Vain 123 thaimaalaista marjanpoimijaa sai viisumin STT

Anonyymi-ap

Vain 123 thaimaalaista marjanpoimijaa sai viisumin
STT 20.7.2026 13:24, muokattu 20.7.2026 13:30
a–
a+

Vain runsaat sata marjanpoimijaa on saanut Suomen Thaimaan-edustustolta luvan saapua Suomeen.

Ulkoministeriön konsulipäällikkö Jussi Tanner kertoo viestipalvelu X:ssä, että Thaimaan luonnonmarjanpoimijoiden reilut 2 100 viisumihakemusta on tältä vuodelta käsitelty.

Suomen Bangkokin-suurlähetystö teki kielteisiä päätöksiä hieman yli 2 000 ja myönteisiä vain 123.

Aiemmin heinäkuussa arvioitiin, että marja-alan kausityöntekijöiden vähyys voi vaikeuttaa kotimaisten marjojen saantia.

ps. menettikö valtio näissäkin touhuissa rahaa?

9

<50

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Olen saanut heistä hyvän kuvan ahkerina. Ja olen saanut muutakin. :)))

• Anonyymi00002

🤣🤣🤣

• Anonyymi00003

joo nitäs ne lennot maksaakaan

• Anonyymi00005

Ei ole ekologista lennättää marjanpoimijoita niin kaukaa…

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Viherpunapiiperöistä ja muut demarit, nuo kokoelämän kelaelätit, ilmaston "pelastajat" täytyy järjestelmällisesti kuljettaa landelle marjanpoimintaan. Muutama euro palkkaa kelan ilmaisrahan päälle per ämpäri.Vaikka 4€. Terveellistä liikuntaa ja raitista ilmaa! Sillä mikä oikeus jollain ryhmällä on loisia muiden työnteon siivellä tekemättä mitään oman elätyksensä eteen?! Näin ainakin kerran vuodessa tekevät kansalaisvelvollisuutensa.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Suomessa on ihan tarpeeksi työttömiä ja osa heistä saa jo tukäteen ylläpidon ja kaiken tarpeellisen elämäänsä varten, miksi heitä ei
        velvoiteta mitään tekemään? Työpaikkoja olisi ainakin marjanpoiminnassa.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Moktar.Gubta
        2024-07-18 14:44:46
        UUSI

Nyr kun olette kyllin saaneet parkua, minulla on ilo kertoa, että Pudasjärvelle tulee hyvin hillaa.

Minun osuuteni hyvästä hillasadosta on nyt 2,5 ämpärillistä. Enemmänkin olisin saanut, muuta en viitsinyt hiki päässä huiskia, kun en näitä kerää työkseni. Sen verran tiedän, että hillajobbari olisi maksanut näistä 12 eur/kg, joten teoreettinen ansioni olisi ollut noin 200 eur/päivä ja ihan verotonta vielä kaikki.

Ihan mukavalle päiväpalkalle tällä pääsisi, jos tätä tekisi ansiokseen. Vaan Pudasjärven nuoret miehet eivät hillasuolla lähde. Siellähän tulee hiki ja itikat syövät. Parempi se on vaan köllötellä kotona ja nostaa Kelan tukia.

Minun poimimat hillat menevät pakkaseen. Ne syödään meillä kotona talven aikana. Pari rasiaa voin sentään viedä sukulaismummoille lahjaksi.

Parhain terveisin, Moktar. ;)

Moktar.Gubta
        2024-07-18 16:36:50
        UUSI

"Ei ole Pudasjärven hillasoilla...".
        En tietystikään. Tulin jo pois suolta.

Jos et ole koskaan itse kokeillut, niin voin kertoa, että hillanpoiminta on hikistä hommaa. Pitää jaksaa kävellä, jotta ylipäätään löytää marjoja. Ei hillasuollakaan marjoja ole tasaisesti joka mättäällä. Sellaiseen kohtaa suota, jossa on marja siellä, toinen täällä, ei kannata jäädä poimimaan. Kyllä siinä saa kävellä. Jos vielä on täysi marjaämpäri mukana, kävely suolla kysyy jo kohtalaista kuntoakin.

Lisäherkkuja marjastukseen tuovat vielä helle, sääsket ja helteellä joskus myös paarmat.Urbaaneista jusseista tai sebuista ei vaan yksinkertaisesti ole marjametsään. Suotakoon heille se , että he ostavat sitten Stockmannin herkusta avocadoa ja koji-marjoja, luomua tietysti.

Ihan turhaan te nyt kateuttanne parutte siellä. Hillat ovat jo meillä kotona, puhdistettuina, laitettuna 0,3 l rasioihin ja pakastettuna.

Se syö ensi talvena hilloja, jolla niitä on.
        Nauretaan yhdessä. ;)
        ######################################################################

Seuraavaksi vuorossa jokavuotinen sorsastusretki, lohijoelle paluu ja lopuksi hirvijahti- suoraan rehvastelevan palstatrollin
        kotisohvalta etänä suoritettuna , tottahan toki.

• Anonyymi00004

Poimijat ovat vääräukoisia…

• Anonyymi00009

Ei ole tulijoita. Mistään. Suomi mainostaa joka paikassa että on työtä ja hyvä palkka ja onnellisten maa tarinoilla mutta kun vaikkapa kääntävät S24 sivua ja mitä puhutaan mamuista niin suunta vaihto. Poimikaa itse marjanne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      52
      1043
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      20
      965
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      513
      831
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      49
      791
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      45
      712
    6. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      37
      649
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      616
    8. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      181
      595
    9. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      59
      568
    10. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      560
    Aihe