Min familje bekanta är mycket hjälpsam fast hon är över 80 år gammal och hon behöver mycket egendom och pengar då hon har en beränad lång livslängd kvar att leva och resten så ska hon ta med sej i graven.
Jag skickade det här åt min familje bekanta:
Hej!
Jag hoppas att du mår bra. Jag undrar om jag skulle kunna be dig om en liten tjänst. Just nu har jag det väldigt knapert ekonomiskt och jag har tyvärr nästan ingen mat hemma – bara margarin och kaffe. Jag får nästa utbetalning först den 7 augusti.
Om du har möjlighet att hjälpa mig med lite mat eller några euro så att jag klarar mig tills dess, skulle jag vara väldigt tacksam. Jag förstår förstås om det inte går.
Tack för att du tog dig tid att läsa mitt meddelande. Jag önskar dig en fin dag.
Och det här är vad hon svarade:
Thomas, det är inte hållbart att du är utan pengar i tre veckor. Jag har redan flera gånger i sommar hjälpt. Du kan inte köpa god mat varje dag. Inga pengar nu !
-----------------------------------------------
Perheemme tuttu on erittäin auttavainen, vaikka hän on yli 80-vuotias. Silti hän tarvitsee paljon omaisuutta ja rahaa, koska hänellä on oletettavasti vielä pitkä elinaika jäljellä. Loput hän sitten vie mukanaan hautaan.
Minä lähetin tämän minun perhe tuttavalle:
Hei!
Toivottavasti sinulla menee hyvin. Haluaisin kysyä, voisinko pyytää sinulta pientä palvelusta. Tällä hetkellä minulla on todella tiukka taloudellinen tilanne, eikä minulla valitettavasti ole kotona juuri lainkaan ruokaa – vain margariinia ja kahvia. Seuraavan maksun saan vasta 7. elokuuta.
Jos sinulla olisi mahdollisuus auttaa minua hieman ruoalla tai muutamalla eurolla, jotta pärjäisin siihen asti, olisin siitä todella kiitollinen. Ymmärrän tietenkin, jos se ei ole mahdollista.
Kiitos, että käytit aikaa viestini lukemiseen. Toivotan sinulle oikein hyvää päivänjatkoa.
Ja näin hän vastasi:
Thomas, ei ole kestävää, että sinulta loppuvat rahat kolmeksi viikoksi. Olen jo auttanut sinua useita kertoja tämän kesän aikana. Et voi ostaa hyvää ruokaa joka päivä. En anna nyt rahaa.
-----------------------------------------------
A family friend of ours is incredibly helpful, even though he is over 80 years old. Still, he feels the need to accumulate a great deal of wealth and money, presumably because he believes he still has many years ahead of him. In the end, whatever is left will simply go with him to the grave.
I sent this to my family's friends:
Hi,
I hope you're doing well. I wanted to ask if I could ask you for a small favor. I'm currently in a really difficult financial situation, and unfortunately I hardly have any food at home—just margarine and coffee. My next payment won't arrive until August 7.
If you were able to help me with some food or a few euros to get me through until then, I would be truly grateful. Of course, I completely understand if that's not possible.
Thank you for taking the time to read my message. I wish you a wonderful rest of your day.
Thomas, it's not sustainable for you to run out of money for three weeks. I've already helped you several times this summer. You can't buy good food every day. I'm not giving you any money this time.
Here's what she replied
Perhetuttava on hyvin itsekäs ja oma hyvänen eikä autta vaikka on hädässä.
7
71
Vastaukset 7
- Anonyymi00001
Kun apu loppuu – kuinka kauan ihmisen täytyy pyytää?
Olen erittäin vaikeassa taloudellisessa tilanteessa. Tällä hetkellä minulla ei ole kotona juuri lainkaan ruokaa – vain margariinia ja kahvia – ja seuraava maksuni tulee vasta 7. elokuuta. Siksi pyysin eräältä henkilöltä apua saadakseni hieman ruokaa tai muutaman euron, jotta selviäisin siihen asti. Pyysin apua nöyrästi ja kirjoitin myös ymmärtäväni täysin, jos auttaminen ei olisi mahdollista.
Sain vastaukseksi:
"Thomas, ei ole kestävää, että olet kolme viikkoa ilman rahaa. Olen jo auttanut sinua useita kertoja tämän kesän aikana. Et voi ostaa hyvää ruokaa joka päivä. Ei rahaa nyt!"
Ymmärrän, ettei kenelläkään ole velvollisuutta auttaa minua, ja olen kiitollinen kaikesta aiemmin saamastani avusta. Samalla vastaus herättää laajemman kysymyksen: Miten niiden ihmisten pitäisi selvitä, jotka elävät toimeentulon äärirajoilla, kun rahat eivät riitä edes kaikkein välttämättömimpään?
Kukaan ei halua joutua pyytämään apua saadakseen ruokaa pöytään. Useimmat tekevät niin vasta silloin, kun kaikki muut mahdollisuudet on käytetty loppuun. Jatkuva huoli siitä, mistä seuraava ateria tulee, on monille arkipäivää – mutta se on todellisuus, joka harvoin näkyy ulospäin.
Tämä ei koske vain minua. Kyse on yhteiskunnasta, jossa yhä useampi joutuu valitsemaan ruoan, laskujen ja muiden välttämättömien menojen välillä. Kenenkään ei pitäisi joutua tuntemaan häpeää siitä, että pyytää apua silloin, kun tilanne on muuttunut kestämättömäksi.
Toivon, että tämä mielipidekirjoitus herättää ajatuksia ja lisää ymmärrystä siitä, millaista on elää hyvin niukoilla taloudellisilla resursseilla.- Anonyymi00003
""Thomas, ei ole kestävää, että olet kolme viikkoa ilman rahaa. Olen jo auttanut sinua useita kertoja tämän kesän aikana. Et voi ostaa hyvää ruokaa joka päivä. Ei rahaa nyt!"
"
Saatanan pataluha opettele pärjäämään omillasi sen sijaan että vainoat muita ongelmillasi.
- Anonyymi00002
Mitä ylipäätänsä ikäihmiseltä mitään pyydät.Kerro nyt vielä se että olet päihdeongelmainen.Yhteiskunnan tuella ihmiset pärjäävät elikä toimeentulotuki.
- Anonyymi00004
När min familje bekanta har sina barn på besök från Sverige i flera veckor säger hon att hon måste ha mat till sin familj.
Om man då ber henne om hjälp är svaret alltid ett ovillkorligt nej, och då går hon in i ett kamp- eller flyktläge.
Hon säger att om jag till exempel ringer henne att svaret är nej, nej och nej. Det kommer inga pengar, och hon ger inte ens 10 euro, trots att hon har en stark ekonomi.
Kun minun perhetuttavalla on lapset hänen luonaan käymässä Ruotsista monta viikkoa, niin hän sanoo, että hänellä pitää olla ruokaa hänen perheelleen.
Kun häneltä silloin pyytää apua niin se vastaus on aina ehdoton ei, ja silloin hän menee taistele–pakene-tilaan.
Hän sanoo, että jos minä esimerkiksi soitan hänelle, niin ei ja ei ja ei, eikä rahaa tule, eikä häneltä silloin tule edes 10 €, vaikka hänellä on vahva talous.
When her family friends have their children visiting from Sweden for several weeks, she says that she has to provide food for her family.
If you then ask her for help, the answer is always an unconditional no, and she immediately goes into fight-or-flight mode.
She says that if I, for example, call her, the answer will be no, no, and no. There will be no money, and she won't even give €10, despite being in a strong financial position. - Anonyymi00005
Kloppi pistää rahansa haiseen viikossa ja persaukisena 3viikkoa ja kehtaa ruinata ikäihmiseltä rahoja.
- Anonyymi00006
Juuri näin. Kyseessä on torkeä ahnehtija, jonka talouden hallinta on onnetonta.
- Anonyymi00007
Kyllä tuon jatkuvan lainaajan pitää ryhdistäytyä. Miten voi ihmisellä olla
jatkuvasti rahapula. Itse olin rahaongelmissa vuonna 1977, mutta kehitin siihen
nopeasti lääkkeen jota kutsutaan TYÖksi. Ensin vaan hanttihommia ja sitten
parempia hommia, sillä työhaluja kyllä riitti kaikenlaiseen työntekoon.
Suosittelen pitkää työuraa, sillä siitä kertyy myös mukavasti eläkettä
lukuisten vuosien ratoksi. Kelaan päin korkeintaan sylkäisen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va1062215- 103886
- 66833
- 46800
Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???21746Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha517716Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk76640- 64615
Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen
Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik23590- 57561