Ateismi on luonnollinen tila

Anonyymi-ap

Ihmiset ovat luonnostaan ateisteja. Yksikään vauva ei usko jumaliin. Jumalaan uskominen tulee aivopesun tuloksena varttuneeseen lapseen tai sitten joku aikuinen kääntyy saadakseen apua. Ja siitä alkaa pelko.

12

79

Vastaukset 12

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

se on kehityksen tulos ei lasta panetakkaan , kyllä uskovaisen pennuista tulee uskovia ja ateisteista ateisteja , poikkeuksia toki löytyy ja se kuuluu evoluutioon

• "se on kehityksen tulos ei lasta panetakkaan..."

Ateismi on synnynnäistä ihan niin kuin sukupuoliviettikin. Ei ateismia ja nussimista tarvitse opettaa. Teismikään ei ole kehityksen tulosta vaan vilkkaan mielikuvituksen tulosta.

• Anonyymi00002

Tämähän ei pidä missään mittakaavassa paikkansa.

Ensinnäkään kenestäkään ei tule teisti jollei sitä opeta. On ollut poikkeus kuinka luonnonuskoista on muodostunut ajan kanssa jumalien uskoja, joka periytyy puhtaasti opettamalla, ei geneettisesti.

Toisekseen Suomessakin on näkyvissä helposti muutos kuinka suurenevassa määrin ihmiset ovat vähemmän uskonnollisia. Tässä on selvä yhteläisyysmerkki koulutuksen kanssa.

Tämän takia on lähinnä huvittanut, kuinka rasistit ovat panikoineet islamin tulosta Suomeen kuinka "muslimien lapsista tulee kaikista muslimeita ja kohta kaikki ovat muslimeita". Näinhän ei ole ja heillä on täsmälleen sama ongelma kuin kuihtuvalla kristinuskolla, jossa koulutus vie uskon Jumalaan/Allahiin.

Minä muuten tulen hihhuli perheestä ja olen ateisti. Enkä todellakaan ole poikkeus.

• Anonyymi00002 kirjoitti:

Tämähän ei pidä missään mittakaavassa paikkansa.

Ensinnäkään kenestäkään ei tule teisti jollei sitä opeta. On ollut poikkeus kuinka luonnonuskoista on muodostunut ajan kanssa jumalien uskoja, joka periytyy puhtaasti opettamalla, ei geneettisesti.

Toisekseen Suomessakin on näkyvissä helposti muutos kuinka suurenevassa määrin ihmiset ovat vähemmän uskonnollisia. Tässä on selvä yhteläisyysmerkki koulutuksen kanssa.

Tämän takia on lähinnä huvittanut, kuinka rasistit ovat panikoineet islamin tulosta Suomeen kuinka "muslimien lapsista tulee kaikista muslimeita ja kohta kaikki ovat muslimeita". Näinhän ei ole ja heillä on täsmälleen sama ongelma kuin kuihtuvalla kristinuskolla, jossa koulutus vie uskon Jumalaan/Allahiin.

Minä muuten tulen hihhuli perheestä ja olen ateisti. Enkä todellakaan ole poikkeus.

"Minä muuten tulen hihhuli perheestä ja olen ateisti. Enkä todellakaan ole poikkeus."

Täsmälleen samaa mieltä viestistäsi. Minä tulen hihhulilahkosta, mutta en ole koskaan uskonut Jumalaan. Minulla suojana oli hyvä koulujärjestelmä ja se, että vanhempani eivät olleet hihhuleita vaan keskimäärin järkeviä, keskiasteen vaatimattoman koulutuksen saaneita, mutta siviiliauktoriteetteihin uskovia järkeviä virkahenkilöitä.

• Anonyymi00010
        Suolainen_setä kirjoitti:

"Minä muuten tulen hihhuli perheestä ja olen ateisti. Enkä todellakaan ole poikkeus."

Täsmälleen samaa mieltä viestistäsi. Minä tulen hihhulilahkosta, mutta en ole koskaan uskonut Jumalaan. Minulla suojana oli hyvä koulujärjestelmä ja se, että vanhempani eivät olleet hihhuleita vaan keskimäärin järkeviä, keskiasteen vaatimattoman koulutuksen saaneita, mutta siviiliauktoriteetteihin uskovia järkeviä virkahenkilöitä.

RAAMATTU ON TIE TOTUUS JA ELÄMÄ.

• Anonyymi00003

Totta tuo avaus.

• Anonyymi00004

Onko tarkoitettu niin, että ihminen joka
      on syntyessään täysin tietämätön

Esim. Jumalasta

Myös pysyy täysin ilman mitään tietoa
      tästä muuttujasta.

Ja myös vähintään pienestä murusesta omasta uskostaan henkilökohtaisesti. Eli

Onko evoluution kannalta parempi,
      ettei ihminen koskaan koe mitään
      haasteita. Ymmärtämään

Itseoppimaan, kokemaan, tuntemaan
      Ihmistä korkeampaa Voimaa.

Kyllä. On parempi ettei ole edes uskoa.
      Koska ihmistä korkeampaa Voimaa

Ei ole olemassa . Ei myöskään
      suunnittelua - suunnitelmaa, vaan
      ihminen on kehittynyt spontaanisti merestä. Eri jaksoissa . 1 - 2 - 3.....
      Pitkä kehityskulku. Vedessä. Vedestä ja Obs. lman piirustuksia ....kyllä...
      Aivan kuten pilvenpiirtäjä kehittyy.

On tarkoitettua ettei ihminen mieti
      liikaa asioita, joista ei ymmärrä zero
      yhtään mitään.

Vaan pysyy vastasyntyneen tiedoissa
      Ei niin mitään tietoa saatikka uskoa

Pysy ateistina siunaa kätilö ja synnytyslääkäri.

Jos haluat jotain haasteita, niin ala
      vastustamaan kaikkea horinoita .
      mistään muusta kuin ateismista
      Ei tulisi edes opettaa muuta kuin
      ateismia, koska se on luonnollinen

Tila - Space - Universum - Reality

• Anonyymi00006

Paavi ei pysynyt ÷ ateistina ja
        kaikkein merkillisin ÷ syntymä.

Jeesus. Syntyi myös ateistina.
        Joku outo voima sisällä muuttaa
        ihmisiä itse -> ohjautuvasti <-

Näin ateisteista sanotaan:
        Järki aivot päättelykyky

Näin uskovista sanotaan: Sydäntietoisuus - hahmotus

Jos 1 vuoden & 4 kuukautta ikäinen

Soittaa hyvin pianoa 2 kädellä
        Eli säestää Vasurilla ja teema Oikea k

Reinkarnaatio mutta tuleeko ateisti?

• Anonyymi00008
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Järki aivot päättelykyky

Näitä ihmelapsia on tutkittu mutta vaikka tutkija on korkeakoulun johtaja

Ei kovin julkista eli avaraa tietoa

On myös lapsia, jotka kertovat olleensa eri uskonnossa.

Edellisessä elämässä

Tämä soittotaito on konkreettinen ihme jota puntaroidaan

Voiko lapsi omata yli vuoden ikäisenä
        Täydellisen tai edes piip osan
        Harmonian hengen
        Onko hän ollut muusikko aiemmin
        Michael Monroe÷ tietää näistä
        Samoin rock: Maria Hänninen
        Eivät ToiTota uskoaan

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Näitä ihmelapsia on tutkittu mutta vaikka tutkija on korkeakoulun johtaja

Ei kovin julkista eli avaraa tietoa

On myös lapsia, jotka kertovat olleensa eri uskonnossa.

Edellisessä elämässä

Tämä soittotaito on konkreettinen ihme jota puntaroidaan

Voiko lapsi omata yli vuoden ikäisenä
        Täydellisen tai edes piip osan
        Harmonian hengen
        Onko hän ollut muusikko aiemmin
        Michael Monroe÷ tietää näistä
        Samoin rock: Maria Hänninen
        Eivät ToiTota uskoaan

Ian Stevenson.
        Stevenson (1918–2007) oli kanadalais-amerikkalainen psykiatri, joka työskenteli University of Virginia -yliopistossa. Hän johti siellä psykiatrian laitosta ja tuli tunnetuksi erityisesti tutkimuksistaan, joissa hän keräsi tuhansia kertomuksia lapsista, jotka väittivät muistavansa aiempia elämiä.
        Hänen tutkimuksensa keskittyivät muun muassa:
        lasten spontaanisti kertomiin muistoihin aiemmista elämistä,
        syntymämerkkeihin ja synnynnäisiin epämuodostumiin, joiden hän arveli joissakin tapauksissa liittyvän väitetyn aiemman henkilön vammoihin,
        eri kulttuureihin ja uskontoihin, kuten Intiaan, Sri Lankaan, Libanoniin, Turkkiin, Thaimaahan ja Yhdysvaltoihin.
        Stevenson ei väittänyt todistaneensa jälleensyntymistä. Hän katsoi, että osa tapauksista oli niin poikkeuksellisia, ettei niitä hänen mielestään ollut helppo selittää tavanomaisilla selityksillä. Monet tiedeyhteisön jäsenet ovat kuitenkin suhtautuneet hänen johtopäätöksiinsä kriittisesti. Kritiikki on kohdistunut esimerkiksi siihen, että aineisto perustui suurelta osin haastatteluihin ja muistitietoihin, jolloin vaihtoehtoisia selityksiä, kuten tiedon siirtymistä, muistivirheitä tai kulttuurisia vaikutteita, ei aina voitu sulkea pois.

Erittäin varhain ilmenevät erityislahjakkuudet – kuten poikkeuksellisen aikainen pianonsoitto – eivät olleet Stevensonin tutkimusten pääaihe. Niitä on joskus liitetty keskusteluun jälleensyntymisestä, mutta tieteessä niitä selitetään yleensä synnynnäisillä kyvyillä, perimällä, aivojen kehityksellä ja varhaisella oppimisella.
        Stevensonin työtä jatkoi myöhemmin Jim B. Tucker, joka on myös University of Virginia -yliopiston tutkija ja on julkaissut lisää tutkimuksia samasta aiheesta.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Järki aivot päättelykyky

Jeesus voi olla niin usein reinkarnoitunut hahmo henki
        Eli monta elämää takana
        Kukaan ei voi tietää
        Mutta kun kuolema on
        voitettu niin kyse on joko
        täydellisestä valheesta tai
        henkiolennosta. Tutkimatonta

• Anonyymi00007

Yksikään vauva ei lue tai kirjoita. On myös monia muita asioita, joita he eivät tee.
      Miksi osassa ateismin oppia korostetaan tätä seikkaa? Mitä se merkitsee ateismin sisäisessä logiikassa? Vai onko kyseessä samanlainen myytti kuin metsäateismin puhtaus, samanaikaisesti, kun muut ihmiskunnasta siirtyivät teistisiin korkeakulttuureihin. Kertovatko nämä osalle ateismissa olijoista, jotenkin omaa sisäistä kertomustaan siitä, mikä olisi ateismin ideaalinen alkutarina?
      Mistä tämän ateisminlajin viha opiskelua ja asioista olevaa tietoa vastaan kumpuaa?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      183
      1799
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      113
      940
    3. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      114
      840
    4. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      755
    5. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      209
      684
    6. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      135
      646
    7. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      56
      631
    8. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      21
      614
    9. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      51
      572
    10. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      38
      568
    Aihe