Marjanpoiminta

Anonyymi-ap

Loimaallakin työttömät saisi ylimääräistä rahaa kun toimisivat metsistä marjoja ja myisivät ne ja kuka vaan.

7

<50

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Luuletko että näitä saa töihin? Ei todella.

• Anonyymi00002
        UUSI

Kenestä puhut?

• Anonyymi00003
      UUSI

Ei suomalaiset työttömät tee mitään. Vapaa kasvatus ja vihervasemmistolaisuus on tae ettei kannata mennä töihin.
      Marjat saavat heidän puolestaan jäädä metsään märäntymään.

Eräällä tuttavalla on mansikkatila, jossa on ollut kymmenisen vuotta ukrainalaisia töissä. Aluksi olivat ahkeria, mutta nyt ammattiliitto jarruttaa ja tahti ei enää samaa kuin aluksi. Haluavat vähemmän töitä ja enemmän palkkaa.

Ei ihme, että pohjoismaiden johtavat ekonomistit sanoivat kaksi syytä miksi Suomi on pudonnut muiden pohjoismaiden kyydistä.

1) Lipposen aikaan omasta valuutasta luopuminen, päin vastoin kuin muut pohjoismaat.
      Nyt vain meillä näistä on eurokriisejä ja valtavia vastuita erilaisissa Eu:n projekteista. Muilla pohjoismailla ei näitä ole, koska heillä ei ole euroa valuuttana.
      2) Ammayhdistysliike, joka pienen ryhmän "etujen" parantamiseksi vientisatamat laitettiin kiinni. Valtava virhe, josta Suomi alkaa vasta toitua.

• Anonyymi00006
        UUSI

1) Aika moista hajontaa ekonomistien näkemyksissä. Metsäteollisuus hyötyi erityisen paljon devalvaatiosta ja jotkut muut mutta tässä ajassa. Devalvoinnin kääntöpuoli on tuontihintojen nousi eli ulkoa tuotavien mm. teollisuuden raaka-aineiden ja ihmisten arkiset tavarat kallistuisi. Suomen ongelmat on paljon myös itse tuotteissa, ei yksin hintakilpailukyky, ja mm. digissä ja vihreässä siirtymässä on alisuoriuduttu.
        Korot sentään ollu euroaikana aika matalat, omalla valuutalla olis korkeammat mikä tosin olisi mm. hillinnyt asuntojen hillitöntäkin arvonnousua.
        Ruotsi ja Tanska menestyy ennen muuta paljon pidemmän teollisuushistorian ja monipuolisemman kv. yritysrakenteen vuoksi sekä koska heillä on lyhyempi ja nopeampi yhteys muualle Eurooppaan ja isoihin kv. vientisatamiin.

Mitähän esim. Pemalla ollaan mieltä oman valuutan tarpeesta? Kun tuote on kilpailukyinen voi täälläkin pärjätä, vaikka täältä vieläpä kai kuskataan jokainen komponentti kohteeseen! Pema-henkeä Suomessa just tarvittas lisää; kasvuhakuisuutta, kansainvälisyyttä, innovointia, rsikinottoa

2) Tästä olen pitkälsti samaa mieltä mutta kaipa ay-liikkeestä etuakin on molemmin puolin, joskaan he ei aja enää samalla tavoin työntekijän etua kuin joskus kymmeniä vuosia sitten. AKT on eräs karmeimpia esimerkkejä just noiden satamalakkojen takia.

lajijasuris

• Anonyymi00004
      UUSI

Olisko tuossa syy siihen, että "Loimaan kassa" on nykyään Suomen suurin työntekijöiden etua ajava yhdistys.
      Pieni vuosimaksu ja kuulemani mukaan hoitavat työttömät hyvin. Tämä on myös heidän sivuillaan luettavissa ja todettavissa.

• Anonyymi00005
      UUSI

Vajaakuntoinen ei kyllä metässä rämmi.

• Anonyymi00007
      UUSI

Jos ei ole autoo, siinä ei paljon myyntiin keräillä.
      On se jännä nähdä paljonko mustikankin hinta nousee? Nykyhinta ei minusta ollenkaan paha kaupassa, kotim. n. 9€/kg, mutta en mä niitä älyttömästi syökään.

lajijasuris

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 159
      1665
    2. Onko kaivattusi seksipommi?

Minun kaivattuni on😅😍
      Ikävä
      73
      1180
    3. Hyvää yötä kivalle miehelle!

Samasta kylästä! 😊
      Ikävä
      113
      888
    4. Realistisesti

Miten toivoisit, että asiat etenisivät hänen kanssaan? Kuka tekisi mitä?
      Ikävä
      93
      780
    5. Oletkohan tajunnut mitä olen päättänyt

En tule koskaan, ikinä, sanomaan sinulle mitään, ei tervehtimistä, ei aloitetta, ei katsetta, ei mitään, koska et ole si
      Ikävä
      37
      557
    6. Minkälaista ajattelisit elämänne olevan

jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä?
      Ikävä
      51
      546
    7. Olen osastolla

Henkisesti olen aivan rikki siitä mitä olen tehnyt. Lisäksi olen vakavasti sairas. Verikokeet kertoo sen.
      Ikävä
      39
      519
    8. Sinulle nainen

Koitan vihdoin jättäytyä täältä pois. Taas koko illan tänne tullut vain jotain pilkkaus viestejä, ei jaksa tuollaista. M
      Ikävä
      74
      490
    9. Miksi et edistä asiaa...

Kaivattusi suhteen??
      Ikävä
      37
      439
    10. millaiset hiukset

kaivatullasi on? :)
      Ikävä
      28