistaneet. että mielenterveyteen liittyvät sairaudet ovat Jehovan todistajien keskuudessa paljon yleisempiä kuin keskimäärän väestössä.
      Enemmän: https://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?t=9376

• Anonyymi00010

En usko, että aloitus on aito. Jos on oikeasti helluntailainen, niin sieltä ei mennä jehnuihin (eli pois kristinuskosta). Toisinpäin ovi voi käydä.
      Itse en ole helluntaikristitty, mutta tunnen joitakin heikäläisiä, heillä on kuitenkin elävä Jumala, toisin kuin jehovilla, noilla susilla lampaiden vaatteissa, heidän totuus on Perkeleestä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 124
      1305
    2. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      141
      1199
    3. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      233
      1101
    4. Costa Rica on tympeän makuinen kahvi

Ostin kahvin hinnan romahduksen kunniaksi Costa Rican "Premium Blendiä". Piti olla sataprosenttista arabialaista. No ain
      Maailman menoa
      61
      1072
    5. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      57
      956
    6. 63
      871
    7. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      83
      851
    8. Mitä on mietteissäsi

Tänään?
      Ikävä
      65
      657
    9. Onkin niin, että olet hulluna minuun

mutta et uskalla sitä tuoda ilmi. Salaa haaveilet kiihkeästä suhteesta, vaan siihen se jää, ja syyksi esteet ja muut. S
      Ikävä
      30
      600
    10. Nyt ei enää ole

Mitään mikä pitäisi mut hiljaa, kaikesta. Tämä on muutamalle henkilölle täällä.
      Ikävä
      39
      565
    11. Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"

Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin
      Tanssii tähtien kanssa
      14
      530
    12. Mikä on hulluinta?

Mitä ikäväsi kohde on tehnyt?
      Ikävä
      32
      519
    13. Jälleen näin nainen unta sinusta

Aika usein tulet uniini, enkä tiedä, mitä se tahtoo minulle sanoa. Tällä kertaa en ollut kotonasi, vaan ulkona jossain t
      Ikävä
      28
      519
    14. Taidan luopua

Sinusta.
      Ikävä
      28
      490
    15. En haluaisi sanoa tätä

Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari
      Ikävä
      39
      465
    16. Et siis halua

Kansssani mitään
      Ikävä
      29
      459
    17. Onko kipuraja

Jo ylitetty?
      Ikävä
      51
      441
    18. Et taida olla ihan varma

Päätöksestäsi?
      Ikävä
      54
      439
    19. Miltä tuntuu

olla erossa kaivatustasi?
      Ikävä
      24
      437
    20. Olet komea ja kaikkea

En uskonut kuitenkaan miten laajasti olet kaikkien naisten ihannoinnin kohde. Jälleen kerran. Palsta on hiljainen kun o
      Ikävä
      19
      423
    Aihe