Musta – turvallisin
Moderni musta muste (hiilimuste) on:
vähiten allergisoiva
stabiili
hyvin siedetty
Poikkeus: rautapohjainen musta voi joskus reagoida MRI-kuvauksissa, mutta tämä on harvinaista.
vältä erityisesti punaista, keltaista ja valkoista tatuointiväriä, koska niihin liittyy eniten allergioita, tulehdusreaktioita ja pitkäaikaisia iho-ongelmia.
Tatutointi pitäs olla vain mustalla värillä
13
54
Vastaukset 13
- Anonyymi00001
EU-alueella rajoitetaan yli 4 000 vaarallisen kemikaalin, kuten syöpää aiheuttavien aineiden, käyttöä tatuointiväreissä. Tarkista aina studiolta, että värit ovat vaatimusten mukaisia. Voit myös ilmoittaa mahdollisista epäillyistä tuotteista ja seurata takaisinvetoja Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes).Tatuointivärien turvallisuus ja riskitEU:n kemikaalivirasto (ECHA) ja Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes) valvovat tatuointivärien koostumusta ja turvallisuutta Suomessa. Vaikka sääntely on tiukkaa, väreihin ja itse tatuointiprosessiin liittyy silti aina tiettyjä huomioitavia asioita:Kemialliset riskit: Väreistä on löydetty yksittäisissä valvontatapauksissa terveydelle haitallisia aineita, ja esimerkiksi jotkin punaiset sävyt aiheuttavat muita enemmän allergisia reaktioita.Infektioriskit: Tatuointi on aina ihon rikkova toimenpide. Tärkein turvallisuustekijä on ammattitaitoisten ja puhtaiden työvälineiden käyttö, jotta vältetään esimerkiksi vakavat infektiot ja veriteitse tarttuvat taudit.Auringolta suojaaminen: Jotkut väriaineet, kuten keltainen, voivat reagoida herkästi auringon UV-säteilyn kanssa ja aiheuttaa iholla kutinaa tai turvotusta.
- Anonyymi00002
Jos on niin kertakaikkisen tyhmä että sotkee nahkansa niin turhaa on heille tuollaista vouhottaa. Eivät kuitenkaan pysty ymmärtämään.
- Anonyymi00003
ajattelin jos vasen olkapää L tai left sana
ja oikea R tai right sana
sitten on sekä vasemmisto ja oikeisto samassa ja tietää vasen oikean - Anonyymi00004
Tatuoinnit on hirveän rumia. Omituista sotkua joka muka esittää jotain
- Anonyymi00006
Miten ihminen voi olla niin typerä että pilaa ihonsa tatuoinneilla, ne kun näyttävät tosi karseilta, jotkut idiootit ovat naamansa myös pilanneet, varmistaneet tietenkin naamatatuoinneilla että ei tarvise työpaikkaa löytää kun kukaan vastuullinen työnantaja ei ottaisikaan töihin.
- Anonyymi00009
Anonyymi00006 kirjoitti:
Miten ihminen voi olla niin typerä että pilaa ihonsa tatuoinneilla, ne kun näyttävät tosi karseilta, jotkut idiootit ovat naamansa myös pilanneet, varmistaneet tietenkin naamatatuoinneilla että ei tarvise työpaikkaa löytää kun kukaan vastuullinen työnantaja ei ottaisikaan töihin.
Se kun on jokaisen oma asia mitä iholleen tekee. Ei se ihmisestä erilaista tai outoa tee. Se on vain mustetta,kuva ihossa. Mikä siinä on niin kamalaa?
- Anonyymi00005
Lila on hieno. Kuin verimustelmille hakattu.
- Anonyymi00007
Tatuointimusteisiin pitäisi lisätä arsenikkia ta jotain muuta myrkkyä.
- Anonyymi00008
Kovikset käyttää punaista tatuointimustetta koska se sisältää elohopeaa ja vain harvan elimistö kestää sitä.
- Anonyymi00010
Tatuointi: ruma
- Anonyymi00011
Ihmlsen töhrimätön iho: Kaunis
- Anonyymi00012
En ole ikinä ymmärtänyt mitä järkeä on tatuoinnissa. En voi sietää niitä. Suosin itse mieluummin vaatteita, koska ne saa poiskin. No saa toki tatuoinnitkin, mutta se on hankalampaa ja tuskallisempaa. Naurettavinta on tummaihoisten tatuoinnit.
Tummuuttakin on toki monia eri sävyjä, mutta jos vaikka joku Kongolainen oikein musta ottaa tatskan, niin kuka sitä erottaa ihosta? (Eikä tässä oo mitään rasismia tms. mietin vaan maalaisjärjellä).- Anonyymi00013
Tatuoituna suosin kyllä vaatteita itsekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 100832
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.362831- 76630
- 50615
- 65605
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38599- 30566
En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25540Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei123539Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48537