Paavali:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa."
Usko Toivonen:
"Kun MINÄ uskon Jeesukseen ja MINÄ huudan avukseni Herran nimeä, Jumala sovittaa itsensä kanssa MINUT.
Yksin MINUT, ei ketään muuta.
MINUT, MINUT ja AINOASTAAN MINUT."
Helluntailainen uskontunnustus
12
<50
Vastaukset 12
- Anonyymi00001UUSI
Helluntaiaisessa uskontunnustuksessa ihmisen uskonnollinen lihallisuus on saavuttanut lakipisteensä.
- Anonyymi00002UUSI
Toisin kuin luterilaisen, niin Jeesuksen seuraajien uskontunnustukset ovat samoja kuin alkuiseurakunnan uskontunnustukset. Jeesuksen omien usko ja uskontunnustukset ovat kirjoitettuna, ei luterilaisen tapaan kirkkoisien tunnustuskirjoihin, vaan Uuden liiton kirjoituksiin: Jeesus, joka on ilmestynyt lihassa, vanhurskautunut Hengessä, näyttäytynyt enkeleille, saarnattu pakanain keskuudessa, uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen.
- Anonyymi00003UUSI
Eikös aloittajalla olekaan henkilökohtaista uskoa?
kun suullaan tunnustaa JEESUKSEN HERRAKSEEN, niin sehän on MINÄ. TUNNUSTUS.
Ei kait aloittaja kirkossaan lue uskontunnustusta. NIIN ON JUMALA maailmaa rakastanut, että kun SINÄ häneen uskot pelastut.
Sitähän aloittaja nyt mallaa...
USKO ON HENKILÖKOHTAINEN.
OUTOA tuoollaiset jahkaaja aloitukset----
KUN minä "luterilaisess kirkossa" uskontunnustuksessa sanon.
MINÄ USKON JA SITTEN MIHIN USKON.
Onko aloitaja niin piemässä oleva ateisti- ettei käsitä uskontunnustusta, omakohtaisesti todeksi- Anonyymi00004UUSI
ja helluntalaiset- jotka ovat vuosia olleet todistuspuolella matkassa, musiikki jne. puolella, on usko - KERISTUKSEN kautta samaHENKINEN.
täällä pyörii joitakin aivan outoja ulkopuolisia uskonnollisia puheviesittäjiä. - Anonyymi00009UUSI
Uskonnollinen narsismi on herkkähipiäistä...
- Anonyymi00005UUSI
Rauhaa!
Ihan oikein on kaikki Jeesuksen nimessä tehty työ.
Jumalan valtakunta omaa kuusi tai useampia vaiheita ja se hallitsee koko maailmaa.
0 Jumalan vltk on Jumalan Israel 33 jKr Rooma
1 Jumalan vltk on itsestään hedelmää tuottava pelto 1780 jKr Yhdysvallat
2 Jumalan vltk on sinapin siemen, puu ja linnut 2028 jKr Rajoilla sijaitsevat ruhtinas kunnat joihin valuu paljon muukalaisia.
3 Jumalan vltk on nainen , kolme vakkaa ja hapate 2222 jKr Venäjä ja sosialismi
4 Jumalan vltk on lasten kaltainen 2500 jKr Kiina?
5 Jumalan vltk on sisällä ja ulkona 2800 jKr Eliitti ja ????
Jehovan todistajien Raamatun mukaan tuo kolmas eli nainen ja kolme vakkaa sekä hapate koskee koko maailmaa eniten. Materialistiseen tasa-arvoon ja onneen pyrkimys koko maailman mittakaavassa. Valitettavasti se ei tyydytä henkeä ja sielua yms. täysin.
Koraanin mukaan koko maailma on mahdollinen korotukseen, mutta se mikä kyky yksilöillä on ottaa vastaan henkinen evankeliumi ratkaisee. Intia puhuu karman laista ja islam kohtalosta.
Unelma materialistisesta tasa-arvosta on kuitenkin yksi osa Jumalan valtakunnan työtä.
Koko maailman lunastaminen onnistuu kun otetaan huomioon Aabrahamin vaimon SAARAN voima tehdä kuningattaria yms. Slaavilaisilla alueilla eli Kolossassa mutta myös osittain Galatiassa eli Luterilaisilla alueilla tasapainoillaan henkisen ja materialistisen vapauden tiimoilla siihen malliin että koko maailman lunastus käy ainakin osittain mahdolliseksi.
Yhdistyneet Kansakunnat on Agenda 2030 asia listassa edistymässä kohden parempaa maailmaa. Vielä on tulossa Imaami Mahdi jolle asioiden toteen laittaminen ensisijaisesti kuuluu mikäli hänet hyväksytään Jumalan valtakunnan työhön.
Viides Jumalan valtakunnan vaihe 2800 jKr painottaa SISÄISTÄ SYDÄMEN VALTAKUNTAA. Onko USKO aina aikaansa edellä ja puhuu tulevaisuuden näkymättömistä todellisuuksista? - Anonyymi00007UUSI
Keskustelun aloittaja on perkeleestä!
- Anonyymi00014UUSI
YLLÄPITO OHOI! Miksi sallitte tällaisen rienaamisen? Eikö teillä ole mitään häpyä vai oletteko te helluntailaisia?
- Anonyymi00010UUSI
Jes.61:10 Minä iloitsen suuresti Herrassa, ja minun sieluni riemuitsee minun Jumalastani; sillä hän puetti minun autuuden vaatteilla, ja verhoitti minun vanhurskauden hameella: niinkuin ylkä kaunistettu papillisellä kaunistuksella, ja niinkuin morsian kaunistettu kaunistuksessansa. Biblia (1776) Ilm.3:5. 6:11.
- Anonyymi00011UUSI
Eihän siinä mitään hipiää tarvitse kun kaikki on järjestetty kasteen armossa vaikka riippuisi puussa pää alaspäin.
Eri asia sitten jos ei usko siihen ja alkaa kaikkea muuta höyryämään, niin sitten onkin vähän miettimistä sekä paljon sekä jokaisen asian vääntämistä mieleisekseen. Katseen armossa aivan sama mitä itse touhuaa tai mitä toiset. Ei se hetkauta.- Anonyymi00013UUSI
Ketjun aloitus koski sovitusta ei armoa. Kaksi eri asiaa vaikka. Se on vähän, kuin syy ja seuraus.
Vai onko?
- Anonyymi00012UUSI
Sovitus Paavalin mukaan
Kirje roomalaisille 5:10-11
Jos kerran Jumalan Pojan kuolema sovitti meidät Jumalan kanssa, kun olimme hänen vihollisiaan, paljon varmemmin on Jumalan Pojan elämä pelastava meidät nyt, kun sovinto on tehty. Eikä siinä vielä kaikki. Me saamme myös riemuita Jumalastamme, kun nyt olemme vastaanottaneet Herramme Jeesuksen Kristuksen valmistaman sovituksen.
2. kirje korinttilaisille 5:18-20
Kaiken on saanut aikaan Jumala, joka Kristuksen välityksellä on tehnyt meidän kanssamme sovinnon ja uskonut meille tämän sovituksen viran. Jumala itse teki Kristuksessa sovinnon maailman kanssa eikä lukenut ihmisille viaksi heidän rikkomuksiaan; meille hän uskoi sovituksen sanan. Me olemme siis Kristuksen lähettiläitä, ja Jumala puhuu teille meidän kauttamme. Pyydämme Kristuksen puolesta: suostukaa sovintoon Jumalan kanssa.
Sovituksessa jumalan ja ihmisen välinen suhde on korjattu kuntoon ja tämä tapahtui kristuksen kuoleman kanssa. Vanhan testamentin sovitusuhreja ei enää tarvittu koska Jumala antoi ainoan poikansa ihmisille jotka uhrasivat Jeesuksen ristiinnaulitsemalla hänet
https://fi.wikipedia.org/wiki/Sovitus
Usko Toivonen on mitä ilmeisemmin sotkenut sovituksen ja armon.
Toisaalta on hankala uskoa ja täytyy vain toivoa, että hän todellisuudessa ymmärtää sovituksen ja armon eron.
Luterilainen
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisin potkija
Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.381525- 831015
Miten yksi ihminen
Voi kolahtaa näin kovaa? Saada ajatukset vallattua näin totaalisesti? Taidan oikeasti tarvita ammattiapua tämän kanssa,42903P*skimmat palstalaiset kautta aikojen äänestys
Nyt kaikki peliin, ilman parasta, ei ole p*skinta! Muistetaan mainita myös ne piileskelevät pirulaiset! 🤓205873- 57840
Työttömiä suomalaisia ei saa töihin
Ei hakemuksen hakemusta suomalaisilta ammattilaisilta, Piti sitten filippiiniläisiä palkata. https://www.is.fi/talouss317811Olet lihonut kuin pullataikina
Olet lihonut kuin pullataikina. Et ole yhtä kaunis kuin aikaisemmin. Oletko ryyppäämässä käynnyt joka ilta?42739- 94682
Kyllä on ihmisillä paha olla
Harmi, kun se pitää kipata toisten niskaan. Noh, huhuhan kertoo, että koko palsta on menossa kiinni. Pitäneekö paikkan133626- 52556