Siksi Jeesus tuli, jotta me voisimme saada synnit anteeksi. Jotkut silti pitävät synneistään tiukasti mieluummin kiinni. He halveksivat pelastusta.
Vastaukset 115
- Anonyymi00001
Kyllä, kyllä - ei kukaan voi pelastua, jos ei kiduttamatta palvo kirousta ja syö sitä kuvitellen ruumiin ja verenolevan todellisesti läsnä! Löytyy Gal.3:13 ja 1.Kor.11:23.
- Anonyymi00002
Niin ja myös Augsburgin tunnustus, mikä juuri määrittelee tuon uhrin oikean syöntitavan.
- Anonyymi00073
Turhaa on rehvastella raamatuntuntemuksella, kyllä jumala tietää minne kukin kuuluu.
- Anonyymi00003
Jeesuksen veli Jaakob, joka oli Jerusalemin seurakunnan johtaja varoittaa
"yksin uskosta" mantran hokemisesta. Tuomio kun tule aina tekojen ja lakien perusteella.
Jaak.2
24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
25 Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.- Anonyymi00004
Room. 3:31
Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo. - Anonyymi00012
Anonyymi00004 kirjoitti:
Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.Ja kyseessä on siis tulivuori Jahve-Baalin Mooseksen laki - taivaan isä Jumalaan liittyvät vain luonnon lait.
- Anonyymi00023
Anonyymi00004 kirjoitti:
Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.Kirje roomalaisille 2:12-14KR92
Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla. Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia. Pakanakansatkin, joilla ei ole lakia, saattavat luonnostaan tehdä, mitä laki vaatii. Silloin pakanat, vaikkei heillä lakia olekaan, ovat itse itselleen laki.
Minä olen sukujuuriltani pakana ainakin 1500 luvulle asti kirkonkirjojen mukaan joten joten juutalaisten laki ei koske minua. Joka sen alle haluaa eikä ole juutalainen juuriltaan niin voi liittyä juutalaisseurakuntaan. ei kiinnosta minua ja tyhjäpää on sellainen joka sellaiseen uskontokuntaan liittyy. Tappoivat Jeesuksen ja odottavat Messiaan tulemista. Tämä juna jatkaa eteenpäin ja juutalaiset jäi asemalle. Pakanoilla laki on sydämessä ja sitä kutsutaan myös omatunnoksi joten ei tässä pitäisi mitään hätää olla vaikka ei sapattia vietetä juutalaisten lakien mukaan. Paavali siirtyi lain alta armon alle.
Lain alla elävän pitää täyttää lain jokainen piirto ja se on ymmärrykseni mukaan mahdotonta joten juutalaiset menee lakia toteuttaen helvettiin mikäli sellainen paikka on olemassa. Tervemenoa, ei ole minun synti se jos sinne joutuvat messiasta odotellessa. Kannattaa mennä sinne Israeliin julistamaan Jumalan sanaa jos haluaa juutalaisten pelastuvan tai alkaa tekemään katulähetystä juutalaisen seurakuntien portilla. Aseman seutu on siihen väärä paikka.
Toki kristinuskossa elävä voi toteuttaa juutalaisten lakeja mutta jos sitä alkaa opettamaan muille pakkona se menee sitten jo harhaopin puolelle ja siitä joutuu vastaamaan Jumalan edessä.
Luterilainen sukujuuriltaan ja lapsena kastettu luterilaiseen uskoon. Meidän suvusta ei ole siirrytty harhaopin perään mutta on sieltä käyty Kiinassa asti pakanoita käännyttämässä. - Anonyymi00025
Anonyymi00023 kirjoitti:
Kirje roomalaisille 2:12-14KR92
Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla. Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia. Pakanakansatkin, joilla ei ole lakia, saattavat luonnostaan tehdä, mitä laki vaatii. Silloin pakanat, vaikkei heillä lakia olekaan, ovat itse itselleen laki.
Minä olen sukujuuriltani pakana ainakin 1500 luvulle asti kirkonkirjojen mukaan joten joten juutalaisten laki ei koske minua. Joka sen alle haluaa eikä ole juutalainen juuriltaan niin voi liittyä juutalaisseurakuntaan. ei kiinnosta minua ja tyhjäpää on sellainen joka sellaiseen uskontokuntaan liittyy. Tappoivat Jeesuksen ja odottavat Messiaan tulemista. Tämä juna jatkaa eteenpäin ja juutalaiset jäi asemalle. Pakanoilla laki on sydämessä ja sitä kutsutaan myös omatunnoksi joten ei tässä pitäisi mitään hätää olla vaikka ei sapattia vietetä juutalaisten lakien mukaan. Paavali siirtyi lain alta armon alle.
Lain alla elävän pitää täyttää lain jokainen piirto ja se on ymmärrykseni mukaan mahdotonta joten juutalaiset menee lakia toteuttaen helvettiin mikäli sellainen paikka on olemassa. Tervemenoa, ei ole minun synti se jos sinne joutuvat messiasta odotellessa. Kannattaa mennä sinne Israeliin julistamaan Jumalan sanaa jos haluaa juutalaisten pelastuvan tai alkaa tekemään katulähetystä juutalaisen seurakuntien portilla. Aseman seutu on siihen väärä paikka.
Toki kristinuskossa elävä voi toteuttaa juutalaisten lakeja mutta jos sitä alkaa opettamaan muille pakkona se menee sitten jo harhaopin puolelle ja siitä joutuu vastaamaan Jumalan edessä.
Luterilainen sukujuuriltaan ja lapsena kastettu luterilaiseen uskoon. Meidän suvusta ei ole siirrytty harhaopin perään mutta on sieltä käyty Kiinassa asti pakanoita käännyttämässä.Room. 3:7
Mutta jos minun VALHEELLISUUTENI vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
Paavalin kirkastama totuus kihahtaa helposti päähän, jos sitä ei laimenna Jeesuksen omalla opetuksella. - Anonyymi00087
Anonyymi00025 kirjoitti:
Room. 3:7
Mutta jos minun VALHEELLISUUTENI vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
Paavalin kirkastama totuus kihahtaa helposti päähän, jos sitä ei laimenna Jeesuksen omalla opetuksella.Miksi sinä Teuvo elät valheessa? Olethan laskenut liikkeelle valheen, että olet edesmennyt, mutta et sinä mitään edesmennyt ole, vaan olet elossa ja jatkat herjojasi.
Miksi sinä asut pimeydessä? - Anonyymi00088
Anonyymi00025 kirjoitti:
Room. 3:7
Paavalin kirkastama totuus kihahtaa helposti päähän, jos sitä ei laimenna Jeesuksen omalla opetuksella.Lainaat yllä olevaa jaetta joten voisitko myös selittää mitä jae sinun mielestä tarkoittaa, vai tulkitsetko Paavalin tuo lauseen perusteella valehtelijaksi?
- Anonyymi00005
Niin tuomi tulee aina lain perustella. Laki on uudessa liitossa juuri astettu pahantekijöile. Sen jokainen piirto. Mutta niin tulee vain tuomio, ei pelastus. Lain mukaan kukaan ei pelastu, vaan tulee vain yksin tuomituksi.
Lakiaan korostaen vie itse itsensä helvettiin.
Pelastus tulee aivan toista kautta kuin mitä lain mukaan ja sen voimme halutessamme lukea Raamatusta aivan itse.- Anonyymi00006
Laki ja käskyt koskee kaikkia ihmisiä tasapuolisesti. Kukaan ei ole mikään vapaamatkustaja.
Jaak. 2:21
Eikö meidän isämme Abraham osoittautunut vanhurskaaksi tekojensa perusteella, kun hän vei poikansa Iisakin uhrialttarille? [1. Moos. 22:12; Hepr. 11:17]
Jaak. 2:22
Huomaat, että usko vaikutti yhdessä hänen tekojensa kanssa, teoissa usko tuli todeksi.
Jaak. 2:25
Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä. [Joos. 6:25; Hepr. 11:31]
1. Piet. 1:17
Ja jos kerran te rukoillessanne kutsutte Isäksi häntä, joka puolueettomasti tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin eläkää jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika. [Fil. 2:12]
Ilm. 2:23
Hänen lapsensa minä surmaan rutolla. Kaikki seurakunnat tulevat tietämään, kuka minä olen: minä tutkin sydämet ja ajatukset ja annan jokaiselle teistä hänen tekojensa mukaan. [1. Sam. 16:7; Ps. 7:10; Jer. 11:20; Room. 2:6]
Ilm. 20:12
Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20+ | Matt. 16:27+]
Ilm. 20:13
Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan. - Anonyymi00013
Anonyymi00006 kirjoitti:
Laki ja käskyt koskee kaikkia ihmisiä tasapuolisesti. Kukaan ei ole mikään vapaamatkustaja.
Eikö meidän isämme Abraham osoittautunut vanhurskaaksi tekojensa perusteella, kun hän vei poikansa Iisakin uhrialttarille? [1. Moos. 22:12; Hepr. 11:17]
Huomaat, että usko vaikutti yhdessä hänen tekojensa kanssa, teoissa usko tuli todeksi.
Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä. [Joos. 6:25; Hepr. 11:31]
Ja jos kerran te rukoillessanne kutsutte Isäksi häntä, joka puolueettomasti tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin eläkää jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika. [Fil. 2:12]
Hänen lapsensa minä surmaan rutolla. Kaikki seurakunnat tulevat tietämään, kuka minä olen: minä tutkin sydämet ja ajatukset ja annan jokaiselle teistä hänen tekojensa mukaan. [1. Sam. 16:7; Ps. 7:10; Jer. 11:20; Room. 2:6]
Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20 | Matt. 16:27 ]
Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.Niinpä, Jumalan käskystä lapsi uhrattavaksi ja se on kuuliaisuutta.
- Anonyymi00024
Anonyymi00006 kirjoitti:
Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20 | Matt. 16:27 ]
Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.Eikö meidän isämme Abraham osoittautunut vanhurskaaksi tekojensa perusteella, kun hän vei poikansa Iisakin uhrialttarille? [1. Moos. 22:12; Hepr. 11:17]
Abraham oli veren kautta juutalainen jolle Jumala istutti uskon siemenen eli Pyhä Henki laskeutui Abrahamiin.
Jesaja 11:1
Daavidin jälkeläinen tuo oikeuden ja rauhan
Iisain kannosta nousee verso,
vesa puhkeaa sen juuresta ja kantaa hedelmää.
Kirje galatalaisille 3;16
Nyt on lupaukset annettu Abrahamille ja hänen jälkeläiselleen. – Tässä kohdassa ei sanota »jälkeläisille», mikä tarkoittaisi monia, vaan siinä puhutaan yhdestä: »sinun jälkeläisellesi», ja tämä on Kristus. –
Kyseinen lupaus on usko.
Rahab ei ollut juutalainen hän uskoi juutalaisten Jumalaan. Menikö se noin?
Rahab voidaan nähdä tapahtuman tiimoilta myös syvemmässä merkityksessä jatkoa ajatellen mutta sitä on tässä alkaa turhaan spekuloimaan tässä yhteydessä. - Anonyymi00027
Anonyymi00013 kirjoitti:
Niinpä, Jumalan käskystä lapsi uhrattavaksi ja se on kuuliaisuutta.
Ihmisten tappaminen on paha synti ja laittomuuden teko.
Murhamiehet eivät pääse taivaaseen.
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.
Juutalaisen murha on kaikista pahin teko, mitä voi tehdä.
Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.' - Anonyymi00107
Anonyymi00006 kirjoitti:
Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.Kukaan EI pelastu lain kautta, sillä kukaan EI kykene sitä kokonaan täysin 100% pitämään, paitsi Jeesus Kristus.
- Anonyymi00007
Jeesus poisti perisynnin kadottavan kirouksen, kollektiivisen maailmansynnin, mutta kyllä jokainen vastaa omista tekosynneistään viimeiselle tuomiolle asti, missä ihmisen teot, ajatukset, motiivit tutkitaan.
Nyt ei ole mitään "kadotustuomiota", jotka on kastettu Kristuksen omaksi. Mutta kyllä jokainen joutuu vastuuseen omista tekosynneistään.
Pietari puhuu seurakuntaisille.
Ja jos kerran te rukoillessanne kutsutte Isäksi häntä, joka puolueettomasti tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin eläkää jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika.- Anonyymi00008
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
Uusi liitto Kristuksen verensuojassa alkaa kasteesta. Ei muutoin. - Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
Uusi liitto Kristuksen verensuojassa alkaa kasteesta. Ei muutoin.Juu, juutalaisten Baal-jumala Paavalin sanoin lupaa hyvän omantunnon teoista huolimatta, kun otat kasteella Pedon merkin (Luther) otsaan, kun Jeesus Kristuksena on pääsiäisen teurastettu uhrilammas (1.Kor.5:7), ja perkast pois Jeesuksen opettaman taivasten valtakunnan (Matt.13:33).
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Juu, juutalaisten Baal-jumala Paavalin sanoin lupaa hyvän omantunnon teoista huolimatta, kun otat kasteella Pedon merkin (Luther) otsaan, kun Jeesus Kristuksena on pääsiäisen teurastettu uhrilammas (1.Kor.5:7), ja perkast pois Jeesuksen opettaman taivasten valtakunnan (Matt.13:33).
Mitään ylösnousemusta ei edelleenkään tapahtunut (ap.19), miksi muuten edes Paavali olisi kironnut Jeesuksen KIROUKSEKSI Gal.3:13?!
AIKANSA KULUKSIKO? - Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Mitään ylösnousemusta ei edelleenkään tapahtunut (ap.19), miksi muuten edes Paavali olisi kironnut Jeesuksen KIROUKSEKSI Gal.3:13?!
AIKANSA KULUKSIKO?Kun sanotaan Jumala sitä ja Jumala tätä, ei ole ihan yhdentekevää mistä Jumalasta on kyse.
- Anonyymi00014
Perisynnin kadottava kirous on vain Paavalin yksi jae - todellisuudessa Luojajumala ei vehkeillytkään Saatanan kanssa, saadakseen pahuuden maailmaan - tuon uskoo vain luonnostaan vihattava ihminen, joka korjataankin rikkaviljana elon pellosta pois ja poltetaan tulessa.
- Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Perisynnin kadottava kirous on vain Paavalin yksi jae - todellisuudessa Luojajumala ei vehkeillytkään Saatanan kanssa, saadakseen pahuuden maailmaan - tuon uskoo vain luonnostaan vihattava ihminen, joka korjataankin rikkaviljana elon pellosta pois ja poltetaan tulessa.
Se Jeesuksen kylväjävertaus.
- Anonyymi00021
Anonyymi00008 kirjoitti:
Uusi liitto Kristuksen verensuojassa alkaa kasteesta. Ei muutoin.Pelkkä kaste ei mitään auta.
” Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.”
Mark 16:16
Tässäkin maassa on valtavasti kastettuja, mutta heillä ei ole hajuakaan uskosta Herraan Jeesukseen Kristukseen, saatika mielenmuutosta ja parannusta synneistä. - Anonyymi00022
Anonyymi00010 kirjoitti:
AIKANSA KULUKSIKO?Höpö höpö Teuvo!
Ei Paavali Jeesusta kironnut!
Miksi sinä muutat totuutta vääräksi eli vääristelet???
Sinä olet Teuvo? Etkö olekin? Elät valheessa, kun väität olevasi edesmennyt! - Anonyymi00026
Kirje roomalaisille 5:18-19
Niin kuin siis yhden ainoan rikkomus tuotti kaikille ihmisille kadotustuomion, niin riittää yhden ainoan vanhurskas teko antamaan kaikille ihmisille vanhurskauden ja elämän. Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä, niin yhden kuuliaisuus tekee kaikista vanhurskaita.
Tuohon ei tarvitse mitään lisätä lakiin liittyen tuo riittää. - Anonyymi00028
Anonyymi00014 kirjoitti:
Perisynti on sama asia kuin ihmisen syntiinlankeemus paratiisissa.
Sinä päivänä, jona te siitä syötte, te kuolette. Hengellinen kuolema, ero Jumalasta ja karkotus pois paratiisista. - Anonyymi00029
Anonyymi00008 kirjoitti:
Uusi liitto Kristuksen verensuojassa alkaa kasteesta. Ei muutoin.Tästä minä olen samaa mieltä. Kaste riittää ja sillä ei ole merkitystä missä vaiheessa ihminen kastetaan se on harhaoppia jos väitetään, että kaste on pätevä vasta aikuisena otettuna. Jo apostolit kastoivat kokonaisia perhekuntia ja tämä käy ilmi Apostolien teoissa joten siitä on turha alkaa väittelemään tässä ketjussa. Sitä varten on omat ketjut ja uusia tulee.
- Anonyymi00030
Anonyymi00021 kirjoitti:
Pelkkä kaste ei mitään auta.
” Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.”
Tässäkin maassa on valtavasti kastettuja, mutta heillä ei ole hajuakaan uskosta Herraan Jeesukseen Kristukseen, saatika mielenmuutosta ja parannusta synneistä.Kasteessa sydän pestään pois kaikesta synnistä, jotta sinne voidan vuodattaa Pyhä uskon Henki sinetiksi kuulumisesta uuden liiton jäseneksi.
Käännyttämällä aikaansaatu usko (lahkolaisten usko) se vain este ja tulppa oikean uskon Hengen lahjan saamiselle, koska sinne sisälle on istutettu jo väärä psykologinen uskontila. - Anonyymi00033
Anonyymi00009 kirjoitti:
Juu, juutalaisten Baal-jumala Paavalin sanoin lupaa hyvän omantunnon teoista huolimatta, kun otat kasteella Pedon merkin (Luther) otsaan, kun Jeesus Kristuksena on pääsiäisen teurastettu uhrilammas (1.Kor.5:7), ja perkast pois Jeesuksen opettaman taivasten valtakunnan (Matt.13:33).
Baal ei ollut juutalaisten Jumala.
1. Kuninkaiden kirja 18 kertoo profeetta Elian ja Iisabelin pappien välisestä taistelusta. Molemmat osapuolet tarjosivat uhrauksen jumalilleen: Baʻal ei sytyttänyt seuraajiensa uhria, kun taas Jahven taivaallinen tuli poltti Elian alttarin tuhkaksi, vaikka se oli kasteltu vedellä. Tarkkailijat seurasivat Elian käskyjä surmata Baʿalin papit,[62] minkä jälkeen alkoi sataa, mikä osoitti Jahven hallinnan säästä.
https://en.wikipedia.org/wiki/Baal - Anonyymi00035
Anonyymi00021 kirjoitti:
Pelkkä kaste ei mitään auta.
Tässäkin maassa on valtavasti kastettuja, mutta heillä ei ole hajuakaan uskosta Herraan Jeesukseen Kristukseen, saatika mielenmuutosta ja parannusta synneistä.Se on totta, ettei pelkkä kaste auta mutta se on alku Jumalayhteyteen0
- Anonyymi00036
Anonyymi00022 kirjoitti:
Höpö höpö Teuvo!
Ei Paavali Jeesusta kironnut!
Miksi sinä muutat totuutta vääräksi eli vääristelet???
Sinä olet Teuvo? Etkö olekin? Elät valheessa, kun väität olevasi edesmennyt!Teuvo on kuollut mutta ilmeisesti Teuvon opit elää. Näin se harhaoppi iskostuu ihmisten mieliin.
Kirje galatalaisille 3:13
Kristus on lunastanut meidät vapaiksi lain kirouksesta tulemalla itse kirotuksi meidän sijastamme, niin kuin on kirjoitettu: »Kirottu on jokainen, joka on ripustettu paaluun.»
Ristiinnaulitsijat kirosivat Jeesuksen teollaan ei Paavali ollut kyseisen teon suorittaja.
- Anonyymi00016
Uskonharhaiset voivat toki olla juuri niin suuria syntisäkkejä kuin konsaan haluavat, kun taas meitä tervejärkisiä ei moinen syntihöprehdintä liikuta lainkaan.
Uskonharhaiset: eheytykää tervejärkisiksi, niin syntisäkkiytennikin katoaa samalla hetkellä kuin tuhka tuuleen. - Anonyymi00017
Älä mene mihinkään helluntailaisten telttoihin mitään villitseviä hurmoshenkiä saamaan "Jeesuksena".
Jeesus otetaan vastaan Kristillisessä kasteessa, mikä on tallessa enää vanhoissa Kristillisissä kirkoissa.
1.Joh.5
6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti.- Anonyymi00020
Niin, on sieltä Jeesuksen kirotun evankeliumin puolelta, mutta heiluu jo molempien rajalla.
- Anonyymi00018
Vanhat kirkot kyllä kulkeneet aika kummallisen tien tähän päivään jolloin siitänerotaan jo yhdestä huokauksesta. Niin lujaa on usko.
On kuljettu läpi noitavainojen, pakkokäännyttämisen ja kaiken saastan mitä vain voi keksiä tähän päivään ja sitten vielä ihmetellään jos väki eroaa kirkosta.- Anonyymi00019
Niin, ja yht äkkiä kaikki kuvittelevat, että uskonto muuttuikin hyväksi ja pyhäksi yhden ja sen saman kirjan perusteella juuri nyt!
- Anonyymi00031
Esim. helluntailaiset tekee lisää "uskovaisia", jotka ovat käännynnäisiä.
Te teeskentelijät! Te kierrätte maat ja meret hankkiaksenne edes yhden käännynnäisen, ja kun siinä onnistutte, teette hänestä helvetin oman, kahta vertaa pahemman kuin itse olette.- Anonyymi00032
Lahkoihin ei pidä mennä mitään Jeesuksia etsimään ja seuraamaan.
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.
Jatkuva "Jeesustelu" ja lakien kieltäminen pitäisikin saada hälytyskellot soimaan.
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
- Anonyymi00034
Sananl. 28:9
Joka korvansa kääntää kuulemasta lakia, sen rukouskin on kauhistus.- Anonyymi00091
Sananlaskut on vanhan testamentin puolelta joten ne on hyvä ottaa tietenkin opetuksena mutta sen jälkeen tapahtui ristille naulaaminen mikä oli alku uudelle liitolle. Lain alta armon alle.
- Anonyymi00037
Matt. 5:17
Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan noudattamaan.
Jeesus varoitti tästä ajasta kun opetetaan, että lait ja profeetat olisi kumottu ja kuopattu Johannes Kastajan tulemiseen ja nyt vaan julistetaan sitä Jumalan valtakuntaa ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin omilla päätöksillään.
Jeesus lähetti lisää profeettoja ja lainopettajia, mutta heitä kohdellaan huonosti.
Matt. 23:34
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja LAINOPETTAJIA. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]- Anonyymi00038
Ei ole vielä taivas ja maa kadonnut. Vai onko sielläpäin niin tapahtunut?
- Anonyymi00044
Anonyymi00038 kirjoitti:
Ei ole vielä taivas ja maa kadonnut. Vai onko sielläpäin niin tapahtunut?
Hyvä kysymys, mutta tavallaan ovat, selitän alempana.
- Anonyymi00039
Laintaulut tulee uuteen Jerusalemin temppeliin koska lait ovat voimassa tuhat vuotta. Vasta sitten Henki vuodatetaan kaiken lihan ylle. Mutta se aika on kaukana tulevaisuudessa.
Hepr. 9:4
Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä LIITON TAULUT.- Anonyymi00040
Kyllä luonnonlait virallisesti olivat voimassa vielä sata vuotta sitten, mutta Einsteinin eläeessä, kun tiede eteni, todettiin Jeesuksen sanoin "niin kauan kuin on taivas ja maa", että ne ovatkin vain tilastollisia todennäköisyyksiä, ja mikä tahansa ilmiö on mahdollinen.
- Anonyymi00041
Anonyymi00040 kirjoitti:
Kyllä luonnonlait virallisesti olivat voimassa vielä sata vuotta sitten, mutta Einsteinin eläeessä, kun tiede eteni, todettiin Jeesuksen sanoin "niin kauan kuin on taivas ja maa", että ne ovatkin vain tilastollisia todennäköisyyksiä, ja mikä tahansa ilmiö on mahdollinen.
Ollaan nimittäin täysin eri asiassa puhutaanko Jeesuksesta ja Luojajumalasta vai Paavalin tulivuorijumalasta ja Mooseksen laista.
- Anonyymi00042
Anonyymi00041 kirjoitti:
Ollaan nimittäin täysin eri asiassa puhutaanko Jeesuksesta ja Luojajumalasta vai Paavalin tulivuorijumalasta ja Mooseksen laista.
Ja vuonna 2026 me ymmärrämme, että näillä tulivuorikraaterin uumenista sylkäistyillä Mooseksen syntiopin laeilla ei ole mitään tekemistä meidän todellisuuden kanssa, vaan oli 3000 vuotta sitten alkukantaisten ihmisten syntipelottelu, kun papit keräsivät hyötyä.
Löytyy 5.Mooseksen kirja, alkaen luku 4:10. - Anonyymi00043
Anonyymi00042 kirjoitti:
Ja vuonna 2026 me ymmärrämme, että näillä tulivuorikraaterin uumenista sylkäistyillä Mooseksen syntiopin laeilla ei ole mitään tekemistä meidän todellisuuden kanssa, vaan oli 3000 vuotta sitten alkukantaisten ihmisten syntipelottelu, kun papit keräsivät hyötyä.
Löytyy 5.Mooseksen kirja, alkaen luku 4:10.Ja tämä luonnonlakien uusi ymmärrys loi kvanttifysiikalla koko meidän todellisuutemme täysin uusiksi, missä esimerkiksi kaikki materia muodostuu vain samasta aineksesta kuin ajatukset.
Ja tämä yhdistyy luomiskertomukseen täydellisesti sanan voimalla luomisesta.
Ja vain aistien kautta meille syntyy kuva, kuin päidemme ulkopuolella olisi jokin todellinen maailma esineineen, mutta siellä ei ole mitään.
Ja tällä Luojan luomalla maailmalla - olkoon luoja sitten mikä tai kuka tahansa, olemne 3500 vuoden päässä Mooseksen laeista, eikä pidämmelle siitä ajasta enää päästäisikään.
Onkin hyvin kuvaavaa, että nimi 'Kristus' on kreikkaa, ja tarkoittaa 'balsamoitu muumio'. - Anonyymi00045
Anonyymi00043 kirjoitti:
Ja tämä luonnonlakien uusi ymmärrys loi kvanttifysiikalla koko meidän todellisuutemme täysin uusiksi, missä esimerkiksi kaikki materia muodostuu vain samasta aineksesta kuin ajatukset.
Ja tämä yhdistyy luomiskertomukseen täydellisesti sanan voimalla luomisesta.
Ja vain aistien kautta meille syntyy kuva, kuin päidemme ulkopuolella olisi jokin todellinen maailma esineineen, mutta siellä ei ole mitään.
Ja tällä Luojan luomalla maailmalla - olkoon luoja sitten mikä tai kuka tahansa, olemne 3500 vuoden päässä Mooseksen laeista, eikä pidämmelle siitä ajasta enää päästäisikään.
Onkin hyvin kuvaavaa, että nimi 'Kristus' on kreikkaa, ja tarkoittaa 'balsamoitu muumio'.Mielenkiintoista nähdä, että miten meidän holigrammimaailma ratkaisee tilanteen, kun on edelleen alkukantaisia ihmisiä 3000 vuoden takaa, jotka eivät kykene kehittymään ollenkaan.
- Anonyymi00046
Anonyymi00045 kirjoitti:
Mielenkiintoista nähdä, että miten meidän holigrammimaailma ratkaisee tilanteen, kun on edelleen alkukantaisia ihmisiä 3000 vuoden takaa, jotka eivät kykene kehittymään ollenkaan.
Kun meillä ei todellisuudessa ole edes 'virallista aikaa', niin nyt samassa tilassa ovat mieletön menneisyys pahuudella kidutuskuolemin, kirouksin sekä lapsiuhrein, kun on tietoisuuden ymmärtämisen valtava merkitys koko todellisuudelle - jopa sen ensisijaisuus. On täysin selvää, että tämä tilanne ei voi jatkua kauan.
- Anonyymi00047
Anonyymi00046 kirjoitti:
Kun meillä ei todellisuudessa ole edes 'virallista aikaa', niin nyt samassa tilassa ovat mieletön menneisyys pahuudella kidutuskuolemin, kirouksin sekä lapsiuhrein, kun on tietoisuuden ymmärtämisen valtava merkitys koko todellisuudelle - jopa sen ensisijaisuus. On täysin selvää, että tämä tilanne ei voi jatkua kauan.
Todellisuudessa alkukantainen, menneisyyden ilmestyskirja, kertookin tästä tulevaisuudesta.
- Anonyymi00057
Anonyymi00040 kirjoitti:
Jumalan lait tarkoittaa Raamattuun kirjoitettuja lakeja ja Jumalan käksyjä. Ei luonnonlakeja, se on eri asia.
Jeesus puhuu kirjoitetuista laista "lain kirjaimista"
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
Laikien hyväksyminen on oikean uskon varmin tunnusmerkki. - Anonyymi00092
Manna on kirvan tuottamaa eritettä jota paimentolaiset keräävät vielä nykyisinkin.
- Anonyymi00093
Anonyymi00057 kirjoitti:
Jumalan lait tarkoittaa Raamattuun kirjoitettuja lakeja ja Jumalan käksyjä. Ei luonnonlakeja, se on eri asia.
Jeesus puhuu kirjoitetuista laista "lain kirjaimista"
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
Laikien hyväksyminen on oikean uskon varmin tunnusmerkki.Jokaisella meillä on laki sydämessä. Juutalaisilla on lisäksi kirjoitettu laki ja he eläköön sen mukaan, kunnes he ottavat vastaan Kristuksen voideltuna ja pääsevät lain alta armon alle.
- Anonyymi00101
Hebrealaiskirjeestä
Paavalin nimiin laitettu kirje jonka kirjoittajana pidetään nykytutkimusten mukaan Foibe nimistä juutalaista naista joka oli Paavalin tärkeä apulainen. Se, että Paavali olisi vihannut naisia on harhaluulo joka leviää vapaiden suuntien seurakunnissa. Kirjeiden loppuosassa lähetettyjen tervehdysten nimissä on myös naisia mainittu ja yleensä tärkeimpien kumppaneiden nimet ovat ensimmäisenä.
Kirje roomalaisille 16:1-4KR92
Annan teille suositukseni sisarestamme Foibesta, joka on Kenkrean seurakunnan palvelija. Ottakaa hänet vastaan Herran palvelijana niin kuin pyhille sopii ja auttakaa häntä kaikessa, missä hän tarvitsee teitä. Onhan hän itsekin ollut tukena monille, myös minulle.
Tervehtikää Priscaa ja Aquilaa, työtovereitani Kristuksen Jeesuksen palveluksessa. He ovat panneet henkensä alttiiksi minun takiani, ja heitä kiittävät minun lisäkseni myös kaikki pakanuudesta kääntyneiden seurakunnat.
Foibe oli todennäköisesti Roomalaiskirjeen kuriiri. Tämähän ei oikeastaan liity ketjuun mutta tulkoon nyt esiin sen kautta, että kyseistä kirjettä on siteerattu niin on hyvä tietää myös oletettu kirjeen kirjoittaja.
- Anonyymi00048
Parhaansa tekemisessä ei ole mitään pahaa.
- Anonyymi00049
Parhaansa kun yrittää herjata, niin muuta ei voi.
Jos ne teot ei riitä, pitää tyytyä helvettiin ja selittää se olemattomaksi. - Anonyymi00050
Anonyymi00049 kirjoitti:
Jos ne teot ei riitä, pitää tyytyä helvettiin ja selittää se olemattomaksi.Niin, Paavali 1.Korinttolaiskirje, luku 3:13 - "se päivä tulessa ilmestyy, joka kertoo teille, mikä oli se TEKO uskoa minua", eli kaikki, jotka eivät ymmärrä nyt maailmaa, meidä todellisuutta, tuhotaan.
- Anonyymi00051
Anonyymi00050 kirjoitti:
Niin, Paavali 1.Korinttolaiskirje, luku 3:13 - "se päivä tulessa ilmestyy, joka kertoo teille, mikä oli se TEKO uskoa minua", eli kaikki, jotka eivät ymmärrä nyt maailmaa, meidä todellisuutta, tuhotaan.
On vain YKSI TEKO, kuten tuossa kohdassa lukee, jos rakennatte minun luoman perustuksen päälle (sanoo Paavali) joka on Kristus, niin rakennattepa oljista tai kullasta, niillä teoilla ei ole mitään merkitystä, vaan merkitys on vain perustalla, koska Jeesus on opissa kirottu tosi Jumala, opettamansa taivasten valtakunnan isä Jumala.
- Anonyymi00052
Anonyymi00049 kirjoitti:
Jos ne teot ei riitä, pitää tyytyä helvettiin ja selittää se olemattomaksi.Helvetti on sen pelottelevan Mooseksen tulivuorijumalan kotipesä, kun taas Luojajumala 'asuu' paratiisissa. Uskomalla tulivuorijumalaa päätyy tietysti tämän luo tuleen.
- Anonyymi00053
Anonyymi00052 kirjoitti:
Helvetti on sen pelottelevan Mooseksen tulivuorijumalan kotipesä, kun taas Luojajumala 'asuu' paratiisissa. Uskomalla tulivuorijumalaa päätyy tietysti tämän luo tuleen.
Mihin pappi vainajan siunaakin, koska Paavalin oppi on kristinuskoa.
- Anonyymi00054
Anonyymi00053 kirjoitti:
Mihin pappi vainajan siunaakin, koska Paavalin oppi on kristinuskoa.
Tämä on nyt täysin vain ymmärrysasia, eikä mikään uskon asia
- Anonyymi00055
Anonyymi00054 kirjoitti:
Tämä on nyt täysin vain ymmärrysasia, eikä mikään uskon asia
Ja kuten Jeesuksen on kirjoitettu sanovan - kahdella hevosella ei pysty ratsastamaan yhtä aikaa, eikä jännittämään kahta jousta saman aikaisesti - te voitte uskoineen päätyä vain tulivuorijumalan luo (1.Kor.3:13) tai takaisin paratiisiin (ilm.2:7). Löytyy edelleen Matteus 7 luku.
- Anonyymi00056
Anonyymi00055 kirjoitti:
Ja kuten Jeesuksen on kirjoitettu sanovan - kahdella hevosella ei pysty ratsastamaan yhtä aikaa, eikä jännittämään kahta jousta saman aikaisesti - te voitte uskoineen päätyä vain tulivuorijumalan luo (1.Kor.3:13) tai takaisin paratiisiin (ilm.2:7). Löytyy edelleen Matteus 7 luku.
Mikähän siinä on, että tämän jälkeen tuli monen, monen ketjun perään isku - onko totuus joillekin uhka? Ette te voi siltäkään totuutta muutta kieltämällä se.
- Anonyymi00058
"jos rakennatte minun luoman perustuksen päälle (sanoo Paavali) joka on Kristus"
Vai sanoo Paavali luoneensa kristuksen. En ollut huomannutkaan, että hän pilaa Raamatun noin monella eri tavalla.
Evankeliumin yläpuolelle olette nostaneet Paavalin. Huomaan, ettei teitä kiinnosta Jumalan sormella kirjoitettu. On kyllä aika paksua joka päivä tehdä uusia aloituksia ja monistaa Paavalin kirjoituksia ja sitten valittaa, että joku muu vääntää niitä kieroon.
Vai sanoi Paavali luoneensa kristuksen. Suunta oli alaspäin.- Anonyymi00060
Ei siellä edes lue niin. Paavalin fanit ovat vielä pahempia kuin Paavali. Että jos jokin on vinksallaan, niin väännetään se vielä pahemmin vinksalleen. Joka päivä monisteita Paavalilta ja taas vääntyy.
Evankeliumi liittyisi kauniisti Vanhaan testamenttiin ja kertoisi, mitä Jeesus puhui ja näytti ja opetti jne. - Anonyymi00063
Tilanne on tietysti äärimmäisen hankala, koska vain MINÄ osaan lukea, mutta selvitän kyllä teille:
<<<"jos rakennatte minun luoman perustuksen päälle (sanoo Paavali) joka on Kristus"
Vai sanoo Paavali luoneensa kristuksen. En ollut huomannutkaan, että hän pilaa Raamatun noin monella eri tavalla.<<<
1.Korintolaiskirje:
<<<3:6 MINÄ ISTUTIN, Apollos kasteli, mutta Jumala (kuka Jumala?) on antanut kasvun. Sen Jumalan (minkä Jumalan?) armon mukaan, joka on minulle annettu, MINÄ OLEN taitavan rakentajan tavoin PANNUT PERUSTUKSEN, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa.
3:11 Sillä muuta PERUSTUSTA ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus. MUTTA JOS JOKU RAKENTAA TÄLLE PERUSTUKSELLE, RAKENSIPA KULLASTA, HOPEASTA JALOKIVISTÄ, PUUSTA, HEINISTÄ, OLJISTA (teoilla ei merkitystä), niin kunkin TEKO (rakentaa tälle perustalle) on tuleva näkyviin; sillä SEN SAATTAA ILMI SE PÄIVÄ, JOKA TULESSA ILMESTYY.<<<
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=1ko&luku=3
Ja viimeinen jae:
<<<3:23 Mutta te olette KRISTUKSEN, ja KRISTUS ON JUMALAN.<<<
Augsburgin tunnustus:
<<< KRISTUS oli tosi ihminen ja TOSI JUMALA, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. Hänet ristiinnaulittiin, jotta hän olisi UHRI<<<
https://fi.wikipedia.org/wiki/Augsburgin_tunnustus
Miten tässä näin kävi - JUMALA ONKIN JUMALAN? - Anonyymi00064
Anonyymi00063 kirjoitti:
Tilanne on tietysti äärimmäisen hankala, koska vain MINÄ osaan lukea, mutta selvitän kyllä teille:
<<<"jos rakennatte minun luoman perustuksen päälle (sanoo Paavali) joka on Kristus"
Vai sanoo Paavali luoneensa kristuksen. En ollut huomannutkaan, että hän pilaa Raamatun noin monella eri tavalla.<<<
1.Korintolaiskirje:
<<<3:6 MINÄ ISTUTIN, Apollos kasteli, mutta Jumala (kuka Jumala?) on antanut kasvun. Sen Jumalan (minkä Jumalan?) armon mukaan, joka on minulle annettu, MINÄ OLEN taitavan rakentajan tavoin PANNUT PERUSTUKSEN, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa.
3:11 Sillä muuta PERUSTUSTA ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus. MUTTA JOS JOKU RAKENTAA TÄLLE PERUSTUKSELLE, RAKENSIPA KULLASTA, HOPEASTA JALOKIVISTÄ, PUUSTA, HEINISTÄ, OLJISTA (teoilla ei merkitystä), niin kunkin TEKO (rakentaa tälle perustalle) on tuleva näkyviin; sillä SEN SAATTAA ILMI SE PÄIVÄ, JOKA TULESSA ILMESTYY.<<<
Ja viimeinen jae:
Augsburgin tunnustus:
<<< KRISTUS oli tosi ihminen ja TOSI JUMALA, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. Hänet ristiinnaulittiin, jotta hän olisi UHRI<<<
Miten tässä näin kävi - JUMALA ONKIN JUMALAN?Ja kaiken lisäksi vielä UHRI?
- Anonyymi00065
Anonyymi00063 kirjoitti:
1.Korintolaiskirje:
Ja viimeinen jae:
Augsburgin tunnustus:
Miten tässä näin kävi - JUMALA ONKIN JUMALAN?On kuulkaa ihan tarkoituksella sen verran monimutkaisesti tehty, ettei ilman aivoja selviä - tai jos ei edes ole lukukykyä - mutta uskollahan tässä on eteenpäin potkittukin jo tuhansia vuosia tulenliekkeihin juutalaisen Jahve-Baal-jumalan uhreiksi Kristusta seuraamalla.
- Anonyymi00094
Tämäkin on käsitetty väärin. Ei Paavali kirjoita luoneensa Kristusta. Paavali kirjoittaa opettavansa evankeliumia mikä on lähtöisin Jeesuksesta. Voi sen tietenkin halutessaan ymmärtää väärin jos on jo tarpeeksi lahkoontunut
- Anonyymi00059
MIHIN JA MISTÄ TE NYT, JUMALAUTA, KUVITTELETTE PELASTUVANNE???
- Anonyymi00061
Jerusalemin temppeliin tuodut Jumalan sormella kirjoittut lainkivet murskaa monen hihhulin pyrkimykset päästä sinne taivaan iloihin.
Luuk. 20:18
Kuka ikinä tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, ja kenen päälle tämä kivi kaatuu, sen se murskaa."
Hepr. 9:4
Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen,SEKÄ LIITON TAULUT.- Anonyymi00062
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan."
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja LAINOPETTAJIA.
Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen. - Anonyymi00066
Anonyymi00062 kirjoitti:
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja LAINOPETTAJIA.
Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.Ai Baal-jumalalla on tulivuoren sisuksissa taivaan ilot, no sinne vaan juhlimaan pelastusta.
- Anonyymi00067
Anonyymi00062 kirjoitti:
Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.Nuo sanat on Jeremian kirjan 7. luvusta Israelin Jumalan sanat, ei Jeesuksen.
- Anonyymi00068
Anonyymi00067 kirjoitti:
Nuo sanat on Jeremian kirjan 7. luvusta Israelin Jumalan sanat, ei Jeesuksen.
Voi sitten käyttää aivoja, että miksi ne on kirjoitettu Jeesuksen sanomaksi.
- Anonyymi00069
Anonyymi00068 kirjoitti:
Voi sitten käyttää aivoja, että miksi ne on kirjoitettu Jeesuksen sanomaksi.
Ja kun lukee tuon luvun, niin tyhmempi saakin jälleen aivonsa solmuun.
- Anonyymi00070
Anonyymi00069 kirjoitti:
Ja kun lukee tuon luvun, niin tyhmempi saakin jälleen aivonsa solmuun.
Minun puolestani te voitte oikein hyvin mennä sinne helvettiin,olen niin ylen kyllästynyt oikolukemaan teille raamattua, miten juutalaiset oikein massiivisesti pitää teitä pilkkanaan, ja kertookin sen vielä.
- Anonyymi00071
Anonyymi00070 kirjoitti:
Minun puolestani te voitte oikein hyvin mennä sinne helvettiin,olen niin ylen kyllästynyt oikolukemaan teille raamattua, miten juutalaiset oikein massiivisesti pitää teitä pilkkanaan, ja kertookin sen vielä.
Ja se, että he paljastavatkin koko jutun, viittaa suunnitelmaan - voivat itse seuraavaksi nykäistä maton 4,5 miljardin uskojansa jalkojen alta.
- Anonyymi00072
Anonyymi00071 kirjoitti:
Ja se, että he paljastavatkin koko jutun, viittaa suunnitelmaan - voivat itse seuraavaksi nykäistä maton 4,5 miljardin uskojansa jalkojen alta.
Aivan kuten Sionin viisaiden pöytäkirjassa lukeekin, minkä piti olla törkeää valehtelua ja väärennös.
- Anonyymi00074
Anonyymi00072 kirjoitti:
Aivan kuten Sionin viisaiden pöytäkirjassa lukeekin, minkä piti olla törkeää valehtelua ja väärennös.
Löytyy wikipediasivu 'Siionin viisaiden pöytäkirja'.
- Anonyymi00075
Anonyymi00074 kirjoitti:
Juutalaisten pelitaktiikka on aina ensin itse kertoa totuus julki, ja sitten tehdä siitä myös itse valhe - sama koski holokaustioperaatiota, kun sana holokausti on VT:sta ja tarkoittaa kokonaan poltettu uhrilahja juutalaisten Baal-jumalalle.
- Anonyymi00076
Anonyymi00075 kirjoitti:
Juutalaisten pelitaktiikka on aina ensin itse kertoa totuus julki, ja sitten tehdä siitä myös itse valhe - sama koski holokaustioperaatiota, kun sana holokausti on VT:sta ja tarkoittaa kokonaan poltettu uhrilahja juutalaisten Baal-jumalalle.
Tällä he saivat palestiinalaisten maat itselleen, kun ihmiset kuvittelivat heidän Jumalansa olevan muinainen Israelin Jumala - mikä huijaus juuri tehtiin kristinuskolla Jeesuksen nimeen.
- Anonyymi00077
Anonyymi00076 kirjoitti:
Tällä he saivat palestiinalaisten maat itselleen, kun ihmiset kuvittelivat heidän Jumalansa olevan muinainen Israelin Jumala - mikä huijaus juuri tehtiin kristinuskolla Jeesuksen nimeen.
Sen taktiikan myös juutalaiset hallitsevat - jos oletkin heitä vastaan, niin oletkin heidän puolesta, kuten Martti Luther, joka teoksellaan 'Juutalaisista ja heidän valheistaan', yritti varoittaa tilanteesta (ymmärsi hyvin mitä raamatussa lukee), niin käytettiinkin hokokaustissa hyväksi.
Itse tulenkin sitten todennäköisesti käytetyksi hyväksi auttamalla heitä tuhoamaan kristinusko, tai koko uskon perusta 4,5 miljardilla uskovaisella.
Niin, koittakaahan nyt pikaisesti kääntää se kirkon oppi oikeaan suuntaan pois juutalaisuudesta, ennen kuin on täystuho edessä. - Anonyymi00078
Anonyymi00066 kirjoitti:
Ai Baal-jumalalla on tulivuoren sisuksissa taivaan ilot, no sinne vaan juhlimaan pelastusta.
lopeta tuollainen typerä paskan jauhaminen baaleistasi..
- Anonyymi00082
Anonyymi00078 kirjoitti:
lopeta tuollainen typerä paskan jauhaminen baaleistasi..
Valitettavasti se on totta. Käypä lääkärin pakeilla sitä ainetta hakemassa.
- Anonyymi00084
Anonyymi00082 kirjoitti:
Valitettavasti se on totta. Käypä lääkärin pakeilla sitä ainetta hakemassa.
Jos joku haluaa vielä todisteen, että miten on selvinnyt, että juutalaisuuden ja näin myös kristinuskon jumala on Baal, niin se tspahtui niin, kun arkeologiassa löydettiin piirtokirjoitukset, joissa lukee "Jahve ja hänen Aseransa" - todellisuudessa Asera on Baal-jumalan äiti - nimi oli vain vaihdettu.
Kyseessä on kuningas Salomon jumaluus, jonka 2.Kuningasten kirja luku 23 rakentamia lasten uhrauspaikkoja Moolokille särjetään.
Tämä uhrikulttipalvonta piti tuhota, mutta se nousikin uuteen kukoistukseensa kristinuskolla juutalaisuutena.
Juutalaiset olivat Benjaminin heimoa, joka tappoi Israelin heimon saadakseen maat kuningas Salomon pojalle.
Paavali oli Benjaminin heimosta, mutta Jeesus israelilainen - huijaus tehtiin väittämällä Jeesusta myös juutalaiseksi, jolloin juutalaiset varastivat myös israelilaisten identiteetin.
Kristinusko on Moolokin palvontaa. - Anonyymi00096
Anonyymi00074 kirjoitti:
https://keskustelu.kauppalehti.fi/threads/neuvostoliiton-perustivat-uskostaan-luopuneet-juutalaiset.138293/
Ja lisää vettä myllyyn.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Siionin_viisaiden_pöytäkirjat
- Anonyymi00079
Menkää nyt sen jeesuksenne kanssa hoitoon tai rippileirille irstailemaan.
- Anonyymi00080
Oletko aineissa?
- Anonyymi00081
Anonyymi00080 kirjoitti:
Oletko aineissa?
Aineet tarvitsevat vain uskovaiset, kun kohta lähtee koko usko alta.
- Anonyymi00083
Ei tarvita mitään "pelastusta" josta aloittaja ehdollistaa Jeesuksellaan. Hän halveksii elämää sellaisena kun se on - ja varsinkin toisten elämää. En mikä saa ihmisen löytämään uskonnollisista kirjoista kuoleman vaikka elämää on etsitty.
- Anonyymi00085
Älä nyt sotke, hehän uskovat että Saatana on Jumala, ja pelkäävät, että Jumala laittaa helvettiin.
- Anonyymi00086
Anonyymi00085 kirjoitti:
Älä nyt sotke, hehän uskovat että Saatana on Jumala, ja pelkäävät, että Jumala laittaa helvettiin.
Juoni on hyvin yksinkertainen, mutta loppu pelkkää tragediaa.
- Anonyymi00089
Jos ei Paavalia herjaamalla pelastu, niin miksi herjataan?
- Anonyymi00090
Totuus karvastelee mielessä ja sitä kutsutaan usein herjaamiseksi.
- Anonyymi00095
Raamattu on totuus ja harhaoppisille se ei käy, vaan kehittävät omat herjansa vastoin sanaa.
- Anonyymi00097
Kyllä Raamatun sanan mukaan voi sanoa asioita eikä se ole herjaamista. Voi sanoa lakihenkisiä älyttömiksi kuten Paavali sanoi sellaisia galatalaisia.
Kyllä Jumalan totuus täytyy kestää kuulla. - Anonyymi00098
Aamen
- Anonyymi00099
Pelastua voi toki omalla käyttäytymisellään siten, että jättää ne tietyt teot tekemättä eikä heittäydy omavanhurskaaksi. Tapaan millä peitellään niitä omia syntisiä tekoja, koska mistä muusta silloin voi olla kysymys. Haetaan armoa omien tekojen avulla ja samalla syyllistetään muita ettei omat synnit tulisi näkyviin.
- Anonyymi00100
Uskonharhaiset voivat toki valita oman syntisäkkiytensä tilavuuden aivan vapaasti, kun taas meitä tervejärkisiä ei moinen syntihöperehdintä kosketa millään muotoa.
Uskonharhaiset, eheytykää tekin tervejärkisiksi, niin syntinnekin on kertaheitolla pois pyyhkäisty. - Anonyymi00102
Omilla teoilla ei pelastu eikä sillä, että pelottelee muita kadotuksella ja samalla lupaa pelastusta tekemällä sitä ja tätä. Eikä saarnamiesten lupaus, syntisi on anteeksi annettu on vain tyhjä lupaus vailla mitään katetta. Jumala antaa synnit anteeksi siinä vaiheessa, kun hän armahtaa syntisen, Ja se tapahtuu vain kerran, armon kautta. Sopiihan niitä anteeksi pyytää ja armoa rukoilla mutta sen armon voi saada ilman rukoiluakin.
- Anonyymi00103
Niin ei kukaan ihminen voi toista pelastaa, ei julistaa kellekään pelastusta kun ottaa vastaan Jeesuksen. Tai voi niin tehdä, mutta ei sillä ole mitään vaikutusta siihen pelastuuko ihminen vai ei.
Ei silläkään ole mitään vaikutusta vaikka miten latelee tuomioita toiselle ja viskelee Raamatun jakeita päin naamaa. Ei se vie helvettiin eikä taivaaseen. Se on vain tyhmän ihmisen touhuja, ei sen enempää.
Pelastusta on Jumalan ja ihmisen välinen asia, jossa Jumala lahjoittaa armoitetulle sielulle Pyhän Hengen ja näin ihmisistä tulee taivaan kansalainen jo täällä maan päällä.- Anonyymi00104
Kyllä, otetaan vastaan uskolla kirottuna (Gal.3:13) ja teurastettuna Kristuksena (1.Kor. 5:7), ja perataan pois taivasten valtakunta (Matt. 13:33), tai muuten ei pelastu (Room.7).
- Anonyymi00105
Anonyymi00104 kirjoitti:
Kyllä, otetaan vastaan uskolla kirottuna (Gal.3:13) ja teurastettuna Kristuksena (1.Kor. 5:7), ja perataan pois taivasten valtakunta (Matt. 13:33), tai muuten ei pelastu (Room.7).
Kyllä raamatun jakeet ovat tärkeät, koska nehän ovat koko opin perustakin.
- Anonyymi00106
Anonyymi00105 kirjoitti:
Kyllä raamatun jakeet ovat tärkeät, koska nehän ovat koko opin perustakin.
Ja vasta jakeiden jälkeen tulee luterilaisuuden slogan "Yksin uskosta, yksin armosta".
- Anonyymi00108
Pelastus on yksin Jumalan valmistama teko, mihin ei voi lisätä mitään omia tekoja.
Kun ihminen luottaa omaan erinomaisuuteensa, hän tekee omista suorituksistaan ”kotijumalia” eli epäjumalia, jotka syrjäyttävät Kristuksen ristintyön.- Anonyymi00109
Miksi sitten kauheasti herjataan ja niin yritetään ansaita pelastus, jos se ei mitään auta.
Sitä tuhlaa elämänsä niin turhuuteen jos ei sitten kuitenkaan auta mitään. - Anonyymi00110
Anonyymi00109 kirjoitti:
Miksi sitten kauheasti herjataan ja niin yritetään ansaita pelastus, jos se ei mitään auta.
Sitä tuhlaa elämänsä niin turhuuteen jos ei sitten kuitenkaan auta mitään.Totta kai auttaa, koska PELASTUS - löytyy selvällä suomen kielellä Roomalaiskirje, luku 7 - on pelastua tekemään vaikka sitä pahaa 'yksin uskosta', mitä vihaa, koska Jeesus uhrina kantaa sinun pahojen tekojen rangaistuksen.
Se on sitä, että uskot uskomisen voimaan.
Vain usko pelastaa saamaan puhtaan omantunnon teoista huolimatta.
Miten olisi, jos lukisitte, että mistä uskonnossa todella on kyse, kun moraalia ja etiikkaa opettanut opettaja kidutettiin kuoliaaksi 2000 vuotta sitten, ja naulattiin ristiin sijaiskärsijänä. - Anonyymi00111
Anonyymi00110 kirjoitti:
Totta kai auttaa, koska PELASTUS - löytyy selvällä suomen kielellä Roomalaiskirje, luku 7 - on pelastua tekemään vaikka sitä pahaa 'yksin uskosta', mitä vihaa, koska Jeesus uhrina kantaa sinun pahojen tekojen rangaistuksen.
Se on sitä, että uskot uskomisen voimaan.
Vain usko pelastaa saamaan puhtaan omantunnon teoista huolimatta.
Miten olisi, jos lukisitte, että mistä uskonnossa todella on kyse, kun moraalia ja etiikkaa opettanut opettaja kidutettiin kuoliaaksi 2000 vuotta sitten, ja naulattiin ristiin sijaiskärsijänä.Eihän tällaista uhria edes palvottaisi, jos olisi tarkoitus, että ihmiset itse vastaisivat omista pahoista teoistaan?!
- Anonyymi00112
Anonyymi00111 kirjoitti:
Eihän tällaista uhria edes palvottaisi, jos olisi tarkoitus, että ihmiset itse vastaisivat omista pahoista teoistaan?!
Lisäystä - kertokaapa minulle, että mikä teidän on nyt vaikea ymmärtää tässä - hyvin selvästi määritellyssä - kristinuskossa?
- Anonyymi00113
Anonyymi00112 kirjoitti:
Lisäystä - kertokaapa minulle, että mikä teidän on nyt vaikea ymmärtää tässä - hyvin selvästi määritellyssä - kristinuskossa?
Uskovaiset ovat vain valehtelevia luusereita ja paskanpuhujia, kun yrityävät saada tämän totuuden kuulostamaan jotenkin hyvältä ja pyhältää oikeuttaakdern uskonsa.
8 miljoonaa euroa lähti rakkaushuijareille viime vuona Suomen rajojen ulkopuolelle, ja uskontona vedotaan ihan samaan narsismiin - rakkaustunne huijaus: sinä olet niin erinomainen, että jopa itse Jumala on kuollut vain sinun puolestasi.
Todellisuudessa raamatun mukaan löytääkin itsensä helvetistä tällä uskolla - Paholainen varastikin vain sielun. - Anonyymi00114
Anonyymi00113 kirjoitti:
Uskovaiset ovat vain valehtelevia luusereita ja paskanpuhujia, kun yrityävät saada tämän totuuden kuulostamaan jotenkin hyvältä ja pyhältää oikeuttaakdern uskonsa.
8 miljoonaa euroa lähti rakkaushuijareille viime vuona Suomen rajojen ulkopuolelle, ja uskontona vedotaan ihan samaan narsismiin - rakkaustunne huijaus: sinä olet niin erinomainen, että jopa itse Jumala on kuollut vain sinun puolestasi.
Todellisuudessa raamatun mukaan löytääkin itsensä helvetistä tällä uskolla - Paholainen varastikin vain sielun.Ja uskontona tämä idea oikeutetaan syyllä, että korjataankin elon pellosta jo luonnostaan vihattavat sielut Jeesuksen kylväjävertauksella, mutta miettikääpä syvällisemmin, että mikä merkitys tällä "pelastusidealla" on ollut juutaisten bisnesmaailmassa, jotka loivatkin koko kristinuskonidean?!
- Anonyymi00115
Anonyymi00114 kirjoitti:
Ja uskontona tämä idea oikeutetaan syyllä, että korjataankin elon pellosta jo luonnostaan vihattavat sielut Jeesuksen kylväjävertauksella, mutta miettikääpä syvällisemmin, että mikä merkitys tällä "pelastusidealla" on ollut juutaisten bisnesmaailmassa, jotka loivatkin koko kristinuskonidean?!
Ne haluihin ja himoihin liittyvät pelastumiset, joiden seuraukset uskonnolla laitetaan Jeesuksen piikkiin, vaativat usein paljonkin rahaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun
Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid134847En jaksa
Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene43619Minkälainen nainen
Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi21558Kissa eli kivuissa useita viikkoja
Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.110533Jos meillä olisi yhteinen koti
Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal50525- 36522
- 41463
Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta
Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et33461Martinan mauton tyyli
Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää118438Arvaako kukaan?
"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni22397