Narsismi pähkinänkuoressa on rakastumista itseen ja kyvyttömyyttä kiintyä tärkeÄän toisee sairas itserakkaus johtaa epäsosiaalisten selviytymiskeinojen kehittymiseen
Vastaukset 2
- Anonyymi00001UUSI
Onko narsismi aina sairasta?
- Anonyymi00002UUSI
Narsismi pähkinänkuoressa on heikko itsetunto. Ei narsisti rakasta itseään vaan luomaansa MIELIKUVAA itsestään.
Äärimmäisen heikko itsetunto on sama asia kuin kyvyttömyys rakastaa itseään ja ajatus, ettei kukaan muukaan rakasta. Kun tervettäm minäkuvaa ei ole ja itsetunto olematon, narsisti rakentaa mielessään valeminän, jota voi rakastaa niin itse kuin olettaa muidenkin rakastavan. Ja jos muut ei rakasta, niiden pitää ainakin huomata ja reagoida.
Narsisti voi rakastaa vain täydellistä itseään. Vain muita parempaa itseään. Narsisti rakentaa siis mielessään valeminän, joka on kaikin tavoin parempi kuin kukaan muu, omat lapset mukaan lukien.
Narsisi skannaa ympäristöään arvioiden, mitä hänen valeminänsä pitäisi milloinkin olla ollakseen parempi, täydellinen. Reaalimaailmassa narsisti ei tietenkään ole täydellinen eikä parempi, joten melkoinen työmaa narsistilla valehdella edes itselleen riittävästi.
Narsistin on kuitenkin pakko pitää kynsin ja hampain kiinni täydellisyydestään ja paremmuudestaan koska vaihtoehtona on häpeä jota olemattomalla itsetunnolla ei pysty kantamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.373866- 101850
- 78652
- 50635
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei156616- 65615
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38599- 30576
- 59576
Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48557