Suomi24 Raamattukeskustelu
Apostolien Tekojen, sekä UT:n kokonaissisällön faktoilla ja lyömättömällä todistuksella:
Apostoli PAAVALI oli Jeesuksen kutsuma, asettama ja valtuuttama:
• ”Valittu ase” ( Apt 9:15-16)
• ”Pakanain apostoli” (Apt 26:16-20)
• Ym, etc...
Paavalin VALTAISA elämäntyö todistaa että hän oli ”valittu ase” Jumalan valtakunnan asiassa.
PAAVALI oli se 12. apostoli, jonka Jeesus ITSE valitsi
-------------------------------------------------------------------
1. Kun Juudaksen petoksen ja kuoleman perästä oli jäljellä 11 Jeesuksen apostolia ( Apt 1:13-14)
2. Eikä Pietarin johdolla valittu Mattias ollut JEESUKSEN tarkoittama eikä valitsema ( Apt 1:15-26)
3. Jeesus kutsui ja asetti Paavalin siihen tehtävään, jonka Jumala oli ennalta päättänyt. ( Apt 9. luku, Gal 1:15-16) Hän oli ja on se 12. apostoli. Eikä mitkään yritykset, koskaan, voi tkumota tätä historiallista faktaa.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18536174/jeesuksen-12-apostolia!--ketka--utn-todistusta--(01-07-2024)
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18536174/jeesuksen-12-apostolia!--ketka--utn-todistusta--(01-07-2024)
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18528549/paavali-----oli-ja-on-oikea-apostoli!--
Apostolit tässä: Sanan mukaista faktaa
10
<50
Vastaukset 10
- Anonyymi00001
Jeesus ei valinnut Mattiasta.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18515817/jeesus-ei-valinnut-mattiasta-vaan-paavalin-apostoliksi! - Anonyymi00002
Ei tarvita tekoälyn vahvistuksia siihen, että Paavali oli jo 2000 vuotta sitten Jeesuksen tärkein lähettiläs. Pakanoiden taholle, vieraisiin kulttuureihin Herran tarkoittama.
- Anonyymi00003
Paavalin vihamiehet ja Mattikasen kannattajajengi eivät ole koskaan sanaakaan kertoneet... mitä?
MIKSI Pietarin & kumppanusveljien valitsema Mattias ei tehnyt
MITÄÄN APOSTOLIN töitä???
No, tiedetään.
Kun Jeesus ei häntä valinnut. Ei ollut duunia luvassa..
Eikä siis UT:ssa ..... "apostolista" asiaa?
SIKSI.- Anonyymi00006
Mattiaasta_:
Mattias kuului Apostolien tekojen mukaan Jeesuksen oppilaisiin ja valittiin uudeksi apostoliksi Jeesuksen kavaltajan Juudas Iskariotin tilalle sen jälkeen kun tämä oli tehnyt itsemurhan.
Uusi apostoli valittiin arvalla kahdesta ehdokkaasta, joista toinen oli Mattias ja toinen Joosef Barsabbas.
Jumalan ajateltiin arvanheiton kautta antavan päätöksensä.
Mattiaasta ja hänen valinnastaan uudeksi apostoliksi kerrotaan vain Apostolien teoissa[1].
Perimätiedon mukaan hän kärsi marttyyrikuoleman julistettuaan evankeliumia kaukaisissa maissa.
(wikipedia)
Eli? Mattiaasta on asiaa VAIN Apostolien tekojen 1:15-26
Raamatun, UT:n sisällä ei muuta.
Mutta perimätietojen, traditoiden tasolla on erilaisia kertomuksia, hypoteeseja. Niissä o ei ole yhtä selvää tietoa. Tiedot ovat ristiriitaisia keskenään.
- Anonyymi00004
Onneksi Pyhä Henki ei saa aikaan outoa höpötystä.
- Anonyymi00007
Onko sulla jokin probleema?
- Anonyymi00005
Paavalin kutusta, valinnasta.
Apostolien teot 9:15 KJV — Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene, sillä hän on minulle valittu astia, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen."
Timoteukselle 1:1 KJV — Paavali, Jeesuksen Kristuksen apostoli Jumalan, meidän vapahtajamme, ja Herran Jeesuksen Kristuksen käskystä, joka on meidän toivomme,
Timoteukselle 2:7 KJV — Siihen minä olen asetettu saarnaajaksi ja apostoliksi (minä puhun totuuden, en valehtele), pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa.
Timoteukselle 1:1 KJV — Paavali, Jeesuksen Kristuksen apostoli Jumalan tahdosta, elämän lupauksen mukaisesti, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
Timoteukselle 1:11 KJV — Siihen minä olen asetettu saarnaajaksi, apostoliksi ja pakanain opettajaksi. - Anonyymi00008
valoa sanasta
- Anonyymi00009
ANALYYSIÄ:
A)
Pietari & eräät toiset veljet ottivat omin luvin asiakseen ruveta valitsemaan apostolia Juudaksen tilalle. Paikalla ei Jeesus ollut. Ja vaikka muodollisesti rukoiltiinkin ”Herraa” asiassa, niin ei Jeesukselta mitään vastausta tullut.
Asia ratkaistiin arpaa heittämällä. Tarjolla oli kaksi ehdokasta Joosef (lisänimeltä Justus) ja Mattias. Koska arpa lankesi Mattiaalle, ”valitsijamiehet” kuvittelivat, että Jeesus oli siinä arpoja käsittelemässä? Ei ollut. Jeesus ei ollut paikalla.
Ei ollut IHMISTEN asia valita JEESUKSEN apostolia!
B)
Apostoli Paavalin kutsumus, valinta ja valtuutus apostoliksi ( ent. Saulus tarsolainen) on enemmän kuin täysin kiistattomasti selostettuna UT.ssa. Jos ei olisi niin tapahtunut, kyllä Kirjoitukset olisivat täysin erilaisia! Niihin voimme luottaa, jotka Jumalaa kunnioittaen ovat vastuullisesti kirjoittaneet.
He eivät olleet kuin tämän ajan nettipostailijat, jotka päästelevät julki mitä sattuu, ja miten sattuu.
Vailla todisteita, argumentteja, vailla MITÄÄN lähdeaineistoa.
Kaikkein röyhkeintä valhetta on, että Jeesuksen nimi liitetään petollisesti eksytysteksteihin, näin:
”Jeesus ei valinnut Paavalia --- vaan Mattiaan apostolinvirkaan.”
Karttakaa eksyttäjiä!
Kun Sana todistaa todeksi, että Jeesus itse kutsui, oli valinnut ja asetti Paavalin pakanin apostoliksi, niin jokainen normaali ja hengellinen ihminen kunnioittaa Jeesuksen päätöstä. - Eikä rupea ”jumalan neuvonantajaksi” 2000 vuoden perästä`? Eikä nosta itseään Paavalin tuomariksi ja vainoojaksi ja solvaajaksi! - Anonyymi00010
Raamatun Sana on selkeä. Paavali oli ja on Jeesuksen 12. apostoli Juudaksen tilalle,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas
Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei211371- 681330
Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää1331261- 1081245
Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.671059- 1091009
Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.94967Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys
Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev182933- 89886
- 45871
Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle66801Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50696- 43666
- 58663
- 70646
- 98638
Humppila korvasi johtajia tekoälyllä
https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 15087628Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r123622- 67586
- 53577