Kukaan ei kykene pitämään lakia

Anonyymi-ap

Se pitäisi pitää 100% KOKO elin ajan.
Vähempi ei riitä.
Joten…

73

77

Vastaukset 73

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ei se sitä tarkoita. Ei ne lait siitä häviä tuollaisilla argumenteilla.

Lakeja ja käskyjä tullee noudattaa mahdolisimman hyvin. Se on totta toki, että vain Jeesus noudatti kaikkia lain säädöksiä, koska oli Jumalan Poika. Mutta ei se sitä tarkoita, ettei ihmisten tarvi lain säädöksistä ja käskyistä mitään välittää. Ne on Saatanan lahkolaisten oppeja sellaiset opit.

Matt. 5:17

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan."

Lait on voimassa prikulleen samanlaisina tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti.

Vasta sitten Henki vuodatetaan kaiken lihan ylle, lammas ja leijona ovat vierekkäin jne.
      Mutta sen aika on kaukana tulevaisuudessa. Ei ole vielä taivas ja maa kadonnut.

Matt. 5:18

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

• Anonyymi00005

"Ne on Saatanan lahkolaisten oppeja sellaiset opit."

Herra Sebaot loi Saatanaksi myöhemmin muuttuneen arkkienkeli Luciferin, vaikka kaikkitietävänä ilman muuta tiesi tästä tulevan vastustajansa ja vajavaiseksi luomansa ihmisen syntiin houkuttajan, joten vastuu Saatanan olemassaolosta ja vallasta on yksinomaan Herra Sebaotin.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Herra Sebaot loi Saatanaksi myöhemmin muuttuneen arkkienkeli Luciferin, vaikka kaikkitietävänä ilman muuta tiesi tästä tulevan vastustajansa ja vajavaiseksi luomansa ihmisen syntiin houkuttajan, joten vastuu Saatanan olemassaolosta ja vallasta on yksinomaan Herra Sebaotin.

Keksi jotain uutta, kun kopioit samaa tuhansia kertoja. Meneekö ajatuksesi kehää?

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Keksi jotain uutta, kun kopioit samaa tuhansia kertoja. Meneekö ajatuksesi kehää?

Jobin kirjan mukaan Saatana on yksi Jumalan pojista. Siksi se saa mellastaa aika vapaasti.

Job 1:6

Eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat koolle ja asettuivat Herran eteen.
        Myös Saatana oli heidän joukossaan.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Jobin kirjan mukaan Saatana on yksi Jumalan pojista. Siksi se saa mellastaa aika vapaasti.

Job 1:6

Eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat koolle ja asettuivat Herran eteen.
        Myös Saatana oli heidän joukossaan.

Pyhä Henki kun poistui temppelistä, niin sinne se meni uudeksi temppelin herraksi ja repäisi esiripun pois edestään, jotta kaikki voivat ihailla hänen kauneuttaan ja viisauttaan.

2. Tess. 2:4

Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

• Anonyymi00043
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Wanhan miehen älppärin neula on juuttunut.

• Anonyymi00048
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Kun ihminen keksii väitteen, että Jumala näkee täsmällisesti tulevaisuuden, ja siis tietää edeltäpäin kuka pelastuu ja kuka joutuu tuhoon, sillä saadaan Jumala näyttämään sadistilta.

Miksi luoda Lucifer tai Hitler, jos tietää että nämä tulevat aiheuttamaan paljon pahaa?

Nyt on kuitenkin niin, ettei Raamattu sano, että Jumala näkee jo ennen syntymää, kuka pelastuu ja kuka ei. Se on luettu koraanista.

Raamattu kertoo Jumalasta, joka toivoo ja uskoo että ihmiset valitsevat pelastuksen tien, mutta usein pettyy.

Jumala pettyi, kun ihminen lankesi syntiin, Hän pettyi, kun maailma tuli täyteen väkivaltaa ennen vedenpaisumusta, Hän pettyi, kun Israelin kansa napisi erämaassa, Hän pettyi kun Saul , Simson, Salomon,Jerobeam ym. luopuivat Hänestä.

Jeesus varoitti Juudasta kavaltamasta Häntä, ei hän ollut ainut, joka olisi voinut neuvoa tien Getsemaneen.

Jumala antaa ihmisen tehdä valintansa, ja toivoo, että kaikki valitsisivat pelastuksen.
        Kuitenkaan Hän ei estä ihmistä valitsemasta vaikkapa pilkkaajan osaa itselleen. Hän antaa valintamahdollisuuden.

• Anonyymi00002

Raamatun mielikuvituslakikokoelma onkin oikein hupaisaa luettavaa.
      Hurskaat, olettehan muistaneet kivittää tottelemattomat lapset, avionrikkojat sekä lepopäiväksi määrättynä päivänä työtään uurastavat, kute Iso Kirja käskee?

• Anonyymi00003

Jeesus varoitti tästä ajasta, kun hoetaan että lait ja käskyt on kumottu ja kuopattu ja nyt vaan julistetaan sitä Jumalan valtakuntaa ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin omilla päätöksillään.

• Anonyymi00017

Ala nyt jo vähitellen käsittämään, ettei lakia ole kukaan mihinkään kuopannut, MUTTA SE EI KYKENE PELASTAMAAN!

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Ala nyt jo vähitellen käsittämään, ettei lakia ole kukaan mihinkään kuopannut, MUTTA SE EI KYKENE PELASTAMAAN!

Koita käsittää: Tuomio tulee kaikille tekojen ja niistä määrättyjen lakien perusteella.

Ei sinne taivaaseen ketään suorilta jaloista tempaista, kuten lahkot opettaa.

1. Piet. 1:17

Ja jos kerran te rukoillessanne kutsutte Isäksi häntä, joka puolueettomasti tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin eläkää jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika.

• Anonyymi00004

Ei sinne taivaaseen ole mitään vihreätä linjaa.

Ei sinne ketään suoraan tempaista kuten eksyttäjät lupailevat kun liityt heidän harhaoppisiin uskonlahkoihinsa maksavaksi jäseneksi.

Ja jos kerran te rukoillessanne kutsutte Isäksi häntä, joka puolueettomasti tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin eläkää jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika.

• Anonyymi00006

Kun kuulet lahkolaisten puheista "tempauspäivistä taivaaseen" niin silloin pitäisikin hälytyskellot soida.

Luuk. 21:8

Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään.

Keniassa lahkopastori kehotti seurakuntalaisiaan ankarasti paastoamaan, koska heidät piti pikapuoliin temmata taivaaseen.

Lehtitietojen mukaan 300 ruumista on löydetty ja 400 vielä etsittiin.

• Anonyymi00007

Tämäkin aloitus olisi jäänyt tykkänään tekemättä mikäli se Jeesukseksi mainittu olisi pitänyt lupauksensa tulla takaisin maan päälle tuomitsemaan ihmiset, minkä piti tapahtua vieläpä niin pian että osa kuulijoistaan yhä henkeä huokuisi.
      Onko miestä näkynyt tuomarin virassaan?

Matteus 16:27-28

"27Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan.
      28Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."

• Anonyymi00012

Jeesus tulee vasta sitten takaisin Jerusalemiiin kun luste, eli jälkikäteen ilmestyneet uskonlahkot on kerätty pois.

On hyvin mahdollista että ufot aluksillaan hoitaa sen hommat tempaisemalla lahkolaiset sinne heidään lupaamaansa "taivaaseen".

• Anonyymi00019
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Jeesus tulee vasta sitten takaisin Jerusalemiiin kun luste, eli jälkikäteen ilmestyneet uskonlahkot on kerätty pois.

On hyvin mahdollista että ufot aluksillaan hoitaa sen hommat tempaisemalla lahkolaiset sinne heidään lupaamaansa "taivaaseen".

Lahkot temmataan ensin pois, jotta Jeesus voi palata rauhassa takaisin maan päälle.

Ap. t. 1:11

Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."

Onneksi siellä Jeesuksen aikaan ei ollut yhtään helluntailaista. Nehän olisi tehnyt juutalaispojille sen ympärileikkauksen toiseen kertaan, sillä perusteella, että eihän se 8 pv. ikäinen vauva saanut itse päättää, lähtöökö ikuiseen liittoon Jumalan kanssa vai ei.

• Anonyymi00008

Kristityt odottaa Jeesuksen paluuta takaisin maan päälle ihmisen hahmossa, kuten enkelit oikeille apostoleille ilmoitti. Ei Jeesus hiipaile henkiolentoja missään murhamiesten porukoissa erämaissa.

Ap. t. 1:11

ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."

Uusi temppeli laskeutuu taivaasta alas Jerusalemiin. Laintaulut ja muut temppelimenot palautetaan Salomon aikaiseen loistoonsa. Lait ovat voimassa tuhat vuotta.

Hepr. 9:4

Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut.

• Anonyymi00013

Laki pysyy voimassa pitämättäkin.

1. Joh. 3:4

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

Roistot ja murhamiehet eivät välitä sen enempää maallisista laeista kuin taivaalisistakaan Jumalan laista ja käskyistä.

• Anonyymi00014

Kolmoismuraajat on ehdotonta eliittiä niissä piireissä.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Kolmoismuraajat on ehdotonta eliittiä niissä piireissä.

Jeesus ei pitänyt lakeja naisten osalta, koska oli mies?

Paavalikin vetosi lakiin, kun kyse oli naisten alistamisesta ja vaientamisesta.

1. Kor. 14:34

naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.

• Anonyymi00016

VAIN JEESUS KRISTUS VOI SYNTISEN IHMISEN PELASTAA!

• Anonyymi00020

Näin on.

LUKEE SELVÄLLÄ SUOMEN KIELELLÄ PAAVALIN ROOMALAISKIRJE 7 LUKU - PELASTUU TEKEMÄÄN VAIKKA SITÄ PAHAA MITÄ VIHAA, JA PALVELEMAAN LIHALLA SYNNIN LAKIA.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Näin on.

LUKEE SELVÄLLÄ SUOMEN KIELELLÄ PAAVALIN ROOMALAISKIRJE 7 LUKU - PELASTUU TEKEMÄÄN VAIKKA SITÄ PAHAA MITÄ VIHAA, JA PALVELEMAAN LIHALLA SYNNIN LAKIA.

Mikä muu voisikaan olla syntisen ihmisen pelastus?!

• Anonyymi00022

Luehan tarkemmin.

Raamatun opetuksen mukaan Jumala pelastaa ihmisen kasteessa. Ei muutoin.

Joh. 6:65

Ja hän sanoi: "Sentähden minä olen sanonut teille, ettei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei minun Isäni sitä hänelle anna".

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Mikä muu voisikaan olla syntisen ihmisen pelastus?!

Syntiseksihän - edelleen - ryhdytään, kun Paavalin 1.Kor.5:7 mukaan aletaan palvomaan Jeesusta Kristuksena, teurastettuna pääsiäisen uhrilampaana, ja kirottuna kiroukseksi Gal.3:13 mukaan, sekä perataan pois Matt.13:33 Jeesuksen opettama taivasten valtakunta.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Syntiseksihän - edelleen - ryhdytään, kun Paavalin 1.Kor.5:7 mukaan aletaan palvomaan Jeesusta Kristuksena, teurastettuna pääsiäisen uhrilampaana, ja kirottuna kiroukseksi Gal.3:13 mukaan, sekä perataan pois Matt.13:33 Jeesuksen opettama taivasten valtakunta.

Ja tämähän tarinassa on se mielenkiintoisin pointti - näin Paavali itsekin tunnustaa valehdelleensa koko perisyntitarinan, ja todistaa ihmisen syntyvänkin Jeesuksen opetuksen mukaan taivasten valtakuntaan.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Ja tämähän tarinassa on se mielenkiintoisin pointti - näin Paavali itsekin tunnustaa valehdelleensa koko perisyntitarinan, ja todistaa ihmisen syntyvänkin Jeesuksen opetuksen mukaan taivasten valtakuntaan.

Lisäystä. Mitähän jos, te ihmiset, ryhtyisitte nyt ajattelemaankin?!

• Anonyymi00023

Kristityt eivät puhu pelkästä Jeesuksesta, vaan Kolmiyheisestä Jumalasta:

Isä, Poika ja Pyhä Henki yhdessä ovat.

• Anonyymi00025

Eksyttäjät, antikristukset ottivat Jeesus-nimen käyttöönsä eksytystarkoituksessa.

Siksi Jeesus ei enää edes käytä sitä tavallista maan päällistä miehen nimeä Joshua/Jeesus, koska kaikki eksytykset tulee pelkkää Jeesus-nimeä hyväksi käyttäen.

Ilm. 3:12

Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni.

• Anonyymi00026

Jeesus kehotti rukoilemaan suoraan Isäänsä: Isä meidän, joka olet taivaissa...ja käski kastamaan nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen (Matt.28:18-20)

• Anonyymi00027
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Jeesus kehotti rukoilemaan suoraan Isäänsä: Isä meidän, joka olet taivaissa...ja käski kastamaan nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen (Matt.28:18-20)

Jeesus-nimi oli käytössä kun Jeesus eli maan päällä.
        Jeesus lupasi tulla kahden tai kolmen apostolinsa mukaan, jos he sitä häneltä pyytävät.

Nyt on tilanne toinen toinen. Jeesus on taivaassa.

Pelkkä Jeesus-nimen hokeminen pitäisikin olla varoitusmerkki eksytyksestä.

Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Jeesus-nimi oli käytössä kun Jeesus eli maan päällä.
        Jeesus lupasi tulla kahden tai kolmen apostolinsa mukaan, jos he sitä häneltä pyytävät.

Nyt on tilanne toinen toinen. Jeesus on taivaassa.

Pelkkä Jeesus-nimen hokeminen pitäisikin olla varoitusmerkki eksytyksestä.

Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

"te laittomuuden tekijät'... ne lain kieltäjiä, lahkolaisia ja hihhuleita

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00028 kirjoitti:

"te laittomuuden tekijät'... ne lain kieltäjiä, lahkolaisia ja hihhuleita

Niin, te valitsitte tien helvettiin Mooseksen lailla, jonka vastistamisesta Jeesus tapettiin, kun sanoi sen jumaluutta Saatanaksi ja valheen isäksi.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Niin, te valitsitte tien helvettiin Mooseksen lailla, jonka vastistamisesta Jeesus tapettiin, kun sanoi sen jumaluutta Saatanaksi ja valheen isäksi.

On kaksi Jumalan nimistä ja Paavalin on Jeesuksen sanoin Saatana. Vaikea ymmärtää, vai?

• Anonyymi00035
        Anonyymi00034 kirjoitti:

On kaksi Jumalan nimistä ja Paavalin on Jeesuksen sanoin Saatana. Vaikea ymmärtää, vai?

Ihan riitti, kun uskoi Jeesusta.

• Anonyymi00039
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Ihan riitti, kun uskoi Jeesusta.

JA KUN ETTE USKONNEET, TEILTÄ TEMPAISTIIN KOKO MATTO JALKOJENNE ALTA! SITÄ SAITTE MITÄ TILASITTE!

• Anonyymi00031

Mikä nyt sitten muuttui siitä, mitä edelle uhripalvonnasta kirjoitin syntisen Paavalin pelastusoppina?

• Anonyymi00033

Tämä järjen köyhyys on kyllä uskomatonta.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Tämä järjen köyhyys on kyllä uskomatonta.

Lisäyksenäni tähän, kun ei eroteta Saatanaa ja Jumalaa toisistaan, eikä ymmärretä, jos perataan pois Jeesuksen opettama taivasten valtakunta ja ryhdytään syntiseksi, niin pelastus on silloin myös saada tehdä sijaiskärsijällä syntiä.

Ei kai kukaan taulapää ryhdy syntiseksi, jos ei halua tehdä syntiä. Te kuvittelette, että voitte ottaa kummastakin evankeliumista hyödyn itsellenne. Toisesta otatte taivasten valtakunnan ja toisesta itsellenne sijaiskärsijän.

Ei se näin mene.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Lisäyksenäni tähän, kun ei eroteta Saatanaa ja Jumalaa toisistaan, eikä ymmärretä, jos perataan pois Jeesuksen opettama taivasten valtakunta ja ryhdytään syntiseksi, niin pelastus on silloin myös saada tehdä sijaiskärsijällä syntiä.

Ei kai kukaan taulapää ryhdy syntiseksi, jos ei halua tehdä syntiä. Te kuvittelette, että voitte ottaa kummastakin evankeliumista hyödyn itsellenne. Toisesta otatte taivasten valtakunnan ja toisesta itsellenne sijaiskärsijän.

Ei se näin mene.

Viesti 24 edeltä, niin löytyy raamatunkohdat.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Ei se näin mene.

En olisi kyllä ikinä uskonut, että on niin paljon tyhmiä.ihmisiä, kun tämän osion sekoileva ketjutulva kertoo - on jo suomi24 palstallakin huippua!

• Anonyymi00040
        Anonyymi00038 kirjoitti:

En olisi kyllä ikinä uskonut, että on niin paljon tyhmiä.ihmisiä, kun tämän osion sekoileva ketjutulva kertoo - on jo suomi24 palstallakin huippua!

Ei harhaoppi ole koskaan älyllä loistanut. Ei Jumala siinä anna siitä viisautta auliisti, vaan joutuu toistamaan tyhmiä juttuja perä jälkeen ja jakelemaan samoja Raamatun jakeita aivan kuin ne muka jotain merkitsisi.

Tuskin kuitenkaan pahinta edes on vielä nähty.

• Anonyymi00041
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Ei harhaoppi ole koskaan älyllä loistanut. Ei Jumala siinä anna siitä viisautta auliisti, vaan joutuu toistamaan tyhmiä juttuja perä jälkeen ja jakelemaan samoja Raamatun jakeita aivan kuin ne muka jotain merkitsisi.

Tuskin kuitenkaan pahinta edes on vielä nähty.

Ja kumpikohan Jumala tällä kertaa?!

• Anonyymi00042

Laki pysyy voimassa pitämättäkin.

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan."

Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.

Lain rikkominen on synti, mistä ei hyvää seuraa.

Jeesusta meidän on uskominen, eikä mitään Tarsolaisia murhamiehiä.

• Anonyymi00044

Ainut keino miten lain pystyy jotenkin pitämään, on Paavalin herjaaminen.

• Anonyymi00045

Murhamiehet ja roistot opettaa, että lait on kumottu ja kuopattu ja nyt vaan eletään vapaasti kuin ellun kanat henkien pillin mukaan. Huudetaan vaan sitä aamenta ja halleeluujaa -huutoja, niin siitä vaan taivaaseen tempaistaan.

• Anonyymi00046

Raamatun alkukielen mukaan oikea usko tarkoittaa uskollisuutta Jumalan lakien ja käskyjen noudattamiselle.

Nykyisin lahkot antaa uskolle täysin väärän merkityksen.

Perinteinen terve usko ja sakramentit ja diakoniatyö ei enää riitä tämän ajan ihmisille. Pitää saada kovempa kamaa ja pää sekaisin.

Hurmoslahkot vastaa siihen tarpeeseen.

1. Tim. 4:1

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

• Anonyymi00047

Mooseksen laissa on 613 yksittäistä käskyä ja kieltoa joista 365 on kieltoja. ja niistä ei häviä yksikään piirto... Mielummin Jumalan armon alla, kuin Mooseksen aikaisten lakien alla. Vapaa valinta.

• Anonyymi00049

Lait tarkoittaa kivitauluihin kirjoitettuja Jumalan käskyjä.

Lait on annettu siunaukseksi ja ihmisten varjelukseksi. Älä tapa, älä varasta, älä valehtele jne. Ne ovat perusta myös demokraattisten maiden lainsäädännölle.

Erämaavaelluksen aikaan oli omia sääntöjä, samoin ravintoa, sairauksia ja muita käytännön asioita varten oli erilaisia sääntöjä, joilla suojeltiin ihmisiä.

• Anonyymi00050
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Lait tarkoittaa kivitauluihin kirjoitettuja Jumalan käskyjä.

Lait on annettu siunaukseksi ja ihmisten varjelukseksi. Älä tapa, älä varasta, älä valehtele jne. Ne ovat perusta myös demokraattisten maiden lainsäädännölle.

Erämaavaelluksen aikaan oli omia sääntöjä, samoin ravintoa, sairauksia ja muita käytännön asioita varten oli erilaisia sääntöjä, joilla suojeltiin ihmisiä.

Hepr. 9:4

Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä LIITON TAULUT.

• Anonyymi00051

Juu, tää on hienoo täs. Tätä oon jakant ett kokoo ikää kerral.

• Anonyymi00052

Mitä merkitystä meillä on liiton tauluilla. Kunhan vain Paavalia herjaamme kuin ei niitä julista.

• Anonyymi00053

Sulla on jonkinlainen Paavalifobia, kun on käynyt ilmi, että mies oli kokenut Tarsolainen murhamies ja Juutalaisten pyhien miesten pyöveli. Syytä sellaista miestä on pelätäkin.

Ap. t. 26:10

Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.

Fil. 3:4

vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

1. Kor. 9:26

Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

• Anonyymi00054
        Anonyymi00053 kirjoitti:

Sulla on jonkinlainen Paavalifobia, kun on käynyt ilmi, että mies oli kokenut Tarsolainen murhamies ja Juutalaisten pyhien miesten pyöveli. Syytä sellaista miestä on pelätäkin.

Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.

Fil. 3:4

vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

1. Kor. 9:26

Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

Kyllä kelpasi miehelle lakipykälät kun kyse oli naisten vaientamisesta ja
        alistamisesta.

1. Kor. 14:34

naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.

• Anonyymi00055

Samanlainen kiero ajatus aloittajalla, kun tyypit sanoo, mutta eihän kukaan pysty noudattamaan kaikkia nopeusrajoituksiakaan liikenteessä, niin ei niitä tarvi ollenkaan noudattaa.

Raamattu varoittaakin ns. vapaista suunnista. Jotka kieltävät Jumalan lakien merkityksen, perisynnin ja monta muuta ihan keskeistä Raamatun totuutta.

2. Piet. 2:19

He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.

• Anonyymi00056

Jumala nauraa taivaassa lait kieltäville vapaille suunnille ja hihhuleille.

Ps. 2:4

Hän, joka hallitsee taivaassa, nauraa, Herra pilkkaa heitä.

• Anonyymi00057

Kukaan ei kelpaa Jumalalle lain kautta. Vain Jeesus Kristus piti KOKO LAIN.

• Anonyymi00058

Jos sapattia ei lasketa.

• Anonyymi00059

Jeesus oli Jumalan poika, joka eli lakien mukaan, mutta ei Jeesus lakeja kumonnut eikä iertänyt. Kyllä ne on voimassa prikulleen samoina tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti.

Vähättelemällä, kieltämällä lakien voimassaolon merkitystä ihmisiä houkutellaan syntiin. Monet lahkojen perustajat on usein viety vankilaan, siksi lahkolaiset ovat lakien kimpussa niitä hävittämässä.

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

Lahkoissa piilottelee paljon väärillä nimillä laittomuuden tekijöitä, joilla on tarve välttää lain kanssa tekemisiin joutuimista.

• Anonyymi00061

Kyllä sinun on itse otettava vastuu omasta elämästäsi ja elettävä Jumalan ja maallisten lakien ja käskyjen mukaan mahdollisimman hyvin. Kaikki joutuu tuomiolle tekojensa ja Jumalan lakien perusteella.

• Anonyymi00062

Jeesuksen veli ja Jerusalemin seurakunnan johtaja Jaakob varoittaakin "yksin uskosta" - mantran hokemisesta.

Jaak.2:24

"Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella."

Jaak. 2:25

Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.

• Anonyymi00060

Paavali oli monen pyhän Juutalaisen Jumalanmiehen "veli".

Nimittäin pyöveli.

• Anonyymi00064

Kyllä, Paavali oli juutalainen, mutta Jeesus olikin israelilainen, ja Israelin Jumala sanoo juutalaisten toimintaa iljetykseksi.

Tämän on Joh.8 israelikainen Jeesus kirjoitettu sanomaan, että heidän - juutalaisten - Jumala onkin Saatana ja kaiken valheen isä ja vain murhaaja.

On myös Paavalin opilla kristinuskon Jumala.

• Anonyymi00069
        Anonyymi00064 kirjoitti:

Kyllä, Paavali oli juutalainen, mutta Jeesus olikin israelilainen, ja Israelin Jumala sanoo juutalaisten toimintaa iljetykseksi.

Tämän on Joh.8 israelikainen Jeesus kirjoitettu sanomaan, että heidän - juutalaisten - Jumala onkin Saatana ja kaiken valheen isä ja vain murhaaja.

On myös Paavalin opilla kristinuskon Jumala.

Daavid ja Jeesus oli Juutalainen ja valtikka pysyy aina Juutalaisten hallussa.

• Anonyymi00063

Kukaan ei pysty pitämään lakia? Eipä niin.
      Paljon murhamiehiäkin istuu vankilassa, ja saa uskoontulolla ja kristinuskon pelastuksella suuren helpotuksen, kun voi laittaa syyllisyytensä Jeesuksen piikkiin. Voi sitten tehdä vaikka uuden murhan puhtaalla omallatunnolla.

• Anonyymi00065

Miksi te muuten kuvittelette, että nimenomaan moraalia ja etiikkaa opettanut OPETTAJA on uhrina? - Symbolisesti myös moraali ja etiikka ovat ristiinnaulittuina.

• Anonyymi00067
        Anonyymi00065 kirjoitti:

Miksi te muuten kuvittelette, että nimenomaan moraalia ja etiikkaa opettanut OPETTAJA on uhrina? - Symbolisesti myös moraali ja etiikka ovat ristiinnaulittuina.

Monta kertaa ihmetellään, kun Jeesus surmattiin jumalanpilkkasyytteellä, kuten Stefanos, joka opetti Jeesuksen opetuksia, mutta hänet kivitettiin kuoliaaksi juutalaisten lain mukaan, että miksi sitten Jeesus ristiinnaulittiin, eikä kivitetty?!

Juuri tämän vuoksi - etiikan ja moraalin ristiinnaulitseminen on eri asia, kuin ajatella niiden kivittämistä.

Totuus sieltä 2000 vuoden takaa voi olla sitten täysin eri asia tai mitä tahansa - nyt puhutaan kirjan juonesta.

• Anonyymi00068
        Anonyymi00067 kirjoitti:

Monta kertaa ihmetellään, kun Jeesus surmattiin jumalanpilkkasyytteellä, kuten Stefanos, joka opetti Jeesuksen opetuksia, mutta hänet kivitettiin kuoliaaksi juutalaisten lain mukaan, että miksi sitten Jeesus ristiinnaulittiin, eikä kivitetty?!

Juuri tämän vuoksi - etiikan ja moraalin ristiinnaulitseminen on eri asia, kuin ajatella niiden kivittämistä.

Totuus sieltä 2000 vuoden takaa voi olla sitten täysin eri asia tai mitä tahansa - nyt puhutaan kirjan juonesta.

Jeesuksen murha oli poliittinen murha.
        Jeesuksen kuolemantuomion syy laitettiin ristinpuuhun: INRI, Jeesus Kristus Juutalaisten kuningas,
        koska Roomanvalta pelkäsi, että Juuda itsenäistyy ja huhuttiin, että Jeesuksesta tulee sen kuningas.

• Anonyymi00066

Jumalan lait ja käskyt pysyy voimassa pitämättäkin aina tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti.

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

Ei ketään suoraan mihinkään taivaaseen tempaista. Älä usko sellaisia lahkolaisten valheita.

• Anonyymi00070

On se lain kunnioitus vähentynyt huomattavasti.

Enää ei poltella noita elävänä eikä poisteta siten pahaa keskuudesta. Sellaisia laittomuuden tekijöitä ollaan.

Onneksi vastaavasti pommitellaan ihmisiä ja niin paha on jopa paljon helpompi poistaa, pääsee paljon vähemmällä ja tulos on parempi.

• Anonyymi00071

Jumala vaatii täydellisyyttä. Vähempi ei Hänelle riitä. Ihminen ei siihen kykene tietenkään. Siksi Jeesus tuli. Hän on ainoa täydellinen. Hän pelastaa vajavaisen ihmisen, joka Häneen turvautuu.

• Anonyymi00072

Jumala nimenomaan armahtaa Jeesuksen Kristuksen kautta siten, että antaa sille vatipäiselle ihmiselle Pyhän Hengen ja hän ei enää toteuta sitä vatipäisyyttä, vaan Jumalan tahtoa. Ei vatipää pelastu muuta kuin muutoksen ja uudestisyntymän kautta, ei siten että vain ajattelee että kyllä Jeesus minut tälläisen onnettoman herjaajan kuitenkin pelastaa.

• Anonyymi00073

Ihminen on liian heikko siihen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pyhäjärvi syvällä kusessa

Pyhäjärvi ei tule selviämään millään tästä alhosta. Ollaan aivan liian syvällä. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pyha
      Pyhäjärvi
      142
      1660
    2. Oivallus

Mitä olet oivaltanut viimeksi?
      Ikävä
      154
      1134
    3. Miten voi sinun

tunteet yhtäkkiä kuolla kuin napista painamalla? Et enää vilkaisekaan minuun päin vaan jos vahingossa näet minut käännät
      Ikävä
      70
      980
    4. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      340
      969
    5. 68
      753
    6. PYHÄJÄRVEN KAUPUNKI VALTIOVARAINMINESTERIÖN ARVIOINTIMENETTELYYN..TE

...siinä se nyt on, mitä tässä enää vikistään. Uutiset Yle, 14.8. Klo 20.30, ei tunnu mukavalta.
      Pyhäjärvi
      56
      733
    7. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      69
      691
    8. Rakastan sinua mies

Siksi haluankin vain sinun kanssa sitä.
      Ikävä
      38
      654
    9. Ernest Lawson rehellisenä vaikeasta TTK-tilanteesta: "Vain harvan ja valitun henkilön tiedossa"

Tanssii Tähtien Kanssa tulee syksyn iloksi ja tiedossa on suosikkisarjan 19. kausi. Tulevalla kaudella nähdään iso uudi
      Tanssii tähtien kanssa
      7
      621
    10. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      33
      591
    Aihe