Olen moraalinen kreationisti

Anonyymi-ap

Voitte testata asian esittämällä kysymyksiä. Ette saa minua kiinni valehtelusta.

16

145

Vastaukset 16

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Juurihan sinä valehtelit.

• Anonyymi00002

Höpö höpö.

• Tässä on joitain kysymyksiä:

Mitä mieltä olet siitä, miten kreationistit toistuvasti valehtelevat tällä palstalla? He esim. valehtelevat että on löytynyt dinosauruksen verta; että tieteen/ateistien mukaan maailma on syntynyt tyhjästä; että evoluutio olisi vain sattumaa; että evoluutiolle ei ole todisteita; että välimuotofossiileja ei ole; että uusia lajeja ei ole syntynyt. Nämä ovat asioita, jotka on osoitettu niin monta kertaa valheiksi, että satunnaisia vierailijoita lukuunottamatta ne eivät voi olla vilpittömiä väärinkäsityksiä.

Mitä mieltä olet siitä, että kreationistit kääntävät jatkuvasti keskustelun evoluutioon/evoluutioteoriaan kun puhe on kreationismista?

Viime aikaisissa aloituksissa on esitetty esim. nämä kysymykset:

Miten kreationismi selittää sukupuolten olemassaolon?

Luotiinko tervapääsky suoraan lentoon vai istumaan kallionkielekkeelle?
      Miten kreationismi selittää sen, että suurin osa eläiöistä on kuollut sukupuuttoon?

• Anonyymi00003

Tuomitsen valehtelun ja keskustelun kääntämisen pois kreationismista.

Evoluutioteoria on totta ja selittää kymykset, vastaa niihin tieteellisellä tarkkuudella.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Evoluutioteoria on totta ja selittää kymykset, vastaa niihin tieteellisellä tarkkuudella.

Kovin tuli hiljaista kun kreationisti uskoo evoluutioteoriaan.

• Anonyymi00003 kirjoitti:

Sepä hyvä.

Huomautatko toisille kreationisteille koskaan asiasta.

"Evoluutioteoria on totta ja selittää kymykset, vastaa niihin tieteellisellä tarkkuudella."

Miten Jumala uskosi mukaan loi maailman? Onko vedenpaisumus mielestäsintositapahtuma?

• Anonyymi00006
        siare kirjoitti:

Sepä hyvä.

"Evoluutioteoria on totta ja selittää kymykset, vastaa niihin tieteellisellä tarkkuudella."

Miten Jumala uskosi mukaan loi maailman? Onko vedenpaisumus mielestäsintositapahtuma?

Jumala loi pienimmän mahdollisen tilan ja loput tapahtui tieteen selittämällä tavalla. Jumala ei puutu universumin tapahtumiin.

En usko tulvaan enkä muihin Raamatun taruihin.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Jumala loi pienimmän mahdollisen tilan ja loput tapahtui tieteen selittämällä tavalla. Jumala ei puutu universumin tapahtumiin.

En usko tulvaan enkä muihin Raamatun taruihin.

Eli uskot jumalaan joka vain "tönöisi" kaikki alkuun eikä muuten ole missään tekemisissä täällä?

Tästäkin luomisesta toki voisi kysyä tarkempia tietoja, kuten miten jumala loi tuon pienimmän mahdollisen tilan?

Mistä tiedät, että tälläinen on tapahtunut jonkun jumalan toimesta? Tähän voisi liittää myös kysymyksen, miksi jumalasi teki sen?

Tämä uskomus on kyllä tosiaan minulle ihan ok lopulta. Et ainakaan tee yhtä hulluja väitteitä kun nämä nuoren maan kreationistit.

Itselläni oli itse asiassa vähän samanlainen ennenkuin tajusin sen olevan tarpeeton uskomus. Ns. viimeiset rippeeni teistinä.
        Itse tosin kutsuin sitä korkeammaksi voimaksi.

• Anonyymi00009
        siare kirjoitti:

Sepä hyvä.

"Huomautatko toisille kreationisteille koskaan asiasta."

En koe sitä tehtäväkseni. Sinä teet sen meidän muiden puolesta. Livenä en puhu asiasta teistien kanssa. Uskonto ei kiinnosta ja tiedän ne humpuukiksi.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Eli uskot jumalaan joka vain "tönöisi" kaikki alkuun eikä muuten ole missään tekemisissä täällä?

Tästäkin luomisesta toki voisi kysyä tarkempia tietoja, kuten miten jumala loi tuon pienimmän mahdollisen tilan?

Mistä tiedät, että tälläinen on tapahtunut jonkun jumalan toimesta? Tähän voisi liittää myös kysymyksen, miksi jumalasi teki sen?

Tämä uskomus on kyllä tosiaan minulle ihan ok lopulta. Et ainakaan tee yhtä hulluja väitteitä kun nämä nuoren maan kreationistit.

Itselläni oli itse asiassa vähän samanlainen ennenkuin tajusin sen olevan tarpeeton uskomus. Ns. viimeiset rippeeni teistinä.
        Itse tosin kutsuin sitä korkeammaksi voimaksi.

"Eli uskot jumalaan joka vain "tönöisi" kaikki alkuun eikä muuten ole missään tekemisissä täällä?"

Noin. Pidän tosin mahdollisena, että Jumala vaikuttaisi suosiollisten mutaatioiden ilmestymisen, mutta se ei ole todennäköistä minun mielestäni. Miksi sitten tuottaa enimmäkseen haitallisia ja neutraaleja mutaatioita, jos ohjaa evoluutiota?

"Tästäkin luomisesta toki voisi kysyä tarkempia tietoja, kuten miten jumala loi tuon pienimmän mahdollisen tilan?"

Ei harmainta aavistusta.

"Mistä tiedät, että tälläinen on tapahtunut jonkun jumalan toimesta?"

En tiedäkään. Uskon niin. Usko ei perustu tietoon ja tavallaan turhaa, kun asioita ei voi todeta eikä todistaa. En ole kuitenkaan keksinyt mitään muutakaan selitystä kaiken olemassaololle. Olemattomasta kun ei voi mitään syntyä, joten jotakin on täytynyt olla aina olemassa. Ehkä se ei ole jumala, mutta voi olla. En tiedä.

"Tähän voisi liittää myös kysymyksen, miksi jumalasi teki sen?"

En tiedä. Aikamoinen sadisti se on, kun on sallinut viattomien kärsimyksen.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

"Eli uskot jumalaan joka vain "tönöisi" kaikki alkuun eikä muuten ole missään tekemisissä täällä?"

Noin. Pidän tosin mahdollisena, että Jumala vaikuttaisi suosiollisten mutaatioiden ilmestymisen, mutta se ei ole todennäköistä minun mielestäni. Miksi sitten tuottaa enimmäkseen haitallisia ja neutraaleja mutaatioita, jos ohjaa evoluutiota?

"Tästäkin luomisesta toki voisi kysyä tarkempia tietoja, kuten miten jumala loi tuon pienimmän mahdollisen tilan?"

Ei harmainta aavistusta.

"Mistä tiedät, että tälläinen on tapahtunut jonkun jumalan toimesta?"

En tiedäkään. Uskon niin. Usko ei perustu tietoon ja tavallaan turhaa, kun asioita ei voi todeta eikä todistaa. En ole kuitenkaan keksinyt mitään muutakaan selitystä kaiken olemassaololle. Olemattomasta kun ei voi mitään syntyä, joten jotakin on täytynyt olla aina olemassa. Ehkä se ei ole jumala, mutta voi olla. En tiedä.

"Tähän voisi liittää myös kysymyksen, miksi jumalasi teki sen?"

En tiedä. Aikamoinen sadisti se on, kun on sallinut viattomien kärsimyksen.

"En tiedä. Aikamoinen sadisti se on, kun on sallinut viattomien kärsimyksen."

Deistisellä jumalalla ei ole kykyä puuttua evoluutioon ja maailman tapahtumiin.

• Anonyymi00005

Jokainen ateistien kysymys ja väite, herättää ihmetystä, niiden tietämättömyyden vuoksi. Olette todella velttoja, kun ette hanki itse viimeisimpiä tieteellisiä tietoja mikrobiologiasta. Tosin ateisti tieteilijät vaikenevat huomioistaan, jotka tyrmäävät heidän ontuvat teoriansa ja tekevät heistä täysiä tolloja.

• Anonyymi00007

Huoh, ei edes väärin :)

Mutta jatka vain pääsi hakkaamista todellisuuden tiiliseinään. Ei se meiltä normijärkisiltä ole pois :)

• Joku tynnyrissä kasvanut voisi olla kreationisti ja silti rehellinen. Muussa tapauksessa hän joutuu pettämään ainakin itseään.

• Anonyymi00011

Missä olen ollut epärehellinen?

ap

• Anonyymi00011 kirjoitti:

Missä olen ollut epärehellinen?

ap

Ellet esitä kreationisteille tyypillisiä väitteitä, et valehtele muille, mutta itsepetosta kreatismi edellyttää, enkä näe pääsi sisälle. Tuskin olet kasvanut tynnyrissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Metsamanin muru kissa kuollut

Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars
      Tuusniemi
      141
      2099
    2. Kysymys

Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois
      Sinkut
      234
      926
    3. Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin

Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.
      Maailman menoa
      150
      913
    4. Lähdetkö kanssani

syömään joskus😘
      Ikävä
      78
      873
    5. 64
      861
    6. Töysä otsikoissa

Töysässä takavarikoitu kaksi luvallista käsiasetta ammuskelun jälkeen!Näin media uutisoi!
      Alavus
      37
      847
    7. Mitä haluaisit kysyä

kaivatultasi juuri nyt?
      Ikävä
      105
      798
    8. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      47
      757
    9. Tapailtaisko nainen

Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä
      Ikävä
      68
      695
    10. Olisitko valmis lähitulevaisuudessa

Kohtaamaan minut mies?
      Ikävä
      71
      571
    Aihe