Ajoiko hallitus ulkomailla asuvat kansaneläkäiset Suomeen takaisin ?
Ihmettelen suuresti Kansallista senioriliittoa, joka kannatti hallituksen esitystä pääosin. Liiton mukaan lakiesitys yhtenäistäisi käytäntöjä Suomen EU-naapurien kanssa.
Liitto kertoo, että Viro ja Ruotsi eivät maksa kansaneläkettä Suomessa asuville henkilöille, joilla olisi kotimaassa asuessaan oikeus eläkkeeseen. Liitto siis perustelee kantaansa vastavuoroisuudella.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hallitus-lakkauttamassa-yli-20-000-ulkomailla-asuvan-kansanelakkeen-kela-ennustaa-oikeusjuttuja/8985762#gs.da7hga
Miten kävi hallituksen suunnitelmalle ?
4
<50
Vastaukset 4
- Anonyymi00001
Senioriliitossa on höppänöitä.
- Anonyymi00002
Seniorit kosti itselleen. Koska virolainen ei saa eläkkeinen asua Suomessa
seniorit päätti, ettei suomalainenkaan saa asua Virossa, jossa on huomattavasti
edullisempaa kuin Suomessa. Pöljää senioreilta ! - Anonyymi00003
siis kok suomi on 70 % ulkolaisia maahanmuttajina eläkeläistyneet , niin kyllä kaikki tämmöiset pitää kieltää varsinkin sellaisilta jotka ovat täällä pelkästään opiskelemassa eivätkä ikinä ole tehneet mitään joka nostasi kansantaloutta ylöspäin myös tämäkin on huomioitava ettei opiskelusta tai työttömänä olosta pidä saada eläkettä ainoastaan työstä ja ihmisten eläke ikää pitää laskea eikä nostaa silloin saadaan nuorisolle lisää töitä ja jos joku hullu haluaa tehdä töitä eläkeiän jälkeen pitää se perustua vapaa ehtoiseen toimintaa eikä väkisin kaikille koska suomi on halunnut näitä ulkolaisia ja kaikkia opiskelijoita(myös suomalaisia) kouluttaa yli varojensa, heidän pitäisi huomioida myös eläkeläiset jotka ovat ikänsä tehneet töitä ja heille kuuluu kunnon eläke eikä mitään roposia mitä tämä surkea maa nyt tarjoaa , siinä olisi myös kannustus momentti jotka haluaisivat mennä töihin .
- Anonyymi00004
virolaiset eläkeläiset saavat saman rahan eli toimeentulo tue kun tulevat suomeen ei ketään ei voi suomessa jättää hunnikolle niinhän vimme hallituksen laki antaa ymmärätää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1831799
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.113940Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo114840En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58755Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset209684- 135646
- 56631
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä21614Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus51572- 38568