Mulla on vähän sellainen ikävä tilanne, että mun juomavesikaivoon pääsee pintavesiä. Nyt taas, kun oli nämä hirmusateet niin kaivo täyttyi harmaasta savivedestä ja jouduin nyt taas pumppaamaan sen tyhjäksi niin rupesin miettimään, mistä se johtuu. Tein siinä sitten oivalluksen, että siellähän on yläosastaan toinen ja kolmas kaivonrengas siirtynyt paikoiltaan ja kun kaikkihan tietävät minkälaiset ovat kaivonrenkaiden uros ja naaras pontit niin tietenkin, kun kaivonrenkaat on vissiin kasattu niin, että naaraspontti on ikään kuin ylös päin ja urospontti on upotettu sen päälle ja jos nyt jostain syystä rengas pääsee kuitenkin liikkumaan tästä pontista pois niin se naarasponttinnen rengashan tekee yhdeltä sivultaan oikein kaatonokan kaivoon eli kaikki pintavesi, mitä kaivon juurelle sataa, oikein imeytyy kaivon sisälle.
Kuivalla kaudella kaivossa ei ole mitään ongelmaa, mutta aina näin kovien sateiden tai lumien sulamisten aikaan tämä ongelma on.
Vähän vaikea vaan korjata, kun kaivo on niin lähellä talon nurkkaa, että renkaiden kaivaminen ylös ja korjaaminen nykyaikaiseksi on vähän riskialtista. En sitten tiedä, kun niitä on kaikkia kaivoon soveltuvia massoja ja laasteja, että josko niillä sais kittailtua raot umpeen? Vähän paha tilanne sinänsä, kun mun palkka on 2500 euroa kuussa ja melkein joka kuukausi ihan peruskulutuksellakin menee plus miinus nolla linjalla niin eipä kyllä ole varaa korjauksia muutenkaan teettää. Luultavasti juon vaan tuota vettä, mutta nyt täytyy vaan keitellä vähän aikaa enen kuin juo. Talvella sitten on taas parempaa vettä, kun maa toivottavasti jäätyy ja pintavedet ei juokse kaivoon. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Niinhän se elämässä on!
Väjän ikävempi juttu mulla nyt taas kävi
Anonyymi-ap
3
84
Vastaukset 3
- Anonyymi00001
Hommaa ens alkuun jonkinlainen suodatin. Ei maksa paljoa ja on helppo käyttää. T. Nelson
- Anonyymi00002
Kannattaa teetättää vesianalyysi ennen kuin jatkaa kaivon käyttöä. Porakaivo on kaivoista paras, mutta pitää sekin testata ajoittain.
- Anonyymi00003
T mies mäntäslästä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun
Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid138897En jaksa
Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene44657Minkälainen nainen
Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi21588Kissa eli kivuissa useita viikkoja
Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.110573- 36542
Jos meillä olisi yhteinen koti
Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal50535- 62530
Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta
Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et34488Martinan mauton tyyli
Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää130486Arvaako kukaan?
"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni25462