Kaiken takana on Mooses

Anonyymi-ap

Ilman Moosesta Raamattu olisi jäänyt kirjoittamatta ja Jumala keksimättä. Mooses on syyllinen siihen, että ihmiset mukamas syyllistyivät "syntiinlankeemukseen". Jumalaa on ihan turhaa syyttää mistään, koska eihän se ole ikinä mitään tehnytkään. Kaikki on vain Mooseksen juovuspäissään keksimää huuhaata.

Huvittavinta, että jotkut ottavat ihan tosissaan tuollaisen hönöpäissä kirjoitetun satukirjan.

16

<50

Vastaukset 16

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Mooses on uskovaisile kunniotettu hahmo. Kusettihan se kansaansa 40 pitkää vuotta. Elätytti itseään koko loppuelämänsä kun kerran valtaan pääsi.

• Anonyymi00012
        UUSI

Hyvin sanottu! Kelpas siinä kirjoitella pakinoita!

• Anonyymi00002

Verenimijä vanhelssink. Stjärna olisi valmis liittämään kotikaupunkinsa Helsinkiin
      Vantaalaiset suhtautuvat pääosin myönteisesti Helsingin ja Vantaan yhdistämiseen.
      Valtuuston puheenjohtaja Sakari Rokkasi esittäen kaupunkien yhdistämistä tehokkaammaksi karunmaaksi.
      Huolta herättävät Vantaa-nimen katoaminen ja päätöksenteon etääntyminen asukkaista.

• Anonyymi00008
        UUSI

"Huolta herättävät Vantaa-nimen katoaminen ja päätöksenteon etääntyminen asukkaista."

Vantaan nimi säilyy osoitteissa, niiden postinumeroissa, ja paikannimissä kuten Vantaanportti.

• Anonyymi00013
        UUSI

Pitää saada Mooses valtuustoon niin asiat tulevat kuntoon!

• Anonyymi00003
      UUSI

Tarkoitatko, että Mooses kirjoitti Mooseksen kirjat, joissa on "silminnäkijäkertomukset" paitsi luomisesta ja vedenpaisumuksesta myös Mooseksen omista hautajaisista?

• Anonyymi00005
        UUSI

Juovuksissa syntyy vaikka millaista legendaa.
        Ja aika tööt ovat hekin, jotka uskovat moiseen.

• Anonyymi00004
      UUSI

Mooses on kerronnallinen tehokeino, samaan tapaan kuin Paavalikin on. Antiikin aikaan oli paljon uskottavampaa, jos tarinan "silminnäkijä" ja "kertoja" on ihminen, jolla on nimi. Mooseksen kirjat ovat pronssikautinen huonosti yhteen sovitettu satukokoelma, jolle keksittiin fiktiivinen kertoja.

Genesiksen paratiisimyytissä ei ole eksplisiittisesti syntiinlankeemusta. Juutalaiset ja muslimit lukevat kertomusta niin, ettei siinä ole syntiinlankeemusta. Vasta tämä toinen fiktiivinen hahmo Paavali keksi, että siinä on syntiinlankeemus eli se on puhtaasti kristittyjen keksintöä.

• Anonyymi00006
        UUSI

Hyvin selitetty. Kiitos!

• Anonyymi00007
      UUSI

Joku pappi keksi Mooseksen ja kirjoitutti Israelin kuvitteellisen historian.

• Anonyymi00014
        UUSI

Niin sen täytyy olla!

• Anonyymi00009
      UUSI

läskimooses ?

• Anonyymi00015
        UUSI

Mooses oli nuoruudessaan normaalipainoinen, mutta rupesi sitten ahmimaan kosheria ja painoi lopulta 200 kiloa. Pelkkä paskankirjoittelu ei kuluttanut riittävästi kaloreita. Mooseksen olisi pitänyt hölkätä enemmän erämaassa. Siksi hänestä tuli Läski-Mooses. Johannes Kastaja kastoi hänet sen nimiseksi.

• Anonyymi00010
      UUSI

Raamattu kertoo itse puolestaan ja takaa kokonaisvaltaisen sanoman ymmärryksen janoiselle lukijalleen. Tämä maailmanhistorian suurin kirjallinen mestariteos, on helppo huomata Jumalan inspiroimaksi lahjaksi ihmiskunnalle. Siksi saatanan omat, on käskytetty kaiken hyvyyden ilmenemän kimppuun, valhein, kirouksin ja pilkoin. Mutta siunaus tulee edelleen vain kristinuskoville ja yleinen siunaus, kristittyjen rukouksien tuottamana kaikille lihallisille. Te elätte ja rehvastelette kuokkavieraina meidän siunauksissa, kerskaten vahvimman voittoa, kuin järjettömät. Lopulta hylkäätte kiroten hyvän Luoja Isänne, Jeesuksen uhrin puolestanne ja Pyhän Hengen kristallin kirkkaan opastuksen. Mutta teillä on vapaa tahto tehdä se. Kukaan ei pakota teitä viisaaseen hyvyyteen.

• Anonyymi00011
        UUSI

"Tämä maailmanhistorian suurin kirjallinen mestariteos, on helppo huomata Jumalan inspiroimaksi lahjaksi ihmiskunnalle."

Vaikea uskoa, että Jumala olisi tällaisen sekoilun taustalla:

Genesiksessä Jahve kertoo nimensä Aabrahamille.
        [7] Herra sanoi Abramille: »Minä olen Herra[Jahve], joka toin sinut Kaldean Urista antaakseni sinun omaksesi tämän maan.»

Exoduksessa Jahve valehtelee Moosekselle, ettei ole paljastanut Jahve -nimeään Aabrahamille.

[2] Jumala sanoi Moosekselle: »Minä olen Jahve, Herra.
        [3] Abrahamille, Iisakille ja Jaakobille minä olen ilmestynyt Jumalan, Kaikkivaltiaan nimisenä, mutta nimeäni Jahve minä en heille ilmoittanut.

Eihän tätä selitä mikään muu kuin se, että Pentateukki on kudottu kasaan useasta erilaisesta ja keskenään ristiriitaisesta lähteestä. Pentateukki on täynnä näitä ristiriitoja. Ei tuon taustalla mitään jumalia ole, pelkkä pronssikautinen vuohipaimen.

• Anonyymi00016
        UUSI

" Kukaan ei pakota teitä viisaaseen hyvyyteen."

Raamatun tarinoista on viisaus kaukana.
        Viisaus karttaa myös mokomaan uskovia.
        Saatana sulla on housuissas.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      160
      1540
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      138
      1208
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      216
      879
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      67
      811
    5. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      63
      717
    6. 52
      700
    7. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      46
      695
    8. 76
      586
    9. Annan aikaa jos sitä vielä tarvit

mutta loputonta odottamista en kestä. Naiselle
      Ikävä
      52
      582
    10. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      578
    Aihe