Ateisti uskoo omiin uskomuksiinsa

Anonyymi-ap

Ateistilta puuttuu avoin mieli kohdata maailma avoimesti. Ateismi on kuitenkin pääsääntöisesti välivaihe ihmisen elämässä joka vuosien kuluessa hiipuu pois ja ihminen alkaa ajattelemaan maailmaa avoimmin mielin.

12

80

Vastaukset 12

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Joo, ja uskovainen uskoo (melkein) mitä tahansa, kunhan se kuulostaa jännältä ja sopii hänen uskonnollisiin kuvitelmiinsa. Mitä uskomattomampaa, sitä uskottavampaa hänelle.

Mutta toisaalta hän ei usko asioita, jotka eivät sovi hänen uskonnollisiin kuvitelmiinsa, vaikka ne olisivat täysin tieteellisesti todistettuja.

Eli se siitä "avoimesta mielestä"...

Eikä ateismi ole mikään vaihe, ainakaan "oikean" ateistin elämässä.

(Esimerkiksi: Ihminen oli kommunisti. Hän oli myös ateisti, koska hänen mielestään kommunistin kuului olla myös ateisti. Kun hän luopui kommunismista, hän saattoi luopua myös ateismista. Eli hän olikin ateisti vain kommunismin takia! Hän ei siis sitten ollutkaan ateisti ateismin takia. (Esim. Alister McGrath!)
      Enkä usko, että kaikki kommunistit olivat oikeasti ateisteja edes Neuvostoliitossa. Ateismi vain kuului oikeaoppiseen kommunistiuteen.)

• Anonyymi00002

Niin muuten, mitä varsinaisesti ovat nämä ateistin uskomukset? Jumalan olemassaolemattomuususko?! Evoluutiousko?! Alkuräjähdysusko?! Painovoimausko?!

• Anonyymi00003

Mun mielestään tieteellisen maailmankatsomuksen omaavaa tyypppiä sanotaan vain ns. kristillisissä piireissä atesteiksi. Ihan väärä olettamus.
      Tietoa nykymaailmassa, jossa elämme todella tarvitaan.

Yks Valtaojan Eskokin syntyi Lapissa. Hänellä oli lukupäätä kehittyä avaruustieteen prefessoriksi.
      EV on nykyään Suomen tunnetuimpia tähtitieteen valistajia. Hänen tekstinsä on tarkoitellusti helppolukuista vieraskieliä osaamattomillekin.

Hyvä hyvä EV!

• Anonyymi00004

Miksi uskosi tarvitsee tuollaisia kuvitelmia?
      Rationaaliuus ja epädogmaattisuus mahdollistaa maailman kohtaamisen avoimin mielin, ilmän Jeesus- Allah- tai Krishna-silmälasien aiheuttamia pahoja vääristymiä ja sokeita pisteitä.

• Anonyymi00005

"Ateistilta puuttuu avoin mieli kohdata maailma avoimesti."

Onko sinulla perusteluja tälle väitteelle?

Minun kokemus on se kuinka ateistit hyväksyvät maailmaa ympärillään kuten tiede sitä osaa selittää.

Sen sijaan ääriuskovaiset ovat tämän vastakohta, jotka kiistävät havaintoja maailmastamme ympärillämme. Siellä on mitä oudompia uskomuksia, joissa heidän pitää roikkua kiinni etteivät menetä uskoaan Jumalaan.
      Pari mainitakseni litteän maan usko ja nuoren maan kreationismi.

Maltillisemmat teistit sitten ymmärtävät kuinka heidän uskoma jumala on vain puhdasta uskoa joka ei anna mitään tietoa maailmastamme.

"Ateismi on kuitenkin pääsääntöisesti välivaihe ihmisen elämässä joka vuosien kuluessa hiipuu pois ja ihminen alkaa ajattelemaan maailmaa avoimmin mielin."

Tämä on ihan puhdas valhe.

Minä olin kristinuskoinen ja menetin uskoa sitä mukaan kun opin lisää maailmasta. Lopulta minusta tuli ateisti. Eli täysin toisinpäin tapahtui.

Odotan sinulta perustelua väitteellesi kuinka jumalaan alkaa uskomaan kun katsoo maailmaa avoimin mielin?

Tosin taidat sinäkin olla näitä jotka tekevät väitteen ja juoksevat karkuun, koska se ei kestä hetkeäkään päivänvaloa.

• Anonyymi00006

avoin mieli kuin mielipuolella vai mitä uskova 🤣🤣🤣
      kuinka saatana tyhmä olet , its eväittelen tekoälyn kanssa ja saan sen kaiken aikaa epätarkkuudesta kiinni , joten älä ala minulle uskova puhumaan totuudesta

• Anonyymi00007

Uskovalle "avoin mieli" on sitä, että jokaiseen kysymykseen ensimmäinen vastaus on:
      Sen täytyy olla Jumalan tekosia!

(Paitsi tietenkin silloin kun kysytään vaikka ruttobakteerin tai malarialoisten alkuperää. Silloin riittää käsienheiluttelu selittely hedelmiensyönnin vaaroista).

• Anonyymi00008

Ei jumalauta mitä diipadaapa 7v keskustelua, no onnea vaan. Ei kyllä tosiaan jaksa kenkiä liata idioottien kanssa. Olen lomalla.

Ps. Onnea vaan :D

• Jos ihmisellä on uskomus, määritelmällisesti hän uskoo siihen. Ateismi ei sulje pois muita kuin jumaluskomukset.

Valehteluun tuskastuminen ei ole ahdasmielisyyttä. Ateisti voi aivan hyvin kuunnella uskovien yrityksiä perustella jumalaansa niin kauan kuin nämä ovat rehellisiä.

• Anonyymi00009

Ateismi johtuu vain ja ainoastaan siitä että yksikään teisti ei ole esittänyt uskottavia perusteita teismilleen.

Ateistilta puuttuu usko teistine jumalväitteisiin.

• Anonyymi00010

Uskovaiset ovatkin niin tunnettuja "avoimesta" mielestään xD

• Anonyymi00011

Aloittaja esiintyy, kuin tietäisi jotain. Kerro!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Metsamanin muru kissa kuollut

Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars
      Tuusniemi
      135
      1985
    2. Kysymys

Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois
      Sinkut
      233
      924
    3. Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin

Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.
      Maailman menoa
      149
      900
    4. Lähdetkö kanssani

syömään joskus😘
      Ikävä
      78
      863
    5. 64
      851
    6. Töysä otsikoissa

Töysässä takavarikoitu kaksi luvallista käsiasetta ammuskelun jälkeen!Näin media uutisoi!
      Alavus
      37
      827
    7. Mitä haluaisit kysyä

kaivatultasi juuri nyt?
      Ikävä
      105
      798
    8. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      47
      757
    9. Tapailtaisko nainen

Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä
      Ikävä
      65
      671
    10. Olisitko valmis lähitulevaisuudessa

Kohtaamaan minut mies?
      Ikävä
      71
      571
    Aihe