Sohastaas taas vähän ampiaspesää
Euroopan unioni ei virallisesti luokittele yhtäkään jäsenvaltiotaan veroparatiisiksi.
Kansalaisjärjestöt ja taloustieteilijät kuitenkin luokittelevat EU-maat, kuten Irlannin, Luxemburgin, Maltan ja Alankomaiden, johdonmukaisesti ensisijaisiksi yritysveroparatiiseiksi.
Näille maille on ominaista suotuisa ulkomaista tuloa koskeva lainsäädäntö, minimaaliset osinkojen ennakonpidätysverot ja laajat kahdenväliset verosopimukset, joiden avulla monikansalliset yritykset voivat vähentää merkittävästi maailmanlaajuisia verovelvoitteitaan. Vaikka EU ylläpitää omaa virallista EU-luetteloa yhteistyöhaluttomista lainkäyttöalueista kolmansille osapuolille, EU:n ulkopuolisille maille, suuret vero-oikeudenmukaisuusjärjestöt, kuten Oxfam, väittävät, että tämä luettelo ei käsittele blokin sisäisiä "haitallisia verokäytäntöjä".
Varakkaille henkilöille maat, kuten Kypros ja Malta, toimivat suosittuina veroparatiiseina. Nämä maat tarjoavat erityisiä "ei-dom" (ei-domiciliary) -oleskeluohjelmia, joiden avulla ulkomaalaiset voivat maksaa huomattavasti alennettuja tasaveroja ilman, että heitä verotetaan maailmanlaajuisista tuloistaan. Jos etsit nollaverovaihtoehtoja laajemmalta Euroopan alueelta, sinun on etsittävä EU:n ulkopuolelta itsenäisiä mikrovaltioita ja territorioita, kuten Monacoa, Andorraa tai Sveitsiä.
Semmonen EU. Ei sisäistä korruptiota eikä sisäisiä veroparatiiseja, niinku virallisesti.
EU poliitikko Eva Kaili yritti paljastaa korruptioringin, oli saanut tehtäväkseen selvittää asiaa, joutui vankilaan kun löysi todisteet ja oli aikeissa esitellä ne koko parlamentille.
Euroopan veroparatiisit
Anonyymi-ap
0
<50
Luetuimmat keskustelut
- 100822
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.361770Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38589- 65575
- 47568
- 30556
- 68553
En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25530Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48527Jos se onkin niin
Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se27522