https://yle.fi/a/74-20236661
Nykyään varakas ei täytä kotiaan sen enempää kuin ennen muinoin mutta köyhä ostaa ja haalii kokoon kauheat tavaramäärät. Nyt on tullut vielä temuttaminen joka on köyhien suosioissa koska uutta tavaraa saa halvalla. Ihan sama tekeekö sillä mitään mutta kun saa halvalla.
Tavara merkitsi ennen vaurautta
9
83
Vastaukset 9
- Anonyymi00001
Nopean inventaarion tuloksena tuli siihen päätelmään, että en tarvitse enää
ostaa vaatetusta sillä niitä on jo nyt koko loppuelämäksi.
No ehkä jotain sukkia ja kalsareita pitää uusia, mutta muita on liikaa.
Kenkiäkin ostin läjän viimeiksi jo Tsarin loppuunmyynnistä.
On oikein mukavaa olla omavarainen ja jotain voi poimia marketin kausipoistoista.
Se on edullista kun ei hypi jonkun muotipellen trendien perässä. - Anonyymi00002
Itsellä on myös tullut rajat vastaan, mitä kannattaa hommata. Minulla siisti ja nätti koti, jossa on myös luksusta. Esim Artekkia ja Lundiaa. Eli jatkossa on säästöjä enemmän. Näissäkin on rajat, että saa täyden asumistuen. Eli se on pakko kuluttaa näitä liikoja pois, vaikka tarkkaa kohdetta on vaikea löytää. Järjestelmä-kamera pitää hommata Canonilta. polkupyörä pitää viedä huoltoon. Tietenkin se eläkelläis kello pitää hommata. Eli varsin kohtuulisia on nämä vuoden ostot.
Mb_76 - Anonyymi00003
Jos on toimeentulotukea saava vuosikausia, niin johonkin ne rahat on saatava kulutettua, kun tilille ei voi säästää, niin kyllä silloin tulee hankittua laidasta laitaan tilpehööriä.
- Anonyymi00004
Tilanteesta riippumatta kynnykseni minkään hankkimiseksi on korkea.
Vaatteiden hankkimisessa kynnys on kaikkein korkein. Olen mies.
Minkä tahansa kestävän. pitkäikäisen hankkimisessa laskeskelen todellisen tarpeeni ja ilman olemisen vaihtoehtojen välillä.
Heräteosteluun en ole koskaan sortunut.
Lasken myös eri vaihtoehtojen kesken. Jos hankin tuon, niin mistä muusta tarpeelliseksi tuntemastani se on pois?
Onko mielenkiintoni kohde todella tarpeellinen ja jos on niin millä tapaa. Entä sitten ilman oleminen?
Suunnittelen kaiken elämiseni ainakin vuodenaikojen tähtäyksellä. Kohtalaisen suunnitelmalliset raamit myös vuosittain.
Harkittu tuhlaamiseni? Silmieni kaihit alkoivat olla siinä mallissa, etten enää nähnyt selvästi edes liikennemerkkien nopeusrajoituksia.
Silmälekuri totesi leikkaustarpeen. Julkisella puollella olisin voinut asettua 6kk jonoon jonka suhteen ei kuitenkaan olisi ollut aikatakuuta.
Yksityisellä puolella pääsin leikkauksiin ( molemmat silmät) kahdessa viikossa.
Samalla korjaantuivat silmieni vahvat miinus virheet. -4 diopteria, eli tarkan näön piste oli noin puolen metrin päässä nenästäni. Kahdessa viikossa silmät kuntoon ja 12v alkaen pidetyt - linssit tarpeettomiksi.
En vieläkään ymmärrä miten olisin voinut käyttää nuo impulssihankintoihin käyttämättä jääneet pari tonnia minua paremmin hyodyntävästi.
Sama koskee kaikkea aineellista. Onko tarpeeni todellista vai mieliteon aikaan saamaa? Kaikkein älytöntä olisi sortua pohtimaan "mitä ne muutkin ajattelevat"?
Kyky joidenkin mittavampien kertasuoritusten hoitamiseen ei ole merkki runsaista tuista vaan elämisen perusteiden vaatimattomuudesta ja suunnitelmallisuudesta.- Anonyymi00005
Nimenomaan säästäminen ennalta määräämättömään kohteeseen on
kunnioitettavaa, sillä se osoittaa kyvyn pitkäjännitteiseen säästämiseen ja
taloutensa hallintaan. Joskus voi olla tarvetta muutaman tonnin sohvaan
tai siihen silmäleikkaukseen tai jopa autoremonttiin omalla rahoituksella,
niin ei tarvitse maksella niitä vähitelleen isojen korkojen ja kulujen kera. - Anonyymi00007
Lähipiirissä 2 henkilöä käynyt kaihileikkauksessa ni jonossa odottivat kuntapuolella ja yliopistosairaalassa leikattiin.Ei kumpikaan varm harkinnu yksityiselle puolelle.
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Lähipiirissä 2 henkilöä käynyt kaihileikkauksessa ni jonossa odottivat kuntapuolella ja yliopistosairaalassa leikattiin.Ei kumpikaan varm harkinnu yksityiselle puolelle.
Toki olisin minäkin mennyt julkiselle puolelle mutta asettuminen epämääräkseen 6kk:n takuu ( tavoite ) jonoon oli riittävä kannustin mennä yksityiselle kahdessa viikossa.
Vaimoni hoiti kaihinsa samalla tavalla.
Ehdimme muuttaa talveksi maisemaa suunnitelmamme mukaan.
Joissakin tapauksissa leikattava ohjataan samaan leikkauspaikkaan yksityisen kanssa. Nopea pääsy ja konjakkitarjoilu etuina.
- Anonyymi00006
Hieno toi kuva 1950 luvulta. Tarpeellisia huonekaluja,sänky,pöytä,sohva.Kodikas asunto.
- Anonyymi00009
Kompakti kokonaisuus on kyllä hyvä. Itse elän samalla kaavalla. Mutta silti on luksusta mukana. Nämä huonekalut koostuu sängystä, lepotuolista, keittiön pöydästä. Lipastosta, joka on kaksiosainen. Itse olen aina rakentanut sisustukset tämän lipaston ehdoilla. Tämä on perintökamoja ja näyttävä.
Mb_76
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1831799
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.113940Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo114840En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58755Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset209684- 135646
- 56631
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä21614Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus51572- 38568