”Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.”
2 Kor 5:19
Tämä totuus on monelta kateissa.
Ymmärrätkö tätä totuutta?
10
<50
Vastaukset 10
- Anonyymi00001
Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt.
- Anonyymi00002
Ty det var Gud som i Kristus försonade världen med sig själv; han tillräknar icke människorna deras synder, och han har betrott oss med försoningens ord.
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Ty det var Gud som i Kristus försonade världen med sig själv; han tillräknar icke människorna deras synder, och han har betrott oss med försoningens ord.
To wit, that God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them; and hath committed unto us the word of reconciliation.
- Anonyymi00004
Onko tämä nyt sellainen vanhan biblian käännös mitä on hankalampi ymmärtää?
- Anonyymi00009
Anonyymi00004 kirjoitti:
Onko tämä nyt sellainen vanhan biblian käännös mitä on hankalampi ymmärtää?
Joo, Biblia 1776.
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Joo, Biblia 1776.
Edelleen eräillä tahoilla käytössä.
- Anonyymi00005
Vain jos se liittyy jotenkin homouteen, sen voi jotenkin ymmärtää.
- Anonyymi00008
Mkäli se siihen liittyy, niin miksi se pitänee noin vaikeaselkoisesti esittää.
- Anonyymi00006
Laitetaan se tähän vähän laajemmin jotta sisältö on helpompi ymmärtää
2. kirje korinttilaisille 5:17-19
Jokainen, joka on Kristuksessa, on siis uusi luomus. Vanha on kadonnut, uusi on tullut tilalle! Kaiken on saanut aikaan Jumala, joka Kristuksen välityksellä on tehnyt meidän kanssamme sovinnon ja uskonut meille tämän sovituksen viran. Jumala itse teki Kristuksessa sovinnon maailman kanssa eikä lukenut ihmisille viaksi heidän rikkomuksiaan; meille hän uskoi sovituksen sanan.
Lyhyesti selitettynä
Usko sovitukseen ristillä saa aikaan armon ja Jumala vanhurskauttaa
.
Sovitus ei olisi ollut mahdollista ilman Jeesuksen kuolemaa ristillä.
Usko kyseiseen tapahtumaan, Jumala armahtaa.
Armoa seuraa vanhurskauttaminen
Olen itse kokenut Jumalan armon joten oletan, että olen kuitenkin tässä asiassa oikeassa, mutta...
Jotkut on sitä mieltä, ettei Jeesus kuollut ristillä
Pitää olla uskovien kaste
Olen lapsikastettu
En kuulu lahkoihin
Näissä ketjuissa tulkitaan Raamattua niin erikoisin tavoin, että epäilen välillä muiden ja välillä omaa mielenterveyttä useammin muiden kuin omaani. Omaani tuskin koskaan.
Jospa tämän aloitteen tekijä kuitenkin kirjoittaisi miten kyseinen teksti pitää ymmärtää niin ehkä minäkin ymmärrän mitä teksti todellisuudessa tarkoittaa.
Rakkautta kaikesta huolimatta
2. kirje korinttilaisille 5:21
Kristukseen, joka oli puhdas synnistä, Jumala siirsi kaikki meidän syntimme, jotta me hänessä saisimme Jumalan vanhurskauden. - Anonyymi00007
Niin ja lääkehöyryssä keksitään oppeja.
Kaikenlaista on.
Mutta juuri sen kaikki Kristus sovittanut, että voi hölmöillä miten paljon vain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2051989
Ei enää ulkoteltta ruokaa.
Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,481156Jos sussa toisessa on yhtään miestä
Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te1731045- 81966
En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen
Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää56861- 69772
- 99752
Mitä eroavaisuuksia sinulla on
kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?77717Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.335658- 25646