Olen amatöörinä kiinnostunut ihmisyydestä ja tietoisuudesta. Kun kuuntelin mökkini terassilla Osmo's Cosmosin Karjalaisten laulua Old Fashionedia siemaillen havahduin seuraaviin sanoihin:
Ei oo meillä rikkautta
Eikä maamme viljavaa;
Vaan on laulun runsautta
Kylvämättä kasvavaa;
Sit’ ei pane idän halla
Eikä pohjan pakkaset,
Se ei sorru sortamalla,
Sitä ei lyö rakehet.
Aluksi tuntuu tavanomaiselta eikä sisällä mitään erityistä, mutta tässähän on tietoisuuden ydin. Laulu eli tarina on fyysisestä maailmasta täysin erillinen juttu ja se edellyttää tietoisuutta. Onko kyky tarinan kerrontaan yksi aspeksi, joka määrittelee tietoisuuden? Monilla kehittyneillä eläimillä voidaan havaita matkimista, oppimista ja kulttuuria eli yli sukupolvien siirtyviä tapoja, joille ei ole biologista perustaa, mutta voiko mikään muu eläin kertoa tarinoita?
https://www.youtube.com/watch?v=H5_eNG-FnQ8&list=RDH5_eNG-FnQ8&start_radio=1
Tietoisuus ja tarina
1
<50
Vastaukset 1
- Anonyymi00001
joku homokuoro 🤣 tulee mieleen 2T mercury
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1831799
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.113940Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo114840En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58755Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset209684- 135646
- 56631
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä21614Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus51572- 38568