Saatanasta puhutaan todella vähän missään. Ainoa luotettava lähde saatanan tutkimiselle on Raamattu. Kaikkialla muualla hän pääsee itse sekaantumaan siihen, mitä hänestä kirjoitetaan.
Usko Jeesukseen, on kääntymystä pois saatanan vallasta:
Apostolien teot 26:17-18
'Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' '
Maailma on tällä hetkellä vielä saatanan vallan alla:
Efesolaiskirje 6:10-12
' Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet. Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa. '
Roomalaiskirje 8:20
'Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle — ei omasta tahdostaan, vaan alistajan — kuitenkin toivon varaan, '
Tästä syystä eläinkuntakin on täynnä julmuutta ja väkivaltaa. Kasvitkin taistelevat keskenään elintilasta.
Koko ihmiskunta on antautunut saatanan valtaan, myös me uskovaiset, olemme olleet hänen palveluksessaan:
Efesolaiskirje 2:1-7
' Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne, joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa, joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin; mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut, on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa — armosta te olette pelastetut — ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa, osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa. '
Olemme olleet "pimeyden vallassa":
Kolossalaiskirje 1:12-13
'kiittäen Isää, joka on tehnyt teidät soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa, häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan. '
Miksi on tärkeää tutkia saatanaa Raamatun kautta? Jos me uskovat emme keskity meidän yhteiseen viholliseen, niin silloin me keskitymme toisiin ihmisiin, opillisiin kiistoihin ym. Ihmiset tekevät syntiä ja saarnaajat valehtelevat, kaikki tuo tapahtuu saatanan myötävaikutuksesta:
2. Korinttilaiskirje 11:14-15
'... sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi. Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen. '
Galatalaiskirje 1:6-9
' Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin, joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin. Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu. Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu. '
Pelastava evankeliumi, jonka saatana haluaa kätkeä ihmisiltä ja josta hän haluaa uskovat eksyttää:
Galatalaiskirje 1:1-5
' Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt, ja kaikki veljet, jotka ovat minun kanssani, Galatian seurakunnille. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta, joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan! Hänen olkoon kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen. '
1. Korinttilaiskirje 15:1-4
' Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet. Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan, '
Asiaa saatanasta
8
58
Vastaukset 8
- Anonyymi00001
Ilman uskoa Jeesukseen evankeliumin mukaan, ihminen on saatanan vallassa:
2. Timoteuskirje 2:24-26
'Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään; hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita; ehkäpä Jumala antaa heille mielenmuutoksen, niin että tulevat tuntemaan totuuden ja selviävät perkeleen pauloista, joka on heidät vanginnut tahtoansa tekemään.'
Saatana tullaan alistamaan tämän maailmanajan seurakunnan jalkojen alle:
Roomalaiskirje 16:20
'Ja rauhan Jumala on pian musertava saatanan teidän jalkojenne alle. Herramme Jeesuksen armo olkoon teidän kanssanne. '
Hänen valtapiirinsä taivaissa luovutetaan kenties meille uskoville.
Ja hänet heitetään maan päälle:
Ilmestyskirja 12:7-9
' Ja syttyi sota taivaassa: Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat, mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa. Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa. '
Ja lopulta hänest tuomitaan tulijärveen:
Ilmestyskirja 20:7-10
'Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan, ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka. Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät. Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti. ' - Anonyymi00002
2. Korinttilaiskirje 4:3-4
'Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat, niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva. '
Miten saatana vaikuttaa uskonnollisuuden ja erilaisten lahkojen kautta:
2. Korinttilaiskirje 11:3-4
'Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän mielenne ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan. Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte. '
Vaikka monesti uskovien kesken juhlistetaan Kristuksen voittoa perkeleestä, kuten Kristus on voittanut. Raamattu opettaa, että vaikka sota on voitettu, me olemme vielä taistelussa:
Efesolaiskirje 6:13-17
'Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä. Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska, ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille. Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet, ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana. '
Efesolaiskirje 4:26-27
'"Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö." Älkää antako auringon laskea vihanne yli, älkääkä antako perkeleelle sijaa. ' - Anonyymi00003
Raamattu kertoo meille, miten saatanaan kuuluu suhtautua uskovaisena. Uskottomilla ei ole mitään mahdollisuutta häntä vastaan, koska kyse on heitä vahvemmasta henkiolennosta, mutta me uskovat olemme päässeet Jumalaa lähelle:
Efesolaiskirje 2:13
'mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä. '
Saatana ei voi viedä pelastusta uskovaiselta:
Roomalaiskirje 8:37-39
' Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut. Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat, ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.'
Mutta hän kykenee tekemään meistä hyödyttömiä, niin, että meidän kauttamme Jumalan Sana ei liiku mihinkään. Herra Jeesus on voimakkaampi kuin saatana, ja häneen nojaten, voimme perkelettä vastustaa. > Ainoa luotettava lähde saatanan tutkimiselle on Raamattu.
Mistä lähtien satukirja on ollut luotettava lähde yhtään millekään?- Anonyymi00004
Tuo on melko yleinen saatanan huijaus, että häntä ei ole olemassa kuten ei Jumalaakaan. Ihminen joka tuollaisia puhuu, on hänen vallassaan. Mutta aloitus on osoitettu pääasiassa niille, jotka uskovat Raamattuun eivätkä paholaisen turhiin höpinöihin ihmisten kautta.
Matteus 16:22-23
'Silloin Pietari otti hänet erilleen ja rupesi nuhtelemaan häntä sanoen: "Jumala varjelkoon, Herra, älköön se sinulle tapahtuko". Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten". '
Maailma on Saatanan vallassa, mutta se on puolitotuus. On myös paljon valoa ja totuutta yhteiskunnissa ja ihmisissä, tieteessä ja taiteessa, politiikassa ja laeissa.
Ihmiset eivät vaan tiedä sitä, että valo ja totuus tulevat Kristukselta. Ottavat ansion itselleen.
Se, ettei ole Saatanaa, on tosiaan saatanan oma harhautus. Ateismi levittää sitä: ei Jumalaa, ei saatanaa. Samoin teosofia, ettei ole helvettiä. Mutta on helvetistä kyllä monenlaisia vääriä käsityksiä, esim. jokaisella, joka sanoo toiselle: "Mene helvettiin!" Kukaan ei sanoisi, jos tietäisi millainen helvetti on.
Sanaa kyllä käytetään monessa eri merkityksessä. Manala, vankila, kadotus ym. Ne pitäisi eritellä mitä niistä tarkoittaa ja pitäisi edes tietää millaisia erilaisia kuoleman jälkeisiä paikkoja on, ja millaisia ylösnousemuksen, lopullisen tuomion jälkeisiä.Santtusen edustama mormonismi on todella saatanallinen uskonto, kuten kaikki muutkin lahkot, joiden perustajalle Jumala on muka antanut luvan käyttää tyttösiä seksuaalisesti hyväkseen. Mormonismin perustajan josep smithin lisäksi sellaisia irstaita huijareita ovat olleet mm. Jim Jones ja David Koresh.
Joo, Olli "Santtusen" mormonismiopin mukaan on erilaisia paikkoja ihmisille kuoleman jälkeen. Ne jotka ovat maksaneet kymmenykset tuloistaan mormonikirkolle, käyttäneet jatkuvasti taikamerkein varustettuja alusasuja (garmentit) ja ovat uskoneet muihinkin joseph smithin satuihin pääsevät kaikkein parhaaseen paikkaan, jossa miehillä on haaremit. Alempiin paikkoihin joutuneilla ei ole edes sukupuolielimiä.
Miksi Olli vain vihjasit tuohon, mutta et kertonut tarkemmin?
Vaimo usein huutaa minulle 'mitä sä Saatana taas teit'.
Jos siis haluatte jotain kysyä itse Saatanalta, olkaa saatanallisia ja kysykää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791702
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.109903En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58745Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo97666Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset207644- 133618
- 48566
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50548- 37546
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä16522