Sitra on suojassa tuulilta. Sitran hallinto on paisunut ja ajatuspajan toimintaa on pidetty tuloksettomana.
Kun julkista hallintoa on leikattu ja myllerretty, yhtä osoitetta on pidetty koskemattomana: Sitraa. Sen miljardiomaisuuteen ei ole kajottu, vaikka valtiollisen ajatuspajan toimintaa on arvosteltu tehottomaksi ja hallintoa paisuneeksi.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010568249.html
Sitra kertoo itsestään:
"Tulevaisuustalo Sitra kirittää ja rahoittaa Suomen uudistumista. Tehtävänämme on edistää hyvinvointia ja vauhdittaa talouden kasvua luonnon kantokyvyn rajoissa. Tutustu työhömme ja tule mukaan.
Tehtävämme:
Edistämme Suomen hyvinvointia ja vauhditamme talouden kasvua luonnon kantokyvyn rajoissa.
Visiomme:
Olemme rohkeasti uudistaneet yhteiskuntaa. "
Täyttä puppua. Suomi on Kreikan tiellä. Mitä hyötyä Sitrasta on ollut Suomelle ?
Pitäisikö Sitra lakkauttaa ?
13
<50
Vastaukset 13
- Anonyymi00001
Vuonna 1967 eduskunta perusti Sitran 100 miljoonan markan peruspääomalla
(140 miljoonaa vuoden 2006 euroa) ja päätti, että "rahaston tuottoja on käytettävä sellaisten toimenpiteiden rahoittamiseen, jotka edistävät Suomen markan arvon vakiintumista, maamme taloudellisen kasvun nopeuttamista ja kansainvälisen kilpailukykymme parantamista".
Wikipedia - Anonyymi00003
Operatiivista toimintaa johtaa yliasiamies,
Yliasiamiehelle maksetaan palkkaa 18 553 euroa kuukaudessa.
Nykyinen yliasiamies on Atte Jääskeläinen 2023–
Edellinen Jyrki Katainen, yhteiskuntatieteiden maisteri, 2020–2023 - Anonyymi00004
Tämähän onkin mielenkiintoinen juttu.
Sitrassa on 180 henkilöä.
Noin joka toinen on "johtava asiantuntija"
https://www.sitra.fi/mika-sitra/yhteystiedot/asiantuntijat/ - Anonyymi00005
Jotenkin on tullut kuva, että Sitra on politiikasta poispudonneitten maitolaituri,
jossa odotellaan hyvällä palkalla eläkettä ? - Anonyymi00006
Sen hallintoneuvostossa on mm. Laura bimbo Huhtasaari (PS)
ja Ari joulupukki Koponen (PS) - Anonyymi00008
Onko se joku poliitikkojen hautomo ?
- Anonyymi00009
Ei ole koskaan selvinnyt mitä siellä puuhaillaan.
- Anonyymi00010
Sen hyödyllisyydestä on vaikea täällä päättää, mitä sen tilalle.
- Anonyymi00011
Mitä sen tilalle ? Ei mitään.
- Anonyymi00012
"Sitra edistää Suomen hyvinvointia ja vauhdittaa talouden kasvua luonnon kantokyvyn rajoissa. Tätä tehtäväänsä se toteuttaa ennakoimalla tulevaa, luotsaamalla muutosta ja vauhdittamalla ratkaisuja yhteiskuntamme suuriin ongelmiin yhdessä muiden toimijoiden kanssa."
EI USKOISI, KUN KREIKAN TIELLÄ OLLAAN. - Anonyymi00013
Miten ja missä tämä näkyy:
"Sitra edistää Suomen hyvinvointia ja vauhdittaa talouden kasvua luonnon kantokyvyn rajoissa. Tätä tehtäväänsä se toteuttaa ennakoimalla tulevaa, luotsaamalla muutosta ja vauhdittamalla ratkaisuja yhteiskuntamme suuriin ongelmiin yhdessä muiden toimijoiden kanssa."- Anonyymi00014
Sitrassa on Kätienen ja kumppanit. Ei ne voi mitään aikaansaada.
- Anonyymi00015UUSI
Ainakin supistaa pitää.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1831799
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.113940Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo114840En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58755Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset209684- 135646
- 56631
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä21614Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus51572- 38568