Iran käy kulutussotaa?

Anonyymi-ap

Iran tietää että Usan ohjukset loppuu vuoden loppuun mennessä.Usa valmistaa vain muutamia
tuhansia ohjuksia vuosittain?

48

113

Vastaukset 48

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ovat käyttäneet 5 vuoden varaston jo puolessa
      vuodessa.

• Anonyymi00013

40. Mutta lopun ajalla Etelän kuningas iskee yhteen hänen kanssansa. Ja Pohjan kuningas käy tämän kimppuun vaunuilla ja ratsuilla ja monilla laivoilla, hyökkää hänen maihinsa, tulvana leviten niiden ylitse.

41. Hän hyökkää myös Ihanaan maahan, ja monta kaatuu. Mutta hänen kädestänsä pelastuvat nämä: Edom ja Mooab ja ammonilaisten pääosa.

42. Ja hän ojentaa kätensä maita kohti; Egyptin maa ei ole säästyvä.

43. Hän valtaa kulta- ja hopea-aarteet ja kaikki Egyptin kalleudet, ja liibyalaiset ja etiopialaiset liittyvät häntä seuraamaan.

44. Mutta sanomat idästä ja pohjoisesta säikähdyttävät häntä, ja hän lähtee täynnä kiukkua hävittämään monia ja vihkimään heitä tuhon omiksi.

45. Hän pystyttää hovitelttansa meren ja pyhäkön ihanan vuoren välille. Mutta hänen loppunsa tulee, eikä häntä kukaan auta.

◀ Luku 10 | Luku 12 ▶
        Danielin kirja luku 11.

• Anonyymi00015

Dan. 8. luku Vanha Testamentti 1933
        1. Kuningas Belsassarin kolmantena hallitusvuotena näin minä, Daniel, näyn, senjälkeen kuin minulla jo ennen oli ollut näky.
        2. Kun minä näyssä katselin, havaitsin minä olevani Suusanin linnassa, Eelamin maakunnassa; ja kun minä näyssä katselin, olin minä Uulai-joen rannalla.
        3. Minä nostin silmäni ja katsoin. Ja katso, oinas seisoi päin jokea, ja sillä oli kaksi sarvea; ja sarvet olivat korkeat, ja toinen oli toista korkeampi; ja korkeampi puhkesi esiin myöhemmin.
        4. Minä näin oinaan puskevan länteen, pohjoiseen ja etelään päin, eikä yksikään eläin kestänyt sen edessä, eikä kukaan voinut pelastaa sen vallasta. Se teki, mitä tahtoi; ja se tuli suureksi.
        5. Sitten minä tarkkasin, ja katso: tuli kauris päivän laskun puolelta, kulki koko maan ylitse eikä maata koskettanut; ja kauriilla oli keskellä otsaa uhkea sarvi.
        6. Ja se tuli aivan sen kaksisarvisen oinaan luokse, jonka minä olin nähnyt seisovan päin jokea, ja karkasi sen kimppuun vihansa väessä.
        7. Ja minä näin sen käyvän kiinni oinaaseen ja kiukuissaan puskevan oinasta ja murskaavan sen molemmat sarvet. Eikä oinaalla ollut voimaa kestää sen edessä, vaan kauris heitti sen maahan ja tallasi sitä; eikä ollut ketään, joka olisi voinut pelastaa oinaan sen vallasta.
        8. Ja kauris tuli ylen suureksi; mutta kun se oli väkevimmillään, särkyi suuri sarvi, ja sen sijalle kasvoi neljä uhkeata sarvea, taivaan neljää tuulta kohti.
        9. Ja yhdestä niistä puhkesi esiin sarvi, alussa vähäpätöinen. Se kasvoi suuresti etelään päin ja itään päin ja Ihanaan maahan päin.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Dan. 8. luku Vanha Testamentti 1933
        1. Kuningas Belsassarin kolmantena hallitusvuotena näin minä, Daniel, näyn, senjälkeen kuin minulla jo ennen oli ollut näky.
        2. Kun minä näyssä katselin, havaitsin minä olevani Suusanin linnassa, Eelamin maakunnassa; ja kun minä näyssä katselin, olin minä Uulai-joen rannalla.
        3. Minä nostin silmäni ja katsoin. Ja katso, oinas seisoi päin jokea, ja sillä oli kaksi sarvea; ja sarvet olivat korkeat, ja toinen oli toista korkeampi; ja korkeampi puhkesi esiin myöhemmin.
        4. Minä näin oinaan puskevan länteen, pohjoiseen ja etelään päin, eikä yksikään eläin kestänyt sen edessä, eikä kukaan voinut pelastaa sen vallasta. Se teki, mitä tahtoi; ja se tuli suureksi.
        5. Sitten minä tarkkasin, ja katso: tuli kauris päivän laskun puolelta, kulki koko maan ylitse eikä maata koskettanut; ja kauriilla oli keskellä otsaa uhkea sarvi.
        6. Ja se tuli aivan sen kaksisarvisen oinaan luokse, jonka minä olin nähnyt seisovan päin jokea, ja karkasi sen kimppuun vihansa väessä.
        7. Ja minä näin sen käyvän kiinni oinaaseen ja kiukuissaan puskevan oinasta ja murskaavan sen molemmat sarvet. Eikä oinaalla ollut voimaa kestää sen edessä, vaan kauris heitti sen maahan ja tallasi sitä; eikä ollut ketään, joka olisi voinut pelastaa oinaan sen vallasta.
        8. Ja kauris tuli ylen suureksi; mutta kun se oli väkevimmillään, särkyi suuri sarvi, ja sen sijalle kasvoi neljä uhkeata sarvea, taivaan neljää tuulta kohti.
        9. Ja yhdestä niistä puhkesi esiin sarvi, alussa vähäpätöinen. Se kasvoi suuresti etelään päin ja itään päin ja Ihanaan maahan päin.

Yhdysvaltain aseteollisuus elää poikkeuksellisen korkean kysynnän ja kapasiteettipulan aikaa. Alan suuret yhtiöt kuten Lockheed Martin ja Northrop Grumman tekevät ennätystuloksia, mutta toimitusketjujen viivästykset ja puolustustarvikkeiden nopea kuluminen aiheuttavat paineita tuotannon laajentamiseen.Keskeiset ajankohtaiset kehityssuunnat:Globaali kysyntä ja toimituskatkokset: Aseteollisuus pyrkii vastaamaan jatkuvaan ja voimakkaaseen kysyntään. Esimerkiksi Yhdysvaltain asevoimien omat varastot ovat hupeneet, mikä on aiheuttanut myös viivästyksiä kansainvälisissä asetoimituksissa.Teknologinen murros: Perinteisten järjestelmien ohella panostetaan vahvasti ohjuksiin, miehittämättömiin järjestelmiin ja tiedusteluteknologiaan. Esimerkiksi Lockheed Martin syventää yhteistyötään Euroopassa ja kehittää uusia logistiikkajärjestelmiä.

• Anonyymi00002

No mistä IRAN saa omansa - Venäjältäkö?

Käykö Ukrainakin kulutussotaa..war of attrition

• Anonyymi00040

P - Korea iso toimittaja,oma valmistus edelleen
        korkealla tasolla.Hajautettu 36 sotilaspiiriin,jolla
        on jokaisella oma valmistus syvällä vuoren sisällä.

• Anonyymi00003

Mitä kyselet?

• Anonyymi00004

Venäläiset eivät harrasta kulutusJUHLIA ..ainakaan 50 vuoteen..

• Anonyymi00005

USA:n bkt on 1,4 kertainen Eurooppaan nähden ja bkt asukasta kohden lähes kaksinkertainen. Eivät lopu ohjukset USA:lta kesken tässä harjoituksessa Irania vastaan. Muukin kuin sotateollisuus voidaan valjastaa mukaan tuotantoon ja USA, toisin kuin Iran, pystyy vähitellen tuhoamaan vastustajan tuotantoa, varastoja ja ohjusten laukaisualustoja. On vain poliittisten päätösten takana miten USA toimii eivätkä he varmasti vetäydy paikalta hävinneiksi julistettuina.

• Anonyymi00006

Enempää asiasta ei voi pihalla olla, onnittelut

• Anonyymi00033

"Muukin kuin sotateollisuus voidaan valjastaa mukaan tuotantoon"

Manner USAaan ei hyökätä niin ei tapahdu koko teollisuuden valjastamista sotaa varten kuten 2. maailmansodassa, eikä se onnistuisikaan läheskään yhtä helposti kuin tuolloin.

• Anonyymi00007

USA voi joutua maahyökkäykseen ratkaistaaksen homman ja sitten uhreja tulee..yllättävän hyviin Iranin ohjuksia riittää,,ehkä voimaloiden tuhoaminen hiljentää tuotannon

• Anonyymi00034

Bunkkerintuhoajapommien tuhoista ei ole niistäkään luotettavaa tietoa miten ne toimivat. Syvät kuopat kyllä saivat aikaan mutta siinä se.

• Anonyymi00008

Yhdysvallat aloitti laittoman hyökkäyssodan ja hyökkäyksen kohde puolustautuu niillä keinoilla, joita sillä on.

• Anonyymi00009

Tuskallinen kuolema Jenkkisaatanoille.

• Anonyymi00010

Iranin hallitsijat ovat sitä luokkaa, että vaikka sanottaisiin, että testataan toista "hirosima" vaikutusta, pieni pommi, niin olisivat, että siitä vaan, ovat itse saman tien naapurimaassa ja naureskelevat kun kansa kuolee. Missä kansalaisilla ei ole heille mitään merkitystä, vain käsitteellisessä ja välineellisessä merkityksessä, saavatko hallitsemisesta pönkitystä, miten luovat vallan merkkejä, käskyttämisisillä, pakkokeinoilla. Yksinään on vaikeaa pönköttää.

Edes Venäjän johto voisi olla yhtä välinpitämätön (kansalaisiaan kohtaan, sillä heillä jargoniin perustuu myös osittain siihen, mitä kansakuntansa eteen tekevät, miten sen suuruuden näkevät, jos siis ottaisivat kaiken uhalla pommin niskaansa.

No, jotta kenkään nyt Iraniin ole ydinpommia pudottamassa, pitäisi pudottaa useampi (alueelle), muuten seuraisi seuraavat 100vuotta kiljuntaa ja kostontekemistä.

• Anonyymi00011

Kun ajattelee, että he pakkokeinoilla voivat surutta hävittää nuorisoaan, tapattaa parhaita lisääntymiskykyisiä, ajaa heidät ahdinkoon. Hyvin lyhytnäköisiä, itsekkäitä, omaa pönkitystä tarvitsevia hallitsijoita, uskonnonjohtajia. Oma himokas etu etunenässä.

Luottavat, että kunhan riittävästi jotkut sikiää, tulee uusia hyväksikäytettäviä, liukuhihna ajattelua, millä yksittäisellä ihmisellä ei ole ihmisarvoa, ei minkäänlaista.

Tuollaisessa "kulttuurissa" ole mitään kiinnipitämistä. Kun ovat perinteisemmät kansankulttuurit ja ihmisarvoa korostaneet kulttuuripiirteet tuhonneet, pakkovaltaan pyrkivillä uskontosäännöillä.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Kun ajattelee, että he pakkokeinoilla voivat surutta hävittää nuorisoaan, tapattaa parhaita lisääntymiskykyisiä, ajaa heidät ahdinkoon. Hyvin lyhytnäköisiä, itsekkäitä, omaa pönkitystä tarvitsevia hallitsijoita, uskonnonjohtajia. Oma himokas etu etunenässä.

Luottavat, että kunhan riittävästi jotkut sikiää, tulee uusia hyväksikäytettäviä, liukuhihna ajattelua, millä yksittäisellä ihmisellä ei ole ihmisarvoa, ei minkäänlaista.

Tuollaisessa "kulttuurissa" ole mitään kiinnipitämistä. Kun ovat perinteisemmät kansankulttuurit ja ihmisarvoa korostaneet kulttuuripiirteet tuhonneet, pakkovaltaan pyrkivillä uskontosäännöillä.

Eurooppalaiset hallitsijat ovat omaksuneet lähi-itä islamisaatio koskiskeluissaan tuon saman asenteen, kansalaiset ja lisääntymiskykyiset sellaiset eivät ole tärkeitä, kun ovat saaneet päähänsä että muaalla kyllä sikiää, niin liukuhihna ajattelu korvaa sen, että ihmisillä olisi yksilöllistä ihmisarvoa, jota pitäisi turvata, luoda hyvät elämisedellytykset muillekin kuin niille heidän toivomille "sikiämiskykyisille" jotka liukuhihna tuotantoa ylläpitävät, mikä mahdollistaa hallitsijoille välinpitämättömän ja ylimielisen suhtautumisen kansalaisistaan ja kansalaisiaan kohtaan.

Sen huomaa EU ja eri maiden päättäjistä.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Eurooppalaiset hallitsijat ovat omaksuneet lähi-itä islamisaatio koskiskeluissaan tuon saman asenteen, kansalaiset ja lisääntymiskykyiset sellaiset eivät ole tärkeitä, kun ovat saaneet päähänsä että muaalla kyllä sikiää, niin liukuhihna ajattelu korvaa sen, että ihmisillä olisi yksilöllistä ihmisarvoa, jota pitäisi turvata, luoda hyvät elämisedellytykset muillekin kuin niille heidän toivomille "sikiämiskykyisille" jotka liukuhihna tuotantoa ylläpitävät, mikä mahdollistaa hallitsijoille välinpitämättömän ja ylimielisen suhtautumisen kansalaisistaan ja kansalaisiaan kohtaan.

Sen huomaa EU ja eri maiden päättäjistä.

Oikeistopopulistien kristillisfundamentalistit ovat kehittäneet islamjuttunsa oikeuttaakseen typerät tekonsa ja päätöksensä. Tällä hetkellä järkevin päättäjän asemassa oleva yhdysvaltalainen poliitikko vaikuttaa olevan islaminuskoinen vassaridemokraattinen New York Cityn pormestari.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Oikeistopopulistien kristillisfundamentalistit ovat kehittäneet islamjuttunsa oikeuttaakseen typerät tekonsa ja päätöksensä. Tällä hetkellä järkevin päättäjän asemassa oleva yhdysvaltalainen poliitikko vaikuttaa olevan islaminuskoinen vassaridemokraattinen New York Cityn pormestari.

Et näe mitä maailmalla tapahtuu? etkö oikeasti?

• Anonyymi00036
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Et näe mitä maailmalla tapahtuu? etkö oikeasti?

Se on nähty että Hormuzinsalmi oli avoin ja vapaasti liikennöitävissä ennen kuin Trumppi ja Netanjahu päättivät että hyökätäänpäs Iraniin.

• Anonyymi00014

"Iranin suurlähetystö sijaitsee Helsingin Kulosaaressa."

Miksei Iran järjestä tuolta verisiä iskuja Suomen lastensairaaloihin ja kouluhin. Suomihan on samassa sotilasliittoutumassa USAn kanssa.

Ei pitäs olla ylivoimaisen vaikeaa hankkia drooneja ja räjähteitä.

• Anonyymi00016

"Suomessa asuu nykyisin yli 24 000 persiaa äidinkielenään puhuvaa tai Iranissa syntynyttä henkilöä."

Noilla jos olis vähänkin munaa niin saishan ne suomen polvilleen. Iskuista syytettäs venäjää.

• Anonyymi00017

Teillä sota- ja väkivaltahihhuleilla ovat jauhot sekaisin päässänne.

• Anonyymi00018

Toivot terrori iskuja? Miksei annetta Iran kehittää ydinpommia, jonka avulla pommittaminen olisi heille arkipäivää. Siellä päin ensin muutama kaupunki lentäisi ilmaan, sitten kun saivat vastaiskun lännestä, lähettäisivät summamutikassa muihin läntisiin alueisiin pommeja.

Ei tuollaisia hallitsijoilla ole pidikkeitä, ei heille kenkään ja mikään ole merkityksellistä. He eivät sen ydinpommin kanssa saisi edes lisää vaikutusvaltaa missään pöydissä, koska heillä ole mitään keskusteltavaa, heille kaikki on pakkovaltaa, pakkosyöttöä, sivistys on karannut jo liian kaus heidän ajatuksistaan.

Ydinpommi heidän käsissään ei olisi pelote vaan konkreettinen toimintaväline. Se, minkä hinnan heidän kansansa siitä lopulta maksaisi, ei ole heille merkitystä, kun saisivat hetkellisen jihad huutosta tehdä, viimeisenäkin tekonaan.

Ajatellen, että heitä sitten muistettaisiin jihad-piireinä, jos sen jälkeen ketään enää olisi jäljellä muistelemassa, ultimatum uhrautujina (jotka siis uhrasivat samalla miljoonat muut).

Kokonaiskuvassa täytyy miettiä, onko kellään oikeutta toimia maailmanpoliisina, ja pyrkiä pitämään yllä sellaista tasapainoa, ettei ko.tapaiset hallitsijat saisi sellaista tekovälinettä haltuunsa, millä tekisivät ultimatum pönkitystavan päästäkseen jihad taivaaseen, muista välittämättä, vai pitääkö keskittyä turvaamaan sellaisia kansalaisia, joista omat hallitsijatkaan eivät välitä mitään, ja jotka jatkavat tuollaisten hallitsijoiden pönkittämistä.

Samalla periaatteella kaikki palestiinaliikkeet ja tuet tulisi lakkauttaa ja antaa kunkin tehdä sotiakseen, puolustautuakseen mitä nyt mieleen tulisi. Mitä sitä kukaan mihinkään puuttumaan.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Toivot terrori iskuja? Miksei annetta Iran kehittää ydinpommia, jonka avulla pommittaminen olisi heille arkipäivää. Siellä päin ensin muutama kaupunki lentäisi ilmaan, sitten kun saivat vastaiskun lännestä, lähettäisivät summamutikassa muihin läntisiin alueisiin pommeja.

Ei tuollaisia hallitsijoilla ole pidikkeitä, ei heille kenkään ja mikään ole merkityksellistä. He eivät sen ydinpommin kanssa saisi edes lisää vaikutusvaltaa missään pöydissä, koska heillä ole mitään keskusteltavaa, heille kaikki on pakkovaltaa, pakkosyöttöä, sivistys on karannut jo liian kaus heidän ajatuksistaan.

Ydinpommi heidän käsissään ei olisi pelote vaan konkreettinen toimintaväline. Se, minkä hinnan heidän kansansa siitä lopulta maksaisi, ei ole heille merkitystä, kun saisivat hetkellisen jihad huutosta tehdä, viimeisenäkin tekonaan.

Ajatellen, että heitä sitten muistettaisiin jihad-piireinä, jos sen jälkeen ketään enää olisi jäljellä muistelemassa, ultimatum uhrautujina (jotka siis uhrasivat samalla miljoonat muut).

Kokonaiskuvassa täytyy miettiä, onko kellään oikeutta toimia maailmanpoliisina, ja pyrkiä pitämään yllä sellaista tasapainoa, ettei ko.tapaiset hallitsijat saisi sellaista tekovälinettä haltuunsa, millä tekisivät ultimatum pönkitystavan päästäkseen jihad taivaaseen, muista välittämättä, vai pitääkö keskittyä turvaamaan sellaisia kansalaisia, joista omat hallitsijatkaan eivät välitä mitään, ja jotka jatkavat tuollaisten hallitsijoiden pönkittämistä.

Samalla periaatteella kaikki palestiinaliikkeet ja tuet tulisi lakkauttaa ja antaa kunkin tehdä sotiakseen, puolustautuakseen mitä nyt mieleen tulisi. Mitä sitä kukaan mihinkään puuttumaan.

Ennakointi, että Iran hyökkäsi mutta tässä tapauksessa hyökkäijä ovat Yhdysvallat ja Israel, jotka ovat olleet varmaan maailman hyökkäävimmät ja eniten ihmisuhreja ja tuhoa aiheuttavimmat valtiot vuosikymmenien ajan toisen maailmansodan jälkeen.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Ennakointi, että Iran hyökkäsi mutta tässä tapauksessa hyökkäijä ovat Yhdysvallat ja Israel, jotka ovat olleet varmaan maailman hyökkäävimmät ja eniten ihmisuhreja ja tuhoa aiheuttavimmat valtiot vuosikymmenien ajan toisen maailmansodan jälkeen.

Taisit unohtaa Venäjän ja useat eri maiden "sisällissodat" , mutta niitähän ei näissä tilastoissa lasketa.

Jos olisin jonkun maan johtaja ja maa joutuisi sellaisen terroriiskun kohteeksi, mitä Israel joutui/joutuu hamasin & kump taholta, niin toimisin yhtä päättäväisesti estämään jatkossa sellaiset hyökkäykset maata ja kansalaisten oikeuksien puolesta elää rauhallista, hyvää elämää.

Tekisin melko lailla samalla tavalla, välttäen kylläkin kiihkoilua uskontoperusteisesti, ja törkeimpiä ihmisoikeuksia. Tekisin selväksi, että heidän teot tullaan torppaamaan ja vetäisi heidät kauemmaksi rajoista, jos osoittavat kykenemättömyytensä elämään rauhaisaa yhteiseloa, ja jatkavat tarpeettomia uskontokiihkoilu perusteluitaan, mihin eivät ole mitään kehittävää keksineet.

Aivopesevät lapsiaan uskottelemaan, että heidän tulee olla uskontoperusteisia kiihkoilijoita ja vihata ja vihata ja perustella oikeutensa vain sen pohjalta (myös toinen puoli syyllistyy osittain samaan).

Mutta niin, olisin toimija, enkä voivottelija. Ja sen saisivat tuntea. Johtajien tehtävä on toimia kansakunnan eteen, sen säilymisen kannalta, ei ajatella käsitteellisiä asioita, niille on toinen aika ja paikka, kun mietitään miksi kansakunta on ylipäätään olemassa. Kansakunta, yhteiskunta on kansalaisia varten, ei toisinpäin, kansalaiset eivät ole hallitsijoita varten.

Mutta kansakunnalla on oikeus pyrkiä pysymään olemaan olemassa, omissa rajoissaan. Ja toimisin juurikin noin, jos se joutuisi jatkuvan uhan ja vaaran eteen. Siirtäisin vahingoittajat riittävän kauas.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Taisit unohtaa Venäjän ja useat eri maiden "sisällissodat" , mutta niitähän ei näissä tilastoissa lasketa.

Jos olisin jonkun maan johtaja ja maa joutuisi sellaisen terroriiskun kohteeksi, mitä Israel joutui/joutuu hamasin & kump taholta, niin toimisin yhtä päättäväisesti estämään jatkossa sellaiset hyökkäykset maata ja kansalaisten oikeuksien puolesta elää rauhallista, hyvää elämää.

Tekisin melko lailla samalla tavalla, välttäen kylläkin kiihkoilua uskontoperusteisesti, ja törkeimpiä ihmisoikeuksia. Tekisin selväksi, että heidän teot tullaan torppaamaan ja vetäisi heidät kauemmaksi rajoista, jos osoittavat kykenemättömyytensä elämään rauhaisaa yhteiseloa, ja jatkavat tarpeettomia uskontokiihkoilu perusteluitaan, mihin eivät ole mitään kehittävää keksineet.

Aivopesevät lapsiaan uskottelemaan, että heidän tulee olla uskontoperusteisia kiihkoilijoita ja vihata ja vihata ja perustella oikeutensa vain sen pohjalta (myös toinen puoli syyllistyy osittain samaan).

Mutta niin, olisin toimija, enkä voivottelija. Ja sen saisivat tuntea. Johtajien tehtävä on toimia kansakunnan eteen, sen säilymisen kannalta, ei ajatella käsitteellisiä asioita, niille on toinen aika ja paikka, kun mietitään miksi kansakunta on ylipäätään olemassa. Kansakunta, yhteiskunta on kansalaisia varten, ei toisinpäin, kansalaiset eivät ole hallitsijoita varten.

Mutta kansakunnalla on oikeus pyrkiä pysymään olemaan olemassa, omissa rajoissaan. Ja toimisin juurikin noin, jos se joutuisi jatkuvan uhan ja vaaran eteen. Siirtäisin vahingoittajat riittävän kauas.

Israel on ahne roistovaltio, jota johtavat sotahullut ja korruptoituneet sekopäät, jotka perustavat atomiaikana tekojaan muinaisiin, keksittyihin mytologioihin.

• Anonyymi00021

Usa käyttänyt noin 70% ohjusvarastoistaan.
      Pentagon ilmoitti aikaa sitten olevansa huolissaan
      tästä.Ja kehotti Trumppia rajoittamaan iskuja.

• Anonyymi00024

Omat kiihkeät ja innokkaat trumpismin kannattajat ovat alkaneet kääntyä valitsemaansa politiikkaa ja johtajaa vastaan kun järkensä on alkanut toipua sisäerityksenä synnyttämänsä hurmoksen jälkeen.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Omat kiihkeät ja innokkaat trumpismin kannattajat ovat alkaneet kääntyä valitsemaansa politiikkaa ja johtajaa vastaan kun järkensä on alkanut toipua sisäerityksenä synnyttämänsä hurmoksen jälkeen.

Trumpilla on kannattajia jotka eivät mestariaan hylkää missään tapauksessa, ei vaikka kaikki Epsteinin tiedostot raskauttavine yksityiskohtaisine faktoineen läväytettäisiin kaikkien nähtäväksi niin nuo eivät Trumppia hylkää. Sitä porukkaa on USAssa noin 30-35% kaikista äänioikeutetuista eli helevetin monta miljoonaa.

• Anonyymi00022

Niin näitä moderneja ohjuksia tehdään noin 10 kpl/kk.
      tyypillisesti vuosituotanto näillä muutamia satoja.
      Tyhmempiä ohjuksia tehdään noin 1000 - 2000 kpl
      vuodessa.Patriootteja tehdään noin 600kpl vuodessa.

• Anonyymi00026

Pakko raossa voivat tietysti miljoona kertaistaa tuotannon esimerkiksi kuukauden ajaksi. Ei nuo ohjkukset mitään tähtitiedettä ole.

Venäjäkin käyttää vanhojen pesukoneiden elektroniikkaa ohjustensa ohjaujärjestelmiin.

• Anonyymi00029

'Näitä moderneja ohjuksia tehdään noin 10kpl/kk.' Ehkä kirjoittaja tarkoittaa yhden tuotantolinjan kapasiteettia sadan linjan yksikössä. Siis jos puhutaan USA:sta.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00029 kirjoitti:

'Näitä moderneja ohjuksia tehdään noin 10kpl/kk.' Ehkä kirjoittaja tarkoittaa yhden tuotantolinjan kapasiteettia sadan linjan yksikössä. Siis jos puhutaan USA:sta.

Katselin joskus näitä määriä,ne oli pieniä
        per yksikkö.Jossain tehtaassa tehtiin vain
        4 - 5 ohjusta kuukaudessa,vaikka useampi
        sata työntekijää.Tomahawkejakin tehdään
        vain muutama kymmenen kappaletta
        kuukaudessa.Aikovat tuplata tuotannon.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Pakko raossa voivat tietysti miljoona kertaistaa tuotannon esimerkiksi kuukauden ajaksi. Ei nuo ohjkukset mitään tähtitiedettä ole.

Venäjäkin käyttää vanhojen pesukoneiden elektroniikkaa ohjustensa ohjaujärjestelmiin.

Ei onnistu valmistuksen moninkertaistaminen kovin nopeasti ja puheet jostain miljoonakertaistamisesta ovat lapsellista höpötystä.

• Anonyymi00044
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Katselin joskus näitä määriä,ne oli pieniä
        per yksikkö.Jossain tehtaassa tehtiin vain
        4 - 5 ohjusta kuukaudessa,vaikka useampi
        sata työntekijää.Tomahawkejakin tehdään
        vain muutama kymmenen kappaletta
        kuukaudessa.Aikovat tuplata tuotannon.

Aseteollisuuden tuotantoluvut eivät ole julkista tietoa. Iran puolestaan on kaikessa hiljaisuudessa onnistunut tuottamaan sen verran ohjuksia että niitä näyttää riittävän näihinkin päiviin asti. Varastot ovat kuitenkin pian tyhjillään, USA:n pommitukset vähentävät tuotantoa ja pakotteita on tulossa lisää. Iran on näillä säädöillä laskeutumassa kivikaudelle, olisi aika heittää jo pyyhe kehään.

• Anonyymi00025

Eikö ihmiset osaa lukea tilannetta ?

1. Yhdysvallat on tuhonnut Iranin ilmapuolustuksen !
      2. Yhdysvallat pystyy iskemään mihin tahansa kohteeseen Iranissa eikä Iran pysty estämään iskuja !
      3. IAEA:n asiantuntijoiden nöyryyttäminen Iranin toimesta on loppu !
      4. Iran ei tule kehittämään ydinaseita !
      5. Iran ei tule käyttämään Hormuzin salmea/liikennettä kiristyksen välineenä !

Yhteenveto !

Eiköhän nämä asiat sovi hyvin myös meille Eurooppalaisille !

• Anonyymi00028

Iran ei ole uhannut Eurooppaa kai millään tavoin. Ne konfliktit, joita sillä on ollut ovat pysyneet niillä alueilla , paitsi Yhdysvaltojen sekaantumista, ymmärtääkseni. Persianlahden sotakin joskus vuosikymmeniä sitten oli Iranin ja Irakin välinen kahakka.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Iran ei ole uhannut Eurooppaa kai millään tavoin. Ne konfliktit, joita sillä on ollut ovat pysyneet niillä alueilla , paitsi Yhdysvaltojen sekaantumista, ymmärtääkseni. Persianlahden sotakin joskus vuosikymmeniä sitten oli Iranin ja Irakin välinen kahakka.

Puhuuko kirjoittaja lapsille !?

Iran kun sulkee vähän päästä Hormuzin salmen, niin eikö kirjoittaja tiedosta sen vaikutusta raakaöljyn hintaan ??

• Anonyymi00039
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Puhuuko kirjoittaja lapsille !?

Iran kun sulkee vähän päästä Hormuzin salmen, niin eikö kirjoittaja tiedosta sen vaikutusta raakaöljyn hintaan ??

Trumppi teki sen virheen että lähti Netanjahun kelkkaan eikä tietenkään narsistina uskalla menettää kasvojaan ja senpä takia jatkaa aloittamaansa sotaa.

• Anonyymi00041

USA voi käydä vaikka kivillä pommittamassa irania. Oikeastaan tollanen iso kivenmurikka aiheuttaa vähintäänkin yhtäpaljon tuhoa kuin ohjuksetkin.
      Saadaan ohjuksilla ainoastaan näyttävännäköisiä efektejä aikaan.

Usallahan pommikoneita piisaa ja jokainen kun voi ottaa kymmenien tuhansien kivikuorman niin pistäähän niillä paskaksi minkä tahansa kaupungin.

• Anonyymi00042

Tyhmääkin tyhmempi örvellyssota.
        Siinäpä Trump polttaa rahaa ja Yhdysvaltojen mainetta, joka oli jo pahasti heikoilla.

• Anonyymi00043
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Tyhmääkin tyhmempi örvellyssota.
        Siinäpä Trump polttaa rahaa ja Yhdysvaltojen mainetta, joka oli jo pahasti heikoilla.

Trump on Pomo !!!!

• Anonyymi00045

Aikooko EU antaa Iranille 1500 miljardin euron tukipaketin?

• Anonyymi00046

Pitäähän niitä pommeja pudotella ettei ne hapetu ja ruostu pilalle.

• Anonyymi00047

Usan bunkkeripommit on mun suosikkeja, pommi tiputetaan 10 kilometrin korkeudesta, se porautuu 80 m syvyyteen peruskallioon ja räjähtää siellä, jos kohteen lähellä on luola, niin luolan katto romahtaa, kaikki menee paskaksi.

Näin USA teki vuosi sitten kesällä ydinpommin valmistusluolille. Iran ei voinut mitenkään estää koska USAn pommikoneet ei näy tutkassa ja kun yö on pimeä eikä kuukaan loista, niin USA voi tuhota minkä tahansa kohteen eikä vastustaja voi yhtään mitään. Bunkkeripommia ei voi pysäyttää millään se tulee niin vitun kovalla nopeudella ja valtavalla massalla.

• Anonyymi00048
      UUSI

Kohta Iran iskee Israelin keskeisiin sotilaallisiin kohteisiin - ja siitä se itku alkaa - ja hammasten kiristys.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      100
      822
    2. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      361
      780
    3. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      589
    4. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      72
      579
    5. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      65
      575
    6. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      47
      568
    7. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      30
      566
    8. En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä

Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.
      Ikävä
      25
      530
    9. Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla

Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei
      Kemijärvi
      48
      527
    10. Jos se onkin niin

Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se
      Ikävä
      27
      522
    Aihe