Voiko Jumala olla mielikuvituksen tuotetta, fiktiivinen? Onko mahdollista että Raamatussa on epätosia kertomuksia ja valheita? Mitä jos olet kuvitellut Jeesuksen?
Oletko erehtymätön näissä asioissa? Tiedätkö että monet ovat lakanneet uskomasta ja heidän silmänsä ovat avautuneet? He tuntevat totuuden toisin kuin uskovat jotka elävät harhoissa.
Voitko olla erehtynyt?
14
58
Vastaukset 14
Tuo selittää koraanin ja raamattua vanhempien uskonharhojen olemassaolon pätevästi. Ihmisen mielikuvitus on aina keksinyt selityksiä asioille joille ei ole vielä löytänyt luonnollista syytä.
Nykytiede tosin on ihan väärässä Ukko Ylijumalan suhteen.- Anonyymi00002
1Moos.15:18 Sinä päivänä teki Herra liiton Abramin kanssa sanoen: sinun siemenelles annan minä tämän maan, hamasta Egyptin virrasta, niin suureen Phratiin asti. Biblia (1776) 1Moos.12:7. 2Moos.23:31. 5Moos.34:4. 1Kun.4:21. 2Aikak.9:26. Ps.80:12.
- Anonyymi00003
Joh.21:25 On myös monta muuta mitä Jesus teki, jos ne erinänsä kirjoitettaisiin, en minä luulisi koko maailman käsittävän niitä kirjoja, kuin pitäisi kirjoitettaman. Amen. Biblia (1776) Joh.20:30.
- Anonyymi00004
Kaikki uskonnot ovat ihmisten mielikuvituksen tuotetta. Tiede ja mm. evoluutio ovat totta, eivät satujen höpöhöpöä. Ongelma on siinä, että heikot ja lahjattomat eivät uskalla tutkia tietoa koska pelkäävät heille tuputetun harhaisen maailmankuvan murentuvan. Vai uskallatko sinä?
- Anonyymi00005
1Kor.13:9-10 Sillä me ymmärrämme puolittain ja propheteeraamme puolittain. Mutta kuin täydellinen tulee, sitte vajaa lakkaa. Biblia (1776)
- Anonyymi00006
Matt.20:28 Niinkuin ei Ihmisen Poika tullut, että häntä piti palveltaman, mutta että hän palvelis, ja antais henkensä lunastukseksi monen edestä. Mark.10:45 Sillä ei myös Ihmisen Poika ole tullut, että häntä palveltaisiin, mutta palvelemaan ja antaman henkensä lunastuksen hinnaksi monen edestä. 1Tim.2:6 Joka itsensä kaikkein edestä lunastuksen hinnaksi on antanut, että sen kaltaista piti ajallansa saarnattaman. Biblia (1776)
- Anonyymi00007
1Moos.17:14 Ja jonka esinahallisen miehenpuolen esinahan liha ei ympärileikata, se sielu pitää hukutettaman kansastansa: hän on minun liittoni rikkonut. Biblia (1776)
- Anonyymi00008
"Voiko Jumala olla mielikuvituksen tuotetta, fiktiivinen?"
Se mitä saat aivoihisi rukoiltuasi, niin se on sekoitus sinun omia toiveita ja odotuksia. Ja myös sitä, miten erilaiset pastorit ja itseään opettajina pitävät ovat sekoittaneet ja manipuloineet sinun pään.
Kuoleman jälkeisiä välitiloja - "osastoja", ennen seuraavaa syntymää, on seitsemän.
Mutta uskovaiset ihmiset eivät voi nousta viidettä "osastoa" korkeammalle. Ja tämä "paikka" on maisemiltaan tällainen:
"viides ”osasto”:
Kaikki aineelliset taivaat taivaat. (Intiaanien autuaat metsästysmaat, skandinaavien Valhalla, muhamettilaisten paratiisi, kristittyjen kulta- ja helmiporttinen Uusi Jerusalem, materialistisen uudistajan koululaitokset.
Karkeimmatkin uskonnolliset utukuvat saavat täällä ohimenevän täyttymyksensä).
(Annie Besant - Aikain viisaus) - Anonyymi00009
En voi olla erehtynyt. Itselläni on vahva näyttö, että Jokin, näkymätön hyvä Henki (Jumala) apureineen (enkelit) on jo kauan pitänyt minusta huolta.
"Jumala" on ihmisen antama nimi tuolle Hengelle. Olen kyllä kokemusteni ja Raamatun kuvausten mukaan (esim. VT ja Ilmestyskirja) kuvitellut kyseisen Henkilön, joka uskoni mukaan On Yksi Pyhä Kolminaisuus, myös miltä nuo Kolminaisuuden eri persoonat näyttäisivät: Isän, Poika Jeesuksen ja Pyhän Hengen.
Tunnen tämän jumaluuden toimivan lähelläni, on siis omakohtainen kokemus. Muille en tätä voi "todistaa". Kunkin on itse saatava kokemuksensa Hänestä. - Anonyymi00010
Hebr.10:28-29 Jos joku Moseksen lain rikkoo, hänen pitää ilman armoa kuoleman kahden taikka kolmen todistajan kautta. Kuinka paljon enemmän rangaituksen te luulette sen ansainneen, joka Jumalan Pojan jaloilla tallaa ja Testamentin veren saastuttaa, jonka kautta hän pyhitetty on, ja armon Henkeä pilkkaa? Biblia (1776)
- Anonyymi00011
Ainakin jos pitää 80 % Jumalan sanasta valheena, kannattaa jo antaa loputkin mielikuvitukselle.
- Anonyymi00012
Joh.15:5 Minä olen viinapuu, te olette oksat: joka minussa pysyy ja minä hänessä, hän kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua ette voi mitään tehdä. Biblia (1776)
- Anonyymi00013
Johanneksen evankeliumi:
7:17 Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä (=Jeesus) omiani.
Usko ei ole mielikuvitusta eikä teoriaa. Se on jotain sellaista, joka pitää kokea käytännössä. Ei siitä ihminen saa muuten mitään selvyyttä. - Anonyymi00014
Jos tämä minun elämä uskovaisena on harhaa niin tämä on hyvä harha ei valittamista. Minun todellisuudessa asiat on siltä osin hyvin, näinkin pärjää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1411324
- 731223
Carunan hinnat
Yks proffa vauuttaa, ettei Caruna voi noin vain nostaa hintoja koska suomen laki kieltää, toinen proffa sanoo että Carun105986Mikä sun kaivatussa on se miksi ihastuit
ja ikävöit? Eli se jokin asia, mikä aiheutti tunteen, että tuossa on sitä jotain? Meinasitko tehdä asialle jotain vai ka50925- 78822
- 45791
Kunnan päätie ja sen lähialueet
Arvon hyrynsalmelaiset. Tätä palstaa on näin Ukkohallan mökkiläisena ihan viihteellistä lukea. Milloin teitä ahdistaa la40788- 67663
- 113634
- 70567