Valtavia mellakoita, feministit marssivat kaduilla ja vaativat oikeutta t-ppaa syntymättömät lapsensa. Sairasta porukkaa, vankilaan kuuluisivat kaikki.
Kova taistelu käynnissä vallasta tuossa yhteiskunnassa.
https://www.youtube.com/watch?v=91Y2uMY1eXQ
Femninismi leviää Meksikoon
30
98
Vastaukset 30
- Anonyymi00001UUSI
Miehet, jotka vastustavat aborttia, eivät koskaan missään ole olleet kiinnostuneita:
- naisen hyvinvoinnista
- sikiön tai lapsen hyvinvoinnista
- lapsen elatuksesta
- ihmisoikeuksista
- tasa-arvosta.
On vallan ilmiselvää, että aborttien vastustamisessa on kyse vain naisen kontrolloimisesta, vaikka se retorisesti ilmaistaankin "elämän suojelemisen" puolustamisena.
🦄- Anonyymi00002UUSI
Tuo on ihan totta. Jos heitä oikeasti kiinnostaisi elämän suojeleminen, niin he olisivat kiinnostuneita niiden syntyneidenkin lasten hyvinvoinnista. Näin ei kuitenkaan ole, vaan näiden "pro life" henkilöiden kiinnostus loppuu kokonaan, kun lapsi syntyy. Jo syntyneet lapset saavat heidän puolestaan kuolla nälkään ja tauteihin ja elää kaikenkaikkiaan huonoissa oloissa. Tärkeää on vain, että syntyvät - kärsimään.
- Anonyymi00006UUSI
Juuri näin.
Kaiken lisäksi, jos aidosti haluaisi aborttien määrää pienemmäksi, tehokkain tapa olisi sallia se (tiettyihin viikkoihin saakka), parantaa naisten asemaa yhteiskunnassa, panostaa terveydenhuoltoon, parantaa seksuaalivalistusta ja varmistaa ehkäisyvälineiden saanti. Aborttikielto lisää vain vaarallisten aborttein määrää.
Itse en tekisi aborttia, se on aina ollut minulle selvä asia eikä abortti saisi koskaan olla mikään ehkäisykeino, mutta on tilanteita, joissa abortti on oikea vaihtoehto ja naisella tulee olla oikeus päättää itse omasta kehostaan.
Aletheias - Anonyymi00007UUSI
Ongelma ei ole se mitä kuvittelet, vaan siinä että mikäli naisella on oikeus lo-pettaa toisen ihmisen e-lämä (jo alkuunsa) niin minä haluan myös saman oikeuden itselleni miehenä. Asia on ihan ok minun puolestani jos vaan minullakin on se sama oikeus lo-pettaa jonkun toisen ihmisen e-lämä.
- Anonyymi00011UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Ongelma ei ole se mitä kuvittelet, vaan siinä että mikäli naisella on oikeus lo-pettaa toisen ihmisen e-lämä (jo alkuunsa) niin minä haluan myös saman oikeuden itselleni miehenä. Asia on ihan ok minun puolestani jos vaan minullakin on se sama oikeus lo-pettaa jonkun toisen ihmisen e-lämä.
Se toinen ihminen ei koskaan elä sinun kehosi sisällä.
- Anonyymi00012UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Jaa, sellaista oikeuttako sinä kaipaat? 😄
Oletko ajatellut, että oikeus saattaisi rajoittua vain ja ainoastaan niihin ihmisiin, joiden sisällä tuo elämä heidän tahtomattaan kehittyy? Ja siinäkin tapauksessa se on yleensä säädelty oikeus, ei rajoittamaton.
Kieltämättä on hieman erikoista toivoa itselleen oikeutta vain lopettaa jonkun elämä ilman, että ottaa huomioon abortissa olennaisia seikkoja.
🦄 - Anonyymi00013UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
Jaa, sellaista oikeuttako sinä kaipaat? 😄
Oletko ajatellut, että oikeus saattaisi rajoittua vain ja ainoastaan niihin ihmisiin, joiden sisällä tuo elämä heidän tahtomattaan kehittyy? Ja siinäkin tapauksessa se on yleensä säädelty oikeus, ei rajoittamaton.
Kieltämättä on hieman erikoista toivoa itselleen oikeutta vain lopettaa jonkun elämä ilman, että ottaa huomioon abortissa olennaisia seikkoja.
🦄Koska minun sisälläni ei kasva elämää, toivottavasti, niin haluan sen saman oikeuden ulkopuolisen elämän lopettamiseen. Ei kyse ole siitä missä se elämä sijaitsee, vaan sen lopettamisesta.
- Anonyymi00014UUSI
Anonyymi00013 kirjoitti:
Koska minun sisälläni ei kasva elämää, toivottavasti, niin haluan sen saman oikeuden ulkopuolisen elämän lopettamiseen. Ei kyse ole siitä missä se elämä sijaitsee, vaan sen lopettamisesta.
Siis haluan TASA-ARVOA, piste.
- Anonyymi00015UUSI
Anonyymi00013 kirjoitti:
Koska minun sisälläni ei kasva elämää, toivottavasti, niin haluan sen saman oikeuden ulkopuolisen elämän lopettamiseen. Ei kyse ole siitä missä se elämä sijaitsee, vaan sen lopettamisesta.
Ja lakia laatiessa täytyy ottaa huomioon että kuinka monen elämän lopettaminen on lainmukaista, montako kertaa saan lopettaa sen elämän? Siitä voidaan kyllä neuvotella. Mutta se ei ole neuvoteltavaa että vain naisilla on sellainen oikeus olemassa ja miehillä ei ole.
- Anonyymi00016UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
Ja lakia laatiessa täytyy ottaa huomioon että kuinka monen elämän lopettaminen on lainmukaista, montako kertaa saan lopettaa sen elämän? Siitä voidaan kyllä neuvotella. Mutta se ei ole neuvoteltavaa että vain naisilla on sellainen oikeus olemassa ja miehillä ei ole.
Pahoittelut mutta en osallistu keskusteluun tämän enempää. ☺️ Olemme eri mieltä keskustelun lähtökohdista. Olen myös ilmaissut kantani enkä ole kohdannut mitään, minkä vuoksi muuttaisin sitä.
🦄 - Anonyymi00017UUSI
Anonyymi00013 kirjoitti:
Kyse on nimenomaan siitä missä se elämä sijaitsee.
- Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00014 kirjoitti:
Siis haluan TASA-ARVOA, piste.
Tuossa ei ole mtään rasa-arvoista. Laki takaa sinullekin oikeuden tehdä tarvittaessa itsellesi abortti ja se on tasa-arvoista. Se, että sinulla ei ole tarvetta abortille, ei ole epätasa-arvoa, vaan biologiaa.
- Anonyymi00019UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
Miehillä on yhtäläinen oikeus. Voit syyttää biologiaa siitä, että sinulla ei ole koskaan tarvetta käyttää oikeuttasi.
- Anonyymi00020UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
Perustelusi on yhtä hatara kuin se, että koska joillakin on oikeus rakentaa talo omille mailleen, niin sinulla pitäisi olla oikeus rakentaa talo minne ikinä tahdotkin. Hanki ensiksi maata, hanki ensiksi kohtu.
- Anonyymi00024UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
Perustelusi on yhtä hatara kuin se, että koska joillakin on oikeus rakentaa talo omille mailleen, niin sinulla pitäisi olla oikeus rakentaa talo minne ikinä tahdotkin. Hanki ensiksi maata, hanki ensiksi kohtu.
Siis jos sinä omistat kohdun niin saat t-appaa jonkun miehen lapsen? Kun joku mies p_nee sinua etkä, jostain syystä, pidäkään siitä miehestä, niin t-apat sen lapsen kostoksi ja tämä on täysin ok mielestäsi koska sinulla on naisten oikeudet.
- Anonyymi00025UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
Maan pitäisi olla kaikille yhteinen. Samoin kun ilmakin on.
Ehkä kohta ilma jaotellaan ja määritellään kuka saa käyttää minkäkin määrän ilmakehästä. - Anonyymi00026UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Niin. Abortti on murha. Ei siitä mihinkään pääse. On se varmaan aika kivaa, kun jalat ja kädet katkotaan elävänä. Tai myrkytetään ja vedetään vessanpytystä alas.
Ilmankos nämä akat ovat jääneet tällä ajatusmaailmalla yksin ilman miestä.
- Anonyymi00003UUSI
Toden totta sillä meksikkolaisten incellien mukaan yksin heillä on oikes tappaa lapsia ja naisia kristinuskon nimeen vannoen.
- Anonyymi00004UUSI
Ihan oikein. Tuolla nainen rinnastetaan eläimeen. Lähinna katu koiraksi. Onneksi suomessa on käytössä omavalinta kierukka ja e pillerit. Ei olla kodinkoneita eikä tuotantoeläimiä. Miehet vois vuorostaan laittaa lypsykoneisiin. Katsotaan sitten miten ne suunsa laittaa.
- Anonyymi00005UUSI
Noissa maissa miehet ei tee mitään. Siksi ne on kehitys maita. Nyt ne tulee tänne nauttimaan
Tossa yhtä katsellut. Ei käy töissä..1000e vuokra alueen paras asunto. Uudella megel ajelee. nainen siivoo. Käy töissä
Mies vain käy salilla.- Anonyymi00008UUSI
Kuullostat tosi kateelliselta....
Ethän tiedä millaisen omaisuuden tuo mies on tehnyt omassa maassaan h-uumekaupoilla, voi olla miljoonaomaisuus salaisella tilillä. - Anonyymi00023UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
Kuullostat tosi kateelliselta....
Ethän tiedä millaisen omaisuuden tuo mies on tehnyt omassa maassaan h-uumekaupoilla, voi olla miljoonaomaisuus salaisella tilillä.Kyllä ne on murhaajia. Niillä ei ole mitään asiaa omaan maahan tai pää ois pois. Meillä autetaan kaikkia. Kun kirkko eli lue(*rael*) määrää
Suomalainen käy kiltisti töissä ja auttaa koko maapallon rikollisia. Meidän maasta on tehty hoiva osasto rikollisille. Maksakaa.
- Anonyymi00009UUSI
tuollainen ällä naqurataq nkohta nukkuukin jo tyttöjen kandsa.
- Anonyymi00010UUSI
Onkse niin kun se sanonta että nukkuu kalojen kanssa, se on nykyään niin että nukkuu tyttöjen kanssa?
Meksiko on tällä hetkellä yksi maailman aktiivisimmista ja merkittävimmistä feministisen toiminnan keskuksista. Meksikon feministinen liike on kasvanut valtavaksi joukkoliikkeeksi, joka on saavuttanut merkittäviä yhteiskunnallisia ja poliittisia voittoja.
Meksiko on ottanut suuria harppauksia naisten poliittisessa asemassa. Maan johdossa toimii presidentti Claudia Sheinbaum, maan historian ensimmäinen naisjohtaja.
Uusia lakeja on säädetty muun muassa verkkoväkivallan ja happohyökkäysten kriminalisoimiseksi, sekä elatusmaksupakolaisten saattamiseksi vastuuseen.
Feministisen aktivismin ja strategisen oikeuskäytännön tuloksena Meksikon korkein oikeus on linjannut, että abortti on dekriminalisoitu yli puolessa maan 32 osavaltiosta.
Naisten hyvinvoinnin ja terveyden kannalta, myös loput osavaltiot olisi saatava mukaan tähän likkeeseen.
Miljoonat naiset ympäri maata, erityisesti pääkaupunki México Cityssä, osoittavat säännöllisesti mieltään viranomaisten toimettomuutta ja järjestäytynyttä rikollisuutta vastaan. Naiset vaativat turvallisuutta ja oikeutta kadonneille.
Meksikossaa murhataan edelleen päivittäin keskimäärin noin 10 naista.- Anonyymi00022UUSI
"Meksikossaa murhataan edelleen päivittäin keskimäärin noin 10 naista."
Hyvinpä se feminismi on toiminut sitten.
Entä jos ennen feminsmiä mrhattiin vain yksi päivässä?
Miksei kukaan ehdota sitä, että lisääntymistoiminnot kielletään muutoin kuin lastenhankintatarkoituksessa.
Omituisen epäloogista, ettei ole jo kielletty.
;)- Anonyymi00021UUSI
No eikös kirkko ole yrittänyt tuota jo iät ja ajat?
Anonyymi00021 kirjoitti:
No eikös kirkko ole yrittänyt tuota jo iät ja ajat?
Mutta siitä ei ole saatu aikaan ankaraa lakia.
- Anonyymi00028UUSI
En siedä tällaista ollenkaan, 00001 oli oikeassa.
Ja sen lisäksi, odottaisin, että miehet käyttäisi ehkäisyä ja
kuten buddy Love ehdotti,
että ” lisääntymistoiminnot ainoastaan lastenhankintatarkoitukseen”
Aloittaja leikkii umpityhmää ja oikeastaan
haluaa ainoastaan lyödä lisääntyvää osapuolta.
Pillua ruinataan ja suljetaan silmät sen toiminnan seurauksilta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.365842- 100842
- 76630
- 50615
- 65605
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38599- 30566
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei129551Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48547En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25540